16 juni 2024, 05:46:29

Megabacterie/appelciderazijn

Gestart door Anja, 1 augustus 2007, 21:54:37

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ik gebruik een 1,5 lt fles en doe daar 1,5 el appelciderazijn in.  ;)
Ik geef ze tegenwoordig :
2 dgn azijn
2 dgn gewoon water 
2 dagen knoflookwater.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Bij de dierenzaak heb ik een fles appelciderazijn gekocht met knoflook. Multifunctioneel.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

danoontje

hoi manya.
dt is handig zeg!!!!!
maar waar is die knoflook al weer goed voor?
ben het even vergeten
groetjesss anietje ;)

ManjaV

4 augustus 2007, 09:44:08 #48 Last Edit: 4 augustus 2007, 09:45:52 by ManjaV
Hoi Anietje,

Volgens mij is knoflook goed voor het bloed, werkt het zuiverend.
Voor de mens is het ook goed voor het vaatstelsel.
Het merk is trouwens DHP Cultura.

http://www.dhpcultura.com/dieren/duiven/appelazijnen.html

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sanna

4 augustus 2007, 10:39:03 #49 Last Edit: 5 augustus 2007, 10:35:27 by Sanna
Hoi Caroline,

Wat zijn jouw gevoelens/ervaringen bij deze kliniek?

Citaat van: Caroline op  3 augustus 2007, 17:37:23
Universiteit v. Utrecht,
Kliniek voor gezelschapsdieren,
Yalelaan 8 Uithof,
3584CM Utrecht.
Tel. 030-2539411 08.00-12.00 en 13.30-16.30 uur.


10 Jaar geleden was ik er nl. helemaal niet tevreden over, maar dat kan natuurlijk inmiddels verbeterd zijn. Het is wel een stuk dichter bij voor mij (De Bilt). Wordt je altijd geholpen door ook een ervaren dierenarts erbij of krijg je nog steeds alleen iemand in opleiding die gewoon een checklist afgaat? En kan je er nu ook met spoed terecht, zoals 's avonds en in het weekend? En als je met spoed komt, wordt er dan ook door een ervaren dierenarts naar gekeken of is die dan al naar huis? Ik moet Belle haar snaveltje nog laten knippen, maar ik weet niet goed naar wie ik toe zal gaan...

Citaat van: danoontje op  3 augustus 2007, 15:48:50
lieve sanne..
dat is nog van de schimmel geweest hoor dat laatste.want ik heb dat ook gehad.
dat lijkt dan ook weer op slokdarmontsteking.
het adres van moerdijk in nijmegen staat hier in de lijst van de dierenartsen.
ik ben ook het vertrouwen kwijt in feld.
feld is er zelf niet meer,dus dan is het geen feldmeer voor mij,en dat is duidelijk te merken.


Hoi Anietje,

Ik begon het al te vermoeden, maar ik schrik er toch wel heel erg van.

