20 juli 2025, 00:04:11

Mandysbeestenboel 1e ronde 2005

Gestart door Mandy, 24 maart 2005, 19:47:22

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

wel leuk dat je zelf ook wat gaat houden. Ik hoop dat de jongen niet geplukt worden omdat Ot en sien aan een volgende ronde gaan beginnen. zou wel zonde zijn. En wat Caroline vraagt waarom geen bont?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

Dat is zo in de regels opgenomen wat TT's betreft, bont is geen gevraagde mutatie. Hij had Dito dus af kunnen keuren, maar heeft het toch wel gedaan.
Bont is ook een moeilijke mutatie op een TT want de verhouding moet 70/30 zijn en de bont verdeling moet egaal zijn, zoiets als die pimrose van Diana zou perfect voor een TT zijn. :)

En ik heb net de inmiddels 3 eitjes bij Ot&Sien weggehaald, want de lutino was nu flink geplukt op de rug en bij de wildkleurtjes een beetje op de kop, ook hadden ze weinig eten in de krop. Dus hup, weg met de eieren en eerst goed voor deze jongen zorgen! >:(
En de eerste 2 eitjes hebben toch weinig kans want die zaten al behoorlijk onder de poep, het eitje wat erbij is gekomen misschien wel. Ach, we zien wel, ik leg ze er de volgende keer gewoon bij. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

moonwitch (diana)

Hoi Mandy

IK denk toch dat ik het ene pimroosje zelf gaat houden en dan misschien ook wel laat meedoen op een TT.
Toevallig zat ik daar vanochtend nog aan te denken.
Maar jij heb zelf ook hele mooie valkjes zitten vind ik.
De moeder van mijn nestje met de pimroos is al weer eitjes aan het leggen, dus ik hoop dat ik nog zo'n gaaf nestje krijgt, maar dat is afwachten.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mandy

Je hebt groot gelijk Diana, zou ik ook doen. ;)

Dank je, ik ben ook heel trots weer op mijn jongen. ;D

En weet je door wie de eitjes dit keer bevrucht zijn? ::)

Mandy

17 mei 2005, 22:26:27 #139 Last Edit: 10 juni 2005, 22:53:58 by Mandy
Ik heb weer nieuwe foto's, en deze keer hele leuke, totale groepsfoto's! ;D

Zie hier het trotse vrouwtje;

Met "haar" 21 kinders! :D

carco

Hoi Many

Ik had de foto's al op je site gezien: hoe krijg je het voor elkaar:schitterend.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

18 mei 2005, 01:26:40 #141 Last Edit: 18 mei 2005, 15:30:44 by kazoo
Wat een gezellige boel daar !  ;D Lukt het je wel om ze weer netjes allemaal in het goede broedblok terug te zetten ?  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

patty_dordtse valkjes

Hoi mandy,

Nu zie ik eens wie er achter mandy's beestenboel zit ;D ;D ;D.
Ik had je nog nooit op een foto gezien of ik heb het over het hoofd gezien ::).
Maar een leuke bak vol al die kleintjes bij elkaar(jaloers hihi)
Maar iedergeval super foto's en succes met de kleintjes.

liefs patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Marianne

Hoi Mandy,

Ik kan mij goed voorstellen dat je erg trots bent.
Erg leuke foto zo, al die 21 kleintjes in een bak.
Geweldig!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marije

Wauw, wat een leuke foto's!
En je hebt natuurlijk ook prachtige jongen! ;D
Wees er maar lekker trots op!
groetjes,
Marije

Anita1

;D hoi mandy!
wat een gaaaaf kapsel heb jij..dat wou ik ff als eerste kwijt.hihi
en mijn god!! wat een jonkies zo bij elkaar hahahaaha.
dat is echt een hele gave foto hoor die 2.
goh je hebt ineens echt veel jonkies gekregen.ben superblij voor je!
dikke knuff anita  :-*

Bianca

Whaaaaaa wat supergaaf zeg!
Echt toppie!
Ik wil ook kleintjessssssssssss, oh by the way ik heb vandaag m'n eerste eitjes gevonden in de voliere 2!
Ik weet nu een klein beetje hoe dat voelt!

Maaruh stoer hoor die foto!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

Zo wat een trotse hippe 'oma' met haar kleinkinderen. Ik hoop ook nog eens een volle voliere te hebben. Wat een unieke fotos heb je gemaakt nog nooit zoveel kleintjes bij elkaar gezien. Heb je eigenlijk deze kweekronde problemen gehad?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

23 mei 2005, 00:15:02 #148 Last Edit: 10 juni 2005, 22:54:37 by Mandy
Hallo, bedankt allemaal weer voor de reacties. ;)
En Lin, nee ik heb (nog) geen narigheid gehad tijdens de kweek dit jaar. Wel 2 dode jonkies maar die werden niet gevoerd, dat is niet leuk natuurlijk, maar dat zijn "gewone" dingen die je nu eenmaal met kweken mee kan maken. :-\

