16 augustus 2025, 08:26:30

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Lique,

Je klinkt heel moedig, je kijkt naar wat je wel hebt en niet naar wat je verloren hebt. Dat is ook het beste wat je kan doen, maar je moet het wel kunnen. Gelukkig kun je je inderdaad vasthouden aan de prachtjongen die weer prachtig op de foto staan.
Ik vind Pebbles echt een schatje, maar ik heb een zwak voor wildkleurtjes.

Groetjes Gerda

Kirsten

Hoi Lique,

Wat een verdrietig bericht weer, Hoop dat dr Feld antwoorden voor je heeft. Ik kan me voorstellen dat je met vraagtekens zit. Ik duim voor je dat het niets ergs is

Liefs
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lique

5 april 2005, 14:16:20 #677 Last Edit: 5 april 2005, 14:35:38 by Lique
Hallo allemaal,

Het pakje is vandaag aangekomen bij Feld. Donderdag zullen de uitslagen er zijn.

Vandaag de foto's iets eerder, omdat ik vanavond werken moet. Daarom zijn de gewichten ook wat minder, als dat ik 's avonds weeg.

Sjors & Sjimmie

Jong 1 - Cinnamon - Dag 16 - 67 gram

Jong 2 - Cinnamon -  Dag 15 - 56 gram

Billy & Yellow

Jong 1 - Cinnamon Gepareld - Dag 13 - 60 gram

Jong 2 - Dag 12 - 58 gram

Jong 3 - Dag 11 - 42 gram

Rudie & Kyra
Pebbles - Wildkleur -  Dag 25 - 88 gram

Shaggy & Pino

Jong 3 - Wildkleur - Dag 8 - 23 gram

Jong 4 - Wildkleur - Dag 6 - 13 gram

In de broedkooien hebben Raider en Twix 9 bevruchte eitjes. Ik zal op den duur wel even kijken ,waar ik er nog een paar onder kan leggen.

Hugo (witmasker zilver man) en Boss (bonte pop) hebben 2 eitjes

Flower(Witmasker geparelde man) & Power (voormalig Stimpy, Cinnamon geparelde pop) hebben ook 2 eitjes.

Levi's (albino man) en Chipie (witmasker pop) hebben 5 eitjes

Micky (Cinnamon witmasker man) en Minnie (cinnamon bonte witmasker) zitten samen met Loulou (bonte witmasker man) en Calvin (cinnamon bonte witmasker) te broeden op 6 eitjes.

Dexter (witmasker bonte man) en Deedee (wildkleur pop) hebben 4 eitjes.

Chico (bonte man) zit op 3 eitjes te broeden. Hoogstwaarscijnlijk zijn het de 3 eitjes van Jerry (lutino pop).
Alleen zit Jerry op 1 eitje in het blok ernaast te broeden. Waarscijnlijk heeft ze verkeerd gemikt ihhiih.

Binnen zitten Phoebe en Sammy op 6 bevruchte eitjes.

Sam en Coco hun eitje komt eerdaags uit.

P.D. en K.C. zullen gauw weer aan een nieuwe ronde beginnen.

Kyra en Rudie ook, zij wipwappen weer erg veel.

Yellow en Chico zoeken ook een nestkast. Deze zal deze week worden opgehangen voor ze.
groetjes Lique

Ankie

Hoi Lique .

We willen je heel veel sterkte wensen en we hopen dat het nu
allemaal goed gaat met de kleintjes !!!
We hebben gezien dat je er alles voor doet ,dus aan jou zal het niet liggen.
Met Zazou gaat het geweldig !!!!! We genieten enorm van hem . Hij eet goed , is erg ondernemend en komt regelmatig lekker bij ons zitten. Hij vind het geweldig om met oorbellen en kettingen te spelen. Wij hebben het idee dat Zazou het ook erg naar zijn zin heeft en hij reageert al echt als hij in zijn kooi zit en hij mag eruit . Dat is prachtig om te zien.  

Groet van Ankie

Eugenie

Hoi Angelique,

Vandaag met je gemaild en gebeld over het reserveren van een lief valkparkietje (jong van Billy&Yellow)...en nu even rustig naar de dagboeken gekeken.
Ik heb alle dagfoto's van de jongen van Billy&Yellow gezien. Geweldig dat je al die moeite neemt zeg! Erg leuk voor de eigenaren om hun valkje te zien groeien! Als ik het goed heb is het jong-1 dat wij nu gereserveerd hebben?! Wat een poepie he? maar haar broertjes/zusjes ook hoor!
We zullen haar vanaf nu dagelijks gaan volgen.

groetjes,
Eugenie :D

Cor_en_Petra

Wachten op de uitslag van de sectie valt niet mee! Hopelijk komt er inderdaad iets uit waardoor jullie voortaan verder kunnen met gezonde jonkies! Geniet inderdaad van de anderen, ze zien er weer prachtig uit op de foto's, de hummeltjes!

Weet wel dat wij allemaal met jullie meeleven! En dan heb ik het niet alleen over ons tweetjes... als ik alle reacties zie hier in je dagboek dan doet dat je vast wel wat!

Veel sterkte en liefs
én een dikke vette warme knuf van Cheeky!

