Hallo allemaal,
Hierbij wil ik graag een nieuw dagboek openen over onze valkparkieten van Valkparkieten Kwekerij 't Valkje.
Onze valkparkieten binnen mogen beginnen met een nestje. Afgelopen week hebben wij de nestkasten opgehangen, omdat sommigen wat broeds gedrag begonnen te vertonen.
En vannacht of morgen zal het eerste eitje gelegd moeten worden, spannend!!!!!
Onze Sammy (bont geparelde pop) en Phoebe (wildkleur man) zijn al bijna een week volop aan het paren en we kunnen nu duidelijk zien, dat ze een dik kontje heeft.
Als ik haar vastpak kan ik duidelijk een eitje voelen.
Ze zit al veel in haar nestkastje, samen met Phoebe en Baloo.
Om jullie ook te laten zien dat je makkelijk kan zien als een popje een eitje moet leggen heb ik een paar foto's gemaakt.
Hier kan je duidelijk zien dat haar achterste nogal dik is, en er een ronding zit:

Hier zie je, dat ze het erg moeilijk heeft, vrijwel alle popjes hebben dit, voor het leggen.
Met name het eerste eitje:

Hier kan je goed zien, dat ze haar staart in een knik heeft,
en voorover gebogen staat:

Het zal niet lang meer duren, of dit eitje is er.
Sammy en Phoebe zijn niet de enige valkjes die een nestje gaan beginnen.
Ook K.C. (wildkleur man) en Kyra (geparelde pop) zijn flink bezig om kleintjes te maken.

Zij zijn ook al bijna een week bezig.
Bij Kyra is nog niet te zien, dat ze vandaag of morgen een eitje gaat leggen, maar dit zal erg spoedig wel het geval zijn.
In de andere kamervoliere, die in beeld is in mijn handtekening zijn Pino ( wildkleur pop) en Shaggy (lutino fallow man) ook druk bezig. helaas stoort Jaco hun vaak,
en kunnen zij de paring nauwelijks tot nooit helemaal afmaken.
Wij hopen snel op bevruchte eitjes van dit koppel.
Op de foto hieronder zie je Shaggy en Pino,
die aan het knuffelen waren vanavond, op mijn been:

Verder zijn er nog een aantal valkjes erg broeds, maar gebeurt er verder weinig, zoals Sammy (cinnamon witmasker pop) enCoco (lutino split albino man), yellow (bonte pop) en Chico (geparelde man).
Groetjes Lique
[/font]
[/color]