26 juni 2025, 01:56:16

Nestje van Punky en Minggu

Gestart door Kolkkie, 17 maart 2005, 15:49:11

« vorige - volgende »

Ria

Hallo Mariska,

Het gaat goed daar bij jou zo te lezen. Geweldig, je eerste nestje en vier prachtige jongen. Na een wat mindere start groeien ze als kool.

Groetjes,
Ria

Andrea

Hoi Mariska,

Het gaat hard met de kleintjes, nou ja kleintjes ;) De oudste weegt inmiddels al zwaarder dan Sparkle, terwijl ik dacht dat zij tot de zwaargewichtvalkjes behoorde (toen ik een digitale weegschaal kocht ontdekte ik dat zij 96 gram weegt, ze ziet er dus zwaarder uit ::))
Het gaat echt snel met de jonkies, voor je het weet zijn ze zo groot. Ik kom van de week nog wel kijken, heb nu tijd zat aangezien alle docenten ziek zijn heb ik deze week geen college 8).

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik kan jullie met blijdschap vertellen dat ik voor alle valkjes onderdak heb gevonden :).

Jong 1 gaat naar Ria,
Jong 3 blijft bij mij
Jong 4 gaat naar Carin (Caat)
Jong 5 gaat naar Aad

Jong 1 en 5 hebben nog geen naam, jong 3 heet Yoshi en Jong 4 heet Calimero.

Vandaag heb ik Yoshi iets bijgevoerd. Zijn kropje was zo goed als leeg, dus om Punky en Minggu even wat rust te gunnen heb ik maar een papje gebrouwd.
Hij at zowel goed met de spuit als met de lepel. Uit praktische overweging ben ik verder gegaan met de lepel.
Hij at alsof hij in geen dagen meer wat heeft gehad.

Ik had de jonkies een tijdje op mijn bankje gehad. Punky en Minggu waren toen hyper over de stok aan het rennen, dus die heb ik toen even los gelaten.
Het uiteindelijke resultaat was dat de jonkies op de bank zaten, het baasje op de grond ervoor (wie laat zich verjagen door valkjes??::)) en Punky en Minggu die ze aan het voeren waren :).
Het gaat er lang niet zo rustig meer aan toe als toen ze echt nog klein waren.

Verder heb ik natuurlijk weer wat foto's gemaakt :). Dat is natuurlijk het leukste.

Jong 1

Close-up

Yoshi, peuterkont in de dop :P :).

Calimero

Lekker voldaan nadat pa en ma hem/haar gevoerd hadden

Jong 5

Close-up

Punky die jong 5 aan het voeren is op de bank :).

En nog 2 foto's van de trotse ouders :).

Punky

Minggu

Dit was het weer.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

CitaatMinggu is Indonesisch voor Zondag. Ik wist geen naam en Lique kwam toen met deze naam Smiley.

Hoi Mariska,

Ik dacht dat Minggu betekende: Mislukt in nest geen goed uiterlijk  ;D
Ik weet namelijk hoe ze eruit zag toen ze hier weg ging he.

De jonkies gaan in elk geval heel erg goed en ze zien er heel mooi uit :)
Voor een eerste nestje is dat toch niet slecht voot beide ouders want die hadden totaal nog geen ervaring.
Nog even en ze zijn al weer weg dat gaat sneller dan je denkt helaas he.
Gelukkig houd je er een zelf dat is altijd heel leuk het blijft toch je eerste eigen jong dat heeft wel wat speciaals :)

Groetjes, Paul

Gerda

Hoi Mariska,

Wat een mooie foto's. Wat zien je stekelvarkentjes er mooi uit zeg ;D
Goed dat je onderdak voor ze hebt gevonden. Wel leuk dat je Yoshi zelf houdt. Een herinnering aan je eerste nestje!!

Die close ups vindt ik prachtig, en die voerfoto is zooooo lief.

Groetjes Gerda

Lin

Wat een vertederende fotos!! Wat een gerusstelling dat je voor ze onderdak hebt gevonden. Nieuwe eigenaren gefeliciteerd!!

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Coot

Hoi Mariska,

Ik wilde alleen maar even kwijt dat je prachtige valkjes hebt en dat de foto's die je daarvan gemaakt hebt ook schitterend zijn.

Succes verder.

