Sharons ABC-bende - Toch nog een beetje vreugde

Gestart door Sharon, 28 juni 2008, 16:06:32

« vorige - volgende »

Sharon

28 juni 2008, 16:06:32 Last Edit: 27 april 2010, 12:08:46 by Sharon
Hallo allemaal

er zullen er vast een aantal zijn die mij nog kennen. Ik ben Sharon, ondertussen alweer 20 jaar en ben het trotse baasje van Angel en Boyd. Na een tijdje afwezig te zijn geweest heb ik besloten weer een nieuw boekje te openen.

Mijn valkenvirus sloeg precies een jaar geleden toe met mijn eerste valkparkiet Gucci.

Zoals je kunt zien was Gucci een prachtig gepareld (ventje). Ik heb hem volledig wild bij een vogelhandelaar gekocht en ben daarna veel met hem bezig geweest. Gucci is nooit echt bang van me geweest, en het duurde dan ook maar 3 weken voordat hij op mijn hand kwam zitten en ik hem tam durfde te noemen. Uiteraard werd Gucci steeds tammer en tammer en was ook ontzettend graag bij mij. Als hij op mijn schouder zat legde hij bijna altijd zijn koppie tegen mijn wang aan en maakte dan ontzettend lieve geluidjes.

Helaas heeft dit geluk niet lang mogen duren, want twee maanden nadat ik Gucci had gekocht werd hij heel erg ziek. Ik weet niet wat hij had, maar ik weet wel dat het maar een dag heeft geduurd. Ik heb hem zijn laatste dag nog zo aangenaam mogelijk proberen te maken en hem zoveel mogelijk liefde gegeven. Toen ik de volgende ochtend wakker werd was hij overleden. Ik ben blij voor hem dat hij maar kort heeft geleden, maar het deed wel heel veel pijn en verdriet.

Lief Boeleke van me, ik zal je nooit vergeten! Je was mijn zonnestraaltje en begroette me altijd heel erg blij en vrolijk als ik de kamer binnen kwam. Rust zacht.

* Wordt vervolgd*
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sharon

28 juni 2008, 16:12:54 #1 Last Edit: 28 juni 2008, 17:06:21 by Sharon
*Vervolg*

Nadat Gucci was overleden kwam mijn tweede valkparkiet, Levi. Eerst heette Levi Kyra, maar omdat het een ventje bleek te zijn heb ik zijn naam in Levi veranderd.

Levi was een wildkleur mannetje en kwam bij dezelfde vogelhandelaar vandaan als Gucci. Helaas was Levi een echte volièrevogel en was dan ook echt niet tam te krijgen. Daarom heb ik hem toen maar terug naar de handelaar gebracht waar hij in een grote volière met vele soortgenootjes terecht kwam en nooit meer als een kamervogel zou worden verkocht. Het was het beste wat ik voor hem kon doen.

*Wordt vervolgd*
Hun dagboekje

Sharon

28 juni 2008, 16:28:43 #2 Last Edit: 28 juni 2008, 17:06:36 by Sharon
*Vervolg*

Toen Levi nog bij mij was had ik besloten om hem een vriendinnetje te geven, want ik wou graag twee valkparkieten en vond het zielig voor hem dat hij maar alleen was. Ik wist precies wat voor één ik er wou hebben, en na een tijdje gezocht te hebben vond ik haar: de prachtige Angel (velen onder jullie kennen haar al).

Ik zou jullie nog veel meer foto's van haar kunnen laten zien, maar helaas kan ik ze niet allemaal tonen. Voor diegenen die niet kunnen wachten tot ik weer eens foto's ga maken: in mijn vorige boekje staan nog veel meer foto's van alle valkjes.

Angel is een prachtig cinnamon opaline bonte witmasker en is 25 augustus geboren (de dag dat Gucci overleden is) en is 15 oktober bij mij komen wonen. Jaja, jullie lezen het goed: Angel blijkt ook bont te zijn. Dit is wel maar zo licht, dat het nauwelijks zichtbaar is. Angel is echt een ongelooflijke kroelkont en ontzettend gehecht aan mij. Als ze los is vliegt ze constant naar me toe en wil ze de hele tijd bij me zijn. Ze is echt ontzettend lief en ik kan echt met haar blijven kroelen. Ook heeft ze een heerlijk eigenwijs karakter en een eigen willetje.

Oh ja... ze is ook heel erg jaloers op mijn vriend  ;)

*Wordt vervolgd*
Hun dagboekje

Sharon

28 juni 2008, 16:48:44 #3 Last Edit: 28 juni 2008, 17:06:55 by Sharon
*Vervolg*

Omdat Angel als vriendinnetje voor Levi was bestemd, maar Levi terug ging naar de vogelhandelaar, had ik nog steeds maar één valkje. Ik wou er toch echt twee hebben, en daarom reserveerde ik na een tijdje een ander prachtig valkje: Milo

Ook hier kan ik helaas weer niet alle foto's van deze knapperd tonen, en verwijs ik jullie weer door naar mijn vorig boekje (de link staat onderaan in mijn handtekening).

Milo had ik al op het oog vanaf de eerste dag dat hij geboren was. Hij was meteen heel erg speciaal voor mij. Hij was een prachtig bont gepareld mannetje en had echt mijn hartje gestolen (net als Angel indertijd). Op 3 januari ben ik deze lieve schat op gaan halen. Hij was echt heel erg rustig en lief en begon zelfs al te fluiten.

