Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

danielle

Hallo allemaal,

Alsof er nog niet genoeg ellende bij me is...............
Tommie is op dit moment echt doodziek  :'( .
Ik schrok vannochtend me wezenloos, omdat Tommie opeens heel slap was en er geen fut meer in zat, ik wist meteen dat er iets mis was. De laatste dagen floot hij al heel weinig, ik dacht dat het kwam omdat het nogal veel stress hier in huis was en dat dat wel weer terug zou komen. Hij vloog ook nog veel en er zat nog voldoende energie in.
Vannochtend was dat helemaal omgeslagen. Ik meteen bellen naar de vogelarts die ik helaas niet kon bereiken, gelukkig kon ik nog net bij de gewone dierenarts terecht, het was net voor sluitingstijd.
Tommie bleek echt super vermagerd te zijn, ik voelde zijn borstbeen echt super goed zitten. Ik snapte hier echt niets van, Tommie at altijd zoveel en genoot hier ook zoveel van. Zelfs in deze laatste week heeft hij nog veel gegeten, gister zat hij nog helemaal te schransen van de trosgierst.
Ik dacht echt vannochtend dat hij er tussen uit zou piepen.
De dierenarts heeft Tommie via een krop zonde eten gegeven, de dierenarts zei nog dat hij tijdens deze handeling het misschien al zou opgeven. Ik durfde echt niet te kijken, gelukkig hield Tommie zich heel rustig en stribbelde niet tegen. Ook heeft hij een spuit gekregen in z'n krop om het eetlust te bevorderen.
Toen ik weer thuis was werd ik vrij snel weer gebeld.........
Tommie had heel duidelijk de megabacterie, dat was niet te missen in de ontlasting.

Ik was ook al echt aan me zelf te twijfelen, van ben ik vergeten om Tommie eten te geven, wat heb ik gemist. Je begint je echt suf te piekeren.
maar de megabacterie schijnt dit gewoon te doen. ook al eet het valkje dan voldoende en veel, het word meteen weer verteerd. iets met een aangetaste kliermaag is het.

Tommie zit lekker op mijn schouder en drukt zich soms helemaal tegen me aan, zo van ben je er nog en dat hij lekker van de warmte geniet. Als ik hem terug in zijn kooi zet, springt hij meteen weer naar me toe, ook al heeft hij helemaal geen energie daarvoor. Dus ik laat hem zoveel mogelijk bij mij zitten.

Ik heb nu medicijnen gekregen die ik hem moet toedienen en morgen moet ik hem gaan bijvoeren met de spuit.
Ik hoop dat ik dit goed ga doen, want heb hier geen ervaring mee. Of ik hem moet dwingen als hij niet wil. Het is allemaal moeilijk.

Ik hoop echt dat Tommie nog sterk genoeg is om er bovenop te komen.

Ik hou jullie op de hoogte. Bij spoed heb ik ook een topic geopend over Tommie.

Groetjes Danielle

Mara

Hoi Danielle

Wat een ellende zeg. Ik hoop dat Tommie er gauw bovenop komt!!!!

Mara

Sharon

Oh mijn god, Danielle toch, wat verschrikkelijk  :'( :'( :'( :'(
Ik moet er zelf helemaal van huilen, echt waar.
Oh, ik hoop uit het diepst van mijn hart dat Tommie weer beter wordt, echt waar. Hij MOET gewoon weer beter worden.
Tommie, als je dit leest: NIET OPGEVEN LIEVERD!! ECHT NIET DOEN! BLIJF MAAR MOOI DOORVECHTEN, EN WORDT MAAR SNEL WEER BETER. JOUW BAASJE HEEFT JE NODIG, EN HOUDT ECHT HEEL VEEL VAN JE.
Danielle, ik ben er voor je meid, op welk moment van de dag dan ook. Ik stuur je dadelijk nog even een mail, en dan zal ik je ook mijn gsm nummer geven.
Meid, ik wens je echt ontzettend veel sterkte nu. Ook jij: volhouden hè lieverd!!
We zijn er voor je om je te steunen.

Heel veel kracht en beterschap toegewenst!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Anke

Hoi Danielle,
Ik had bij spoed al gereageerd.
Ik hoop heel erg dat Tommie er boven op komt.
De duimen draaien hier overuren!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Petra*

Hoi Danielle,

Sterkte met Tommie, we duimen hier ook voor jullie.

Groeten Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Danielle,

Ik heb in het topic spoed ook al gereageerd en doe het hier ook nog een keer.

Ook mijn duimen maken overuren.

Groetjes Anja

*Esther*

Wat fijn dat jouw dierenarts het zo snel in de gaten had.
Hopelijk knapt Tommie snel weer op.
Wat voor medicijnen heeft hij gekregen?

groetjes Esther

carolinetjeuh

Hoi Danielle,

Wat verschrikkelijk dat Tommie zo ziek is.  :'( Ik ben echt geschrokken toen ik dit in het titeltje las.  :o Ik hoop echt dat alles goed komt, maar Tommie is een sterke kerel.

