16 mei 2025, 14:09:00

De valkjes van Karin

Gestart door Karin, 3 februari 2004, 23:59:09

« vorige - volgende »

Natanella

Hoi Karin,

Wat zijn het toch weer een schatjes, die kleintjes van je!
Heb tussendoor wel vaak even gekeken bij je kroost, maar echt tijd om te reageren was er niet!
Maar dus bij deze ;)

Ben echt wel een beetje jaloers op je hoor! Alleen om ze straks weer aan anderen mee te geven, dat blijft moeilijk, denk ik :(
Maar ik hoop dat je weer fijne mensen vind voor je lievelingen, dat scheelt natuurlijk een stuk.

Veel succes met ze hoor! Groetjes, Anita

Karin

Gelukkig valt het wel mee hoor Anita. Ik heb me er gewoon op ingesteld dat er geen één blijft. Ik wil nog zoveel kleurtjes hebben, en als ik er nu weer één hou heb ik daar minder plaats voor  ;D Maar het zijn heerlijke beestjes en ze komen allemaal goed terecht ! Ik heb de eigenaren uitvoerig gescreened  :D :D :D Bij mij moeten ze eerst door een hele commissie heen voor ze er eentje mogen kopen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het gaat goed met Cookie, Magic en Dazzle. Ze zitten nu met zijn drietjes in de grote kamervolière en dat gaat wonder boven wonder prima ! Natuurlijk zitten Cookie en Magic steeds samen en zit Dazzle alleen. Die houdt meer van mensen dan valkjes. Maar geen geruzie of zo, dus dat vind ik al heel wat ! Alleen is dazzle nu een stuk moeilijker in de kooi te krijgen. Normaal stond haar kooi achter mij stoel, maar nu aan de andere kant van de kamer, en halverwege denk ze dan "jáááá dáááág" en gaat ze er vandoor  ::) Maar goed, ze zit er weer in  ;D

De kooi staat lekker voor het raam, dus ze kunnen lekker in het zonnetje zitten. Erg jammer dat dat niet met de andere kooien gaat. Maar zodra ik het geld heb van de verkoop van de jongen ga ik true light tlbuizen bestellen. Vooral voor de grote volière vind ik dat erg belangrijk. Die krijgt gewoon te weinig licht.

Cookie heeft vanavond een klein riedeltje gefloten ! Zou hij dan toch een mannetje zijn ? Dat zou wel geweldig zijn, want hij en Magic zijn zulke dikke maatjes dat het een probleem zou worden als Cookie een popje is. Broer - zus is niet zo'n goede combinatie  ;D Hier een foto van Cookie....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En eentje van Magic, dat is echt een plaatje geworden !

groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi allemaal,

Ik wil nog even een foto laten zien van mijn trots : Magic. Wat is hij toch mooi geworden, prachtige zachte parels, maar omdat hij zeker een man is zal hij ze helaas verliezen. Hij fluit de hele dag en dat al met 3 maanden leeftijd ! Zijn prachtige lange staart heeft hij van zijn vader Jazzy !
Hij heeft vanavond heerlijk bij me zitten knuffelen ! Daar ben ik zo blij mee, want meestal is hij op onderzoek uit en zitten alleen Cookie en Dazzle bij me te knuffelen en in mijn lip te hangen  ;D

groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Karin,

Ik snap helemaal dat je trots bent op Cookie en Magic.
Schitterend zijn ze.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Dank je Marianne !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dizzy weet van geen ophouden  :o Bijna een week geleden heb ik het broedblok van hun kooi af gehaalt, omdat ik maar 2 rondes wil en ze goed wil laten rusten. Ze hebben tenslotte al 11 jongen groot gebracht in amper 3 maanden tijd. Eergisteren vond ik al een eitje op de grond in hun kooi, kapot, aangepikt. En vanmiddag....  Jazzy en Dizzy vlogen los en ik zat achter de computer. Dizzy kwam naar me toe gelopen, ging vlak voor mijn voeten zitten, deed raar met haar achterkantje en floep... een ei ! Vlak voor mijn voeten gelegt. Ik denk zelf niet dat de eitjes bevrucht zijn, omdat ik Dizzy helemaal geen kippetje kippetje geluiden heb horen maken, dus ik kan het met een gerust hart weggooien. Ze zal toch echt gedult moeten hebben, want in Oktober krijgen ze pas weer een broedblok. Binnenkort als de jongen weg zijn krijgen ze de nieuwe kooi : een grote ronde volière, lekker veel ruimte. Dan kunnen ze weer eens aan zichzelf denken i.p.v. aan het voortplanten  ::) Overigens dacht ik van de week wel te horen dat Dizzy kippetje-kippetje deed, maar het was een perfecte immitatie van Mystic, mijn cinnamon lutino witmakser man in de grote volière  :D :D :D Die hoort zoveel broedse geluiden dat hij ze na gaat doen. Het is echt een rasimmitator.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het is stil in huis.... gisteren zijn Nova, Indra, Keiko en Mika naar hun nieuwe baasjes gegaan. Het was hartstikke gezellig toen ze kwamen en ik ben er van overtuigt dat de valkjes het er erg naar hun zin gaan krijgen.

