Spikey en zijn kindjes Fientje en Bailey

Gestart door danielle, 29 maart 2009, 10:35:09

« vorige - volgende »

danielle

Hallo allemaal  :D .

Ik ben weer thuis  ;D   ;D   ;D .
Gister ochtend zijn we aangekomen. Om mijn jetlag te negeren en wakker te kunnen blijven heb ik meteen de valkjes opghaald  ;) . Kwam namelijk om 7:00 aan, maar voor mijn gevoel was het negen uur eerder, dus pas 22:00. En dan is het moeilijk om niet te gaan slapen en te wachten tot de avond. Maar het is gelukt en ik moet zeggen dat ik weer aardig goed in het ritme zit. Mijn vriend daarentegen was gister middag in slaap gevallen en kon daardoor vannacht niet meer slapen en vannochtend niet opstaan, hij heeft er veel meer last van.

De vakantie was echt super, ik heb mijn ogen uitgekeken. Zoveel mooi's gezien, ik heb echt de tijd van mijn leven gehad.

Met de valkjes en grasjes gaat alles goed. Ze hebben heel veel leuke dingen meegemaakt, Bailey helaas ook een mindere.

Ik beloof jullie snel een uitgebreide update te geven.

Morgen is mijn eerste stage dag, dus dat is ook weer erg spannend en het wordt dus een drukke week. Ik ga snel jullie boekjes bij lezen.

Heb jullie gemist  ;)

Groetjes Danielle

Caroline

Hey, je bent er weer!! Leuk!!  :D

Ik kijk uit naar je update.  ;)

Veel plezier morgen tijdens je stage, weer op het consultatiebureau, toch??

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

danielle

Dank je wel Caroline!
Ja klopt mijn stage is weer op het consultatiebureau  :D

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Welkom terug Danielle.
Wat leuk dat je er weer bent.

Fijn dat je vogie's het goed gehad hebben.
Ben benieuwt naar je update.

Groetjes Sally!

danielle

Dank je wel Sally en Kim!

En hier dan een update over hoe het met de valkjes is verlopen tijdens de vakantie

Fientje
Fientje is overduidelijk een valkje dat geen angst kent en ook niet schrikt van veranderingen en zo op nieuwe mensen en spullen/speeltjes afstapt. Het is een pittig dametje, ze is gek op aandacht en laat dit ook merken. Ze komt als eerste naar de tralies toe gevlogen als je dicht bij komt en als ze uit de kooi is komt ze als eerste van de valkjes bij je zitten en blijft daar ook het liefst de hele tijd zitten. Dit was dan ook bij mijn vriendin het geval. Ze heeft als ze de mogelijkheid kreeg de hele tijd bij haar gezeten, kusjes gegeven, aandacht gevraagd. Terwijl de andere valkjes op de kooi zaten te spelen, vond zij mijn vriendin veel interessanter. Ze heeft zich ook niets van de veranderingen aangetrokken. Als Linda (mijn vriendin) bezoek kreeg, kregen zij ook meteen aandacht van haar. Fientje is duidelijk gek op mensen en geniet van de aandacht die ze krijgt. Ze trekt haar eigen plan en kijkt daarbij niet naar wat de andere valkjes doen.

Bailey
Bailey is duidelijk een wat zachter valkje en is een stuk kwetsbaarder. Ze oogt wat onzeker, ze trekt niet haar eigen plan, maar doet alles na van de andere valkjes. Spikey is haar grote voorbeeld, ze wil alles doen wat hij ook doet. Alleen Spikey is een handige vlieger en acrobaat en Bailey is daarentegen weer erg stuntelig. Zijn na-aap acties zorgen dan ook voor veel val partijen en onhandige landingen. Daarentegen geeft ze nooit op, als ze iets wil, dan herhaalt ze het zo vaak tot het haar ook lukt. Ze is ontzettend speels en kan zich uren met een speeltje vermaken. Ze was een stuk minder tam naar mijn vriendin toe dan naar mij toe, ging liever gewoon haar eigen gang.
Helaas is er ook iets minder leuks gebeurd. Op een gegeven moment schrokken de valkjes ergens van en begonnen met z'n allen in paniek rond te vliegen. Bailey knalde daardoor keihard tegen het rolgordijn aan waardoor hij een klap tegen het raam maakte. Eerst bleef hij doodstil op de vensterbank liggen. Linda schrok zich echt dood. Na een paar minuten bewoog ze zich gelukkig weer en al snel zat ze weer recht en er was verder ook niets meer aan haar te zien. Alleen mijn vriendin mocht niet meer bij haar in de buurt komen, ze begon echt te krijsen als ze dicht bij kwam en raakte dan echt in paniek. Mijn vriendin heeft hem toen een tijd zo laten bijkomen. Toen het echter tijd was om te slapen, wilde hij nog steeds niet op haar vinger zitten. Mijn vriendin heeft haar toen echt moeten vangen, ze ging toen echt tekeer. Ze heeft toen gewoon rustig in de kooi geslapen. Maar een aantal dagen is ze echt schuw geweest en wilde niets van Linda en haar handen hebben. Linda wist zich echt geen raad. Ze kon mij niet bereiken, mijn stomme telefoon had de eerste dagen geen bereik. En omdat ze niet iets lichamelijks aan hem zag is ze ook niet naar de da geweest. Na een paar dagen begon Bailey weer wat bij te komen en langzaam aan kreeg ze haar vertrouwen steeds meer terug.  Na een tijdje stapte ze ook weer op en ze is weer steeds tammer geworden. Bij mij nu is ze weer echt de oude. Ze laat zich nog niet knuffelen maar zit lekker bij me en geniet van mijn aandacht, ook kan ik haar gewoon nog met mijn volle handen vastpakken.
Als ik haar verhaal zo hoor denk ik dat door de knal een paar veren verkeerd zijn gaan zitten en dat ze daar pijn aan heeft gehad en dat ze daarom zo tekeer ging als ze bij haar in de buurt kwam. Ze heeft namelijk ook uiteindelijk twee veren verloren. En aangezien haar gedrag weer de oude was na een paar dagen, lijkt me dat het zoiets is geweest. Ze trok ook wat vreemd met haar vleugel gaf Linda aan. Dus wel zielig voor Bailey dat ze waarschijnlijk gewoon 2 dagen veel pijn heeft gehad.

