16 juni 2024, 08:31:47

Megabacterie/appelciderazijn

Gestart door Anja, 1 augustus 2007, 21:54:37

« vorige - volgende »

danielle

Ik heb aan de vogelarts (dr. van der Horst, veldhoven) gevraagd of ik het kon bewaren. Deze zij dat je het zeker een week (zelfs nog wel langer) in de koelkast kon bewaren. Het kan eigenlijk niet bederven, zo'n zuur. Ik bewaar het zelf zo'n 4 dagen.

Anke

Hoi Danielle,
Bedankt dat je het hebt gevraagd!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Danielle,

Dat is fijn om te weten. Dank je wel.

Groetjes Anja

Sanna

Wat was de verhouding ook al weer? Hoeveel ml appelciderazijn op hoeveel liter water?

Groetjes, Sanna

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sanna


danielle

Citaat van: til (anke) op  5 augustus 2007, 21:50:22
Hoi Danielle,
Bedankt dat je het hebt gevraagd!
Groetjes Anke


Ik bedenk me nu opeens dat de va het toen had over het bewaren van een oplossing van citroenzuur  :-[ .
Ik weet dus niet zeker of appelazijn ook zo lang bewaard kan blijven. Sorry! Ik zelf doe het dus wel 4 dagen, als het langer in de koelkast blijft staan, vind ik zelf dat het een beetje troebelig eruit gaat zien.

*Yvon

5 augustus 2007, 22:54:55 #67 Last Edit: 5 augustus 2007, 22:56:31 by Yvon en Rene
Citaat van: ManjaV op  4 augustus 2007, 09:06:46
Bij de dierenzaak heb ik een fles appelciderazijn gekocht met knoflook. Multifunctioneel.

Groetjes,
Manja

Manja,die jij gebruikt is dus niet met appelciderazijn.
Het schijnt dus dat de cider ook nog een xtra toevoeging is van vitamines.  ???
Ik blijf het wel apart doen.  :)
Niet dat die van jou slecht of minder goed is,dat weet ik dus niet.  ;)

Danielle,ik denk dat water met azijn ook wel een paar dagen bewaard kan worden hoor.
Iets wat zuur is bederft niet zo snel.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

26 augustus 2007, 10:56:08 #68 Last Edit: 26 augustus 2007, 10:58:54 by Anke (til)
ik ben gisteren drie reformwinkels afgeweest maar niemand had ooit van appelciderazijn met knoflook gehoord.
Op internet heb ik het wel gevonden maarja omdat je dan ook al 6 euro aan bezorgkosten betaald... dacht ik eerst maar eens kijken of het ook in de winkel is. Nou niet dus.
Nu vraag ik me af... op die website kun je ook appelciderazijn met knoflook EN honing bestellen.
Doet honing ook nog iets gezonds?
Groetjes Anke
Edit Ikkijk net op die website en het is idd appelazijn en niet appelcider azijn >:(




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danoontje

hoi anke
ik ben net als jij ook op zoek naar appelciderazijn,met knoflook.
als er honing bij is zit is het meegenomen.
maar ik wil die knoflook erin.
kan het ook nergens krijgen hier.
alleen bij A.H de gewone appelciderazijn.
wie oow wie weet waar we het kunnen bestellen of kopen?
groetjess anietje ;)

Anke

Ik heb het toch maar besteld. Appelazijn met knoflook.
Ze krijgen hier nu om de dag azijn en water.
Ik ga nu gewoon twee flessen in de koelkast zetten en dan om en om appelciderazijn, water, appelazijn met knoflook, water enz.
De ene keer profitieren ze dan van het cider extraatje en de andere keer van het knoflook extraatje ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danoontje

hoi anke
dus je hebt nu appelazijn met knoflook.
iki weet dat het echt appelCIDER azijn moet zijn hoor.
appelazijn zou zelfs schade aan kunnen brengen.
groetjess anietje ;)

*Yvon

Hoi hoi

Ikzelf gebruik ook liever de appelciderazijn die tekoop is bij de AH voor maar +/_ 1 euro.
De knoflook doe ik apart en gebruik ik die eigenlijk voor duiven bedoeld is,is ook tekoop bij veel DW's.
Zo,n flesje kost +/_ 9 euro.
Ikzelf geef alles om de 2 dgn.
2 dgn met de azijn
2 dgn gewoon water
2 dgn met knoflook die ik dan ook in een badje doet.
2 dgn water enz enz .....

Soms sla ik de knoflook of azijn over om wat anders te geven waar veel kruiden,planten en groentes inzit.
Ik probeer het allemaal wel zoveel mogelijk om het bij de natuurlijke produkten te houden.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi

Ik heb het ze gisteren gegeven, maar kan dat geen kwaad omdat ik ook veel kruiden en groente en dergelijke geef?

mara

Anke

Citaat van: danoontje op 26 augustus 2007, 13:48:26
hoi anke
dus je hebt nu appelazijn met knoflook.
iki weet dat het echt appelCIDER azijn moet zijn hoor.
appelazijn zou zelfs schade aan kunnen brengen.
groetjess anietje ;)


Hoi anietje,
Waarom wordt het dan verkocht op een website waar ze alleen maar spullen voor dieren verkopen?
Groetjes Anke
Ps: ach een flesje appelazijn met knoflook kan ik vast nog wel eens gebruiken om te koken ;D




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes