12 mei 2025, 05:05:30

Mandysbeestenboel 1e ronde 2005

Gestart door Mandy, 24 maart 2005, 19:47:22

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Mandy,

Een waanzinnig mooie foto van al je jongen bij elkaar, echt prachtig. Ik ben inmiddels een beetje bijgelezen in je dagboek en heb genoten van je foto's. Fijn ook dat alles zo goed gaat.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Anita1

;D hoi hoi schatjes heb je hoor.
en ach dat kale trekt wel weer bij.had ik hier ook,maar dan op de koppies.
toen het tot bloedens toe werd,heb ik ze eruit gehaald.
maar in het begin vond ik het voeren van de ouders belangrijker
ik heb vandaag ook een valkje dat weg gaat.die is nu 5 weken en 1 dag.
eet goed!
ben blij dat je een leuke dag hebt gehad gisteren.
ik ga ook nog wel snel een keer.heb er zoveel over gehoord.
moet ik ff zien..
dus jij hebt ook mooie zware bonte jonkies.gaaf zeg..wil ik ook graag gaan kweken.wat kan ik het beste bij die bonte pop van mij zetten?
die zwaar bonte met dat zwart erin.
een bonte met split geparelde man?
knuff en geniet van je kleintjes. anita

Lin

ach jeetje inderdaad een kaal ruggetje. Nou het is maar goed dat het altijd weer terug komt en dat het geen ziekte is.Nog even en de wildkleurtjes kunnen ook al weg. Het gata ook veel te hard. Misschien kan je even flitsen in een donker broedhok ik zag dan op de foto dat de roze eitjes niet bevrucht of net gelegd waren.

Groeten,Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

Ik moest ff kwijt dat ik je nieuwe handtekening echt helemaal te gek vind............
Ik heb nog even met dennis zitten tellen of het er echt 21 waren, hihihiihii

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Joyce28

Citaat van: missmelig op 25 mei 2005, 19:10:52
Ik moest ff kwijt dat ik je nieuwe handtekening echt helemaal te gek vind............
Ik heb nog even met dennis zitten tellen of het er echt 21 waren, hihihiihii

Groetjes Bianca

haha jij ook al ;D ,lol

Mandy

Hallo allemaal,

Ik ben ontzettend verdrietig. :'(
Kiko, het eerste jong van dit jaar, de oudste wildkleur van Ot&Sien is vanmorgen weggevlogen! :o :(
Ik had nachtdienst gehad en eerst de beestenboel gedaan en daarna pakte ik Kiko binnen uit de kooi die ik daar gisteravond in had gedaan, na er wat mee gekroeld te hebben en wilde 'm zo alvast wat laten wennen aan de huiskamer ed. Als ik valkjes zo 's avonds wel eens naar binnen haal dan pak ik ze altijd gewoon vast en zet ze dan daarna weer in de volière. Deze jongen wilde zo graag terug toen hij zijn vader hoorde roepen en ik had 'm bijna in de volière toen hij ineens uit mijn handen glipte en zo weg vloog! :o
Hij vloog heel hoog en vele rondjes en ze riepen naar elkaar maar hij landde ergens hierachter in een weiland. Ik met m'n halve blote voeten door de brandnetels gerend (auw auw :-\ ) en vond 'm, maar helaas vloog hij weer weg en nu in een boom in het hertenweiland hierachter. Dus ik naar die mensen toe en toen mocht ik in het veld, daar vonden we 'm en konden 'm uit de boom jagen, toen vloog hij weer een andere boom in. Toen vloog hij op het dak van die mensen, ik de ladder op en ik had 'm bijna met mijn netje en hij vloog weer weg, weer in een boom. Nu zat hij heel hoog, daar klom ik op een oud krot waarvan het dak bijna onder mijn voeten wegzakte, maarja, toch proberen, maar helaas lukte het niet. Ook kon ik 'm niet wegjagen door er dingen heen te gooien.
Ik was helemaal op en moest echt wat gaan slapen zo na mijn nacht en het was warm en ik heb vaak een lage bloeddruk en pols, toevallig vanochtend nog gemeten op het werk, was maar 95/55 en pols 55. Om 10.30 lag ik in bed en om 13.30 werd ik zwetend wakker van wegvliegende valkjes en was helemaal onrustig. Ik meteen m'n bed uit en weer naar die boom, ja hoor, zat hij daar nog. Ik een ladder gehaald bij die mensen maar kon er nog niet bij. Toen naar huis om vader Ot te vangen en in een bakje te doen in de hoop dat Kiko op het geluid af zou komen. Ook Raymon uit bed getrommeld die ook nachtdienst had gehad en samen geprobeerd hem te vangen. Hij reageerde wel op Ot maar wist totaal niet waar die was en waar hij heen moest vliegen, hij vloog weer een boom in en bijna hadden we 'm, maar toen vloog hij naar een hele grote boom superhoog waar we met geen mogelijkheid meer bij kunnen, we kunnen er zelfs geen dingen heen  gooien. Hij zit daar nu nog maar zal daar vandaag of morgen wel dood uit neervallen want hij heeft vandaag natuurlijk niks geen eten en drinken binnen gekregen, het is warm, het is stressvol en de kraaien die vanavond daar de boom in gaan zullen 'm vast aan gaan vallen. Wat een ellende. :(
Er bestaat misschien een kans van 1% dat hij nog terug komt maar als je daar staat hoor je de volière bijna niet hoor, maar zojuist hoorde ik 'm ook nog roepen, ze hebben misschien ook een ander gehoor. Maar goed, ik heb dus weinig hoop dat het goed komt. Vandaag is hij 4 weken en 4 dagen jong. Nog nooit heb ik een valkje zo jong zo goed zien vliegen...
Ik heb Nicole al gebeld waar hij heen zou gaan en zij vindt het natuurlijk ook heel erg. Zij komt nog wel zowieso Kika over 2 weken halen, een geparelde pop van Pino. En ze heeft besloten af te wachten of er in de volgende ronde van Ot&Sien een wildkleur man zal zitten, hopelijk kan ik ze dan helpen. En voortaan transporteer ik de valkjes maar in een gesloten bakje van binnen naar buiten en ik deed het eigenlijk al 4 jaar zo, maarja, het kan een keer mis gaan dus...
Vanavond zouden Irene en Caroline komen kijken naar Sjors, het broertje van Kiko, maar ik heb afgebeld dat ik er nu ff doorheen ben, daar hadden ze alle begrip voor. Ik moest dit eerst ff kwijt hier. Ik ga zo weer douchen en probeer nog wat te slapen want ik ben kapot, lichamelijk en geestelijk.
Ik had al eerder willen reageren maar internet lag er dinsdag uit en gisteren heb ik wel nieuwe foto's gemaakt maar had geen tijd om ze erop te zetten, misschien komt dat vanavond of morgen wel. Hier zijn de laatste foto's van Kiko.

Deze foto is van dinsdagavond toen Kiko (links) en Sjors (rechts) voor het eerst even binnen hadden gezeten.

En deze foto is van gistermiddag. Kiko zit helemaal bovenin, dan vader Ot, dan Sjors en dan de half kale lutino.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kirsten

26 mei 2005, 16:30:14 #156 Last Edit: 26 mei 2005, 16:40:04 by Kirsten
Hoi mandy,.

Er gaat vanalles door m´n hoofd,. Heb m´n vriend zelfs net nog gemaild of de brandweer daar ook voor komt :-\
Kan je hem niet met iets uit de boom schieten ofzo,. je hebt toch van die kinderschiet dingen ofzo of een afstandbestuurbaar vliegtuigje,. hogedrukspuit..Ik zeg misschien stomme dingen, maar mijn eerste gedachte is dat als ie nog zo jong is uiteindelijk van vermoeidheid wel op de grond komt,.
pff wat een verdriet zeg :'( Ik denk aan je en duim heel hard voor deze kleine mop

Ik krijg net een mail terug dat de brandweer alleen komt als ie niet kan vliegen,.. pff

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Wat een ellende Mandy, de nachtmerrie van iedere valkparkieteigenaar ! Ik ben er zelf ook altijd heel bang voor, droom zelfs regelmatig van losvliegende  valkjes  ::) Ik hoop dat jullie hem nog te pakken krijgen !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

:o :o :o :o :o :o :o :o
als ie nu eens wat lager zou zitten zou je mischien een emmer water over hem heen kunnen gooien.....kan ie tenminste niet meer wegvliegen.......................

