Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

danielle

Ik kan helaas niet melden dat het erg goed gaat met Tommie.
Hij is er zeer slecht aan toe, zo zwak.
Ik hem hem in totaal 4 keer bijgevoerd, maar helaas niet meer dan 1,5 ml per keer. Hij is daarna echt op en kan niet meer eten.
Hij heeft zich ook wat water met druivensuiker laten geven.
Mijn lieve Tommie weegt nog maar 70 gram. Ik wou dat hij wat aan was gekomen vandaag, maar waarschijnlijk is de schimmel nog te actief in zijn maagje. Hij heeft zijn medicijnen heel goed ingenomen, dus ik hoop echt dat dit zijn werk gaat doen.

En nu de nacht.............. oh mijn lieve geweldige Tommie, mijn beste maatje, geef het alsjeblieft niet op! Ik ben zo bang. Het is zo'n vechter, maar hij is oh zo zwak.

Ik ben bang voor deze nacht!

Ik hoop zo dat ik jullie morgen weer de mededeling kan geven, dat hij de nacht weer heeft overleeft.

Heel veel groeten van Danielle

Echt super bedankt voor jullie geweldige steun, daar heb ik heel veel aan en dat ik het nog niet helemaal opgeef. Ik ben morgen vrij, dus kan hem gelukkig genoeg voedingen geven.

Yvette

Dierenfreackske

Hallo Danielle,...hoe is het met je lieve Tommie ? Hopelijk ietsje beter....ik hoop echt dat als ik straks ga kijken (ik durf haast niet !) hij uiteraard ook beter is en dat de medicijnen toch hun werk doen !!!  NIET OPGEVEN TOMMY !!!   PLEASE!!!!!   Grtjs   Ann

danielle

Dank je wel Yvette en Ann,

Gelukkig nog een beetje goed nieuws.............. Tommie is de nacht doorgekomen.

Vannochtend nog zijn medicijnen en zo'n 3 ml voeding kunnen geven. Om 9 uur heb ik de vogelarts dr. Hedwig in veldhoven kunnen bereiken. Ze zei dat het voor nu echt het grootste belang is dat Tommie genoeg eten binnenkrijgt, zodat hij weer sterker kan worden. Ook begreep ze dat het met voeren via een spuit niet lukt, omdat hij daar de energie niet voor heeft.
Ik heb Tommie nu daar heen gebracht en hij is daar opgenomen. Zij kan hem meerdere keren per dag via een krop sonde eten geven, wat hij nu echt nodig heeft.
Ik moest mijn lieve schat daar dus achterlaten  :'( . Heel moeilijk, maar het is op dit moment het beste voor hem en het geeft de grootste kans dat hij er weer bovenop komt.
Vrijdag kan ik hem weer ophalen. Tussen door kan ik altijd bellen hoe het met TOmmie gaat en zij belt als het opeens heel slecht gaat of heel goed.

Izzie moet preventief behandeld worden, omdat er een hele grote kans is dat zij het ook heeft, omdat ze in de zelfde kooi zaten en met elkaar kroelen. Ik moet de medicijnen door het drinkwater doen, wat wel fijn is.
De grasparkieten hoef ik niet te behandelen, omdat deze in een aparte kooi zit en niet in aanraking komen met de ontlasting en ook elkaar niet kroelen enzo. En mijn nieuwe grasparkiet is zelfs nog niet uit zijn kooitje geweest.

Izzie is echt helemaal van slag............... van waar is mijn vriendje, ik weet nu precies hoe ze zich voelt. Eerst mijn vriend weg en nu mijn lieve Tommie ook nog.

Ik hoop echt dat hij erdoor heen komt.

Groetjes Danielle

Mara

Hoi Danielle

Heel veel sterkte gewenst de komende paar dagen. Ik hoop dat het goed gaat komen.

Ik denk aan je.

Mara

Anja

Hoi Danielle,

Heel veel sterkte met alles hoor.
Ik heb een kaarsje voor jullie branden.

Groetjes Anja

Sally

hallo Danielle,

Ik wil je in deze moeilijke tijden ook heel veel sterkte wensen!.
Ik hoop echt dat Tommie sterk genoeg gaat zijn om hier door te komen.
Ook ik ga een kaarsje branden voor u en voor Tommie! En natuurlijk ook voor Izzie dat haar vriendje snel terug mag komen!