Helaas was ook dit geluk maar van korte duur: nadat hij een weekje bij mij was, werd ook hij ziek en is hij diezelfde avond nog overleden. Ook Milo zal voor altijd in mijn hart en gedachten zijn. Rust zacht lieve jongen.

*Wordt vervolgd*
Hun dagboekje

Sharon

*Vervolg*

Toen Milo was overleden had ik weer maar één valkparkiet, mijn lieve Angel, en dus ging ik weer uitkijken naar een nieuw vriendje voor Angel. Na een aantal maanden van veel geduld vond ik hem eindelijk: Boyd (voor de meesten van jullie nog onbekend).

Boyd is een prachtig bont mannetje en is 21 februari dit jaar geboren. Op 12 april is hij bij Angel en mij komen wonen. Boyd is echt een heerlijk eigenwijs en rustig ventje. Ook hij is lekker tam, maar kan soms nog wel eens moeilijk doen als je hem uit de kooi wilt halen. Maar verder stapt hij heel goed op en blijft ook een tijdje bij je zitten. Hij kan nog niet echt fluiten, maar het prille begin is er al. Hopelijk leert hij het snel. De veertjes rondom zijn koppie zijn ook geler aan het worden, waardoor ik ervan overtuigd ben dat het een ventje is. Hij is een hele lieve.

Hij en Angel zitten nu al een poosje samen in de grote kooi, en dat gaat heel erg goed. Af en toe jagen ze elkaar nog eens weg als de ander dichtbij komt, maar meer ook niet. Ze accepteren elkaar volledig en hebben nog nooit ruzie gehad. Ik ben echt super blij dat ik nu eindelijk mijn twee schatten heb. Ik kan er echt zo erg van genieten om die twee bezig te zien, echt heerlijk gewoon.

Zo, dit was dan de grote opening van mijn boekje. Ik hoop dat jullie veel plezier gaan beleven aan de avonturen van deze twee ondeugds!  ;) ;D

Liefs
Sharon

Kroeltjes
Angel en Boyd
Hun dagboekje

*Manon*

Hey Sharon,

Leuk om weer wat over jou en je valkjes te lezen en dat je hier weer een boekje opent op het forum  ;D ;D
Boyd is echt een knapperd zeg en ja Angel ken ik inderdaad al, maar ook zij is heel mooi.
Ik ga je zeker weer volgen hoor  :D

Caroline

Leuk dat je weer besloten hebt een boekje te gaan bijhouden.

Welkom terug en .... veel plezier.

Je hebt een mooi koopeltje zo bij elkaar hoor, je nieuwe lieverd is prachtig, uiteraard Angel ook .... alleen ze is niet bont hoor, misschien wel split bont maar een bont valkje moet een wit kuifje en minimaal enkele witte slagpennen hebben, en in tegenstelling tot een NIET bont valkje, heeft een bont witmaskertje grijze wangen.

Maar nogmaals .... ze is prachtig hoor, ook zonder bont.  ;)

Groetjesssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sharon

Hoi Manon

welkom terug in mijn nieuwe boekje!  ;D

Bedankt voor je complimentjes en leuk dat je ze weer komt volgen. Ik volg jouw nieuwe boekje ook  :D

Hoi Caroline

ook jij welkom terug in mijn nieuwe boekje  ;D
Fijn om weer bekende gezichten terug te zien.

Ik heb nu zeker twee prachtige valkjes bij elkaar zitten, bedankt voor je compliment!

Bedankt voor je uitleg over het bont zijn van Angel. Misschien is ze dan idd toch niet bont  :D
Maakt ook niet zo heel veel uit, ze is en blijft prachtig.

Mooie foto trouwens.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

*Yvon

Heey Sharon !!  :D

Welcome back !!  ;D

Leuk dat je ook weer een boekje bent begonnen.
Je hebt nu 2 prachtige valkjes !!
Waar we nu allemaal van mee kunnen gaan genieten.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Bello

Hoi hoi hoi

Onze Sharon is back!!! ;D

We hebben jou en Angel en nu Boyd erbij gemist hoor!!!

Leuk je boekje weer te kunnen volgen

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Annelies

Hoi Sharon

Super dat je weer terug bent en dat we weer met zijn alle gaan genieten van je kanjers en de verhaaltjes met foto's  ;)

Gr. Annelies

Anke

Hoi Sharon,
Wat leuk dat je er weer bent!!
Ik ga de avonturen van je valkjes weer volgen hoor :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Silke *

Hoi Sharon  :)

Heel fijn dat je terug een boekje bent gestart! Ik weet dat je het een tijdje moeilijk hebt gehad ivm Angel enzo. Hopelijk gaat dat nu wat beter. Boyd is net als Angel een prachtig valkje!  :D

Groetjes
Silke  :-*

danielle

Hoi Sharon,
Wat leuk dat je weer een dagboekje hebt geopend  :D .
Ik was al zo benieuwd hoe het nou met jou ging en met je valkjes.
Wat is Boyd een knapperd, hij heeft ong. dezelfde leeftijd als mijn Spikey, die is op 14 februari geboren  ;D .
Ik ben al heel erg benieuwd naar de verhaaltjes die je gaat schrijven. Je hebt nu alweer hele mooie foto's geplaatst.

Groetjes van Danielle  :)

Lisa

Hee Sharon,

Toch maar besloten om weer een boekje te openen.
Welkom terug hoor!!

Het zijn echt prachtige valkjes. Vooral Angel!! en Boyd ook hoor.

Liefs Lisa