Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

danielle

28 februari 2007, 19:39:40 Last Edit: 29 maart 2009, 10:53:21 by danielle
 Hallo allemaal!
Ik heb besloten om Tommie een dagboek te laten schrijven!
AL een tijdje ben ik wat dagboeken op deze site aan het lezen en het lijkt me ook erg leuk om dit zelf te doen.
Hopelijk gaan jullie het ook leuk vinden  ;).
Ikzelf ben 23 jaar en woon in Tilburg en ben nu bezig met de duale studie hbo-v (verpleegkunde). Wat inhoudt dat ik werk en studeer, ik werk in de psychiatrie.  Verder woont mijn vriend hier ook en heb ik nu 3 huisdiertjes, namelijk 2 grasparkietjes (Gijsje&Sammie) en 1 valkparkiet (Tommie).

Maar over hun kom je nog genoeg te weten in dit dagboek.
Dus hier het eerste gedeelte van Tommie's eerste weken  :):

Het dagboek van Tommie.

Legdatum: 10-12-2006
Uitkomdatum: 27-12-2006
Kleur: Witmasker Cinnamon bont.
Ringnummer: NB07-W648-1

Week 4
Mijn baasje zag me hier voor het eerst. Ik zag er toen ook wel heel schattig uit. Door al mijn stekels zag ik er heel erg eigenwijs uit. Dit was denk ik ook de reden dat ze verliefd op me werd.

Week 5
Maar ik groei snel hoor en hoe lief ik er ook uit zag toen ik zo klein was ik wilde toch groter worden. En toen mijn baasje op vakantie was, veranderde ik in dit vogeltje:

Naar het volgende vogeltje:

Week 6

Kijk eens hoe statig ik al op een vinger kan zitten! Ik ben keurig door mijn ouders gevoerd, maar die vrouw die in de kwekerij werkte, haalde me vanaf dat ik 2 weken oud was elke dag even uit mijn slaaphokje. En toen moest ik op een gegeven moment ook op die vinger zitten. Niks aan hoor, is helemaal niet moeilijk. Het is ook best leuk om en aandacht van je ouders te krijgen en dan ook nog van zo'n ander raar wezen. Heb niks te klagen hoor.

Week 7
En toen er werd gezien dat ik al zo goed kon eten, werd ik opeens bij mijn ouders weggehaald en moest ik opeens helemaal alleen voor het eten zorgen. In het begin wist ik echt niet hoe ik dat op moest knappen, ik zat namelijk bij heel veel valkparkieten in de kooi en er zaten zelfs heel wat van dat kleine grut bij (volgens mij worden deze 'grasparkietjes' genoemd). Toen dacht ik van ik moet gewoon alles opeisen, anders blijft er niet genoeg eten over. En toen at ik zo goed, dat ik zelfs nog groter en zwaarder werd.

Vrijdag
Ik wist alleen niet dat doordat ik zoveel at, ervoor zorgde dat ik maar moest verhuizen. Waarschijnlijk waren ze bang dat anders de andere vogeltjes zouden verhongeren.
Deze dag kregen we bezoek, dat is niet zo vreemd hoor, hierdoor had ik natuurlijk ook niets door. Dit meisje keek wel heel aandachtig naar me en begon tegen mij te praten, ik voelde me wel vereerd dat ik al die aandacht kreeg. Je moet je namelijk maar realiseren dat ik daar echt niet de enige parkiet was, nee er waren zoveel dat je heel veel kabaal moest maken, om gehoord te worden. Dit deed ik ook nog een keer voor aan dat meisje, hoe hard ik wel niet kon krijsen. Ook ging ik nog even fladderen en werd toen door zo'n 'grasje' in mijn neus gebeten, dit omdat ik aan de tralies hing voor zijn kooi.
Maar toen werd ik opeens in een doosje gestopt, waardoor ik niets meer zag en ik vond dat ik nogal heen en weer werd geschut. Ik heb me toen maar voorgenomen, om geen kattenkwaad meer uit te halen en mijn snavel te houden.
Maar ook dit hielp ook al niet, dacht ik namelijk dat ik alles wel had gehad voor deze dag, werd opeens het doosje open gedaan en kwam ik in een hele vreemde ruimte tegen.
Waar was al dat gekwekker gebleven, mijn vriendjes, mijn kooitje.........?
Het werd me allemaal wat teveel, ik heb heel stil gezeten en me uren lang niet meer verroerd.
Er waren wel twee 'grasjes', deze gaven ook geen kwekjes, hierdoor vertrouwde ik het al helemaal niet meer. Na een uur begonnen deze wel te kwekken, maar ik trap er niet in hoor, ik hou lekker mijn snavel.
Ik begon eigenlijk wel honger en dorst te krijgen, maar ik durfde echt niet iets te gaan zoeken hoor. Daarom was ik wel blij dat mijn lievelingseten naast me wed neergelegd, toen ben ik maar gaan schranzen. Verder heb ik deze dag niets meer gedaan, heb ook niet zoveel geslapen, was hier ook nog een beetje te bang voor.