En Caroline, zo moeilijk is dat niet hoor, gewoon allemaal in 1 bak doen. ;)
Jouw foto is veel moeilijker, krijg maar eens 5 van die valken samen zo mooi op 1 foto! ;D

Maar een groepsfoto van de 1e ronde kan nu niet meer.
Gisteren is er nl. een valkje van Pino uit het blok opgehaald door mensen met veel ervaring met pap geven.
Normaal deed ik dat niet en was ik er een tegenstander van, ben ik nog steeds tenzij het uit nood is, maar ik doe dit liever dan valkjes naar de dierenwinkel brengen die ik over hou. Zo zitten er hier in de dierenwinkel nog 6 wildkleur mannen van mij van vorig jaar en dat vind ik jammer. :-\
Dus alleen bij hoge uitzondering aan mensen met veel ervaring met alle risico's voor zichzelf geef ik een valkje mee vanaf 3 weken of rond die leeftijd.
Zo is er vandaag ook een bont valkje van Oki&Doki naar Esther gegaan. Zij heeft ook de ervaring en vertrouw ik dat toe. :)
Ook de bonte witmasker van Karin gaat binnenkort naar haar toe, ws deze of anders volgende week, dat is dus met 4-5 weken, ze gaat haar dan bijvoeren. En ik merk ook aan het temperament van dit valkje dat dat misschien ook beter is omdat het anders een zwaar karwei kan gaan worden om deze tante tam te krijgen. Ik geef ze al sinds vorige week 1 keer per dag pap om er alvast aan te wennen en dat gaat goed, dus het komt best goed. ;)

Verder gaat het met de jongen allemaal goed. :)

De lutino is helaas behoorlijk geplukt op de rug;  :-\

Maar de wildkleurtjes zijn gisteren uitgevlogen;  8)

Ik heb ze wel een klein handje geholpen hoor, een beetje aangemoedigd zeg maar. ;)
Nu ligt alleen de lutino nog in het blok en heb ik de eerste 2 eitjes er weer bij gelegd. Ik merkte dat Sien toch wat gefrustreerd en van slag was doordat ik de eieren weghaalde. Nu leg ik om de dag er een ei bij en kijk wel of er bevruchte bij gaan zitten.

Nu ze weer gaat broeden heb ik ook een noodnest om eventuele bevruchte eitjes/jongen van Fred&Wilma over te leggen mocht het in de 2e ronde weer fout gaan.
Die hebben inmiddels 5 eitjes maar mijn schouwlampje is kapot dus ik kan niet zien of ze bevrucht zijn. ::)

Foto's van de andere jongen zijn op mijn site te zien. :)

Ik heb besloten om jong 4 of 5 van Oki&Doki zelf te houden. Deze worden namelijk zwaar bont met veel geel. Het zijn net geen pimrose valkjes. Maar een koppeling met een pimrose of zwaar bont valkje zou mooie jongen kunnen geven. ;)
Ik hou die dan dus om ws volgend jaar of het jaar daarop mee te gaan kweken. Voor de TT is het geen gevraagde vogel dus daar zal die in ieder geval niet aan mee gaan doen.
Zodra ze beter in de veren zitten zal ik kiezen welke ik neem. Jong 4 heeft cinnamon en parels en jong 5 heeft alleen cinnamon. Ik zal het binnenkort wel laten zien. 8)

Karin

Hoi Mandy,

Ach, ach, dat kale ruggetje  ::), nou gelukkig groeit dat weer bij. Ik heb met Dazzle en Chico deze keer helemaal geen gepluk gehad gelukkig, terwijl ze bij Willow toen wel geplukt hadden  ::)

Die 2 jongen van Dazzle zijn dus ook net zulke wildebrassen als mijn toekomstige cinnamon bonte witmasker. Ik ben zelf ook zeker geen voorstander van handvoeren, maar ik heb de oudste vandaag apart gezet en die krijgt nu 2 x daags pap. Ik denk dat ik er een beetje te laat aan begonnen ben, ze is nu 5 weken en 3 dagen, de jongste is nu 4 1/2 week en  die zet ik ook van de week apart. Helaas... ik moet mijn principes dus laten varen, maar het kan niet anders, anders worden ze helemaal nooit tam. Ze zijn gelukkig al oud genoeg om al een beetje zelf te knabbelen. In principe gaan ze met zijn tweetjes weg, maar ik heb het toekomstige baasje al gewaarschuwd dat ze nog niet echt tam zijn. Misschien toch beter eerst één nemen en later een tweede erbij uit het volgende nest. Jammer voor mij, want dan moet ik voor nog een valkje een baasje vinden, maar beter voor de valkjes. We zullen zien.

Hoe oud in het cinnamon bonte witmaskertje nu ? En wanneer weer foto's ?  ;D En... heb je nu ook je nieuwe popje ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves