Spikey en zijn kindjes Fientje en Bailey

Gestart door danielle, 29 maart 2009, 10:35:09

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ik ben ook benieuwd of jij ze kan leren basketballen.  ::)  ;D
Daar krijgen we dan vast een filmpje van tezien.  :P  :D
Je foto-handtekening is zeker een hele lieve foto.  :-*

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marian

Hoi,

Super hoor die papierrrol ;D
Leuke filmpjes en foto's en super liefffff je handtekening :-* :-*
En Fientje is al een echte basketbal speelster, ze moet alleen nog aan het net gaan hangen in plaats van zitten ;D :P
Wat zul jij genieten van je stel!

Groetjes, Marian

Anke

Hoi,
Ik liep hier weer wat achter, maar ben weer helemaal bij en heb genoten van je lieve en leuke foto's en filmpjes.
Ik ben heeel benieuwd of ze echt gaan basketballen ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Hoi Danielle,

Misschien een beetje laat, maar heb genoten van je filmpjes.
Wat leuk zeg hoe Spikey zo niest samen met jou.
Echt wel schattig dat ie dat doet.

En Bailey vermaakt zich goed met de papierrol zie ik wel. ;D

Wat een leuke foto's van Fientje die het basketbal spelletje komt bekijken.
Ben ook wel benieuwt of je haar kan leren basketballen. :P
Zou wel stoer zijn!

Aah, en de foto van Bailey en Fientje, lekker knus tegen elkaar.
Echt super schattig zeg!

Groetjes

danielle

Dank jullie wel voor jullie lieve, leuke reacties  :-* . Ik zal vragen aan mijn vriendin of ze tijdens mijn vakantie Fientje gaat leren basketballen  :D . De rest is er nog steeds bang voor  ::) . Die durfen niet eens in de buurt ervan te komen. Fientje is een valkje die echt nergens bang voor is, grappig valkje is ze  ;D .
Ze is nu wel echt aan het puberen  :-X . Ze is gek op aandacht en dat laat ze nu weten door heel hard te fluiten, oh wat kan ze duidelijk maken wat ze wil. Fientje is echt een valkje met een duidelijk en aanwezig karakter. Ook begint ze nu met haar eerste rui. Bailey daarentegen heeft een heel zacht karakter en kan zich nog steeds met alles vermaken, zonder zich te vervelen, ze is ook een heerlijke kroelerd. Ik denk toch wel een vrouwtje? haar kopje is nog helemaal grijs en ze is heel stil.
Af en toe denk ik van zal Fientje geen mannetje zijn, ze kan soms best wat brabbelen en varierend fluiten, maar ja volgens de berekening moet ze een popje zijn he  ??? .

Morgen breng ik de valkjes weg naar mijn vriendin, ik moet ze dan 3 weken gaan missen  :'( . Ik blijf wel lekker een avondje bij haar en blijf slapen, zo kan ik nog even zien hoe ze het daar doen. Izzie en Spikey hebben daar al vaker gelogeerd, maar voor Fientje en Bailey wordt het de eerste keer dat ze gaan reizen.
Het wordt nog een hele verhuizing want ik ga de grote kooi meenemen en die moet dus helemaal uit elkaar. Nu bedacht ik me alleen dat ik wel moet kijken of hij wel in de auto past  :-[ . Ik hoop het hoor, ga het zo direct opmeten. ZO niet, ik heb kooien genoeg, maar ik vind ze te klein en dan moet ik ze zowiezo scheiden in 2 kooien. Maar ja eerst even kijken of het gaat passen. Stom dat ik er vandaag pas aan denk.

Maandag ga ik dan op vakantie. Heel wat uurtjes in het vliegtuig zitten om uiteindelijk in San Francisco (Amerika) aan te komen. Vind het zo spannend, heb nog nooit zo'n grote reis gemaakt.

Groetjes Danielle

danielle

De kooien lijken te passen  ;) .
Morgen de hele middag kooien schoonmaken en uit elkaar halen, wordt een hele klus  ::)

danielle

Net hebben alle valkjes heerlijk bij me gezeten en mocht ik op Spikey na iedereen heerlijk kroelen. Spikey krijgt zijn 'extra' aandacht door tegen hem te fluiten, daar geniet hij weer heerlijk van, heel af en toe wil hij kroelen, maar dat is zelden. Izzie komt sinds een aantal dagen weer bij me zitten. Sinds de kleintjes er waren had ze dat niet meer gedaan. Geen idee waarom, jalours  ??? . Ze lijkt zich er eindelijk overheen te hebben gezet en laat het ook weer toe om gekroeld te worden  :D .

Wat zal ik ze toch missen.

