Patrick zijn dagboek***kleine update***

Gestart door Patrick, 5 oktober 2011, 19:17:52

« vorige - volgende »

Patrick

12 oktober 2011, 18:43:24 #30 Last Edit: 12 oktober 2011, 18:45:46 by Patrick
Niet alleen zonde maar kan me eigen wel voor me kop slaan.
Gisteren nog wel langs Dr. Oranje geweest en kon alleen afwachten en toe kijken en warm zetten. Had er een paar mee genomen en geneens de slechtste en deze gaf die al weinig kans omdat ze teveel verzwakt waren.

Heb ook al een paar mailtjes gekregen waarom ik dit hier neerzet.
Kan daar heel duidelijk een antwoord op geven dat dit puur als informatie is voor andere wat er kan gebeuren als men niet de juiste voor geschreven dosering aanhoud met medicatie. Soms kan je wel eens iets meer geven maar ook daar zijn grenzen aan verbonden.

Gr,

Patrick

Deze mooie wildkleur heeft het dus niet gered en had nog wel grote plannen met deze. Baal gehalte is vrij hoog dus hier thuis.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

*Esther*

Balen is dan nog zacht uitgedrukt. Ik weet precies hoe het voelt.
En waarom zou je het niet hier neer zetten. Als er mensen over vallen, zegt dat meer over hun dan over jou.

Ik heb het nu door het drinkwater gemengd. Ik ben er toch huiverig voor hoe ze er op zullen reageren.

Heb je nog andere  ideeen mbt je plannen?

gr Esther

Rianne

Nou, kan me voorstellen dat je onwijs baalt. Zou er zelf doodziek van zijn dus begrijp je volkomen. Waarom niet hier neerzetten? Je doet het niet expres en het is zeker een waarschuwing dat je voorzichtig moet zijn.

Patrick

Zet het ook neer als waarschuwing voor andere Rianne.

Toch zal ik de volgende keer weer op dezelfde manier de vogels ontwormen Esther alleen dan wel de juiste dosering.
Qua plannen ben ik altijd vrij soepel en heb er altijd meerdere maar deze wildkleur had ik in willen sturen voor de tafelkeuring om te kijken of de kwaliteit gewenst is en wat er beter zou kunnen in de kweek lijn.
Mijn hoofdplan blijft toch om de zuivere wildkleuren te gebruiken voor de gezoomde enkel factor. Tenminste........... moet er wel een geschikt koppel overblijven.
Van me zuivere wildkleur koppel zit de pop ook zeer slecht en en nog een jong van het koppel. Eigenlijk me mooiste wildkleur op dit moment maar veels te jong om volgend jaar te kunnen gebruiken voor de kweek.

Dan is er ook nog een koppel waar ik een geelwang cinnamon bronze fallow pop uit kan kweken. Kans is vrij klein omdat ik met split bronze fallow vogels ga kweken maar toch........... blijft een kans dan over :-)

En de witmasker gezoomd zal voorlopig in me kweek plan voorkomen en als alles blijft leven poging om een gezoomde pale fallow te kweken in zowel witmasker als wildkleur.

Maar plannen zijn er altijd om te veranderen dus ik wacht eerst rustig af op dit moment en kijk na de winter wel hoe ik de koppels ga samen stellen. Eerst moeten de vogels er goed door heen komen  ;)

Gr,

Patrikc

carco

Jeetje wat erg zeg  :o
Dit is wel een hele wrange les geweest voor je.
Kan me heel goed indenken dat je jezelf voor je kop kan slaan.
Ik hoop dat het voor de rest mee gaat vallen.

Groetjes : Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

☺ Pita ☺

Balen Patrick!!
Da's echt niet leuk....

Patrick

Niet leuk is nog zacht uitgedrukt. De lever heeft een fikse optater gekregen en vrees het ergste.
Inmiddels 4 overleden.

Gr,

Patrick

☺ Pita ☺

Mja da's gewoon :censuur sorrie kan niks anders verzinnen , gewoon zeldzaam balen ............ :(

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Patrick

Ben even stil geweest overal en heeft ook zijn reden.
Inmiddels is me zuivere koppel wildkleuren incl 3 jongen ervan, 2 witmasker gezoomd overleden en hoop dat ik ze nu wel allemaal gehad heb.
Zitten er nog 2 niet echt lekker bij maar die komen er wel hoop ik.
In overleg met de va is het voer aangepast naar zonnepitten zo veel als ze willen en rijkelijk eivoer wat ze kunnen pakken. Laatste wordt aangevuld met rovicee rozenbottel om toch wat extra vitaminen en energie erin te krijgen.
De kweek plannen voor volgend jaar zullen drastisch verander moeten worden maar dat is een zorg voor later. Eerst alles maar weer aan laten sterken deze maanden en hopen dat er geen dode vogels meer bij komen. Het vermoeden was dat de helft het niet zou redden maar gelukkig kom ik daar niet aan want de moed was al aardig naar een diepte punt gezonken.

Volgende maand wel goed nieuws......... dan krijg ik een nieuw koppel uit Duitsland vandaan  ;)

Gr,

Patrick

smiley

Hoi Patrick

Hoe is het nu met je valkjes ?? zie je al dat ze vooruit gaan ??
Ik hoorde het van Carco wat er gebeurt is en wilde je zeggen hoe erg ik het voor je vind  :-\
Ik hoop dan ook dat de meeste er door zullen komen en wil je veel sterkte wensen  ....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Patrick

Hallo Conny,

Zijn er inmiddels nog een paar gesneuveld en heb het ergste wel gehad nu. De rest (nog maar 11 stuks) redden het gelukkig.
Heb nog niet precies gekeken welke er nog allemaal aanwezig zijn (wil het ook nog niet echt doen) maar is een fikse domper en kan weer opnieuw beginnen. Gelukkig heb ik nog wel 2 zuivere wildkleuren over gehouden waar ik toch me kweek plannen mee door kan zetten. Heb 4 mannen nog zitten en krijg door ruiling nog 1 man erbij en zit dan gelijk aan de koppels. Krijg uit Duitsland nog een koppel volgende maand en we kijken volgend jaar wel wat er mee gekweekt kan worden. Omdat alles binnen zit nu kan ik wel de voliere aanpakken buiten. De kweek vluchten bevielen me niet en ga ze nu anders bouwen en tevens de hele voliere anders inrichten.

Gr,

Patrick

Patrick

Laatste dagen druk bezig geweest in de volière met grote schoonmaak en wat voorbereidingen om wat nieuwe vluchten te gaan maken. Ik had 3 houten die snel in elkaar waren gezet en komen nu 4 vluchten in van aluminium die makkelijk weer uit elkaar te halen zijn.
Ligt weer schoon scherp zand in en de stoepbandjes liggen op zijn plek waar de vluchten opgezet kunnen worden.
Als alles weer klaar is zal ik een foto van maken en hier online neerzetten. Voorlopig mogen de vogels het met stukken touw doen waar ze op kunnen zitten/schommelen.
Owja......... volgende week een nieuwe valkparkiet ophalen ;-)

Gr,

Patrick

Patrick

*Esther*

Patrick