Izzie
Izzie heeft al meerdere keren bij haar gelogeerd en alles is dan ook goed gegaan. Sinds de kleintjes er zijn, zit Izzie niet meer zo graag bij je, in ieder geval niet uit haar zelf. Je moet haar er echt bijhalen, ze vraagt zelf niet meer om die aandacht. In het begin leek het echt jaloezie, nu lijkt dat wel over, maar het gedrag heeft ze een beetje gehouden. Verder is ze echt een lief rustig valkje. Ze laat zich alleen door mij kroelen, dus dat heeft ze in de vakantie even moeten missen. Izzie heeft vanaf het begin al snel last van schrikrui. En nu heeft ze dan ook weer aan een kant heel wat veren kwijt geraakt aan haar vleugel door het schrikken van het onweer. Ze kan nog wel vliegen, maar het kost veel kracht voor haar, waardoor Linda haar op een gegeven moment overal tegen kwam. Onder het bed, tussen de boodschappentassen, achter de tv, ze wandelde gewoon overal gezellig heen. Hier doet ze dat niet, dit omdat ik een hele ruime kamer heb met minder verstopplekjes.

Spikey
Spikey de grote ondeugd. Hij is duidelijk het enige mannetje en dat laat hij dan ook zien door zijn stoere gedrag. Spikey moet alle valkjes en grasjes in het oog hebben, verliest hij er een uit het oog, begint hij heel hard te fluiten. Hihi een echte waakhond. Spikey is altijd wel in de buurt van zijn vrouwtje en Bailey hobbelt achter Spikey aan. Spikey is op sloop tocht gegaan bij Linda. Hij heeft een boeken kast ontdekt en ging al tsjoep tsjoepent aan de kaften knagen Spikey fluit altijd 'tsjoep' 'tjoep' en als hij dat doet weet je dat hij op ontdekkingsreis is en iets ondeugends gaat doen. In goeie doen tsjoep tjoept hij heel wat af. Ik probeer het wel eens op te nemen, het is iets wat hij vanaf het begin al doet en het is zo lachwekkend. Spikey kwam zoals hij hier ook doet, Linda wel om de paar minuten bezoeken als hij eruit was, even laten weten dat hij er ook is.

Sammie en Sjimmie
Sammie en Sjimmie hebben op de een of ander manier altijd de tijd van hun leven bij Linda. Sjimmie voelt zich op een of ander manier veel prettiger in een kleine kamer en vollere kamer. Zo kan hij stap voor stap steeds iets verder van zijn kooi zitten en heeft genoeg makkelijke landingsplekken om zich heen. Ze zijn daar ontzettend veel uit de kooi geweest en zelfs veel bij de valkjes gezeten. Sjimmie is weer veel krachtiger geworden in het vliegen. Je ziet echt dat ze in zo'n 3 weken dan echt ontzettend zijn opgebloeid. Hier begint het hetzelfde en dan komen ze er ook veel uit, maar ik zie het nu al weer afnemen. Ik doe elke keer de kooi open, maar ze komen er dan steeds minder uit. Ik hoop echt dat ze hier ook losser gaan worden. Maar als je je bedenkt dat Sjimmie in het begin super bang was en het eerste jaar niet een keer de kooi uit durfde, is er al veel veranderd. Hij blijft nu gewoon gezellig fluiten als je in de buurt bent, vliegt niet meer angstig rond en komt steeds vaker zijn kooi uit. Je kunt zelfs bijna je hand naast hem leggen. Hij heeft gewoon echt de tijd nodig. Ik heb hem van de dierenambulance, dus je weet niet wat hij heeft meegemaakt he. Toen hij gevonden was door de dierenambulance zat dat arme ding onder de schurft. Het was niet eens te zien wat voor een kleur neusdop hij had en hij mist een paar teennagels. En ik moet je zeggen het is het vrolijkste vogeltje wat ik ooit heb gezien. Zodra het licht is begint hij met fluiten en houdt pas op als het donker is. En nog leuk nieuws....... Gister heeft hij voor het eerst met een speeltje gespeelt! Sammie is heel lief geweest en is daar waar Sjimmie ook is en geeft je graag kusjes.

