Spikey en zijn kindjes Fientje en Bailey

Gestart door danielle, 29 maart 2009, 10:35:09

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

danielle

Dank je wel Marlies, Sally en Caroline voor jullie felicitaties!

Ik had foto's beloofd. Ik ga proberen om ze snel te plaatsen en ook snel weer in jullie boekjes te reageren.

Mijn nieuwe baan bevalt erg goed en ik heb echt super leuke collega's. Maar het kost veel energie zo'n start van een baan en nu nog het lange reizen (van Tilburg naar Amersfoort) .

We zijn nu bezig om een appartemtent te kopen, wat ook erg spannend is. Morgen is de taxatie en daarna gaan we bieden.
Het is een appartement van 2 verdiepingen, 3 slaapkamers en een tuintje (50m2). 10 minuten fietsen van de stad Utrecht. Voor degene die Utrecht een beetje kennen; het ligt in de 2de daalsbuurt een zijstraat van de amsterdamsestraatweg.

Met de vogeltjes gaat alles goed. Al mijn valkjes zijn tegelijk in de rui, ze zien er lekker rommelig uit en het ligt elke dag vol met veren. Ze hebben er echter weinig last van, want ze hebben zoals altijd energie voor 10.

Groetjes Danielle

danielle

Hallo allemaal,
HIer een kleine update van mij en mijn vogeltjes.

Met mijn valkjes gaat alles super goed. Het is een leuk viertal bij elkaar. Hun ergste rui is weer voorbij gelukkig. Nu zijn de grasjes weer aan beurt  ::) .
Vandaag was het wel grappig, Sjimmie mijn grasje was perongeluk de kooi van de valkjes in gevlogen en wou er vervolgens niet meer uit. HIj heeft nu de hele dag in hun kooi gezeten. Op een gegeven moment heb ik hem er maar weer uit gejaagd  :P .
Spikey en Izzie wipwappen nog geregeld in het water bakje. Echt zo'n vreemd gezicht. Fientje en Bailey laten nog steeds niet merken dat ze last van hormoontjes hebben  :) .
Verder heb ik eigenlijk weinig over hen te vertellen, het gaat gewoon super goed  :D .

Ik heb goed nieuws .... we hebben een huisje gekocht  :D . Nu zijn we bezig met al het papierwerk om het rond te krijgen. We moeten nog wel even geduld hebben, want we kunnen er pas in September in. Maar wel lekker de tijd om meubels uit te zoeken en een keuken, want die er nu in zit is niet echt mooi.

Voor mijn vogeltjes zal het wel even wennen zijn, want de woonkamer is echt een stuk kleiner dan dat we nu hebben. Het voordeel is wel dat we een tuin hebben en ze met mooi weer hier ook van kunnen genieten. Ik hoop alleen wel dat de kooien die ik nu heb gaan passen, ik heb nu namelijk een hele grote kooi, die veel ruimte in beslag neemt, dat wordt dus nog even passen en meten.

Mijn nieuwe werk bevalt ook erg  goed. Ik heb helaas niet veel tijd om op het forum te zitten, omdat ik nu veel tijd kwijt ben aan het reizen. Ik heb nog 1 maand inwerktijd en dan moet ik echt alles zelfstandig gaan doen. Ik heb gelukkig wel hele relaxte en leuke collega's, op wie ik altijd kan terug vallen.

Groetjes Danielle

Kimm

hoi danielle,

gefeliciteerd met jullie huisje  :D gaaf hoor!!

fijn dat het goed gaat met je valkjes. die gaan wel heel snel wennen hoor in jouw nieuwe huisje. dan maken ze gewoon wat meer rondjes  ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi Danielle,

Wat ontzettend fijn te lezen dat alles zo lekker verloopt in je leven en dat je nu samen met je vriend een huis gaat kopen!
Ik ben erg blij voor jullie!
Van harte gefeliciteerd  :-* :-* :-*

Super dat je werk zo goed bevalt en ja het hebben van leuke collega's is heel wat waard hé!
Je hebt het getroffen!

Wij hebben zelf ook een kleine huiskamer, daarentegen hebben wij wel een ruime woonkeuken.... ach je valkjes hoor je denk ik niet klagen hoor en helemaal niet als ze straks lekker in het zonnetje buiten kunnen staan.... hier vinden ze het geweldig die buitenlucht!!

Veel plezier met de voorpret en weet je... het is zo september hoor, nu heb je, zoals je zelf al zegt, nog even lekker de tijd!

Liefs Manon

danielle

Hallo allemaal,
Dat is wel heel erg lang geleden he  ::) .
Ik dacht dan ook dat het weer eens tijd werd om wat te schrijven hier.

Ik heb namelijk wel wat nieuwtjes over mijn valkjes te vertellen en daar is dit dagboek natuurlijk voor bedoeld  ;) .

Het is nogal schokkend, voor mij in ieder geval  :P .
Dacht ik dat ik een trouw familie hier had, die zich allemaal keurig gedragen. Maar nee hoor dat valt toch vies tegen.

Spikey kan zich als enig mannetje in de kooi niet inhouden en heeft zich op zijn dochtertjes gestort, nadat deze door de hormoontjes die een rol zijn gaan spelen kippetje gaan zitten. En tja dan blijkt het als mannetje moeilijk te zijn om daar niet aan toe te geven en trouw te blijven aan zijn vrouwtje.

Nu zie ik dus regelmatig het tafereel dat Spikey met zowel Izzie en Bailey aan het wipwappen is. En ook al geprobeerd om te wipwappen met Fientje, die hem alleen nog van haar rugje afgooit omdat ze dit maar een beetje vreemd vind.

Gelukkig is er nog wel harmonie onderling en lijkt Izzie zich er niets van aan te trekken. Ze komen nog net zo vrolijk over als ervoor. Het is alleen zo'n raar gezicht  :-X .

Nou dat was mijn nieuwtje  :D

Groetjes Danielle

Caroline

Oooh, stoute papa Spikey.  >:( :( :-\ ;D

Ach, zolang ze het gezellig blijven houden en er geen kindertjes van gaan komen .... het is gelukkig in de dierenwereld heel anders als in onze mensenwereld.  ;)

Leuk dat je er weer eventjes was.  :D

Verder met jou ook alles goed??

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

danielle

HOi Caroline,
Dank je wel voor je leuke reactie.

Ik heb een moeilijke maand gehad. Het wennen op mijn nieuwe werkplek ging minder goed dan ik had verwacht en ik had te veel last van onzekerheid waardoor ik veel minder goed ging presteren.
Vandaag is mijn evaluatie geweest van mijn inwerk tijd. En door duidelijke afspraken en dat ze me nu gelukkig toch meer ruimte en tijd gaan geven om te wennen geeft me eindelijk weer verlichting.
Het wordt tijd dat ik weer ga genieten van het werk en vrije tijd. Want het werk heeft de afgelopen tijd alles in beslag genomen.
Ik ga vanaf nu zelfstandig werken en dat zal me goed doen en me zekerder gaan maken. Want de kennis heb ik wel, maar het moet er nu nog uit komen.

Tijd om ook weer van het weer te gaan genieten, me te gaan verheugen op ons huisje en weer de aandacht te hebben voor de vogeltjes. Doordat ik zo druk in mijn hoofd was lukte me dit allemaal niet.

Ik begin weer met een frisse start vanaf vandaag. En ga ook weer leuke dingen doen, dus vandaar dat ik weer snel een kijkje ging nemen op het forum!

Groetjes Danielle

danielle

Vanochtend was het weer raak. Nu heeft Spikey ook met Fientje gewipwapt. Spikey heeft nu echt een harem, van 3 vrouwtjes  ::) .

Ik had ze gisteren een hele tijd uit de kooi en toen zag ik dat Bailey constant naar Izzie aan het pikken was, ik vraag me nu af of ze dit deed omdat ze Spikey voor zich alleen wil? Spikey gaat dan stoer doen en gaat mee pikken. Arme Izzie werd door 2 valkjes weggepikt. Izzie laat in die zin ook over zich heen lopen en hapt dan niet terug ofzo. Ik ben benieuwd waar dit allemaal naar toe lijdt.

