5 mei 2025, 00:47:55

Nestje van Punky en Minggu

Gestart door Kolkkie, 17 maart 2005, 15:49:11

« vorige - volgende »

Kolkkie

17 maart 2005, 15:49:11 Last Edit: 27 maart 2005, 12:06:00 by Kolkkie
Hallo allemaal,

Ik had Punky en Pukkie gisteren apart gezet in een andere kooi met een nestkast in de hoop op een nestje.
Gisteravond resulteerde dat bij Pukkie tot neurotisch gedrag. Ze ging aan de tralies hangen en zat continu aan haar ringetje te peuteren en aan haar staartveren te frunniken en hele zielige geluiden te maken.
Vandaag zat ze de hele dag te slapen en was tot niets in staat leek het.

Ik heb uiteindelijk Pukkie vandaag maar weer in de kamervoliere gezet , het was echt een zielig gezicht, en ik heb Minggu in de plaats gedaan van Pukkie.
Minggu zat vandaag en eerder deze week al meerdere malen kippetje, dus die leek mij wel aardig hitsig om het zo te zeggen.

Punky ging uiteindelijk het nestkast inspecteren en ineens zat hij er in.
Punky ging na een tijdje hartstochtelijk fluiten en Minggu kwam voor het gat zitten en begon de boel te slopen.

Er is dus leven in de brouwerij gekomen, alleen is er nog niet gewipwapt.

Dat zal denk ik 1 dezer dagen hoop ik wel komen. Punky zat nl. niet in het nestkast als Pukkie bij hem zat, maar nu Minggu bij hem in de kooi zit, zit hij er wel in.

Iedereen duimen voor mij. En ik moet geduld hebben hahaha.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Agnes

LEUK :D :D
Ik ga je verhaal volgen hoor ;D
groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

ik ga het ook allemaal volgen. Succes!!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kolkkie

Hoi,

Ik heb hier 3 foto's van Punky en of Minggu.

Punky in de nestkast.

Minggu voor de nestkast, Punky zat er toen in.

Met z'n 2-tjes

Er is nog niet gewipwapt.

Minggu leek op een moment kippetje te willen gaan zitten, maar uiteindelijk deed ze dat nog niet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Anita1

;D ;D ;D hihi dis lachen.ik ga het ook volgen
leuk hoor ik zit nu hetzelfde als jij.knuff anira ;D

Paul

Hoi Mariska,

Ik ben heel benieuwd of ze eitjes gaan krijgen.
Het is best een mooi koppeltje en Mingu ziet er ook schitterend uit op de foto's :)
Hopenlijk gaan ze snel paren ze zijn wel lekker bezig zo in elk geval.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi allemaal,

Net heeft Minggu kippetje gezeten. Punky ging naar haar toe, dus ik maar denken bij mezelf spring er nou op. Maar niet dus...

Punky ging stoer doen en vervolgens begon Minggu ineens heel erg te schreeuwen.

Het was dus bijna....

Maar nog niet helemaal.

Groetje,s

Mariska

Riny

Hoy Mariska
Wedden dat die twee gedacht hebben''We houden het nog even op ,we willen privacy''
Ik ben benieuwd hoe je verhaal verder gaat.
Groetjes en hopelijk heb je vlug ''resultaat''
Riny ;D ;D ;D

Marianne

Hoi Mariska,

Veel succes daar!
Een eigen nestje is erg leuk om mee te maken.
Hopelijk is het jou ook gegunt.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Citaat van: Riny op 18 maart 2005, 13:42:30

Wedden dat die twee gedacht hebben''We houden het nog even op ,we willen privacy''

Hoi Riny,

Volgens mij willen ze ook privacy. Als ik er bij ben is Minggu maar zenuwachtig heen en weer aan het lopen over de stokken. Ben ik er niet gaat ze kippetje zitten.
Toen ze kippetje zat heb ik door mijn eigen deur staan gluren.
Ik was nl. op mijn andere kamer.

Groetjes,

Mariska

Riny

Hoy Mariska
Ik sta ook stiekem te kijken,we moeten per slot van rekening toch weten hoe de zaken er voor staan niet waar???
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Kolkkie

Hoi Riny,

Ik ga zometeen een webcam halen. Dan kan ik zien wat die 2 uitspoken terwijl ik nog in mijn lekkere warme bedje lig in een andee kamer.

Als hun zo schijnheilig gaan doen, dan hou ik ze wel op een andere manier in de gaten haha.

Groetjes,

Mariska

Riny

Hoy Mariska
Als je dan weet wat er bij jou gaande is kom je ook maar eens hier met dat ding.
Maar ik vind het wel een goeie!!! ;D ;D ;D
Groetjes Riny :D

Kolkkie

Hallo,

Er zijn nog geen verdere activiteiten geweest. Geduld is een schone zaak.

Minggu is net voor de eerste keer in het nestkast gaan zitten. Ze begon meteen de hele boel te slopen daarbinnen leek het.
Eerder zat ze alleen maar op het stokje voor de nestkast om er hennepvezels uit te halen.

Punky is er vervolgens meteen voor gaan zitten, maar later ging hij er wel weer voor weg.

Zo te zien gaat het de goede kant op.

Groetjes,

Mariska

p.s.ik heb nog geen webcam. Ze hadden er 1 in de aanbieding, maar die moest besteld worden.

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)