Ik wens jou en Tommie héél véél sterkte!  :-*
groetjes, Caroline (& de "Zoerselse" valkjes)

carolinetjeuh

Ik heb even je verhaal bij "spoed" gelezen. Ik heb de megabacterie hier ook al in huis gehad met men baby-valkjes. Ben toen naar een vogelarts geweest en die heeft ze ingeënt met een zéér snelwerkend antibiotica omdat gewoon antibiotica niet meteen werkt. Hij zei ook dat het wel besmettelijk was voor andere vogels. Het gaat niet gewoon over via de lucht, maar wel bv. door het spuitje waarmee ik mijn baby'tjes pap gaf. Ik moest mijn handen ook altijd héél goed wassen. Ik kreeg antibiotica mee en iets tegen schimmelinfecties.

Hopelijk heb je hier iets aan!?
groetjes, Caroline

danielle

Hoi Mara,
Dank je wel, ik hoop echt dat hij er bovenop komt.

Hoi Sharon,
Dank je wel voor je steun en je lieve berichtjes.
Hopelijk is Tommie inderdaad een echte vechter. Is het in ieder geval wel geweest, want anders had ik het al veel eerder moeten merken. Hij vloog van de week nog heel veel rondjes door de kamer en dan te bedenken dat hij daar helemaal geen energie voor had.

Hoi Anja,
Dank je wel voor je lieve kaartjes en je steun.

Hoi Esther,
Ja eigenlijk zou de da het pas maandag onder de microscoop kijken, maar hij was zo meegaand met de situatie dat hij het toch eerder heeft gedaan. Hij vond het ook zo bijzonder dat Tommie echt alleen maar bij mij wou zitten en hij zo'n grote band mee had. Het was voor hem meteen niet meer zomaar een vogel.

Hoi Carolien,
Dank je wel, ja Tommie is gelukkig een sterke vogel met flinke wilskracht.
Jij hebt ook de megabacterie gehad  :o . Ik heb je een pb berichtjes gestuurd met wat vraagjes.

----------------------------------------------------------
Tommie is de nacht doorgekomen  :)   :)  :) .
Hij sliep met zijn kop naar achteren wel op twee pootjes. De medicijnen liet hij zich heel makkelijk geven, hij sluit zijn snavel meteen om het spuitje, echt geweldig. Ik heb hem 1 ml bijgevoerd en hij was echt gretig naar de spuit. Hij heeft echt het meeste binnen gekregen wat er waren weinig spetters te vinden in de omgeving. Hij kreeg daarna meteen een energie spurt, want hij kon niet meer stil zitten en kreeg het niet voor elkaar om hem te wegen, hij vloog zelfs naar Izzie's kooi  :o , heb hem maar snel weer terug gezet in zijn kooitje. Voor het eten woog hij zo 74 gram. Erg weinig voor zijn doen. Twee weken geleden woog hij nog 90 gram.
Ik ben in ieder geval blij dat hij de nacht door is gekomen, dat geeft me weer wat hoop. Hij kijkt iets helderder uit zijn ogen en poetst zijn veertjes ook.

Groetjes Danielle

*Petra*

Hoi Danielle,

Dat is al een hele opluchting. Het lijkt me zo eng om na de erste nacht naar zijn kooi te gaan kijken  :(. Maar gelukkig is het goed gegaan, succes vandaag ! Fijn dat hij de medicijnen zo goed inneemt!!

Groetjes Petra  :D 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anke

Hoi Danielle,
Wat een opluchting moet het voor je zijn geweest om Tommie op stok te zien zitten vanmorgen.
Fijn dat hij de medicijnen zo goed neemt en dat hij wel iets op lijkt te knappen!
Ik blijf duimen hoor!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

HoI Danielle

Poeh poeh, ik zat al op een sms of telefoontje te wachten maar ik ben blij dat Tommie de nacht goed is doorgekomen.

Hou je haaks meid, je kunt me altijd bellen als het nodig is.

Liefs

mara

danielle

Izzie is echt helemaal van slag, blijft roepen en roepen, maar Tommie heeft de kracht er niet voor om terug te fluiten.
Ik heb Izzie gewogen en die weegt gelukkig 92 gram.

Ik ga om een uur voor de tweede keer Tommie voeren. Dat kan hij volgens mij wel gebruiken.
Is het een goed teken dat Tommie met z'n kop naar achteren slaapt?

Groetjes Danielle

Sharon

Hoi Danielle,
ik had deze ochtend al heel vroeg gelezen dat Tommie de nacht goed is doorgekomen, maar heb nu pas tijd gevonden om te reageren.
Ik wil even zeggen dat ik echt hartstikke blij voor je ben meid, echt waar. En voor Tommie natuurlijk ook.
Wat is het toch een dapper en sterk kereltje, en echt ontzettend goed van hem dat hij zo makkelijk zijn medicijnen laat toedienen voor je. Volgens mij voelt hij heel goed aan dat het hem zal helpen om beter te worden.
Ik hoop van harte dat hij snel weer opknapt en helemaal beter wordt.
Hoe is het nu met hem?

En wat zielig voor Izzie dat ze hem moet missen. Ik kan me voorstellen dat ze er niets van snapt. Kroel haar ook maar lekker als troost.

Ik blijf nog steeds voor je duimen!!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1