7 augustus 2025, 17:55:13

Nestje van Punky en Minggu

Gestart door Kolkkie, 17 maart 2005, 15:49:11

« vorige - volgende »

Carin

Ha kolkkie,

Hoest vandaag met de jonkies?? :-*

Zijn ze al gegroeid? Ik volg je dagboek elke dag!

Kolkkie

Hey Caat,

De jonkies groeien lekker. Gisteren woog het 1ste jong al 95 gram.

In de loop van de dag zal ik foto's maken en ze evn wegen.

Gisteren is het er een beetje bijin geschoten omdat ik er geen tijd voor had.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Carin

Ha Kolkkie,

Ik ben benieuwd!! Het eerste jong heeft al het volwassengewicht bereikt? :D

Kolkkie

Hoi Caat,

Met zijn 95 gram is het ene mooi gewicht. Een volwassen valkje weegt tussen de 80 en 100 gram,
Dat zit wel snor dus.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

7 mei 2005, 17:14:43 #199 Last Edit: 7 mei 2005, 17:16:24 by Kolkkie
Hallo allemaal,

Het gaat goed met de jonkies. Jong 1 en 3 zijn al aan het peuteren aan de hennepvezels en al flink op verkenningstocht.

Jong 1 en 3 kunnen zelfs al even op mijn vinger zitten :).
Ook zag ik jong 3 gisteren in het blok en later in het transportbakje (zet ik ze in als ik ze fotografeer) al fladderen met de vleugels.
Ook zijn ze zich allemaal flink aan het rekken en strekken en poetsen :).

Bij jong 1 en 3 heb ik tijdelijk een knijpring om de pootjes gedaan om te voorkomen dat ik over een tijdje in de war raak met jong 4 en 5.

De gewichten van de jonkies gaat op zich lekker, al gaat het 3de jong niet zo hard meer.
Moet ik het evt. 1 keer bijvoeren omdat zijn krop in vergelijking met de rest wat leger lijkt?

Jong 1 (dag 21) = 98 gram
Jong 3 (dag 18) = 81 gram
Jong 4 (dag 17) = 83 gram
Jong 5 (dag 16) = 80 gram

Het 3de jonkie ga ik Yoshi noemen, naar dat figuurtje van Mario (bekend van o.a. het spelletje Mario kart).

Dan hier de foto's van de jonkies :).

Jong 1

Yoshi

Kijk eens wat ik al kan :).

Calimero

Jong 5

Groetjes,

Mariska

Carin

Ha Maris,

Het zijn echte schatjes aan het worden! Yoshi wordt ook een mooi beestje!

Greetz Carin :D

Lin

AWWWW wat ontzettend mooie valkjes. Ze zijn echt diep gekleurd en wat een geel op de vleugels. wat leuk dat ze op je vinger kunnen zitten. Maar hou voor de zekerheid je vinger er maar onder!! wat een lieve koppies. Je mag er echt trots op zijn. ik ben jaloers!

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hallo Mariska,

O, wat heb ik genoten van je foto's, wat gaaf zien ze er uit zeg, om te  :-*.

En wat groeit dat allemaal snel joh.

Ik kom hier gauw weer neuzen.

Groetjes, Nel :)

Kolkkie

Citaat van: Lin op  7 mei 2005, 17:42:44wat leuk dat ze op je vinger kunnen zitten. Maar hou voor de zekerheid je vinger er maar onder!!

Hoi Lin,

Mijn hand lag ook op de zitting van de bank, dus mocht het jong omvallen, dan valt hij niet van zo heel hoog.
Bovendien nam ik snel een foto en vervolgens zette ik het jong weer neer op de bank.

Vanaf nu moet hij het ook zelf gaan doen, het was alleen om even te laten zien ;).

Groetjes,

Mariska

Paul

Hoi Mariska,

Wat groeien die lekker bij jou zeg ondanks de slechte start maar de ouders doen het echt niet slecht voor hun eerste nestje vind ik hoor.
Ze zien er echt al heel mooi uit en ik ben benieuwd hoe die ene met die knalgele kuif eruit gaat zijn want dat zal een bonte gaan worden denk ik :)
Nog even en ze fladderen allemaal door je kamer dat zal wel druk worden daar  ;D.

Groetjes, Paul

Kolkkie

8 mei 2005, 10:35:06 #205 Last Edit: 8 mei 2005, 10:39:09 by Kolkkie
Citaat van: Paul op  8 mei 2005, 01:01:15
Ze zien er echt al heel mooi uit en ik ben benieuwd hoe die ene met die knalgele kuif eruit gaat zijn want dat zal een bonte gaan worden denk ik :)
Nog even en ze fladderen allemaal door je kamer dat zal wel druk worden daar  ;D.

Hoi Paul,

Een bonte?? Dan zie jij ze denk ik echt vliegen :P ;).

Naar mijn weten zijn het echt 2 lutino's en 2 wildkleurtjes. Ze kunnen wel evt. split zijn voor bont  8).

Het zal over een tijdje idd echt druk worden hier op mijn kamer. Dan fladderen er 9 valkjes rond  :o.
Als ze dan maar niet boven op elkaar knallen  :-\.

Het zal wel niet zo'n vaart lopen daarmee. Punky en Minggu gaan nl. alart los van de anderen.

Pa en ma eruit en jonkies eruit, dat moet wel kunnen :P.

Ik ben trouwens blij dat ik niet meer in deze kamer slaap ::)

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hallo,

De andere valkjes lijken niets van de jonkies te moeten hebben.
Als ze ze zien, willen ze meteen weg.
Gisteren was Pukkie, de pulkster, wel ineens aan de veerhulsjes van het 3de jong aan het bnabbelen.
Dat deed ze ook alleen maar omdat het jong stil zat.
Toen het jong bewoog, was Pukkie meteen weer gevlogen.

Met de gewichten gaat het ook lekker :), de dagen laat ik even achterwege nu.

Jong 1 = 102 gram
Jong 3 = 84 gram (na voeren 89)
Jong 4 = 89 gram
Jong 5 = 84 gram

En dan hier de foto's :). Het zijn vandaag niet de mooiste foto's, helaas.
Om de jonkies weer uit het blok te halen voor een nieuwe sessie vind ik ook weer wat teveel van het goede.

Jong 1

Yoshi

Calimero

Jong 5

En 4 op een rij in het blok.

Groetjes,

Mariska

Gerda

Hoi Mariska,

Wat een leuke foto's. Wat groeien ze snel zeg.
Ik vind het nu nog leuker om te volgen, nu ik weet dat Minggu een zus van Kleintje is :D :D
Grappige naam trouwens Minggu, heeft het een betekenis??

Groetjes Gerda

Kolkkie

Hoi Gerda,

Minggu is Indonesisch voor Zondag. Ik wist geen naam en Lique kwam toen met deze naam :).

Als je kleintje ziet, is dat net Minggu.
Bijna dezelfde kenmerken. Lief, kroelerig en ook het kopje lijkt op elkaar :D.

Groetjes,

Mariska

Rianne

Wat een schatjes. Ik heb niet alles gelezen dus het kan zijn dat het  al gezegd is hoor maar hebben ze allemaal al een nieuw baasje of hou je er een paar zelf?