Groetjes,

Marco

Kolkkie

Hoi allemaal,

Je jonkies zijn amper 3 weken oud of pa en ma denken weer aan eitjes  :-\.

Minggu zat zonet kippetje en Punky er meteen bovenop. Gelukkig was Punky het even verleerd en ging het niet goed.

Ik denk dat ik ze eerst een rustpauze in laat lassen, want Punky en Minggu zijn toch vrij mager geworden.
Het lijkt mij beter om ze na dit nestje even in de voliere over te brengen om ze aan te laten sterken.
Dan wil ik ze na mijn vakantie weer laten paren (of mss Pukkie-Punky).
Ook zal ik zelf een nestkast gaan maken.
Deze valt inmiddels half uit elkaar, ik denk toch door het hout wat is gebruikt (zijkanten zijn een soort van boardachtig iets).

Aan het eind van de middag zal ik wel foto's maken, want ik moet straks weg voor een gesprek.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

11 mei 2005, 19:45:18 #218 Last Edit: 11 mei 2005, 19:47:43 by Kolkkie
Hallo allemaal,

Punky en Minggu hebben net weer gepaard. Mooie muiters :).

Met de jonkies gaat het uitstekend. De veren beginnen nu echt goed te komen bij jong 1 en Yoshi.

Jong 5 heeft inmiddels een naam: Luuk :).

Dan nu de foto's :).

Jong 1

Ook al een peuterkont :).

Yoshi

Close up

Calimero

Close up

Luuk

Luuk samen met Yoshi (Luuk links)

En met z'n 4tjes bij mijn vader in de armen :P.

Groetjes,

Mariska

bobbie

Mariska,

Wat een schitterende foto's  :o :-*. En wat een plaatjes om te zien zeg.

Dat gaat heel goed bij jou. Goed dat je bent gaan bijvoeren, ze doen het er goed op 8)

Ik kom hier gauw weer neuzen.

groetjes, Nel :)

Carin

Wat een schatjes zeg!!! Echt lief!

Calimero groeit als kool!!! :D

Lin

Hey,

ik kan er niks aan toevoegen ik vind ze ontzettend schattig en ze hebben ook nog leuke namen.en ook nog alle veren zijn aanwezig, geen gepluk gelukkig. Leuk dat je de valkjes straks kan blijven volgen. je hebt goede eigenaren gevonden.

Groeten, Lin

Kolkkie

Hallo allemaal,

Hier weer wat foto's van de kleintjes, al zijn ze niet echt mini meer ::).
Waarschijnlijk zijn het de laatste foto's van deze week.
Ik ben dit weekend nl. een weekendje weg met een meidenelftal.
Mijn vader zal dit weekend op de jongen passen en ze van de nodige behoeften voorzien.
De instructies zullen we vanavond met elkaar doornemen omdat hij o.a. niet weet hoe het moet met het eivoer maken.

Als ik morgen nog tijd kan vinden tussen werk, een gesprek en inpakken door dan zal ik wel foto's maken, maar ik kan het dus niet garanderen.

Ik zal mijn vader vragen of hij foto's wil maken zodat ik jullie maandagavond een hoop foto's kan laten zien, maar of het lukt is dus vers 2.

De jonkies zitten nu ook af en toe door het invlieggat van het blok naar buiten te spieken. Op 1 van de foto's kijkt Calimero naar buiten, met op de achtergrond Yoshi.

Hier de foto's.

Jong 1

Yoshi

Calimero

Luuk

Met z'n 4-tjes (ze blijven nooit keurig op een rij zitten bij mij).

Kiekeboe!!!

Groetjes,

Mariska

Lin

Hey,

ik smelt helemaal weg achter de computer, zijn zo mooi in de veren. en dan op het staartje van Yoshi dat gele, wat leuk. Moeilijk is dat he met z'n vieren op een rij, had ik ook. Later kan je ze op een stok of arm zetten dan blijven ze wel zitten. Echt ontzettend mooi zijn ze. Ik ben jaloers, echt waar.

Groeten, Lin

aad

ha mariska

Geweldige foto's zeg ...vindt die kiekeboe schitterend ..trouwens die met je vader waar die hummels bij elkaar zitten ook prachtig :D
En ik hoop een goede verzorger te zijn  ;)

Groetjes Aad