Spikey en zijn kindjes Fientje en Bailey

Gestart door danielle, 29 maart 2009, 10:35:09

« vorige - volgende »

Sally

Bailey word n echte dame met haar eitjes.
Gelukkig heb je ze kunnen omwisselen.

Haal een ventje voor haar he?  ;D

Spikey is toch wel n profiteur hoor, zomaar met de dochters wipwappen, en ze dan met de eitjes laten zitten, dat zijn toch geen manieren.

Welkom terug trouwens! Ik heb je gemist!  :-*
;D

*Petra*

Hoi Danielle,

Ook ik weer terug van weg geweest. ;-)
Die Spikey, wat een ondeugend manneke is het geworden  :o.
Wat een mooie foto heb je toch in je handtekening!

Groetjess Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

danielle

Citaat van: *Petra* op 20 mei 2011, 23:28:53
Hoi Danielle,

Ook ik weer terug van weg geweest. ;-)
Die Spikey, wat een ondeugend manneke is het geworden  :o.
Wat een mooie foto heb je toch in je handtekening!

Groetjess Petra  :D

Hoi Petra,
Wat leuk een berichtje van jou. Jij dus ook weer terug van weg geweest. Ik ga is in jou boekje kijken dan, ben benieuwd hoe het bij jou is. Ja die Spikey, het is een charmeur zeg. Zal waarschijnlijk komen doordat hij op Valentijnsdag is geboren  ;D . Cupido had jij hem toen genoemd. Het is een valkje die je aan het lachen maakt. Het is ook echt een held op sokken. Zo stoer als hij over komt , maar uiteindelijk .....
Hij vindt het heerlijk om zich uit te sloven en wil het liefst heel veel aandacht. Hij gaat dan tegen de tralies aan zitten en dan gaan we om de beurt een deuntje zingen, dat vindt hij echt super. Hij barst altijd van de energie en moet een dagelijks rondje vliegen, anders wordt hij heel vervelend en schreeuwerig.

Citaat van: Sally op 17 mei 2011, 16:21:45
Bailey word n echte dame met haar eitjes.
Gelukkig heb je ze kunnen omwisselen.

Haal een ventje voor haar he?  ;D

Spikey is toch wel n profiteur hoor, zomaar met de dochters wipwappen, en ze dan met de eitjes laten zitten, dat zijn toch geen manieren.

Welkom terug trouwens! Ik heb je gemist!  :-*
;D

He Sally,
Dank je, ik heb jou ook gemist. Het leven in Utrecht heeft het zo gemaakt dat ik veel te doen heb en weinig meer achter mijn computer zit. LEuk om wel weer hier op de site te zitten, al weet ik niet of ik het zo kan bijhouden als eerst. Ik heb al in je boekje gekeken en foto's bekeken, echt super om te lezen en te zien allemaal. Ook veel veranderd bij jou. Ik zal snel eens een berichtje plaatsen.
Een valkje erbij, hihi, nee, ik vind 6 vogels eigenlijk al te veel. Ze zitten nu wel al in kooi vanwege de ruimte die nu veel kleiner is dan in TIlburg. Het geluid en rommel dat ze nu produceren dat is soms wat te veel van het goeie  ::) . Het valt in een kleinere ruimte veel meer op dan wanneer je zeeën van ruimte hebt.

Citaat van: Caroline op 16 mei 2011, 20:45:21
Heb jij weer  :-\ ... gelukkig heb je het eitje om kunnen wisselen en veroorzaakt het verder geen onrust, de sexuele ralaties met zijn dochters.  :P

Fijn dat verder alles goed gaat.

Groetjes van Caroline  :D

Hihi. Ja ik was eigenlijk blij dat ze nooit eitjes op de grond legde. Maar de hormonen werden Bailey waarschijnlijk net wat te veel. Ik hoop dat het bij 1 ronde blijft. ER liggen in totaal 3 eitjes en het lijkt hierbij te blijven. Bailey is echt een top broedster. Ze broedt de hele dag en nacht door met af en toe een eetpauze. Ze neemt gewoon de hele taak op zich. Spikey laat niet blijken dat hij iets te maken heeft met de eitjes.

Groetjes van Danielle

danielle

Goed weekend allemaal!

Bailey heeft in totaal 3 eitjes gelegd die ik om heb gewisseld voor nep eitjes. Ze lijkt de interesse er steeds mee in verliezen maar in de avond en nacht broedt ze nog wel constant. Vaak maar op 1 eitje en zijn de andere twee een stuk verder te vinden. Of ze die zelf wegdoet of dat de andere valkjes ermee spelen weet ik niet. Moet ik de 'afgestoten' eitjes gewoon laten liggen, weghalen, of weer bij haar neer leggen?
Izzie ging gisteren ook even broeden, ze wist nog hoe het werkte  ::) .
Na deze ronde als ik de eitjes weg heb gehaald doe ik voor de zekerheid toch maar een tralies bodem erin, om het broedse even te doorbreken.