Een uur voordat de eerste opgehaalt werd begonnen ze allevier erg onrustig te worden en te fladderen. Alsof ze het voelden ! Ze rest van de valkenbende was gewoon rustig. Vooral Nova en Indra gaven kleine probleempjes met in het vervoerskooitje zetten, terwijl ik dat eigelijk meer van keiko en Mika had verwacht. Maar die gingen gewoon via mijn vinger hup de kooi in  ;D Indra en Nova heb ik echt moeten pakken. Vonden ze niet leuk  ::) Maar goed, het is voor hun eigen bestwil, want nu wonen ze lekker bij mensen waar ze alle aandacht krijgen en waar ze lekker verwend worden  ;D

Chika en Dino het ik gisterenavond in een aparte volière gezet, dus die mogen nu gaan bewijzen dat ze goed kunnen eten voor ze naar hun nieuwe baasjes mogen. Dizzy had gisteren alweer een ei gelegt, die lag gebroken op de grond. Als ik vanavond op tijd thuis ben dan zetten we de grote ronde volière op voor ze en dan gaan ze daar in. Ik hoop dat ze dan stopt met de eitjes en anders ga ik ze voorlopig 's avonds afdekken om ze in een ander ritme te krijgen zodat Dizzy er mee stopt. Ze mag over ruim een half jaar weer  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

wat jammer dat je jonkies al weg zijn. Het zal zeker een stuk stiller zijn nu, maar je mag er wel zekr van zijn dat ze nu op een plaats zijn waar ze het even goed als bij jouw hebben. inderdaar vervelend dat ze eitjes blijft leggen.

SDC:D

Karin

Ik hoop dat het overzetten in een andere kooi en veel afleiding gaat helpen  ::) Maar we zullen zien  ;) Overigens heb ik nopg 2 jongen hoor, die gaan volgende week naar hun nieuwe baasje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

daan

Hey Karin,

Ja dat zal best dat het een stuk stiller in huis is.
Dat merk je gelijk dan hé.
Is altijd ff slikken als je kleintjes weg gaan.
Maar je weet waar ze zijn en dat ze in goede handen zijn.
Trouwens wat is Magic schitterend joh, heel mooi valkje.

Groetjes Daan

Karin

Dank je ! Ja hij is schitterend, maar wel een eigenwijsje hoor  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Karin,

Nou de rust is bij jou weer redelijk wedergekeerd ;D
Wat zullen die mensen blij zijn met hun nieuwe valkjes! Misschien komen we ze wel weer tegen hier op de site. DAT zou errug leuk zijn!

En Magic is écht een plaatje! Bij mij zijn ze nog steeds wat in de rui. Ruby is bovenop al wel weer prachtig, maar een paar staartveren zien er nog erg mottig uit ??? :-[
Maar okee, waarschijnljk gewoon geduld hebben. En ze is er niet minder levendig en knuffelig om.
Ruby zit af en toe ook met haar achterwerk omhoog in de hoek van de kooi (op de bodem) en schuift dan met haar kopje en snavel met de houtsnippers. Zijn dit broedse neigingen?
Solo is een dubieus geval: soms heeft hij/zij ook gedrag wat daar op lijkt, maar meestal doet hij gewoon zijn eigen dingetjes en dat is soms gedrag wat mannelijk lijkt, soms juist vrouwelijk  :o
Hij kan nu wel min of meer op comando "dansen"!
Als ik een liedje zing dan gaat hij druk van zijn ene poot op zijn andere swingen. En in dat liedje komt de tekst : Solo kan dansen! heel veel voor :D En daar reageert hij dus op.
Wel heel leuk!

Ik hoop voor je dat Dizzy straks zelf ook weer tijd maakt om pret te maken. Tenslotte 11 kuikens grootbrengen is geen peuleschil! En voor jou is het ook wel weer even lekker, een beetje gas terug nemen, lijkt me ;)

Zelf heb ik sinds afgelopen zaterdag weer een pup in huis. Het is een Border terrier en gewoonweg een schatje!
Inmiddels is hij ook al aardig gewent aan laagvliegende valkparkieten :D
Wel weer reuze gezellig hoor, juist die verschillende reacties van de dieren op elkaar blijft reuze boeiend!
Nou groetjes, Anita

Karin

Hoi Anita,

Jazzy is ook zo vreselijk in de rui geweest. Gelukkig is hij er nu doorheen, want ik bleef veren ruimen  ;D

3 van de 6 mensen die een valkje nemen komen ook op deze site, dus dan kunnen we ze ook volgens  :) Ze zitten alle zes op mijn lijst dus ze hebben alle belevenissen kunnen volgen. Morgenavond worden de laatste 2 opgehaalt en dan ga ik op zolder de grote schoonmaak doen : 2 kamervolières uit elkaar halen, flink uitsoppen en dan achter het luik zetten. Ook de broedblokken ruim ik meteen op. Heb ik weer een beetje ruimte  :D Ze staan nog op de grond in de vogelkamer, maar ik moest ze op hun kop zetten, omdat Jazzy ervoor ging zitten en Dizzy probeerde te lokken met lieve fluitjes  :D :D :D

Wat Ruby doet doet Dazzle al vanaf dat ze 4 maanden is en inderdaad broeds gedrag. Ze doet het ook als ze naast me op de stoel zit. Haha, Solo is een Mysterie. Ik ben benieuwd wat hij uiteindelijk blijkt te zijn  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves