20 juli 2025, 22:54:42

Nestje van Punky en Minggu

Gestart door Kolkkie, 17 maart 2005, 15:49:11

« vorige - volgende »

Paul

Hoi mariska,

Ze groeien als kool nu zeg het is dus echt wel duidelijk een  probleem geweest dat de ouders het eivoer niks vonden en daarom de jongen niet voerde :(
Gelukkig heb je nu goed eivoer waar ze echt als een speer van groeien :)
Op de foto's zijn ze er echt goed uit dus ik verwacht nu ook wel dat ze het allemaal gaan redden :)
Veel succes met je nestje.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hallo allemaal,

Over gisteren heb ik nog wel een goed verhaal te vertellen.

Gistermiddag kwam ik om 12:15 thuis van mijn werk. Na eerst eens lekker gegeten te hebben toog ik naar mijn kamer toe om me om te kleden en lekker te douchen.
Toen ik mijn deur opendeed, vielen mijn ogen open van verbazing.
Ik zag Punky rondvliegen :o.
Natuurlijk vroeg ik meteen af hoe mijn monstertje nou ontsnapt was, en de oorzaak was snel gevonden.
Het deksel van het blok stond een cm of 6 open ::).

In eerste instantie dacht ik dat ik met mijn duffe kop per ongeluk de deksel niet goed had dicht gedaan na de nestcontrole van die ochtend en dat Punky hem zo doende kon smeren.
Maar het heeft niet aan mijn duffe kop gelegen want 's middags kon ik een live poging zien van Punky om hem te smeren.

Het deksel van het blok heb ik op een klein kiertje staan om zodoende hun staart wat ruimte te geven (die steken er uit).
Ineens zag ik de snavel van Punky tevoorschijn komen en zodoende schoof de deksel een cm op zodat zijn koppie er door kon.
Door verdere brute kracht schoof hij de desel aan de kant en meneertje was hem weer gesmeerd :o.
Voortaan moet de deksel dus maar stijf dicht blijven om ongelukken te voorkomen.

Met de jonkies gaat het prima. Bij allemaal zijn nu de oogjes open en de veertjes doen hun best om zo groot en lang mogelijk te worden.
Ook hun gewicht gaat lekker.

Gewichten van gisteren:

Jong 1 (dag 15) = 55 gram
Jong 3 (dag 13) = 51 gram
Jong 4 (dag 11) = 35 gram
Jong 5 (dag 10) = 36 gram

Gewichten van vandaag:

Jong 1 (dag 16) = 69 gram
Jong 3 (dag 14) = 62 gram
Jong 4 (dag 12) = 50 gram
Jong 5 (dag 11) = 50 gram

Dan nu de foto's van mijn kleine kanjers :).

Jong 1

Jong 3

Jong 4

Jong 5

En nog wat van hun samen :).

Kijk eens wat een grote snavel ik heb :P

Dat was het voor vandaag.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hoi Mariska,

Die laatste foto is echt :-*!
Echt gaaf de jonkies, ze zijn echt gegroeit sinds het weekend. Ik kom van de week nog wel een keer kijken, die kleintjes zijn echt verslavend. Ik ben echt blij dat het nu zo goed met ze gaat.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Joyce28

aaah lief man,gaat hard met het grut
hou je er 1 zelf?Of had je dat al ergens verteld

Kolkkie

Hoi Joyce,

Ik hou er zo en zo 1 zelf, want het is mijn eerste nestje. Ik had het denk ik al ergens neergezet, maar bij deze nog ene keertje ;).

Ik heb een 'hechte' band met het 3de jonkie. Die heeft mijn broertje laten vallen en sinds ik in allerijl naar Dr. Feld ben gegaan met hem, heb ik mijn hart aan hem verpand.

Je bent er toch druk in de weer mee geweest (1,5 uur vasthouden, kreeg kramp in mijn armen op het laatst).

De anderen zijn overigens ook super lief :).

