3 mei 2025, 18:13:34

Baby's!!

Gestart door Carine, 27 december 2009, 17:31:53

« vorige - volgende »

Carine

27 december 2009, 17:31:53 Last Edit: 27 december 2009, 19:03:07 by Carine
Hallo Allemaal,

Het is alweer erg lang geleden dat wij voor het laatst wat van ons hebben laten horen op valkparkiet.com! Misschien zijn er nog mensen die ons nog kunnen herinneren van de verhalen van Zazou, Nala en Rafiki. Tegenwoordig hebben wij alweer een tijd lang nog een valkje erbij, namelijk Sarabi, een witmasker gepareld popje. Zij is erbij gekomen als vriendinnetje voor Rafiki en na twee jaar is het nu echt gelukt om ze te koppelen.

Het heeft erg lang geduurd voordat Rafiki en Sarabi elkaar hebben ontdekt. Ze kroelden altijd al wel, maar verder was er weinig gaande. Tot ze een aantal maanden geleden ineens begonnen te paren. En niet zo'n beetje ook, soms wel vier a vijf keer per dag! Wij hebben toen besloten een nestkastje op te hangen aan de kooi. Het heeft een tijdje geduurd voordat ze het nestkastje in durfden, maar uiteindelijk vond vooral Raaf het erg interessant. Toen Saar het nestkastje ook had ontdekt duurde het niet lang voordat het eerste eitje er lag. We waren enorm verrast! Ze legden heel netjes om de dag een eitje, maar bij het schouwen bleek al vrij snel dat de eitjes waarschijnlijk niet bevrucht waren. Een paar dagen nadat de eitjes hadden moeten uitkomen hebben we ze weggehaald. Twee dagen later lag het eerste eitje van het nieuwe nestje er al! En deze keer was het wel raak! Bij het schouwen zagen we duidelijk adertjes en de eitjes waren dus bevrucht!

Met Zazou en Nala loopt het allemaal iets minder snel, ze paren wel en hebben ook een nestkastje, maar er zijn nog geen eitjes. Zazou vind het nestkastje heel spannend, maar Nala kijkt er nog niet zo heel veel naar om. Maar wat niet is, kan nog komen. Tot voorkort zaten de vier valkjes met zijn allen in één kooi, maar sinds er een tweede nestkastje kwam te hangen werd Zazou erg agressief en territoriaal. Daarom hebben we besloten er een kooi bij te nemen en de koppeltjes apart te zetten. Volgens mij een goede keus geweest.

Vandaag was het dan zover! Het eerste eitje is uitgekomen!! Wij vinden het enorm spannend, omdat het ons allereerste nestje is. We willen niet gaan kweken ofzo, maar we vinden zo'n nestje toch wel heel erg leuk. Ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en zal wel regelmatig met vragen komen!

Groetjes,

Carine  :)

De kooi:

De trotse ouders met hun baby:

ManjaV

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

amazingleeuwtje

Gefeliciteerd lekker genieten de eerste keer is zoooooo bijzonder om te ervaren ;)..

Krijgen we foto's te zien Carine?? ;D

Creatura

Hoi Carine,

Spannend joh!! Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan!!!

groetjes, Renske

Carine

Bedankt voor de felicitaties :)

Het gaat erg goed met de eerste baby. Ik heb wat mooiere foto's kunnen maken, die zal ik zo plaatsen.

Ik heb wel wat vraagjes, ik las dat de ouders pas na een paar dagen beginnen met voeren. Bij ons zijn ze echter meteen begonnen. Ze voeren al vanaf vlak nadat de baby t ei uit kwam en ook vrij vaak. Is dit erg?

Wat ik me ook afvroeg is of je het vogeltje al kan oppakken. Ik zie vaak foto's van hele kleine baby valkjes bij mensen op de hand bijvoorbeeld dus dan zou je ze moeten kunnen pakken, maar als ik bij het nestkastje in de buurt kom dan beginnen de ouders te blazen en te verdedigen. Hoe doen jullie dit? We willen de baby namelijk heel goed tam krijgen en ook in de gaten houden of het goed gaat qua gewicht.

De fotos:

De gloednieuwe baby:

Mama Sarabi:

Papa Rafiki:

Groetjes,

Carine

Landiej

Ik kan je vragen helaas niet beantwoorden, maar je wel even feliciteren met je eerste donsje. Spannend!

Monky

Hey Carine,

Heb jij je Rafiki bij Ivana vandaan?

Even over je vragen...

Volgens mij is het direct voeren van de jongen door de ouders geen probleem. Volgens mij hebben ze instinct voor dit soort dingen.

Je kan de jongen inderdaad oppakken... voor eventjes. Wat ik zo begrijp is, dat ze de jongen oppakken als beide ouders even de vleugels aan het strekken zijn en dus even van het nest af zijn. Ik zou het alleen nog niet zo heel vaak doen als ze zo klein zijn. Misschien kan je deze vraag beter even bij de board kweken of tam maken plaatsen. Dan krijg je waarschijnlijk meer en betere antwoorden.

Van harte gefeliciteerd met je jongen. En als Rafiki inderdaad is, wie ik denk dat hij is, dan heb ik nu een oom en tante in huis van jou jongen  ;D

Groetjes,
Monky

Hermien

Leuk, dat je nu een nestje hebt.

mariejj

Hoi Carine,

Leuk dat je een nestje hebt  :)
Dat ze meteen beginnen te voeren is normaal, maar een pasgeboren jong kan ook 24 uur zonder voeding.
Je kan het jong oppakken,  maar dit is niet noodzakelijk en brengt alleen risico mee (bacterien, laten vallen, en te hard vasthouden, koud worden, en nest verstoren) .  Op deze leeftijd worden ze niet tammer als je ze vastpak.  Vanaf 2 weekjes gaat dat beter.  ;)
Succes!

groetjes Marie

Carine

Hallo Monky!

Nou jij ook gefeliciteerd dan, want Rafiki is inderdaad bij Ivana vandaan gekomen. Bedankt voor je antwoorden. Misschien een goed idee inderdaad om ze even bij het topic kweken te stellen.

Baby nummer 2 is net ook geboren! Het gaat dus hardstikke goed!

Groetjes,

Carine

Anja

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met de 2 donsjes. Omdat dit het eerste nestje is zou ik ze zoveel mogelijk met rust laten.

Het gelijk voeren is geen probleem dat deden ze hier ook.

Geniet er maar lekker van want voor je het weet zijn ze groot.

Liefs,

Anja

Carine

Hallo Allemaal,

Het gaat nog steeds hardstikke goed hier! Baby 3 is vandaag ook uit het ei gekropen en met alledrie de baby's gaat het erg goed. Raaf en Saar zitten heel ijverig de baby's en de overgebleven eitjes warm te houden. Tijdens het voeren kunnen we ze eventjes goed zien. Zo'n schattig gezicht, die kleine donzige monstertjes!

In het plaatje bij mijn handtekening hieronder kunnen jullie een foto van de drie baby's zien, hoewel de derde niet heel makkelijk te herkennen is!

Groetjes,

Carine

Anja

Gefeliciteerd met de derde baby.

Jawel hoor ik zie in je handtekening 3 mooie donsjes.

Liefs,

Anja

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Carine

Hallo Allemaal,

We zijn vandaag even erg geschrokken! Vannacht lagen de baby's tot twee keer toe door het nestkastje heen en vanmiddag waren Raaf en Saar er een hele tijd allebei vanaf. Je hoorde de jonkies piepen maar geen van beide ouders wilde het nestblok in. Vanalles geprobeerd, trosgierst in het nestkastje, Sarabi zelf in het nestkastje gezet, maar niks hielp. Omdat je er verder gewoon heel weinig aan kan doen en toch de natuur een beetje zijn gang moet laten gaan heb ik ze maar even met rust gelaten en een tijd later ging Rafiki toch weer op de kleintjes zitten. Wat een opluchting zeg!

Raaf zit er nu nog steeds op en de kleintjes worden ook gevoerd. Het gaat dus goed! Eitje 4 is inmiddels ook uitgekomen. Ze krijgen het dus nog wat drukker! Het lijkt alleen wel een beetje alsof Sarabi zelf niet meer op de baby's wil zitten, ze voert ze wel maar ze houdt ze niet warm. Misschien komt het omdat zij eigenlijk altijd 'snachts op de eitjes en baby's zit en gaat ze dus later vanavond wel weer erop zitten. Even afwachten.

Groetjes, Carine