Zaterdag
Was ik net even lekker aan het dutten, word het opeens weer druk. Die twee 'grasjes' maakte toch een kabaal en komen die rare wezens ook opeens weer in beeld.
Ik was wel blij dat er een etensbakje en een drink bakje bij me werd neergezet, want stiekem had ik toch wel honger en dorst. En vanaf dat moment kon ik het niet weerstaan, ik heb gegeten en dit heb ik eigenlijk wel de hele dag door met kleine tussenpozen gedaan. Ik was echt bang dat ze me dit gingen afpakken en ging vanaf dat moment maar op de bakjes zitten en ben hier eigenlijk niet meer vanaf gekomen.
Tot vanmiddag heb ik het volgehouden om mijn kwekjes voor me te houden, toen ontsnapte er perongelijk toch wat. En ja, mooi fluiten kan ik wel hoor, de rare wezens en de 'grasjes' keken verbaast op. Maar toen besloot ik maar dat het toch beter was om nog niet te kwekken en heb toen de hele dag maar mijn snavel gehouden.
Wel durfde ik me al te wassen en uittestrekken. Die rare wezens hebben me ook al op hun vinger laten zitten, maar dat stelt echt niets voor hoor, dat ben ik allang gewend. Werd ook een beetje 'geaaid', maar dat vertrouwde ik nog niet helemaal.
Ohw ja, vergeet ik gewoon iets te vertellen. 'Grasjes' zijn echt brutaal, hier is ook al een 'grasje' aanwezig dat denkt in mijn staart te kunnen bijten. Eerst mijn neus en nu mijn staart, ze hebben echt geen manieren.

Nou dit was het voor deze keer wel, hoor.
Als je nog meer over me wilt weten, ik zal snel wat gaan vertellen over de twee weekjes dat ik al in mijn nieuw huisje woon.

Groetjes, Tommie
en van mijn baasje Danielle.

carco

Hoi Tommie

Leuk dat je een eigen dagboekje bent begonnen hier,jij hebt al veel mee gemaakt in je leventje hoor :)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

kimmie

Heey Tommie,

Wat leuk dat je ook een dagboekje bent begonnen..!!
Wat kan jij leuk vertellen...

Ik kom vast vaker langs...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Little Cockatoo

Wat een verhaal zeg. Je hebt in je jonge leventje al heel veel beleeft. HOpenlijk mag nog heel veel andere dingen beleven.

gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

*Manon*

Hoi hoi Tommie,

Wat een hoop nieuwe dingen moet je leren hé en wat vervelend dat ze je steeds voor het lapje hielden met het eten hé... jij maar schransen en schransen... als je dat had geweten had je wel wat minder geschranst of niet...!!
Maar ik weet zeker dat je een goed huisje hebt bij de andere grasparkietjes en je baasje Danielle!
tja... het leven van een jonge valkparkiet gaat niet over rozen hé, maar kweet zeker dat het allemaal goed gaat komen en dat je er op  je plekje zult zijn!