Buiten het wipwappen zijn Spikey en Izzie echter nog wel echt een stelletje. Hij zingt alleen voor haar, slaapt naast haar en kroelt haar. Dat doet hij dan weer niet bij zijn dochtertjes.

Groetjes Danielle

Sally

Zo zo.. Spikey profiteert er wel van met zijn dochters wipwappen, en Izzie laat dit allemaal toe?  :-X :P
Gelukkig zit het in de normale mensenwereld niet zo in elkaar.. Stel je voor...  ;D  :-X

Lukt het nu al wat beter met je nieuwe baan? Begin jezelf een beetje te ontplooien?

Nog even wachten en je mag naar je nieuwe huisje.. Spannend zeg!!  :)

We moeten snel nog eens afspreken he!

Groetjes  :-*

danielle

Hallo allemaal,
Even laten weten dat we hier nog allemaal leven  ;D . Het is heel lang geleden dat ik hier wat heb geschreven.

Het gaat allemaal goed hier. We wonen nu in Utrecht en zijn druk bezig met verbouwen. We leven al een tijdje boven omdat de keuken er uit is, volgende week wordt hij geplaatst, vandaag zijn ze bezig met de vloer tegels.

De valkjes verblijven nu ook tijdelijk in een kamertje op de boven verdieping. Daar doen ze het heel goed. Maar ben blij als ze weer lekker in de woonkamer staan, dan krijgen ze toch automatisch wat meer aandacht.

Het gaat heel goed met ze en zijn lekker gezond. Ze kunnen zich goed vermaken met elkaar. Fientje is nog steeds het meeste aanhankelijk naar ons toe.
Bayley is echt een schatje, zo speels. Zo kan je als ze op de kooi zit, haar achter elkaar een balletje geven, die zij dan met plezier op de grond gooit.
SPikey is nog steeds de baas, een stoer mannetje met een heel klein hartje  :P . Met Izzie gaat het ook goed, een echt dametje, moet alleen nog steeds leren om voor zich zelf op te komen. Ik probeer haar er veel bij te betrekken, ze geniet van je aandacht, maar als de andere valkjes bij je komen, vergeeft ze haar plek meteen en doet daardoor niet eens meer echt de moeite om wat aandacht te krijgen.

Ik hoop dat ik snel weer wat meer de tijd heb om op het forum te komen en ook weer eens bij te lezen bij jullie.

Groetjes Danielle

*Manon*

Fijn dat het zo goed gaat met je valkjes Danielle en met jullie zelf natuurlijk ook  ;) :D :D

Succes met de verbouwing!!

Liefs Manon

danielle

Dag allemaal,
HIer een berichtje van Izzie, Spikey, Bailey en Fientje en de grasjes die ook een half jaartje bij de valkjes in een kooi zit

Hier verder alles goed. Alleen Bailey is nu ontzettend broeds en heeft een eitje gelegd op de bodem. Voor mij de eerste keer dat dit voorkomt. Ze heeft de afgelopen week heel veel sex gehad met haar papa Spikey. Grote kans dus dat ze bevrucht zijn.
Nu moet ik ze dus weghalen, aangezien hier sprake is insest.

Nu wil ze alleen niet wijken en kan ik er niet bij. Ik hoop dat ze zo gaat eten. Of moet ik haar meteen wegjagen?

Ik zal snel eens een uitgebreidere update schrijven.

Groetjes van Danielle

danielle

Ik heb het eitje kunnen omwisselen gelukkig.
Toch maar even weggejaagd, gelukkig reageerde ze niet agressief. Nu even wachten hoe het broedproces gaat en hoe de andere vogels erop reageren. Spikey laat merken dat hij er niets mee te doen heeft. Izzie is zijn partner. Hij wipwapt alleen maar met zijn dochters  :-[ , maar zal nooit van Izzie's zijde wijken. In de liefde is hij monogaam  ;D.

Caroline

Heb jij weer  :-\ ... gelukkig heb je het eitje om kunnen wisselen en veroorzaakt het verder geen onrust, de sexuele ralaties met zijn dochters.  :P

Fijn dat verder alles goed gaat.

Groetjes van Caroline  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.