15 mei 2025, 02:14:47

Mandysbeestenboel 1e ronde 2005

Gestart door Mandy, 24 maart 2005, 19:47:22

« vorige - volgende »

Kirsten

26 mei 2005, 21:25:17 #165 Last Edit: 26 mei 2005, 21:27:12 by Kirsten
Hoi Mandy,

Die vlieger is inderdaad ook geen slecht idee... alles is beter dan niets.
en zo'n supersoaker?,. of hoe je het ook zegt, die komen echt ver.

Zit ie nog wel steeds in dezelfde boom dan?

oh ik duim heel hard voor je...

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lique

Hoi Mandy,

Jeetje zeg, dit is inderdaad één van de ergste dingen wat je mee kan maken.
Het is op zich erg fijn, dat hij in een weiland zit. Veel kans daar om hem te vangen. Ik raad je aan, om met een paar personen te gaan vangen, met vangnetjes, en hem zo moe mogelijk maken, door hem op te jagen.
Dit hebben wij ook gedaan toen wij Chico buiten zagen vliegen, en het werkte erg goed.

Ik hoop dat je wat uit kan rusten, want in het vangen gaat nog erg veel tijd zitten.

Het is inderdaad niet superslim, maar ach, iedereen haalt wel eens wat "stoms" uit met zijn valkjes. Vaak gaat dit onbewust, als jij had geweten, dat ze met 4,5 weken zo goed konden vliegen, had je dit niet zo gedaan. Dat is wel belangrijk om te weten voor anderen, zodat er geen nare berichten komen, want zo kunnen we van iedereen wel wat opzoeken.......

Succes, laten we allemaal hopen dat het jonkie zo snel mogelijk terug komt bij Mandy!

groetjes LIque

Henry

he mandy

wat erg zeg dat hij nu niet bij de ouders is.maar hopen dat hij weer snel terug komt en lekker wordt verwent door de ouders dan.

henry

Ria

Hoi Mandy,

Dit heb ik dus zelf ook meegemaakt vorig jaar. Een jong van precies 5 week oud heeft 48 uur buiten gezeten. Ook heel hoog in de boom. Het was op dat moment rond de 30 graden. Ik neem aan dat deze kleine ook niet zelfstandig eet. Als hij contact met zijn ouders blijft houden door te roepen komt hij misschien van de honger terug. MalaM liet zich voor het eerst luid roepend boven de tuin zien op zaterdagmiddag, 24 uur na zijn verdwijning. Toen MalaM eenmaal aan de voiliere hing werd hij zo druk met zijn ouders dat hij mij niet meer door had. Zo graag wilde hij weer naar binnen. MalaM vloog rond 5 uur weg op vrijdagmiddag. Na twee nachten buiten zonder eten was hij om 5 uur op zondag terug. Wie weet komt het met de kleine ook goed. Ik heb hem toen met een schepnet van de voiliere kunnen vissen. Ik hoop dat jou dat ook lukt.

Groetjes,
Ria

Mandy

Dank je Ria en de rest voor de tips, maar deze boom is hoger dan de huizen hier en daar is gewoon echt niet bij te komen;

Het is de boom die je in de verte achter mijn volière ziet.
Op zich zit ie dus best dichtbij dus ik hoop ook dat hij toch door het roepen en van de honger deze kant op komt. Ik hou het in de gaten maar ik hoor en zie 'm niet meer. :(

En ik heb zeker wel transportbakjes maar die gebruik ik echt voor vervoer en om de volwassen valken in te doen, bij de jongen heb ik dat nooit gedaan. Vanavond voor het eerst wel toen ik de bonte witmasker van Karin ging halen om pap te geven en net toen ik het andere wildkleurtje ging halen om binnen te zetten. Het was even schrikken voor ze en het gaf onrust maar dat is wennen natuurlijk.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Anita1