Ik kom je dagboek vaker lezen Tommie, want ik denk dat jij vast spannende dingen gaat beleven

Riny

Hoy Danielle
Hartelijk welkom bij dagboeken en verhalen.
ik hoop dat je veel plezier gaat beleven van je dagboekje.
Zo kunnen wij alle avonturen en streken van Tommie ook op de voet volgen.
Groetjes Riny

ManjaV

Hoi Daniëlle,

Wat leuk dat je een dagboekje bent begonnen over Tommie en wat heb je het leuk beschreven! :D
Hij ziet er heel lief uit!  :-*

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

danielle

4 maart 2007, 15:57:29 #7 Last Edit: 4 maart 2007, 15:59:37 by danielle
Tommie:

Daar hebben jullie dus helemaal gelijk in dat het leventje als klein vogeltje nog wel moeilijk is hoor.
Ik ben nu twee weken in dit nieuw huisje, waar ik het nu ook heel leuk begin te vinden. Ik vind mijn baasjes heel erg lief en vind het heerlijk om lekker gekroeld te worden. Eerst liet ik dat mijn mamma doen, maar ik vind dit zo lekker, dat ik het niet kon weerstaan  ::).

Maar vandaag en gister was het een vervelende dag voor me  :'(.
Ik ben gister met mijn pootje blijven hangen, mijn baasje heeft dit niet gezien en ik was erg bang toen dit gebeurde.
Ik dacht zelf ook wel dat het meeviel, want ik gebruikte mijn pootje nog wel en ik ging nog gewoon spelen. Het deed wel een beetje pijn hoor, maar ik ben een stoere vogel en laat dit niet zomaar merken.
Maar vanacht begon het toch wel pijn te doen en toen vanochtend mijn baasje eraan kwam, zag ze ook dat ik een blauw pootje had.
Ik durfde er ook niet meer op te staan.
En toen gingen ze me opeens plagen............ ik moest weer in het kartonne doosje en dacht dat ik weer moest verhuizen. Mag ik geen eens pijn hebben  ???.
En toen kwam ik in een vreemde kamer binnen en moest ik op een tafel zitten. Een enge vrouw, die ik niet kende, pakte me beet en ging net aan mijn pijnlijke poot zitten. Dat is toch niet normaal, kunnen ze dan niet zien dat ik dit niet prettig vind.
Thuis kreeg ik toen nog een viez drankje. Ja ben wel blij dat ik weer thuis ben hoor.
En nu ben ik echt moe, ik ben nu aan het dutten in mijn kooi. Ben ook blij dat ze mijn kooi voor een klein beetje donker hebben gemaakt, ben namelijk lekker in het donkere gedeelte van mijn kooi gekropen.

--------------------------------------------------------------------

Danielle:

Gister zag ik dat Tommie wat last had van zijn pootje. Ik heb niet gezien dat ze ergens is blijven hangen, ofzo. Omdat het pootje er vandaag blauw uitzag en koud aanvoelde ben ik toch maar naar de dierenarts gegaan. Het kniegewricht is waarschijnlijk gekneust.
Het kan niet gespalkt worden, omdat het dus net het kniegewricht is. Nu krijgt Tommie 2 maal daags een ontstekkingsremmer + pijnstiller toegedient. Het moet in twee dagen beter zijn en in 5 dagen helemaal over zijn. Als dit niet zo is, moet ik terug gaan en een foto laten maken.
Ze heeft nu veel pijn en is erg moe. Ik laat haar nu zoveel mogelijk rusten in de kooi en probeer te voorkomen dat ze actief gaat doen. Ik hoop echt dat het snel weer over is.

Diaantje

Vervelend hoor Tommie, rust maar lekker uit dan gaat het gauw weer over! en wel goed je medicijntje nemen he anders moet je weer terug in dat vervelende doosje.
groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

danielle

Dag Diaantje en andere lezers,

Ik heb gister de hele dag geslapen en uitgerust, was helemaal uitgeput. Ik zal dan inderdaad maar braaf mijn medicijntje nemen, want terug in dat doosje wil ik niet, hoor.
Vandaag gaat het al een stuk beter met me, ben alleen wat suf van al dat slapen. Ik kan al weer op mijn pootje staan, maar het doet nog wel een beetje pijn. Het is gelukkig niet meer zo blauw.

Liet ik vanochtend opeens mijn baasje schrikken  :o.
WOu ik fladderen en viel ik met een klap op de grond. Bij de dierenarts zei mijn vleugeltje 'krak', toen ze me vasthielden en ik tegenspruttelde. ik voelde alleen niets en volgens die vreemde vrouw was er niets met mijn vleugeltje gebereurd, ze heeft heel uitgebreid gekeken en ze zei nog dat ik een heel mooi vogeltje was. Maar dadelijk kan ik niet meer vliegen, ben nu wel bang hoor.

Kroeltje van Tommie

Diaantje

Hoi Tommie,
Het zit je niet echt mee he... :(
Je bent dan wel hard gevallen, dat deed vast pijn, nog meer pijn...
Ben blij dat het met je pootje beter gaat. ;D
Niet je baasje laten schrikken hoor, blijf maar rustig dan kan je vleugel ook weer herstellen. Misschen valt het met je vleugeltje wel mee.. Heel veel sterkte..

knuffels van Tjippy en Diaantje :-* :-* :-*

Dagboek Tjippy en Yuki

*Manon*

Och arme Tommie, volgens mij kun je beter een abonnement op de dierenarts nemen als je zo door gaat!
Je baasje zal zich rot geschrokken zijn zeg!
Blij te lezen dat het beter gaat met je pootje en doe nu maar voorzichtig hoor!
Dat jij een stoer vogeltje bent, dat heb je ons al duidelijk gemaakt  ;)
En een schatje ben je ook en ook een bikkel :-*

Beterschap met je pootje en vleugeltje

Diaantje

Hoi Tommie

Hoe is het met je? Ben je al wat beter?
Ik vergat eigenlijk te vertellen hoe mooi ik je vind...
:-* :-* :-* :-* :-* :-*

Dagboek Tjippy en Yuki

danielle

HOi Tjippy, dank je dat je me een mooi vogeltje vindt  :D. Ik vind jou namelijk ook een hele mooie vogel  :-*

Maar beste lezers,
Het gaat niet zo goed met me  :'(. Ik ben wel weer wat vrolijker en heb zelfs voor het eerst met mijn speeltje gespeelt in mijn kooi (is best leuk  :D).
En ook mijn pootje doet eigenlijk niet meer pijn, ik kan er al goed op staan.
Maar mijn vleugel werkt echt niet meer, wou ik vandaag weer een stukje vliegen, viel ik weer als een baksteen naar beneden. Ik begrijp er niets van ik kon eerst zo goed fladderen.
Ik denk toch dat er iets is geknakt bij die enge vrouw toen mijn baasje me vast moest houden. Mijn vleugeltje hangt er nu ook een beetje slap bij.
Nu heb ik gehoord dat mijn baasje morgen toch weer die enge vrouw gaat bellen  >:(  >:(.
Is het bij elk vogeltje zo moeilijk om jong te zijn, of ben ik nou een uitzondering?
Ik zit nu regelmatig te huilen in mijn kooi. Ik ben nu ook veel stiller geworden. Gelukkig wordt ik vaak geknuffeld.

Knuffel

-----------------------------------------------------------
Ps. Hoe kan ik de 'topic' naam eigenlijk wijzigen? Als ik iets anders invul, wordt het alleen boven het berichtje gewijzigd.

Groetjes Danielle

Diaantje

Hoi Danielle,

Dat had ik eerst ook dat moet je bij je allereerste berichtje wijzigen.
Dan wijzigd alles mee.

Tommie,
Ooo nou moet je weer in dat vervelende doosje... heeft je vrouwtje niet parkietenkooitje waar je ook in kan?

Ik weet van mij grasje dat ie altijd helemaal van slag was al ie in een doosje moest. Daarna heb ik hem alleen nog maar vervoerd in zijn kooitje en toe had ie nergens meer last van...

Misschien is het een idee ook al is het niet leuk om je even tijdelijk te kortwieken zodat je ook niet meer kan vliegen en je vleugeltjes daardoor rust krijgen...

Dagboek Tjippy en Yuki