Gisteren had ik een vrije dag en zijn de valkjes, inclusief Bailey een paar uur uit de kooi geweest. Dat was echt genieten. Opeens kwam Sammie, mijn grasje, ook uit de kooi en ging op mijn hoofd zitten en liet zich via mijn vinger op mijn schouders zetten. Ze heeft me heerlijk gekriebeld en kusjes gegeven. Aangezien ze niet echt meer tam is en ze sinds ze in de grote kooi zit (begin dit jaar) niet meer uit de kooi is gegaan, kunnen jullie begrijpen dat dit echt een doorbraak is  ;D. Ze ging ook zelf de kooi weer in  ;) .
Mijn andere grasje Sjimmie heeft de sprong nog niet gewaagd, hij is helemaal niet hand tam en ik laat hem dus op zijn eigen tempo de kooi uit gaan, zodat hij de weg ook weer terug kan vinden.

Groetjes Danielle

danielle

Hallo allemaal,
Woensdag heb ik een afspraak bij de vogelarts met Fientje. Ze heeft kale plekken onder haar vleugels. Eerst dacht ik dat het door de rui kwam en het leek minder te worden. Nu zag ik echter toen ik haar gisteren aan het douchen was dat het toch weer erger was geworden. Ik heb geen idee waarom ze dit heeft. Ze heeft er geen jeuk aan en ik zie haar niet plukken.
Het ziet er niet ontstoken uit. Verder niets te zien aan haar. Ik hoop dat er niks ergs aan de hand is.
Jullie een idee waar dit van komen?

Groetjes Danielle

Rianne

Sommige valkjes hebben dit, waardoor het komt weet ik niet. Een enkeling hier heeft het ook. Maar als je ziet dat bij jouw valkje de plekken groter worden, doe je er goed aan om er even naar te laten kijken :)

danielle

Dag,
Had gehoopt dat ik mijn dagboek gewoon had kunnen liggen, gezien ik dus helemaal geen goed nieuws heb. Moet echter toch even een plek hebben om het neer te kunnen zetten, om me te helpen bij het verwerken van mijn verdriet.

Mijn lieve Izzie is na 5 jaartjes geleefd te mogen hebben, overleden.
En oh wat heeft ze zich sterk gehouden en het toch veel te laat heeft laten merken dat ze ziek was.

Vandaag nadat ik haar weg had gebracht voor opname bij de vogelarts gaf ze het op.
Het leek een week geleden te beginnen met een onschuldig pijnlijk pootje. Even aankijkend leek ze hier goed van te herstellen. Een paar dagen laterr zag ik echter dat het toch dik werd en ging ik naar de vogelarts. Deze dacht aan jicht maar het kon toch ook nog ontsteking zijn. Terug met een antibiotica kuur en wat voor dr nieren. En toen toch maar in een aparte kooi gezien de andere vogels haar niet echt rust gaven voor haar pootjes. En toen eenmaal in de aparte kooi, gaf ze zich over en liet pas voor het eerst zien dat ze echt ziek was en heeft geslapen, geslapen en nog een geslapen. At nog wel goed en dronk vooral heeeel veel. Maar toen hield ze gisteren opeens op met eten. Dus deze ochtend naar de vogelarts gebracht waar ze zondevoeding kon krijgen. Maar ze gaf het op nadat de eerste voeding was gegeven....
En nu ligt ze begraven bij de boom in mijn tuin...
Ze wordt verdacht dat ze 'nierfalen' had, wat zich niet eerder geuit heeft voordat ze ermee 'ophielden'.

Toch moeilijk te beseffen dat het toch zo snel is gegaan (lijkt nog heel onwerkelijk)en ik het niet eerder heb kunnen zien en achter te blijven met een oncomplete valkjes familie.
Bij het mannetje, spikey, die nooit te scheiden was van Izzie en haar in alles beschermde, lijkt het nu vreemd genoeg bij: uit het oog, uit het hart. Die fluit vrolijk alsof hij niets mist....

Groetjes Danielle

Caroline

Ach, wat een verdrietig nieuws ....  :'(

Heel erg veel sterkte om dit een plekje te geven.  :-*

Rust zacht, lieve mooie Izzie. - xxx-
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Ach wat erg :'(
Sterkte om dit een plekje te geven.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

danielle

Rust zacht, lieve, mooie Izzie!

Je mannetje Spikey, je dochters Fientje en Bailey, de grasjes Sjimmie en Sammie en je baasjes zullen je missen!
Ik zal de leuke en mooie herrineringen die ik aan je heb koesteren

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Inge88

danielle

Dank jullie wel!