Het begon bij mij met Cleo. Die kreeg eerst een week ab omdat ze water poepte en Feld dacht dat ze een darmbacterie had (hij had haar dus nog niet gezien). Na die week verbeterde er niks, kreeg ik nog een andere ab. Toen was ik het zat en heb ik haar zelf meegenomen naar Feld. Die keek in haar keel en constateerde daar een schimmelinfectie waardoor ze abnormaal veel dronk en dus water poepte. Cleo zat ondertussen nog steeds op mijn slaapkamer en m'n eigen valkjes beneden. Ik kreeg schimmelmedicijn mee die ik voor de zekerheid ook preventief aan de anderen moest geven. Een week later was Cleo dood. Toen begonnen m'n eigen valkjes ziek te worden. Eerst Pepper, die ging heel snel. Ze viel ineens van haar stok (gedesorienteerd??) en toen heb ik haar naar Feld gebracht. De volgende dag was ze dood. Feld heeft zelf sectie gedaan en vond schimmel in haar keel. Toen zat ik ook al een tijdje met Jamey die steeds zo luid adem haalde. Feld dacht luchtwegirritatie en ik moest hem dus elke dag de douche innemen om hem te stomen. Later heb ik een stoomapparaat gekocht en die onder de kooi gezet. Ik had toen alleen nog Jamey en Nina over. Jamey begon steeds meer veren te verliezen. Feld opperde PBFD (dat had hij ook al bij Kaily geopperd en die was negatief bevonden! ik weet niet wat die man met PBFD heeft, maar ik heb nog geen één geval van PBFD bij valkjes gevonden op internet ondertussen >:(), maar Jamey was al zo zwak dat ik hem niet naar Amersfoort durfde te vervoeren voor een bloedtest bij Feld. Weet je wel dat Feld een heel buisje bloed afneemt voor die test?? Ik vond de eigenaar van Lorre & Co bereid om, tegen vergoeding van de brandstofkosten, bij mij thuis bloed te komen afnemen voor een PBFD-test (hij zei bovendien dat hij daarvoor maar heel weinig bloed nodig had), maar hij kon pas vrijdag komen en donderdag-avond overleed Jamey. Jamey heb ik toen vrijdag naar Feld gebracht voor sectie voor PBFD, maar toen werd me daar verteld dat hij naar Utrecht gebracht zou worden omdat ze daar alleen maar op PBFD kunnen testen. Uit dat sectierapport bleek dat hij geen PBFD had, maar dat zijn veren waren uitgevallen simpelweg door tekort aan voedingsstoffen (hij had geen gram vet meer aan z'n lijfje zitten!!). Ze hebben geen schimmel meer gevonden, maar dat tekort aan voedingsstoffen zegt mij nu alles! Hij vrat inderdaad als een gek, de hele dag door, maar hij kon het dus gewoon niet verteren, de arme schat. Nu had ik alleen Nina nog, die alles goed leek te hebben doorstaan. Ze was nog steeds lekker dik en zwaar en vrolijk. Maar toen ik een weekje op vakantie was geweest, en zij dus een weekje had gelogeerd bij Roos, viel me bij thuiskomst op dat ze geen trosgiers meer wilde en ze at weinig. Ze viel binnen een paar dagen enorm af en dus weer naar Feld. Die vond de blaren op haar tong en in haar slokdarm en gaf me dus weer ab mee voor de blaren. Hij vermoedde een vergiftiging. Ik moest haar met pap bijvoeren. Maar dat ging voor geen meter, het deed haar zoveel pijn als ik haar pap gegeven had :'(. Dus heb ik haar ook naar Feld gebracht die met sonde-voeding de voeding rechtstreeks in haar krop zou doen, ik kon haar ook niet zo thuis laten lijden. Feld weer: "Maak je geen zorgen, het komt helemaal in orde".... een paar dagen later was ook zij dood :'( :'(....

Als ze maar allemaal met het juiste middel behandeld waren, dan had ik ze nu allemaal nog gehad :'( :'(.

Anietje, heel veel sterkte weer met je nieuwe geval, ik hoop dat het jong er toch door gaat komen en dat je die hele rottige megabacterie nou snel een keertje kwijtraakt. Ik snap het niet, dat er zo weinig over deze ziekte bekend is. Ik zou wel eens met een vogel-dierenarts willen babbelen die daar helemaal ingedoken is, kijken wat hij/zij van mijn geval denkt. Ik ben er inmiddels zeker van dat ik die megabacterie in huis gehad heb. Ik heb toen die mensen waar Cleo vandaan kwam gewaarschuwd dat zij hun vogels ook op schimmel moesten controleren, maar ze wilden me niet geloven. Ik denk dat ze bang waren dat ik m'n geld terug wilde ofzo, ze zeiden alleen maar "onze vogels hebben geen schimmel". Ik hoop dat die beestjes tenminste nog leven...