Groetjes en een dikke Knuffel!
Sally

Yvette

Gelukkig dat Tommie de nacht doorheen is gekomen en ik zal voor jou duimen dat het weer goed komt met hem
En dat Hedwig v.d Horst hem weer beter maakt

Bello

Sterkte hoor meissie,

je kunt nu alleen nog afwachten

:-* van Bello Catka en Jannes

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

danielle

Dank je wel Mara, Anja, Yvette, Sally en Dorothe!

Het is inderdaad nu afwachten. Wat is het vreemd zo zonder Tommie in huis, voel me helemaal alleen.
Izzie heeft de hele middag geroepen, wist niet dat ze zo hard kon roepen. Ze heeft het er erg moeilijk mee. Ik begrijp ook helemaal hoe ze zich voelt. Ik probeer haar wat afleiding te geven.
Ik heb haar kooi helemaal ontsmet en de medicijnen door het water gedaan, ze trok echt een vreemd gezicht toen ze ervan dronk. Zo van, wat is dat nou voor een spul  ??? .

Ik ga morgen ochtend meteen bellen, maak me nu vooral weer zorgen om de nacht. Het geeft me wel wat hoop, dat Tommie echt veel wilskracht heeft en een sterk valkje is.
Ik denk dat hij daar ook wel iets meer rust heeft, ik merkte dat hij het hier er heel erg moeilijk mee had dat hij niet terug kon fluiten naar Izzie en die floot echt de hele tijd in paniek.
Maar ja zijn vertrouwde omgeving is wel weg.

Groetjes Danielle

Sharon

Hoi Danielle,
ik ben heel erg blij om te horen dat Tommie afgelopen nacht is doorgekomen. Het spijt me dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik was zelf druk bezig met Angel...
Je hebt er goed aan gedaan om Tommie op te laten nemen. Je weet nu dat hij in goede handen is.
Tommie heeft al twee nachten achtereen bewezen dat hij een vechtertje is, dus je hoeft echt niet bang te zijn dat hij het zomaar op zal geven.
Ik hoop echt dat Tommie er weer bovenop komt.

Heel veel sterkte en beterschap!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

danielle

Het gaat erg slecht met Tommie. HIj zit op de bodem van de kooi en zijn maagje staat zowat stil. Hij krijgt daar vanmiddag nog wel iets voor, maar op dit moment word met het uur de kans kleiner dat hij het overleeft.
Het is zo onwerkelijk allemaal. Raak ik dadelijk mijn twee beste vriendjes kwijt. Eerst mijn vriend die mij in de steek laat en nu Tommie ook bijna...................

En Izzie die is niet gelukkig zonder vriendje, die kan niet alleen zijn. En ik kan in deze situatie geen nieuwe valkje erbij halen. Dus moet ik Izzie dadelijk ook voor haar eigen bestwil wegdoen.

Gerda

Hoi Danielle,

Wat erg dat het slecht gaat met Tommie! Hopelijk trekt hij nog snel bij door de medicijnen en anders hoop ik dat hij niet verder hoeft te lijden.  :'(

Tja Izzie, ik kan me voorstelen dat ze haar vriendje mist. Maar je kunt haar nu ook niet herplaatsen, want ze kan een mogelijke besmetting ook meenemen, of niet?

Misschien kun je Izzies situatie ook met dr Hedwig bespreken.

Heel veel sterkte!
Liefs, Gerda

*~Jeanine~*

Hoi Danielle,

Wat zit je toch in een moeilijke situatie. Ik hoop dat er een wonder gebeurd en Tommie zich er nog door heen slaat.
Mijn duimen maken overuren. En ik blijf gewoon doorduimen.
Heel erg veel sterkte voor jou en Izzie.

Een hele dikke knuffel voor jullie beide.
Veel liefs van Jeanine.

danielle

Mijn vriendin komt dadelijk naar me toe.
ALs Tommie het niet haalt denk ik dat hij vandaag of vannacht overlijdt. En dan hebben we een auto en kunnen we altijd daarheen.
Moet vanmiddag en morgen wel werken. Maar heb 's avonds in ieder geval vrij en morgen van 12 tot 3 uur.
Word rond 5 uur nog gebeld door dr. hedwig, dus dan weet ik iets meer denk ik.

Groetjes Danielle