Als het goed is, is het 3de jong een wildkleurtje en volgens de tabellen is het dan een manneke.
Dat komt mooi uit want dan krijg ik een mooie verhouding mannetjes-popjes (3:3).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Lin

Ach wat een lieve foto en die pareltjes komen al. Wat een schatjes. Leuk dat je er zelf ook een houd. Wat een prachtige fotos je kan echt mooi de kleuren in de veren zien.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

Ze groeien hard hé Maris, nog even en ze vliegen rond! ;D
Ze zien er prima uit. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Citaat van: Lin op  4 mei 2005, 19:33:31
Ach wat een lieve foto en die pareltjes komen al. Wat een schatjes. Leuk dat je er zelf ook een houd. Wat een prachtige fotos je kan echt mooi de kleuren in de veren zien.

Groeten Lin

Hoi Lin,

Er komen als het goed is geen geparelde valkjes bij deze ouders. Of 1 van beide moet ineens split zijn voor gepareld ::).

Er komen alleen maar wildkleurtjes, lutino's en connamons uit.

Wildkleurtjes zijn mannetjes, lutino kan zowel man als pop zijn en cinnamons zijn popjes.

Bij het oudste jong komen de veertjes al een beetje uit de hulsjes tevoorschijn.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

5 mei 2005, 16:49:06 #188 Last Edit: 5 mei 2005, 16:50:42 by Kolkkie
Hallo allemaal,

Hier weer wat gewichten en foto's van de kleintjes.

Jong 1 (dag 18) = 83 gram
Jong 3 (dag 16) = 70 gram
Jong 4 (dag 15) = 64 gram
Jong 5 (dag 14) = 60 gram

Het 4de jonkie gaat naar een teamgenoot van mij van voetbal. Zij noemt het valkje Calimero.

Het 5de jonkie gaat naar Ria.

Hier de foto's :).

Jong 1

Hier is te zien dat er geen parels zitten.

Jong 3

Jong 4 (Calimero)

Vermoeiend allemaal ::).

Jong 5

Jong 1 en 3 samen

En met z'n 4-tjes op een rij (vlnr. jong 1, jong 3, jong 4 en jong 5)

Groetjes,

Mariska

Lin

Ik dacht het bij jong 1 te zien die pareltjes. Omdat je gele en witte stukjes om en om ziet opde vleugels. Maar goed jij zal het beter kunnen zien in het echt. Maar je had zeker al eerder een nest van ze gehad want dan had je wel geweten dat er geen geparelde uit kunnen komen. Nou ik ben heel benieuwd naar de nieuwe fotos zijn echte schatjes!!

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kolkkie

Hoi Lin,

Dit is mijn aller eerste nestje, dus echt verstand had ik er echt niet van ;D.

Punky is een wildkleur man split voor witmasker/{X2 cinnamon}/{X1 lutino}

Minggu is een lutino pop split voor bont

Als je dat door de mutatietabellen haalt, komt er geen gepareld uit.
We zullen wel zien tegen de tijd als er veerjtes goed te zien zijn :).

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Het eerste jong lijkt idd parels te hebben (hij is in iedergeval een stuk geler). Die andere lutino is een stuk lichter. Dat viel me afgelopen weekend al op. Straks eens kijken in reallife.
1 ding is zeker: ze zijn 8)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Carin

Ze zijn echt schattig! Ik ben al helemaal verliefd op Calimero (jonkie 4)...

Mandy

Nee dat zijn volgens mij geen parels hoor, dat zijn de hulsjes die los gaan laten. ;)
Punky kan inderdaad niet split zijn voor gepareld, anders had ik geparelde jongen uit Ot&Sien moeten krijgen.
Maar ze zien er verder wel goed uit hoor. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi,

De lutino's zijn niet gepareld. Dat dacht ik zelf al en Andrea heeft het nu ook met eigen ogen gezien.
Het zijn denk ik toch de hulsjes die loslaten.

Groetjes,

Mariska