27 juli 2025, 17:47:17

.~*Stardust*~. ..Happy New Jear!!!!

Gestart door lynette, 18 september 2007, 19:44:45

« vorige - volgende »

Jacoba

Hoi Lynette,

Zit ik jou boekje te lezen, en lees je allemaal narigheid.
Ik hoop dat de DA. iets kan vinden er er ook iets aan kan doen, en dat dan na alle regen de zon voor jou en je valkjes weer gaat schijnen.
Veel sterkte.

Groetjes Jacoba

Kimm

hoi lynette,

wat fijn dat hope toch de nacht heeft gehaald. ik duim voor je dat het goed komt hoor :-*

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Esther*

Hoi,

Veel sterkte, ik weet helaas wat het is om meerdere valkjes achter elkaar te verliezen.
Ik hoop dat een sectie iets duidelijkheid kan geven.

groetjes Esther

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sharon

Hoi Lynette

hè meid, wat vreselijk zeg. Ontzettend naar en vervelend en triest dat jij dit nu mee moet maken. Het doet altijd zo'n pijn om een dierbaar huisdier te verliezen. Ik hoop uit het diepst van mijn hart dat de va snel iets vindt wat makkelijk te behandelen is, zodat je niet nog meer vogeltjes af moet staan.

We denken hier allemaal aan je meid! Ontzettend veel moed, kracht en sterkte toegewenst voor jou en de birdies.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

*Manon*

Hoi Lynette,

Sjee meis, wat een ellende bij jou met je diertjes!
Ik hoop dat je snel iets krijgt van de DA wat je diertjes snel beter maakt.

Sterkte meis!

Groetjes Manon

Kirsten

Hoi Lynette,

Ook ik denk aan je meid, en hoop dat bastiaanse je kan helpen.
Fijn dat ze in ieder geval de nacht gehaald heeft. Mijn duimen draaien

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mara

Hoi Lynette

Heel veel sterkte. Hoe is het nu met Hope? En wat zei dr. Bastiaanse?

GRoetjes

mara

sandy

heel veeeeeeeeeeeeel sterkte met hope ik hoop dat ze haar naam eer doet

Kimm

hoi lyn,

ik hoop zo dat alles goed gegaan is bij jou :-\

groetjes kim

lynette

Ohh wat een lieve opbeurende berichtjes  :-* Bedankt Iedereen.
:-*

En Sharon is terug  ;D ik heb je gemist in me boekje. Helaas lees je nu geen leuk nieuws. En zag dat je een heerlijke vakantie heb gehad en dat Angel een ondeugende sloopster is van toetsen  ;D En natuurlijk de prachtige Boyd

Ik zal binnenkort weer eens alles bij gaan lezen in alle boekjes.
Ik loop inmiddels wat achter  :-\

Ik ben net een uurtje terug van de VA
Helaas had ik verkeerd zitten te kijken naar de spreekuurtijden  :-\ echt iets voor mij  :)

Beetje miscominucatie afgelopen zaterdag via de telefoon met Dhr Bastiaanse.
Ik had het achteraf niet helemaal goed begrepen ::) . Hij zij dat ik gewoon langs kon komen voor de valkjes waar sectie op vericht moet worden en Hope en als er nog meer vogels waren deze indien mogelijk ook meenemen. maar had wel even een afspraak moeten maken voor een consult echt heb ik weer.

Gelukkig heeft hij de 2 jongen bekeken die ik mee heb genomen en hij vind ze er allebij niet goed uit zien.

Een jong heeft iets vreemds in de krop en dit is waarschijnlijkgeen voer  :'(
Helaas is dit het eerste jong van Diégo en Shila
Ik moet het jonkie nu 24 uur in de gaten houden en zelf voeren dit met een paar drupjes yacult mengen.

Ook Hope Die hebben ze nu opgenomen en gaan kijken wat ze voor haar kunnen doen. Ik heb alle symptomen en veranderingen op papier gezet. Ook van de valkjes beneder.
Hij was zelf bezig met een operatie maar is toch nog even wezen kijken. Hier waren ze erg blij mee.

Vandaag word er sectie vericht op de overleden valkjes van mij. Dit ook omdat er snel een behandeling gestart moet worden want 2 van de jongen van het eerste nest van Zorro en Crystal hebben vieze Coacla's en 3 volwassen popjes hebben opgezette Coacla's. Bij de valkjes zie ik nog geen vreemde veranderingen. Wel dat ze wat rustiger zijn maar ze zitten net in hun nieuwe paleisje.