:'( wat een vreselijk nieuws mandy!
leef zo ontzettend met je mee.maar het verhaal van ria kan weer wat hoop geven,als ze toch zolang zonder voer kunnen.
ik hoop dat hij heel snel jouw kant op komt.
hou goed in de gaten als hij weg is.misschien leeft hij dan van zwakte toch nog,en kan je m snel bijvoeren of bij de ouders zetten.hopelijk kan je hem dan zo pakken op de grond.
heel veel sterkte.groetjes anita

Ria

Hoi Mandy,

MalaM zat achteraf ook 24 uur in een hoge boom op de parkeerplaats bij het winkelcentrum, zo'n 50-100 meter achter het huis. Hij kwam toen vanzelf terug en hing in het gaas want hij wilde naar zijn ouders. Ik heb dus toch hoop voor je. Ik zou het schepnet klaarleggen. Mijn lange wachten werd beloond en ik hoop dat van jou ook.

Sterkte.

Groetjes,
Ria

Ankie

Hoi Mandy

Ik las vanmorgen je verhaal via Lin haar dagboek. :'(
Get, wat een ellende. Ik vind het echt vreselijk voor je en hoop dat die kleine nog terugkomt. Ria haar verhaal geeft wel hoop inderdaad. Sterkte,je weet maar nooit.

:-* van Zazou ,groet van Ankie & de rest

♪ Marlies

Hoi Mandy,

Ik heb net je verhaal gelezen, wat kl*te zeg. Is er niemand die er in durft te klimmen voor je.
We duimen voor je dat hij weer terug komt.

Sterkte Marlies

Irene v D.

:'( Hoi Mandy,
Uiteraard heb ik je verhaal ook gehoord. Wat vreselijk! Ik kan me indenken dat je je heel machteloos voelt. Ik leef erg met je mee.

Ik wens je veel sterkte. Ik weet dat je een echte topper bent, en helaas gebeurt dit zelfs de besten.

Tot volgende week.

Irene

Mandy

Vanavond hebben we Kiko even gezien, we zaten aan de BBQ en ineens landde hij op het dak van het schuurtje bij de buren! Met een trap en een netje hadden we 'm bijna te pakken maar daarna vloog hij heel snel en heel ver weg, nu richting het dorp tussen de huizen... :-\
Vanmiddag had ik nog bij die boom gekeken maar daar zat hij al niet meer.
Ongelooflijk zeg dat hij nog zo fit rond vliegt, 48 uur geleden heeft hij voor het laatst gegeten. En dat met die hitte, misschien heeft hij wat blaadjes uit de boom gegeten ofzo? Ik heb nu toch maar schalen water en zaad op de volière gezet, hopelijk vind hij de weg terug naar hier... ::)

Mandy

28 mei 2005, 01:22:38 #176 Last Edit: 28 mei 2005, 03:33:04 by Mandy
Afgelopen week had ik het vrij druk en had dus weinig tijd voor nieuwe updates hier, via mails en mijn site, maar hier heb ik weer wat nieuws. :)

Het gaat prima met Tweety die vorig weekend weg is gegaan, ze heeft zelfs een eigen website  ;D , kijk maar eens; http://www.come2me.nl/sites/index.php?bijnaam=tweety

Ook met Zaza bij Esther gaat het goed. :)

De bonte witmasker van Karin gaat zondag naar haar toe. 8)

De 5 eitjes bij Fred&Wilma lijken zo met het blote oog wel bevrucht, ze zien erg wit.  :)
Ik heb dus helaas nog geen nieuw schouwlampje, vandaag waren ze wel binnen gekomen en had ik een nieuwe gekregen maar eenmaal thuis bleek die het niet te doen, de andere in de winkel deed het ook niet, dus ik hoor binnenkort meer maar ik ga dus wel even verder kijken natuurlijk want dit schiet niet op. :-\