Groetjes Danielle

danielle

Mijn vriendin heeft ook heel wat foto's gemaakt, ik zal zodra ik ze heb gekregen plaatsen  ;D .
Alleen kan het wel even duren, want ze krijgt het niet voor elkaar om ze toe te zenden, maar ik denk dat ik haar wel vrij snel weer zie.

Koos

Welkom terug Kimm, is weer even wennen dan he na zo'n vakantie ?:)

Da's schrikken van Bailey ?? Whoow!!! merk je nu niets meer aan hem??

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Dierenfreackske

Hoi Danielle, welkom terug, ik heb genoten van je leuke update, wat fijn dat alles zo goed is gegaan he,  en het vlieger is ook veel krachtiger geworden  he, ja, de kleine valkjes zijn sterk en groot geworden he, lief zo de 2 zusjes bij elkaar he! Fijn valkjesgezinnetje met z'n viertjes, grtjs. Ann

danielle

Citaat van: Koos op 10 september 2009, 07:28:00
Welkom terug Kimm, is weer even wennen dan he na zo'n vakantie ?:)

Da's schrikken van Bailey ?? Whoow!!! merk je nu niets meer aan hem??

Ja het is zeker weer wennen, vooral omdat ik meteen met een nieuwe stage ben begonnen. Maar ik kan er weer tegen aan  ;) .
Ja ik was echt geschrokken toen ik het van Bailey hoorde, vooral omdat ze zo heeft gekrijst, daar kreeg ik echt een brok van in mijn keel. Ik merk gelukkig helemaal niets aan haar, dat is wel een opluchting. Ook wordt ze gelukkig steeds wat behendiger in het vliegen.

Citaat van: Dierenfreackske op 10 september 2009, 07:43:28
Hoi Danielle, welkom terug, ik heb genoten van je leuke update, wat fijn dat alles zo goed is gegaan he,  en het vlieger is ook veel krachtiger geworden  he, ja, de kleine valkjes zijn sterk en groot geworden he, lief zo de 2 zusjes bij elkaar he! Fijn valkjesgezinnetje met z'n viertjes, grtjs. Ann

Dank je wel, Ann. Ik vind het echt leuk om zo'n familie valk te hebben, ik geniet er echt van. En toch zijn Fientje en Bailey weer zo anders dan hun ouders en verschillen ze ook weer zo van elkaar. Zelfs van mutatie verschillen ze allemaal van elkaar. Aangezien Bailey nog geen gele vlekjes heeft en ook geen macho gedrag vertoon of fluit, denk ik toch wel dat ze een popje is. Dus dan zijn het inderdaad 2 zusjes.

Groetjes Danielle

Sally

Wat een leuke, lange update Danielle.

Wel effe schrikken van Bailey zeg, maar gelukkig heeft ze dr niks van overgehouden, en doet ze gelukkig normaal.

Wel leuk om te lezen dat Fientje zo lief is met iedereen, en iedereen een goeiedag gaat zeggen altijd, en nergens bang van is. Hihi, leuk dametje hoor.

Ik moet snel nogeens langst komen he!

Ben benieuwt naar de foto's!

Groetjes!

Dierenfreackske

Jaaaaaa wat een lieverds he,    :D :D  ik heb ook weer genoten van je leuke update , grtjs. Ann

*Manon*

Heej Danielle,

Wat fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad en je valkjes zo goed op hun plek waren bij je vriendin!

Jeetje inderdaad schrikken van Bailey, maar gelukkig lijkt er niks ernstigs aan de hand te zijn.

leuk dat je er weer bent  :D

Groetjes Manon

Dierenfreackske

Hoi Danielle, kom eve een prettig weekend wensen, grtjs. Ann

Hermien

Wat een heerlijke update. Inderdaad schrikken met Baily en wat naar voor je vriendin. Hopelijk is Baily weer snel helemaal de oude, nu ze weer thuis is.

Knuf van mij en mijn 'Vliegtuig'.

:-*  :-*  :-*  :-*