12 mei 2025, 15:29:52

Mandysbeestenboel 1e ronde 2005

Gestart door Mandy, 24 maart 2005, 19:47:22

« vorige - volgende »

Mandy

7 april 2005, 17:13:08 #30 Last Edit: 7 april 2005, 19:28:55 by Mandy
Het is toch niet te geloven, zag ik vanmiddag Pino op Dito klimmen! :o
Volgens mij valt hij gewoon op bonte cinnamon geparelde witmasker poppen! ;D
Dus ik heb Pino toch maar verhuisd, hij heeft gewoon teveel hormonen denk. :P
Jut&Jul zitten weer terug in de grote kooi en Idem&Dito zitten weer terug in de achterste buitenkooi. Dus hopelijk gaan die toch interesse in elkaar krijgen.
Maar wat moest ik nu? ::)

Ik heb dus toch Pipo van de inmiddels 2 eitjes gehaald waar nog niks aan te zien is, die heb ik gemerkt en bij de inmiddels 4 eitjes van Ot&Sien gelegd waar ook nog niks aan te zien is. 8)

Toen heb ik Pino&Pipo verhuisd naar de voorste buitenkooi waar ze vorig jaar ook in gezeten hebben, alleen zitten ze nu samen met Suske&Wiske en die hebben inmiddels 3 eitjes waarvan zo te zien 1 ei bevrucht is.  :)
Alleen zitten die in blok 8 waar Pino&Pipo vorig jaar hun jongen in hadden, maar omdat dit blok bezet is en Suske&Wiske goed broeden schat ik in en hoop ik dat Pino&Pipo uit blok 9 of 10 gaan kiezen en Pino niet gaat klieren bij Suske&Wiske, afwachten maar weer. :-\

De enige andere optie die anders overblijft is Idem&Dito en Pino&Pipo om te ruilen, maar dit ruilen is natuurlijk niet goed en bevorderlijk voor de kweek, dus hopelijk gaat het nu eindelijk goed.  ::)

Ik ben wel blij dat Jut&Jul weer in de grote kooi zitten want dat zijn ze immers gewend dus hopelijk gaan ze daar snel weer eitjes leggen. :)
Hun zoon Hans van vorig jaar zit nu dus bij hun in de grote kooi, maar Jut&Jul zijn een close stel dus de kans dat Hans op zijn moeder Jul gaat klimmen is minimaal. ;)
En Hans heeft toch al interesse in de albino Grietje maar zij nog niet echt in hem.
Dus hopelijk gaat het nu niet mis dat Peppi en Kokki gaan kiezen voor Hans en Grietje.... :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco op andere pc

Hoi Mandy

Jeetje wat een gevogel zeg, het begint al goed daar bij jou. :-\
Groetjes: Caroline.

Mandy

9 april 2005, 12:35:35 #32 Last Edit: 9 april 2005, 12:38:06 by Mandy
Citaat van: Mandy op  7 april 2005, 17:13:08
Dus hopelijk gaat het nu niet mis dat Peppi en Kokki gaan kiezen voor Hans en Grietje.... :-\

Tja, eigenlijk vroeg ik erom hé... :-\
Hans werd dus helemaal verliefd op Kokki en klom er bovenop... :o
En Peppi stond erbij en keek ernaar... ::)

Dus wat moest ik nu weer.
Ik kon Peppi&Kokki wel naar de achterste buitenkooi doen bij Oki&Doki die inmiddels een koppel zijn en 1 ei hebben, want dan kunnen ze alleen elkaar maar kiezen.
Maar dan zou albino man Idem en albino pop Grietje in de grote buitenkooi samen komen zonder dat Hans&Grietje en Idem&Dito dus nog koppels zijn en dan zal je natuurlijk zien dat de albino's voor elkaar gaan kiezen en dat wil ik echt niet hebben. :-\
Dus nu zitten Hans&Grietje bij Oki&Doki en zitten Idem&Dito in de buitenkooi bij Peppi&Kokki, dus, eigenlijk kan ik dit beter niet zeggen, maar hopelijk gaan ze nu niet weer switchen... ::)

En verder liggen Ot&Sien op 7 eieren waarvan 2 van Pino&Pipo en waarvan 1 ei zeker bevrucht is. En van hun 5 eigen eieren is er ook al zeker 1 bevrucht. ;D
Ik zal binnenkort die eieren van Pino wel over gaan leggen, want het zijn er nu wel veel voor Ot&Sien.