Ik heb er ff geen woorden voor maar baal net zo hard met je mee!
Echt erg!!!!!!!!!!!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marianne

Hoi Mandy,

Wat een belevenis en dat zo na je nachtdienst.
Ik kan heel goed begrijpen dat je jezelf nu zwaar kl*t* voelt.
Dit hoopt niemand mee te maken.
Sterkte!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kenay

Hoi mandy,

Jij als ervaren kweker moet toch weten dat je vogels niet zo los mee naar buiten kan nemen? hoe stevig je ze ook vast houd.... Sorry hoor, maar als ik dan op mijn kop krijg omdat ik me vogel los mee nam naar de dierenarts die dus totaal niet kon vliegen van een ervaren kweker die nu een valkje van 4 weken kwijt is omdat ze de vogel los mee naar buiten nam krijg ik hele grote vraag tekens...

Ik zou in ieder geval een schaal met zaadjes op de grond zetten, wel een redelijk grote schaal zodat ie opvalt alsie naar beneden kijkt.. dan gaat ie in ieder geval eten en de tip om de vogel nat te spuiten is ook ene hele goede.. hoe natter de vogel hoe minder ze kunnen vliegen...

Mandy

26 mei 2005, 20:51:56 #161 Last Edit: 26 mei 2005, 22:00:02 by Mandy
Citaat van: Kenay op 26 mei 2005, 19:15:24
Sorry hoor, maar als ik dan op mijn kop krijg omdat ik me vogel los mee nam naar de dierenarts die dus totaal niet kon vliegen van een ervaren kweker die nu een valkje van 4 weken kwijt is omdat ze de vogel los mee naar buiten nam krijg ik hele grote vraag tekens...

Hier snap ik niks van hoor?
Bedoel je dat ik je "op je kop heb gegeven" ?
Zo grof als jij dat nu neer zet is niks voor mij, dus laat maar zien waar en wanneer dat was. Ik heb al je berichten terug gelezen maar ik kan niks vinden. ::)

Maar goed, ik weet zeker dat je ze niet los mee naar buiten moet nemen, maar ik hou ze altijd goed vast, alleen wrikte deze zich dus ineens snel en wild los en dan is dit het eerste ongeluk wat in al die jaren gebeurd en dat tegenover de tig keren dat het altijd goed is gegaan.
En een schaal zaad zal weinig nut hebben hoor, hij is nog maar 4 weken en 4 dagen en eet nog niet zelf.
Nat spuiten gaat ook niet want het is midden in een weiland.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

bobbie

Hoi Mandy,

Wat ontzettend rot voor je joh. S*it.  Wat zal jij je rot voelen. Ik kan je geen tips geven, alles is al zo'n beetje gezegd. Ik ga wel keihard voor je duimen dat je hem weer terug krijgt.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeell veel geluk, dat heb je nodig.

Groetjes, Nel

(heb je geen bergklimmer in de familie of kennissenkring? Die gooit een touw in de boom en klimt er zo in, ik noem maar wat  :-\) Ik zal verder nadenken. Als ik een tip heb zet ik hem hier gelijk neer. Sterkte.

bobbie

Mandy,

Ik weet het. Het waait toch goed genoeg: je moet gaan vliegeren. Met de vlieger boven de boom proberen te komen, wedden dat ie daar van schrikt en er uit komt.

Duim duim duim duim

Lijkt me echt niet zo gek.

Succes, Nel

Lin

Hey,

ach nee weer een valkje dat is weggevlogen net nu als bij roxanne. maar kan je beter niet met een nat laken gaan gooien wanneer je vlak in de buurt bent? Dat is wel zwaar om niet omhoog te waaien maar ook niet loodzwaar en is heel groot. succes hoor,   ik duim voor je

Groeten, Lin

ps heb jij trouwens geen transportkooi dan? Ik ook niet hoor, maar dacht dat jij wel zoiets zou hebben.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)