Patrick zijn dagboek***kleine update***

Gestart door Patrick, 5 oktober 2011, 19:17:52

« vorige - volgende »

Patrick

Heb nog geen foto's gemaakt maar wel 2 nieuwe vogels in me bezit gekomen/gekocht/geruild.
1 wildkleur gezoomd enkel factor split lutino/witmasker/pale fallow en kans split bont. Deze komt tegen een witmasker pop split pale fallow.
1 valkparkiet onverwacht gekocht maar met toch wel leuke splitten erin. BleekmaskerWitmasker split opaline en split cinnamon / lutino op 1 chromosoom (deze kleur komt er dus samen in 1 keer op een pop volgens de vorige eigenaar) en kans split bronze fallow.
Als het goed is heb ik nog een witmasker pop zonder splitten.
Uit het laatste koppel kan dus een BleekmaskerWitmasker cinnamon lutino komen (lace wing of zo iets ).

Foto's komen nog maar was vrij laat thuis en geen tijd om goede foto's te nemen.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

☺ Pita ☺

Patrick

Zal morgen als ik een beetje ben uitgeslapen wat foto's maken.
Ben net terug uit Duitsland dus nog een beetje brak.

Gr,

Patrick

Patrick

Vanmorgen 1 wildkleur man opgehaald die uit Duitsland vandaan komt bij een top kweker. Iemand had deze voor me meegenomen van een show in Kassel.

Van de andere nieuwe vogels heb ik nog geen foto gemaakt maar die komen vanzelf wel.

Foto's zijn met flits genomen en de bevedering is niet optimaal nu. Kleur grijs is mooi donker en de wangvlek is ook mooi donker en fors.

Gr,

Patrick

Patrick

Was weer even stil hier............
Gelukkig is alles er weer bovenop gekomen en bijna de koppels compleet.
Voornamelijk zal er gekweekt worden met zuivere wildkleur man X witmasker gezoomde pop. 2 of 3 koppels.
1 koppel:
Geelwang cinnamon split bronze fallow man X wildkleur split bronze fallow pop.
1 koppel :
gezoomd split witmasker/lutino/kans split pale fallow X witmasker split pale fallow pop.
En 2 koppels bourken waar gezoomd uit kan komen.

Voliere heeft nog geen vluchten maar die komen er nog in en vermoedelijk doe ik 1 ronde met de koppels.

Gr,

Patrick

Jaimy

Hey Patrick,

Net even een beetje je dagboekje zitten lezen! Wat een nachtmerrie om zo je vogels te verliezen..brrr..Maar gelukkig
heb je alsnog wat koppels compleet kunnen maken. Je gaat niet meer met een zuiver koppels wildkleuren kweken? Dat is wel jammer! Desalniettemin zijn deze koppels ook mooi! Succes met je komende kweekseizoen!

Groetjes Jaimy

carco

Inderdaad toch niet kweken met zuivere wildkleuren zoals eerst de bedoeling was?

En bourkes? Deze had je toch niet?
Ik kan ook een koppel van iemand krijgen, ben nog aan het twijfelen of ik het zal doen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Patrick

Mis nog een zuivere wildkleur pop anders had ik er echt wel een koppel van gemaakt. Helaas is een goede pop vrij moeilijk om te vinden en hier moet je gewoon geduld mee hebben.

Bourks had ik inderdaad nog niet maar heb nu 1 koppel zitten en kan nog een speciaal koppel ophalen. Uit beide kan ik dan gezoomd kweken en deze kleur lijkt me ook mooi om te kweken naast de valkparkieten in gezoomd.

Gr,

Patrick

carco

Ik kan ze kweken.  :D tenminste er zit als enige een kanssplit bont in.

Groetjes : Caroline.

Patrick

Citaat van: carco op 24 januari 2012, 15:36:25

Is geen zuivere wildkleur dan helaas....... Die ik zoek (waar ik totaal geen haast mee heb en pas volgend jaar kan gebruiken) mogen beslist geen splitten in zitten of waar de splitten uit zijn gekweekt. Echt uit een zuivere wildkleur lijn dus...... Ben er streng mee en kieskeurig  ;D Buik moet net zo donker als de rug zijn,geen gele aanslag op de vleugelspiegel,geen spikkels op de borst of dergelijke,grote wangvlek die ook nog eens donker en helder van kleur moet zijn. Is lastig maar ze zijn er wel  ;)

Gr,

Patrick

Jeroenw

Citaat van: Patrick op 24 januari 2012, 16:44:52
Citaat van: carco op 24 januari 2012, 15:36:25

Is geen zuivere wildkleur dan helaas....... Die ik zoek (waar ik totaal geen haast mee heb en pas volgend jaar kan gebruiken) mogen beslist geen splitten in zitten of waar de splitten uit zijn gekweekt. Echt uit een zuivere wildkleur lijn dus...... Ben er streng mee en kieskeurig  ;D Buik moet net zo donker als de rug zijn,geen gele aanslag op de vleugelspiegel,geen spikkels op de borst of dergelijke,grote wangvlek die ook nog eens donker en helder van kleur moet zijn. Is lastig maar ze zijn er wel  ;)

Gr,

Patrick

Is het dan ook geen uitdaging om zelf Door selectie zuivere wild kleuren te gaan kweken ?

Is dat voor een speciaal project zuivere wild kleuren te hebben?

Gr. Jeroen

Patrick

Zuivere wildkleur is een valkparkiet waar nooit een andere mutatie of kleur achter heeft gezeten. De kleuren eruit kweken kan wel maar dan hou je een normale wildkleur over en geen zuivere ;-)

Ben wel enkele jaren bezig geweest om alle splitten uit de gezoomde mutatie te kweken in witmasker en om een betere kwaliteit erin te krijgen zet ik deze witmasker gezoomde poppen tegen zuivere wildkleur mannen.
Alle jongen zijn dan wildkleur split witmasker en er kunnen gezoomde wildkleuren tussen zitten maar dan is alles wat eruit komt niet meer onder zuivere wildkleur te noemen.
Mijn doel voor aankomend jaar is de gezoomde kwaliteit te verbeteren door er juist wildkleur erbij te gebruiken om later weer terug te gaan naar witmasker maar dan donkerder grijs op de borst en een betere kuif.
Maak het me zelf graag moeilijk soms  ;D

Patrick

Komt toch nog een koppel zuivere wildkleuren bij  ;D ;D ;D
19 februari krijg ik ze in me bezit en zijn kweekrijp.
Soms komt het geluk toch nog om de hoek kijken  ;)

Gr,

Patrick

carco

Hé fijn voor je  :D

Groetjes: Caroline.

Jeroenw