Met Pino&Pipo in de buitenkooi gaat het trouwens stukken beter. Ze zitten veel bij elkaar en zijn al een blok aan het uitzoeken.

Bij Suske&Wiske heb ik vandaag niet gekeken maar die hebben dus zeker 1 bevrucht ei van de 3. :)

En Oki&Doki hebben dus 1 ei. :)

Ook Fred&Wilma hebben hun 1e ei. :)

En Jut&Jul hebben weer in hun eerst gekozen blok een ei gelegd. ;)

ingrid ubaghs

Leuk, mandy dat je aan de kweek begonnen bent.   Wij brengen onze kooi  verder in orde!   Groetjes, en veel sukses
Ingrid.

Mandy

12 april 2005, 17:54:04 #34 Last Edit: 12 april 2005, 17:56:03 by Mandy
Dank je. ;)

Ik dacht dat Pino me nu niet meer kon verrassen maar wat stond ik net te trillen op m'n benen. Ik sta in die kooi om de blokken te inspecteren, doe ik het voorkantje weg en verwacht Pino&Pipo te zien, zit alleen Pipo er?! :o
Wiske was al uit het blok en Suske zat te broeden, dus ik kijk daar en Suske gaat eruit maar in heel de kooi geen Pino! Met trillend hart keek ik achter de blokken of hij daar toevallig dood lag...maar daar was hij ook niet, weggevlogen dan? Een gat in het gaas en in de andere kooi? Ook niet...
Kijk ik in blok 9 zit hij daar op 2 eieren te broeden??? ;D
Hoe is het mogelijk! Pino daar en Pipo in blok 10 op 1 ei!
Dus ik heb de 2 eieren van blok 9 overgelegd naar blok 10 en blok 9 is nu weg dus nu staan alleen blok 8 en 10 daar. ;)
Die 3 eieren zijn overigens nog niet bevrucht, maar hun 2 eieren bij Jut&Jul wel. :)

Jut&Jul hebben zelf 2 eieren erbij gelegd maar daar zie ik nog niks aan. 8)

Ot&Sien hebben 5 eieren waarvan 3 bevrucht. :)
Ik heb er wel foto's van proberen te maken voor de eerste keer maar ik krijg het er niet goed op hoor;

Dat donkere vlekje is het hartje, dat zie je ook goed kloppen, maar op het filmpje dat ik gemaakt heb is het helaas niet te zien. :-\ En om dat vlekje zie je wat streepjes en dat zijn de bloedvaatjes, wel mooi om te zien hoor. :)

Fred&Wilma hebben 2 eieren waar nog niks aan te zien is. 8)

En Oki&Doki hebben 3 eieren waar ook nog niks aan te zien is, maar die zijn pas een paar dagen goed aan het broeden. Voor Oki is het ook de eerste keer dus die moet even wennen. ;)

En dus 4 bevruchte eitjes bij Suske&Wiske. Alleen heeft 1 ei een minideukje maar geen scheur en een ander ei zit best onder de poep dus hopelijk krijgt dat vruchtje voldoende zuurstof door de eischaal. ::)

gonnie

hoi  Mandy

Wat een gedoe allemaal zeg , hopekijk komt het allemaal goed , mag je het ei dat onder de poep zit niet een klein beetje schoonmaken   ? 0f is dat slecht voor dat ei .
Groetjes gonnie

Rianne

Mandy, het lijkt wel een soap serie bij jou thuis! ;)

Mandy

15 april 2005, 01:47:45 #37 Last Edit: 15 april 2005, 08:38:59 by Mandy
Hahahha inderdaad, het lijkt soms GTST wel, nou hopelijk komen er dan nu goede tijden! ;)

En een ei met poep kan je niet schoon maken Gonnie. Een eischaal bestaat uit duizenden poriën en ik zou het dan alleen maar erger kunnen maken of erger nog een barstje of scheurtje kunnen veroorzaken. Dus nee, afblijven maar, in de natuur gebeurt dit ook wel eens. Als er iets mis gaat met het vruchtje is het gewoon pech. :-\

Het gaat verder goed en de rust is weder gekeerd. :)

Ot&Sien hebben het bij 5 eitjes gehouden en 2 zijn onbevrucht, ik ga er maar vanuit dat de eerste 2 zijn, even afwachten maar wanneer het eerste ei uit komt. ;)

Jut&Jul hebben inmiddels 3 eigen eitjes waarvan 1 al bevrucht is gelukkig. De 2 van Pino die erbij liggen zijn bevrucht en gaan goed. ;D

Pino&Pipo hebben inmiddels 4 eitjes en 2 zijn er al bevrucht. :)

Fred&Wilma hebben 3 eieren, 1 bevrucht. :)

Oki&Doki hebben 4 eieren en de eerste 2 zijn toch bevrucht, ook broeden ze nu goed, al is Oki wel snel van het blok af als er iets gebeurt.

En met de 4 bevruchte eieren van Suske&Wiske gaat het tot nu toe ook goed. :)

Dus op dit moment 25 eieren waarvan 15 bevrucht. ;D

Op mijn site heb ik alles weer in een tabelletje staan en pas die regelmatig aan. ;)

Suzanne

Hoi Mandy,

Dat gaat goed bij jou zeg  :). Ik blijf je soap serie volgen hoor  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Joyce28

Hoi Mandy,

Jeetje een beetje ene probleem start,maar gelukkig is de rust er nu.
En dat je maar vele mooie en gezonde valkjes dit jaar mag krijgen :)

Theetje

Hoi Mandy,

Je hebt het er maar druk mee met al die schuinmarcheerders. ;)

Valt voor de valkjes natuurlijk ook niet mee om monogaam te blijven met zoveel moois om je heen.

Leuk dat Jut en Jul een bevrucht ei hebben. Misschien zit mijn nieuwe kind er wel in hahaha.

Ik blijf het allemaal volgen. Dan weet ik snel genoeg of ik plaats moet maken voor de extra kooi in de woonkamer.

Groetjes

Theetje

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat een grote soap is het zeg :P. Ik hoop voor je dat het dit jaar een topjaar gaat worden.
:)
Veel succes met de eitjes en toekomstige jongen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi Mandy,

Een echte soap, met alleen goede tijden dit jaar hoor!
Daar gaan we voor.

Gefeliciteerd met de eitjes en ik wacht met smart op foto's van de kleine valkjes. (zijn altijd zo vertederend)

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Andrea

Hoi Mandy,

Bij jou een drukke boel dus. Idd net een soap, maar hopelijk met goede tijden, dus ik wens je een goed kweek jaar.
Ik ben benieuwt wanneer de eerste jonkies komen.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Citaat van: Theetje op 15 april 2005, 17:34:58
Leuk dat Jut en Jul een bevrucht ei hebben. Misschien zit mijn nieuwe kind er wel in hahaha.
Ik blijf het allemaal volgen. Dan weet ik snel genoeg of ik plaats moet maken voor de extra kooi in de woonkamer.

Inderdaad, als het goed is zit jouw nieuwe kind erin! ;D
Op dit moment hebben ze 4 eigen eieren en 2 zijn er zowieso bevrucht. Het 3e was bevrucht maar is volgens mij fout gegaan. Ik zie alleen 1 rood bloedvat als rondje erin drijven en het donkere vlekje wat normaal het kloppend hartje moet zijn klopt niet, dus ik denk dat dat niet goed is gegaan. En het 4e ei is van de 15e en eigenlijk had ik daar al wel iets aan moeten zien, dus ik denk dat het bij 2 bevruchte eitjes blijft. De 2 eitjes van Pino&Pipo zien er wel goed uit. :)

En die hebben zelf inmiddels 5 bevruchte eitjes, dus eigenlijk zijn dat er 7! ;D

Ook Oki&Doki hebben 5 bevruchte eitjes. ;D

En Fred&Wilma hebben nu 4 bevruchte eitjes van de 5. :)

Met de 4 bevruchte eitjes van Suske&Wiske en de 3 van Ot&Sien gaat het ook goed. Ik kijk daar niet meer omdat ze toch bevrucht en uitgelegd zijn. Tegen de tijd dat de jongen moeten komen zal ik pas weer gaan kijken. ::)

En Idem&Dito, Peppi&Kokki en Hans&Grietje zijn nog niet in elkaar geïnteresseerd, misschien komt dat ook wel niet, dat kan natuurlijk. Ik kan wel veel regelen maar de natuur houdt altijd de overhand en vaak is dat maar goed ook. ;)