Het is nu een maandje verder en ik blijf Izzie nog erg missen. Het is raar dat ze er niet meer is.
Spikey heeft zijn zangtalenten flink uitgebreidt en zingt bijna de hele dag, helaas gaat dat zingen ook heel vaak over in een oorverdoofend schreeuwen. HIj kan duidelijk zijn energie nu niet meer kwijt en hij vindt dat hij echt veel te weinig aandacht krijgt. Helaas vormt hij niet echt een koppel met zijn dochters, die zijn alleen goed voor af en toe een wipwap. Ach je moet toch ergens je pleziertje vandaan kunnen halen  ::).

Ik denk dat Spikey daarom echt een nieuw vriendinnetje nodig heeft, zodat hij weer een beetje tot rust kan komen, hij zit zichzelf nu echt in de weg.

Ik heb via het topic herplaatsing een valkje van 6 jaar gevonden, Charly, die mij qua karakter erg leuk lijkt en denk ik ook ideaal voor Spikey is.
Mijn enige twijfel is en misschien dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Charly heeft 6 jaar alleen gezeten, is de kans dan nog groot dat ze nog interesse heeft in andere valkparktieten, of is dit dan niet meer goed mogelijk? Ze heeft een keer bij een oppas adres gezeten waar ook valkjes waren in deze korte periode heeft ze weinig interesse getoont, maar ging er wel goed mee om. Later heeft ze echter wel weer broedse periode's gehad, door eitjes te leggen, wat misschien juist weer aangeeft dat ze interesse in een mannetje heeft.

Wat denken jullie?

En een mijlpaal gehaald trouwens! Fientje heeft opeens na drie jaar ontdekt dat kroelen heel erg lekker is en wil nu opeens niets anders meer  :D. Ik had nooit gedacht dat dit nog zou kunnen komen. Mijn idee was altijd als het ervan af het begin niet inzit dat dit zou veranderen, maar het kan dus wel!

Groetjes Danielle

danielle

Hier is de rust weer een beetje teruggekeerd. Het blijft een gemis zo zonder Izzie maar de valkjes hebben een plekje en rust weer gevonden. Gelukkig is het schreeuwen van Spikey met de helft verminderd. Dat was op een gegeven moment echt niet meer leuk. Nu is hij vooral heel veel gezellige deuntjes aan het fluiten en is hij wat softer geworden. Ja de stoere macho wil opeens ook gekroeld worden. Hij was een beetje jaloers dat ik Fientje aan het kroelen was en toen ging zijn kop ook omlaag. Wel wat gevaarlijker want hij kan als het hem niet zint ook flink bijten (hij moet toch latrn blijken dat hij de baas is)

En tja toen had ik eerst geen kroelers en nu opeens al 2 van de drie en binnenkort heb ik 3 kroelers :-)

Ik ga volgend weekend namelijk kennismaken met Charly een valkje dat een nieuw huisje zocht, omdat haar baasjes emigreren.
Ik wilde toch graag een valke erbij, in eerste instantie als vrouwtje voor Spikey, maar ook omdat het gewoon leuk is  ;).
Begin er nu wel echt naar uit te kijken en ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden bij mijn valkjes.
Het voelt nu ook goed om een valkje op te vangen, die al wat ouder is en een nieuw huisje nodig heeft! Dacht heb genoeg baby valkjes gehad en zo help ik ook nog iemand.

Ik ben wel benieuwd of ik Fientje en Charly uit elkaar kan halen, gezien ze beide dezelfde mutatie hebben.

Groetjes Danielle

danielle

Leuk om weer na lange tijd op het forum te zitten. Ik ga langszaam aan jullie boekjes ook weer lezen en reageren. Er is na zo lange tijd wel veel nieuwe boekjes bij gekomen en veel oude weg. Dus dat kost weer even tijd  ;)

Vandaag een nieuwe vogelvoliere gezocht voor in de woonkamer. Eentje die ik zelf kan ontwerpen en kan laten maken.
Binnenkort laat ik de muren verven in de woonkamer, nu met deze kooi ook al staat hij een stuk van de muur wordt de muur echt super vies. Dus heb ik een kooi gevonden met een dichte achterkant en hoge onderranden, waar de etensbakjes ook in verwerkt zitten. Mijn vriend wil dat hij niet meer zo hoog is als nu, gezien hij nu het zicht naar de keuken heel erg beperkt. Maar kan wel een stuk breder, effectief hebben ze dan even veel ruimte als nu.

Ik moet weer even herontdekken hoe ik het met fotos moet doen, dan zal ik een foto plaatsen hoe hij ong gaat worden.

Groetjes Danielle