De 5 eitjes van Ot&Sien heb ik om de dag in het blok gelegd en zelf had ze er ook nog 2 eitjes bij gelegd maar er zijn er ook 2 gesneuveld.
Daarnaast broedt eigenlijk voornamelijk Sien maar ze is er ook regelmatig af. Ot zorgt meer voor de uitgevlogen jongen, Sien doet dat daarentegen helemaal niet.
Dus ik ben benieuwd of het iets gaat worden met deze eitjes. Hopelijk weet ik meer als ik binnenkort een nieuw schouwlampje heb.
Maar met de andere wildkleur Sjors en de lutino gaat het allemaal goed.  :)
Sjors zit nu voor de 2e avond binnen en is wel een druk manneke maar wel lief. En bij de lutino komen de nieuwe pennen op de rug al door maar Ot blijft plukken. :(
Zodra ze zelf goed kan eten zet ik ze in een andere kooi anders wordt het nooit een mooie meid. ;)

Oki&Doki hebben ook al 2 eitjes maar broeden er niet op, ook zitten hun laatste 2 jongen nog in het blok dus dat zal wel niks worden nu. Met hun 4 jongen gaat het prima. ;)
Zelf ga ik jong 4 of 5 houden maar ik ben er nog steeds niet uit welke. Eigenlijk die met het meeste geel maar dat verschil is moeilijk te zien. Dat lijkt nu wel jong 4 te zijn maar dat komt ook door de parels, maar als het straks een man blijkt te zijn en de parels gaan weg dan is het alleen maar cinnamon net als jong 5 natuurlijk dus op die manier moet ik even bekijken wat ik het beste kan doen. ::)

Met de jongen van Pino&Pipo gaat het ook allemaal goed.
De geparelde Kika is gisteren uitgevlogen en vandaag het bontje. De wildkleur en bont geparelde zitten nog in het blok. :)

Met de jongen van Jut&Jul gaat het ook prima. De bonte en de oudste geparelde witmasker zijn uitgevlogen. Deze laatste zal naar Theetje gaan en gaat Jewel heten. ;)
Die zit nu voor het eerst binnen en is een lieverdje. :-*

Noa zit in de garage en schreeuwt heel de boel bij elkaar dus daar gaat het ook allemaal goed mee. Binnenkort mag hij naar Grietje en hopelijk klikt dat. :)
Het is wel een knapperd hé ;D ;

En hier heb ik even wat foto's van de overhitte valkjes van vandaag gezet. 8)

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,16/topic,10599.0.html#msg138646

carco

28 mei 2005, 08:52:05 #177 Last Edit: 28 mei 2005, 16:01:43 by carco
Hoi Mandy

Die Noa is inderdaad een plaatje zeg!!
En hopenlijk vindt iemand in het dorp Kiko wel en kan hem vangen???Maar hij is dan nog wel in leven en dat is toch wel een beetje positief: moed blijven houden hoor!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kolkkie

Hoi Mandy,

Noa is een erg mooi valkje hoor. Ik ben benieuwd of het wat met Grietjes wordt.

Ik hoop dat je Kiko toch nog te pakken kan nemen. Het is dat ik niet bepaald in de buurt woon, maar anders was ik langsgekomen om te helpen.
Ik zal erg hard voor je duimen vanuit het verre Apeldoorn.

Ik vind die foto in je handtekening echt schitterend. Een bak vol met stekelvarkentjes :P 8).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lin

Hey,

Ja wat is het warm he. Jeh maar die valkje sin je voliere hebben het echt warm. Als het dan warm is in Nederland is het ook weer te warm. Maar die Noa is inderdad erg mooi. en wat zal het hoop hebben gegeven dat Kiko even is komen kijken. Ik hoop dat ie weer terug komt en even wat eet. Kan je geen valkooi zetten? En wat goed om te horen dat de valkjes die bij ej vandaan zijn het zo naar hun zin hebben. Op naar de volgende jongen. Wel jammer van het nest van Oki en doki. en moed houden he!!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)