Ik heb het hele internet afgespeurt maar Zucht wat zou het toch kunnen zijn?????

Ik moet vanavond rond 17uur bellen voor meer informatie en ofdat het vechterskippeke nog leeft. Ze houdt het verbazinwekkent lang vol. Toen ik bij Leyla  de zware ademhalingen zag heb ze nog maar 5 uurtjes geleeft. Hope hou het nu al 24 uur vol. Ik hoop zo dat mijn meissie nog blijf vechten voor haar leven. en er nog optijd een oorzaak govonden worden en zei nog een tijdje bij me mag blijven.

Even over de ziektesymptomen.

Cismo zat voordat ze de zware ademhalingen kreeg stilletjes in een hoekje op de grond van de kooi. Toen ik met me hand de kooi in ging reageerde ze amper. Ik heb haar toen apart in een ziekenkooi gezet met extra vitamientjes en warmte.
Helaas werd het met de dag erger en ze at en dronk niet dus ze moest aan de dwangvoeding dnv. kropnaald. Dit gingredelijk goed tot op de laatste dag dat ze echt hele zware ademhalingen kreeg en de hele kooi door begon te rennen/dribbelen. Ook gaf ze heel veel over en ik vermoed dat er wat in de luchtwegen is gekomen en ze mischien hierdoor nog meer benouwdheid kreeg en alle luchtzakken verstopt raakte en ze tot het laatse moment gestreden heb en in me handen is gestorven.

Die vorige avond vond ik Leyla zwaar ademend in de kooi dit was een andere kooi als Cismo. Ik heb haar apart gezet in een bak met een kruik met handoeken. Ze kon ook wegkruipen als ze het te warm had. Ook Leyla bleef maar heen en weer rennen in het bakkie Ik ben ook die avond de hele nacht opgebleven en hazenslaapjes gedaan op de bank.
Leyla heeft die nacht het gered en leek een beetje opgeknapt te zijn. Helaas ging het na het avondeten flink fout en ze zat echt paniekerig in haar kooitje. Helaas kon ik haar niet bij me nemen omdat zij echt geen handen gewend was. Die avond kon ik weer geen oog dicht doen en heb de hele avond achter de PC gezeten om een oorzaak te kunnen vinden. Ik hoorde haar behoorlijk pruttelen en heeel hard hijgen. Daarop besloot ik haar een stoombehandeling te geven. Dit kan de benouwdheid verlichten. Helaas was dit net te veel voor haar en is ze tijdens het stoombadje overleden. Ik heb echt alles bij elkaar gejankt  :'( en wat is dat eng om een valkje te zien wegzakken  :'( ik wilde haar niet loslaten maar gelukkig werd me vriend wakker van mij en heeft me tot rust gebracht en getroost. Me vriend is nooit wakker te krijgen maar gelukkig toen wel. En ik had me al afgezondert dat ik hem niet wakker zou maken want die ochtend was het een hele vroege dag voor hem. Ohh ben zo blij met me schatje  :-*

Helaas bleef het niet bij Leyla die dag erna toen we de volierepanelen hadden gehaald en ze in de schuur wilde plaatsen. zag me vader dat het niet goed ging met die witte zei hij. ik gelijk Neeee niet mijn meissie en toen ik naar haar keek zag ik het al foute boel en de tranen sprongen in me ogen. Ik heb gelijk de ziekenkooi gepakt die ik net helemaal weer had ontsmet en helemaal schooongemaakt dat echt geen enkele bacterie, schimmel of virus achter kon blijven.

Hier heb ik haar ingezet met een warmtelamp en een kruik. Ze leek er echt van op te knappen en zag haar al na een uurtje al weer eten en poetsen. Nog was ze aan het reutelen en vaak aan het niezen. Maar een stuk minder zoals ik haar aantrof. Ook heb ze AB gekregen die bij luchtwegingecties zou moeten helpen.  De volgende dag zat ze er al stukken beter bij en heb ik haar een papje gegeven met een heel klein beetje Yacult en wat vitamientjes. Hier genoot ze echt van en begon al weer te krijsen. Maar helaas is het die avond weer wat minder geworden. Maar ik had nog hoop en Dhr Bastiaanse had me gebeld en adviseerde me wat ik al had gedaan. En ik moest maandag met haar langskomen.