Sanna

danoontje

sjees sanna  :o
dat is allemaal precies wat ik ook meemaak...
ik herken alles erin hoor.
dat is echt de megabacterie geweest.
en het is superbesmettelijk.
dus als er 1 voor behandeld word,en de anderen niet..hang je al..
en je moet het 3 weken!!! geven.

ik heb ook geen baat meer bij feld.
alles is de pgg ziekte grrr
ik heb nu nog 1 jonkie.....
en die is wat trostgierst gaan eten.
die krijgt nu ook het medicijn.
ze is fief,kan ik wel eggen,vergeleken bij gisteren.
meiss ik vind het allemaal heeeel erg voor je.
er is echt geen goede diagnose gesteld bij jou valkjes.

heeel triest,zeker als je zo vaak geweest bent.
en onnodig allemaal dood. :-X

jammer dat je zo ver woont van nijmegen.
mar goed ik zou wel een andere da nemen.
weet niet of je nu nog valkjes hebt?
ik zou in elk geval appelciderazijn gaan geven preventief.
groetjesss en nog altijd die sterkte.
anietje ;)

Sanna

Hai Anietje,

Ja, het is inmiddels allemaal weer een jaar geleden, vandaar dat ik er nu wat beter over kan praten. Ik heb nu twee hele lieve valkjes: Belle komt bij Lique vandaan en is een oudere zus van Jamey (herplaatst), en Beau komt bij Ivana vandaan, formally known as James Bond (ringnummer 007) ;D ;D.

Maar ik wil nog graag weten hoe die Universiteitskliniek in Utrecht momenteel is, want die is voor mij het dichtste bij.

Groetjes, Sanna

*Esther*

weet iemand of de site parrotbunch.com uit de lucht is?
ik probeer het originele stuk over de appelciderazijn terug te vinden maar dat lukt dus niet. :-\

15ml per liter toch?

gr Esther

*Yvon

Citaat van: *Esther* op  4 augustus 2007, 11:51:59
weet iemand of de site parrotbunch.com uit de lucht is?
ik probeer het originele stuk over de appelciderazijn terug te vinden maar dat lukt dus niet. :-\

15ml per liter toch?

gr Esther

Hoi hoi

Dit is miss niet de orginele....
http://users.skynet.be/woutvgils/Artikels%202/Anzuren%20drinkwater.html

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Weet iemand of ik Yubel ook appelciderazijn mag geven. En vitamines. Hij is bijna 6 weken.

Groetjes Anja

danoontje

ja hoor.dat mag je gewoon geven anja.
want de jonkies krijgen het ook via de ouders.
dus gewoon doen.
groetjesss anietje ;)

Dilana

Hoi Anja

Ja dat kan wel hoor,zolang het maar niet gelijktijdig is.  :)
Maar dat wis je denk ik al.  :D
De azijn en vitamines kan je het hele jaar doorgeven ook tijdens de kweekperoides.

Groetjes Yvon

Oeps,onder de verkeerde naam ingelogd  :-[  ;D

Anke

4 augustus 2007, 21:41:56 #57 Last Edit: 4 augustus 2007, 21:53:13 by til (anke)
Citaat van: Yvon en Rene op  3 augustus 2007, 22:16:57
Hoi hoi

Ik gebruik een 1,5 lt fles en doe daar 1,5 el appelciderazijn in.  ;)
Ik geef ze tegenwoordig :
2 dgn azijn
2 dgn gewoon water 
2 dagen knoflookwater.  ;)

Groetjes Yvon


Hoi Yvon,
Ik heb ook maar een fles appelciderazijn gekocht :)
Anderhalve eetlepel in een anderhalve liter fles.
Ik neem aan dat je dat in de koelkast moet bewaren.
Hoelang kan je met dat water doen?
Ik weet nog dat we bij de vogelopvang wel medicijnen in een waterfles deden en dat bewaarden we maximaal een week.
Kan dat ook met dit water?
Groetjes Anke
PS: bleeeeh wat ruikt dat water zuur :o, ik ben benieuwd of de valkjes dat morgen willen drinken ::)




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Bewaren heb ik zelf nooit gedaan. Ik gebruik de liter meteen maar je kunt natuurlijk ook minder maken, bijv. 330 ml. en daarin 5 ml. appelciderazijn.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Citaat van: Caroline op  4 augustus 2007, 22:12:54
Bewaren heb ik zelf nooit gedaan. Ik gebruik de liter meteen maar je kunt natuurlijk ook minder maken, bijv. 330 ml. en daarin 5 ml. appelciderazijn.  ;)


Hallo,
Ja dat kan ook :)
Maar dan sta ik 's ochtendsvroeg te meten en te mengen... bewaren is handiger. Dus als dat kan... ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes