Patrick zijn dagboek***kleine update***

Gestart door Patrick, 5 oktober 2011, 19:17:52

« vorige - volgende »

Jaimy

☺ Pita ☺

Blijven mooi he die zuivere wildkleuren :D

Patrick

Je ziet ze wel op de valkparkieten dag 19 februari in Culemburg Petra :-)
Ze komen uit het verre Limburg vandaan  ;D
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

☺ Pita ☺

Ooow dan weet ik al genoeg hahaha :D

mariejj

Heb je die bourks nu ook buiten zitten?

Ik heb een koppeltje in de huiskamer (ze schreeuwen tenminste niet zo als valken  :P) opaline split lutino X rubino  met nog 6 jongen, 4 rubino's en 2 opaline's.  Ziet wel mooi Roze in die kooi haha  ;D

Maar ik had gelezen dat je niet meerdere koppels bourks bij elkaar moet hebben met het kweken..  Is dat zo?

Patrick

Alles zit buiten nu overdag. Snachts gaan ze zelf het nachthok in waar ook voer en water aanwezig is maar het water bevriest 3 keer per dag.
Heb naast de valkparkieten 1 koppel bourks zitten in de kleur opaline gezoomd en split gezoomd en 1 waterslager kanarie (pop is al besteld en krijg die ergens in maart mei).
Bij min 20 gaan ze pas naar binnen en het nachthok dicht.
Zolang ze altijd buiten zitten wennen ze er vanzelf langzaam aan alleen deze winterse temperatuur is wel extreem. Van plus 10 naar min 15 in 1 week maar ze kunnen er tegen hier gelukkig :-)

Gr,

Patrick

Patrick

Zo een maand later en zal weer eens reageren  ;D
Zijn weer wat vogels weg gegaan (of gaan nog weg) en wat nieuwe erbij , moet nog een koppel bourken ophalen deze maand.
De kweekvluchten zijn nu bijna klaar en kunnen dan ingericht worden en de koppels apart gezet worden.
Automatische lichtdimmer is erbij gekomen en is aangesloten op de verlichting in het nachthok waar 1 koppel bourken (in een kweek kooi)komt te zitten en waarschijnlijk een koppel valkparkieten los in het nachthok.
Alle vogels vliegen nog los in kolonie en er beginnen al koppels te vormen. De meeste zijn goed en 1 koppel zal echt niet doorgaan en snel apart gezet worden.
De meeste koppels zullen bestaan uit wildkleur x witmasker (gezoomd). Dit jaar maar weer eens met witmasker pale fallow proberen en zuivere wildkleuren.
De bourken zijn opaline gezoomd split fallow X opaline split gezoomd en 1 koppel gezoomd X gezoomd opaline split fallow

Gr,

Patrick

carco

Jij hebt dus ook een lastpak  :P
Leren ze dat van jou?  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Patrick

Niet echt een lastpak hoor......... maar heb een andere koppeling voor ze in gedachte :-)

*Esther*

Hey,

Succes met de kweek. Wanneer hang jij de blokken er in?

gr Esther

Patrick

Vandaag de koppels bij elkaar gedaan in vluchten.
1 koppel heb ik in het nachthok opgesloten en daar zal het licht nu langer branden............. ook maar een blok opgehangen bij ze voor ze zich vervelen hebben ze wat te doen  ;D

Begin of half april krijgen de andere koppels hun broedblok en nu kunnen ze eerst aan elkaar wennen.

Volgende koppels zijn nu samen gesteld.
1: witmasker man split lutino/bont/opaline/pale fallow X witmasker pale fallow zonder splitten
2: Koppel zuivere wildkleuren
3 : witmasker man gezoomd kans split opaline/cinnamon X wildkleur pop split witmasker en bronze fallow
4: witmasker man gezoomd kans split opaline/cinnamon X witmasker pop split pale fallow
Nachthok: Wildkleur man (schijnt zuiver te zijn en afkomstig van Otto Lutz) X witmasker gezoomde pop zonder splitten.
In de voliere zitten nu 2 eigen kweek zuivere wildkleur mannen met een witmasker gezoomde pop.

Kan helaas nog geen foto's plaatsen of maken want er is iets mis met de camera  :-\

Gr,

Patrick

carco

nieuwe camera kopen?  ;D
Bij jou dus ook alles al aan de gang?
Even een nieuwtje: Beau lijkt in Wierden Belle ineens te hebben ontdekt :D Er is dus nog  hoop.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Patrick

Beau heeft ook een amsterdamse opvoeding gehad ghehehehehehe

Nee geheugenkaartje is stuk van de camera en moet er nog 1 kopen. 1 koppel heeft een blok maar weten nog niet wat ze ermee moeten doen denk ik. De rest krijgt over een paar weken de blokken en tot die tijd moet ik nog even kijken of er een pop bij komt of dat ik een man ergens kan onderbrengen.

Gr,

Patrick

☺ Pita ☺

Sucses met de kweek Patrick :D

Patrick

Dank je wel Petra,

Misschien toch nog een nieuwe aanwinst maar kan pas rond half 9 erover bellen. Heb nu 2 zuivere wildkleur mannen met 1 gezoomde witmasker pop zitten en waarschijnlijk komt er nog een leuke witmasker pop bij.

Gr,

Patrick