Mijn eerste valkje (Tommie) is helaas overleden toen hij bij een vakantie adres besmet werd met de megabacterie door hun valparkaten. Diegene had mij niet op de hoogte gesteld dat ze zieke baby valkjes had, die allemaal overleden waren in de periode dat mijn vogels daar waren. Hier heb ik het altijd nog wel moeilijk mee en dit komt dan ook altijd naar boven als ik weer op vakantie ga. Hierna heb ik ze niet meer laten logeren bij een adres waar ook vogels aanwezig zijn, veel te bang dat ze besmet worden. Mijn vriendin is geweldig met mijn vogels en daar ben ik wel heel blij om, ze krijgen daar bijna nog meer aandacht dan dat ik ze geef  ;D . En het voornaamste ze is zo eerlijk als het maar kan.

Groetjes Danielle

Diaantje

hoi danielle,

Ik wil je een fijne vakantie wensen!!!! dat zalvast wel lukken denk ik!
Ik benecht benieuwd als jeweer terug bent!

Ja erg vervelend dat diegene dat niet heeft gemeld, heel slordig eigenlijk wel, maar ja je kan het niet meer teurg draaien he...je krijgt Tommy er niet mee terug....
Kan me wel voorstellen dat je het daar met elke vakantie weer opnieuw moeilijk mee hebt.
Maar bij je vriendin komt het vast goed, en heel fijn dat ze ervoor wil zorgen!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

sabine

Hoi Danielle,

Ik vind het al lastig om mijn valkjes aan een ander toe te vertrouwen. Laat staan als je zo iets naars heb mee gemaakt.
Gelukkig dat je een nu een goed adresje voor ze heb gevonden.

Een hele fijne vakantie toe gewenst!

Groetjes Sabine

☺ Pita ☺

Hoi meis een hele fijne vakantie , en je valkjes die worden vast verwend tijdens hun vakantie :D
Dus met een gerust hart ga jij lekker weg!!:D
Groetjes Petra.

Caroline

Hey meis, als het goed is heb je nu je beestjes weggebracht en heb je een leuke avond bij je vriendin gehad.  ;)

Een hele goeie reis en uiteraard een hele fijn vakantie.

Tot over 3 weekjes.  :D

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

danielle

Hoi Diana,
Dank je wel  :D.
Om op een eerdere vraag van je terug te komen. Fientje heeft inderdaad een kaal plekje achter haar kuif. Eerst zat er dons op, maar dit is langzaam aan het verdwijnen  ::) . Ach ik vind het helemaal niet zo misstaan.

Hoi Sabine,
Ik heb er nu een heel goed gevoel over. Ik weet ook hoe mijn vriendin met ze is en ze kan er echt goed mee omgaan. Ze stuurt ook altijd veel smsjes en mailtjes, dat is wel heel leuk.

Hoi Petra,
Dank je wel.

Hoi Caroline,
Dank je wel. Ja de beestjes zijn weggebracht en het was een gezellige avond  :D .

De reis naar Nieuwegein is goed gegaan. Het was even passen en meten, maar alles paste in de auto. Sjimmie mijn grasparkiet heeft de oren van mijn hoofd gefloten, zo'n plezier had hij er in. En Spikey was ook de hele weg leuk aan het fluiten. Fientje en Bailey vonden ook alles prima. Daar eenmaal aangekomen, eerst de kooi in elkaar gezet en ingericht, om ze vervolgens lekker in hun vertrouwde kooi te kunnen zetten. In de avond hebben we ze al lekker losgelaten. Eigenlijk was Spikey de enige die wat onrustig was en Izzie in dat gedrag meenam. Fientje en Bailey vonden alles best  :D . Na een nachtje slapen waren ze helemaal gewend, ze zijn er nog een uurtje uit geweest toen ik er was en ze vermaakte zich uitstekend. Ik vond het fijn om daar nog een avondje en ochtend te zijn, nu heb ik ze daar met een heel gerust hart achtergelaten en kan ik lekker van mijn vakantie genieten  :) .

Morgen avond gaan we naar schiphol om daar 1 nacht in een hotel te zitten, zo kunnen we op tijd zijn voor de vlucht die maandag ochtend gaat. We zouden het met de trein niet gaan redden.

Tot over 3 weken! Ik zal jullie missen.

Groetjes Danielle

Kimm

hoi danielle,

ontzettend veel plezier!!!!!

liefs kim  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Hoi Danielle,

Wat fijn dat je met een gerust hart op vakantie kan vertrekken he.
Je vogeltjes zitten goed, en je hebt met je eigen ogen gezien dat ze het daar wel snel gewoon waren. Geeft wel een goed gevoel he.

Alvast een heel fijn verlof, maar dat zal wel lukken denk ik. ;)

Groetjes!!!

Dierenfreackske

Hoi Danielle, een heel fijn verlof hoor! Fijn dat je met een gerust hart op vakantie kan gaan hoor! Komt vast goed! Veel plezier ook! Grtjs. Ann