Cor & Petra

Carine

Haaj Lique,
ik had even een vraagje want Zazou was net los, en toen ik even naar hem keek zag ik dat hij bloed op zijn vleugeltje heeft zitten ... het bloed zit ongeveer hier:

het is niet heel erg veel en we weten niet precies waar het door komt... hij was wel in de plant gevlogen dus misschien dat hijj zichzelf daardoor heeft verwond... verder maakt hij wel gewoon een goede indruk en lijkt het er niet op dat hij pijn heeft....
Wij vroegen ons af wat we hieraan zouden kunnen doen, en of we er iets aan moeten doen...?! ???
Groetjes, Carine

bobbie

Hallo Lique,

De post was gister toch binnen bij Feld? Heb je de uitslag al?

Groetjes, Nel

Lique

Hoi Nel,
Nee, de uitslag zal er morgen pas zijn. Ik zal gelijk laten weten wat het is, als ik de uitslag heb.

Hoi Carine,
Het kan zijn dat Zazou te hoog gevlogen heeft, en daardoor zijn vleugelboog beschadigd heeft aan het plafond. Dit hebben wij vaker met jongen meegemaakt. Met een paar dagen zal het genezen zijn, maar let wel goed op zijn gedrag. Als hij nog goed vliegt is er niets aan de hand.

Hoi Cor en Petra,
Nee, het valt zeker niet mee om af te wachten. Het liefst bel ik nu nog wat het zou kunnen zijn, maar het heeft geen zin. Als ik morgen weer thuis ben van mijn werk zal ik wel bellen. Hopelijk hebben ze dan uitslag.
Nee, ik weet dat erg veel mensen dit dagboek lezen, en enorm met mee meeleven. Dat is erg fijn om te weten. Ik sta er niet alleen voor. Als er wat gebeurt, doet het niet alleen mij pijn, maar ook vele anderen die het lezen. En alle opbeurende berichten, en iedereen die me sterkte wenst, SUPER! Ik ben blij dat we mekaar zo kunnen steunen.

Hoi Eugenie,
Dank je wel voor het compliment. Iedere dag worden er foto's gemaakt van alle jongen. Hoe dit in de toekomst verder gaat weet ik nog niet, omdat we op het moment 8 jongen en 45 eitjes hebben. Als deze allemaal uitgekomen zijn, zal ik niet iedere dag zoveel foto's kunnen plaatsen. Misschien alleen een groepsfoto.
KLopt, jong 1 is voor jullie. Het is echt een droppie hoor, maar eigenlijk zijn ze dat allemaal ;)

Hoi Ankie,
Dank je wel. Ja, ik probeer zo veel mogelijk te doen voor mijn valkjes voor zover het kan. Maar om mijn vogels te beschermen is sectie wel nodig. Er zitten voor de zoveelste keer wel weer wat kosten aan, maar het zij zo. Daar kunnen de valkjes ook niets aan doen. Ik zit al behoorlijk in de rode cijfertjes, maar hopelijk wordt het straks wat beter als er meer jongen zijn geboren.

groetjes Lique

Lique

Sjors & Sjimmie

Jong 1 - Cinnamon - Dag 17 - 92 gram

Jong 2 - Cinnamon -  Dag 16 - 62 gram

Billy & Yellow

Jong 1 - Cinnamon Gepareld - Dag 14 - 65 gram

Jong 2 - Dag 13 - 63 gram

Jong 3 - Dag 12 - 41 gram

Rudie & Kyra
Pebbles - Wildkleur -  Dag 26 - 97 gram

Shaggy & Pino

Jong 3 - Wildkleur - Dag 9 - 29 gram

Jong 4 - Wildkleur - Dag 7 - 14 gram

groetjes Lique

Lin

7 april 2005, 07:33:22 #685 Last Edit: 7 april 2005, 11:09:45 by Lin
hoi Lique,

spannend hoor dat je moet wachten op de uitslag, zal wel zenuwslopend zijn. Ik vind die jongen van Billy en Yellow onwijs mooi zo. Die kleine gele pareltjes. Ik vind het leuk om die verschillende mutaties bij je te zien opgroeien. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Hoi lin,

Ja, het zijn onwijs mooie valkjes van billy en Yellow.

Ik heb Feld net gebeld, en de uitslag was nog niet helemaal bekend. Deze zal voor 12 uur vanmiddag bekend zijn.
Dan bellen ze mij, hopelijk weet ik dan waar ik aan toe ben.

groetjes Lique

Lique

Hoi allemaal.

Ik ben net terug gebeld.

Het is gelukkig niet heel ernstig, en ik kan het heel goed behandelen.
De jongen hebben last van botontkalking. Ze worden behandeld met Calcitad en de jongen die niet lekker zijn krijgen antibiotica voor een paar dagen (jongen shaggy&pino, pebbles voor de zekerheid). Alles moet nu helemaal goed gaan komen, waar ik enorm blij om ben.
Jeetje, echt zo nerveus geweest over wat het kon zijn. Ik zat aan alles te denken, maar daardoor haal je je erg nare dingen in het hoofd. Dat moet ik niet doen, want ik weet dat mijn valken het hier goed hebben, en alles krijgen wat ze nodig hebben.
De medicatie zal morgen hier zijn en nu kan ik alvast beginnen met flinke dosissen osteovit.

groetjes Lique

Kolkkie

Hoi Lique,

Wat een opluchting dat het niet iets ernstig is. Met de calcitad zullen ze snel weer opknappen :).

Het zijn trouwens erge mooie foto's die je maakt ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Suzanne

Hoi Lique,

Wat fijn voor je dat het niks ernstigs is. Heb ik goed geduimt (heb ook afgesleten duimen  ;D) voor je. Ben eigenlijk wel benieuwd of Feld nog heeft gezegd hoe dit mogelijk is en of het te voorkomen is.

Hoe gaat het trouwens met de witmasker fallow man en zijn albino popje?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.