Zaterdag zouden me vriend en ik naar een Autoevenement gaan maar omdat ikzelf nu echt een wrak ben echt echt moe ben ik niet gegaan en heb me ventje aleen op pad gestuurd wat hij liever met mij wilde doen. Maar wilde me kindjes ook niet aleen laten.

Gelukkig bleef Hoe die dag stabiel en ik ging eindelijk eens normaal naar bed en heb diep geslapen. dat had ik echt nodig
Zondag hadden we een BBQ en ik kwam na de BBQ thuis en trof Hope echt heeel erg slecht aan en ben toen in paniek geraakt en heb haar even proberen te stabilseren maar helaas vond ze dit nog erger en begon steeds erger te ademen. Ik heb haar weer geplaatst in haar kooitje en ben er even uit gegaan en naar me moeder gevlucht om even uit te huilen. Was wel een vreemd idee dat ik even een knuffel van me moeder nodig had om even alles te vergeten en even tot rust te komen.

Echt ik hoop dat het nu afgelopen is met al die elende ben het echt zat. Nu zeker dat Hope er zo slecht aan toe is Ik heb zo hard gevochten om haar hier te krijgen en haar een mooi leventje te geven wat ze echt verdient had na al die tijd in dat grote tuincentrum helemaal aleen in een kooi zonder enig afwisseling van de kooiindeling en dat al 3 jaar lang  :'(
Ze zag er niet uit toen ik haar in huis nam maar met de dag knapte ze helemaal op en zag tot verbazig dat er cinnamon parels zichtbaar werden op haar vleugels en borst.

Ook was ze druk met spelen Ze woond vanaf begin Januari bij me en heb haar alles proberen te geven wat ze maar kon krijgen.

Ik hoop zo dat me meissie er zich doorheen slaat

Groetjes Lynette  :(

@ Sandy
Indd ik ook ik hoop dat Hope het redt

Bedankt allemaal  :-*

ps. helaas heb ik niet de energie om iedereen persoonlijk te beandwoorden Maar momenteel moet ik even me batterijen opladen anders zit ik dalijk helemaal in een dal en ik moet daar uit blijven met man en macht.

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sharon

Lieve Lynette

zo te horen is onze Hope een echt vechterstje. De naam Hope is gewoon echt de perfecte naam voor haar geweest. Ik weet het nog heel erg goed, haar verhaal. Wat was ze er slecht aan toe zeg. Ongelooflijk hoe goed ze is opgeknapt en hoe mooi ze is geworden. Ze heeft bij ons allemaal die haar kennen een speciaal plekje denk ik (bij mij toch zeker). Ik hoop echt dat ze door blijft vechten en dat ze weer helemaal gezond mag worden. Natuurlijk hoop ik ook dat de jonkies ook allemaal beter worden en dat er geen nieuwe gevallen meer bijkomen.

Ik ben er voor je meid!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Kimm

hoi lyn,

ja dat verhaal van hope zit er bij mij ook nog helemaal in. meis ik hoop zo ontzettend dat hope het gaat redden. ik duim heel erg hard.
wat een verdriet moet jij hebben. fijn dat je vriend jou wel steunt,dat is ook belangrijk.
en dat je een knuffel van je moeder nodig hebt is erg normaal hoor, die heb ik ook wel eens nodig ;)
ik blijf je volgen en ik hoop om 17.00 uur voor positief nieuws!!!

liefs kim :-* :-*

Caroline

Ook van mij een dikke knuffel meis, mijn duimen draaien overuurtjes.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Ook ik ken dat verhaal van Hope nog wel. Wat vervelend dat ineens zomaar een aantal valkjes zo zwaar ziek worden bij je. Ik hoop echt dat de da een oorzaak vindt en dat Hope het toch nog gaat redden. Het zijn toch zulke lieverdjes, hè? En wat fijn dat je troost kunt vinden bij je vriend en dat de schouders van je moeder er nog zijn om op uit te huilen. Ik kan het me zó goed voorstellen dat je dat even nodig hebt. Jammer genoeg woon ik niet in de buurt, maar van mijn drie stoere binken Gabber, Goofy en Silvo krijg je een vette knuf en van mij ook één. Ben benieuwd  welk nieuws je na 17.oo uur ons gaat vertellen. Mijn duimen draaien ook, hoor. Toevallig was ik de hele dag vrij en had niet zoveel anders te doen.
Heel veel sterkte!