16 mei 2025, 11:58:27

De valkjes van Karin

Gestart door Karin, 3 februari 2004, 23:59:09

« vorige - volgende »

Karin

Gisterenavond zijn Dino en Chika opgehaald. Alle piepkuikens zijn nu dus weg. Wel stil in huis, ondanks mijn eigen 9 valkjes  ;D De 2 kamervolières worden vanmiddag uit elkaar gehaald, flink soppen en opbergen. Scheelt weer een hoop ruimte  ::) Misschien komt over een paar weken een nieuw valkje hier de valkenbende versterken. Een cinnamon geparelde witmasker bij Mandy vandaan. Nog eventjes wachten of er inderdaad eentje voor mij bij zit, anders wacht ik geduldig tot het volgende nest  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoi

ja, dat zal er nu wel een stuk kaler zijn zonder al de kamervolieres. Ik hoop voor jou dat er een valkje bij mandy geschikt is voor je. Dient het specifiek voor de kweek, fo maar gewoon, omdat het een mooie mutatie is.

SDC:D

Karin

Vooral omdat ik ze zo mooi vind  ;D, maar ook als maatje voor een jong uit het nest van jazzy en Dizzy ( of Cookie of Magic, of misschien één uit het volgende nest eind dit jaar. Ligt er een beetje aan wat voor geslacht ze hebben en wie wie kiest ), cinnamon gepareld, split witmasker. Krijg ik dus ook cinnamon geparelde witmaskertjes. Maar dat is nog voor de toekomst  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kelly Stark

Hey Karin,

Wat zal het nu 'stilletjes' zijn bij jou thuis. En op de lijst is het ook redelijk stil niet? Ik denk dat ik een heel weekend lang geen enkel maitje heb zien passeren. En ik heb leuk nieuws :-)

Treesje heeft daarstraks door de woonkamer gevlogen. Hij vloog recht van zijn stok door het deurtje de woonkamer in. En Luca schrok zo hard dat die ook begon rond te vliegen. En Luca viel natuurlijk weer achter de boekenkast. Gewoon van het schrikken denk ik  :-/

Maar enfin, Treesje is echt curieus aan het worden hoor. 't Is wel zielig als je ziet hoe traag zijn vleugels fladderen, 't is meer een kwestie van boven te blijven bij hem. Na een paar rondes landde hij (beter gezegd crashte) hij op de grond en hoorden we hem heel hard hijgen...  ::)

Maar al doende leert men. Ik heb hem in de kooi moeten zetten via een DVD. Hihi, hij landde op een plank van de boekenkast en op een DVD en die heb ik dan genomen en hem zo naar de kooi gedragen. Ik wilde hem op mijn vinger laten stappen maar dat zag hij niet zitten. Misschien dat het nog wel komt...  :-/

Luca hing eergisteren aan de tralies dicht bij Treesje terwijl deze zijn liedje tegen Luca aan het fluiten was. En Luca ging met open snaveltje precies een kusje geven aan Treesje. En die liet het waarachtig heel eventjes toe. En toen kwam er een 'pikje'. Maar beetje bij beetje gaat het hier goed hoor.
Fijn he  :)

Groetjes Kelly die hoopt dat het cinnamon gepareld valkje snel naar jou kan  ;)
Kelly

Karin

Leuk dat Treesje nu ook vliegt ! Kazoo had het ook toen hij voor het eerst de grote volière in ging  ;D Hij storte bijna neer. Eerst even de vliegspieren laten ontwikkelen.  Ik ben flink bezig geweest met opruimen en uitsoppen dus inderdaad weinig van me laten horen op de mailinglijst. Er is natuurlijk ook een stuk minder te melden nu de jongen weg zijn ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi allemaal,

Ik heb van de week wat foto´s gemaakt van mijn volières om op mijn website te zetten. Nu Jazzy en Dizzy in hun nieuwe kooi zitten begint alles wat vorm aan te nemen hoe de valkjes voortaan blijven zitten. In de grote houten volière zitten nu 2 koppeltjes die niet tam zijn : Kazoo-Luna en Mystic-Breezer. Daarnaast woont het grasparkietje Yellow er ook in. Van de week dacht ik dat ik hem kwijt zou raken. Alle vogels begonnen ineens als een gek te vliegen, heel vreemd, want ik was erbij en er was niets aan de hand, geen geluid, niets wat viel, gewoon overdag ineens allemaal in paniek vliegen. En toen knalde Yellow ergens tegen aan en viel naar beneden  :o
Gelukkig sprong hij al snel overeind en vloog weer weg.

Half april ga ik de broedblokken in de grote volière hangen. Ik laat de twee koppels eerst bij elkaar in de hoop dat Kazoo de kunst van Mystic af kijkt  ;D Vandaag betrapte ik hem weer met zijn schommel  :D

In de ronde volière zitten nu Jazzy en Dizzy en houden een welverdiende vakantie na hun 2 nesten. Voorlopig blijven ze met zijn tweetjes in deze kooi, maar ik sta bij een kweker op de wachtlijst voor een bepaalde mutatie en als ik daar 2 jongen van heb komen die bij Jazzy en Dizzy te wonen. Als het weer tijd is voor een nestje haal ik ze er wel weer uit, zodat er geen problemen ontstaan. Ik heb nog 3 volières uit elkaar gehaalt op zolder staan, dus ruimte genoeg  ;)

In de langwerpige volière wonen nu Dazzle, Cookie en Magic. Als ik het piepkuiken bij Mandy vandaan heb en als die helemaal gewend is gaat deze ook hier wonen. Een gezellige boel dus  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoi

wat een ontzettende mooie zolder zeg. En ook die lange voliere vind ik mooi, vooral de kleur, het toont echt zo fris. Jee, ik word bijna jaloers, alhoewel ik een buitenvoliere zoals die van ons ook wel leuk vind.

SDC:D

Mandy

O, ja, dat ziet er leuk uit zo, een gezellige valkenboel! ;D
En dat piepkuiken hier riep ook al dat ie het wel mooi vond om daarheen te gaan! :D Ik weet nu ook zeker dat het cinnamons zijn! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Dank je Stijn ! Een buitenvolière is ook zeker leuk. Beide hebben zijn voor en nadelen. Het voordeel van een binnenvolière vind ik dat ik veel meer bij ze zit, onafhankelijk van het seizoen. Ookal zijn de 4 valkjes is de grote volière niet tam, je krijgt er wel een echte band mee, vooral met de mannen. De kleur vonden we ook erg mooi, speciale verf zonder schadelijke stoffen. En dat is maar goed ook, want ze hebben er al flink aan geknaagt  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Geweldig Mandy ! Alledrie ? Ook erg leuk voor jou, want dan kan je er eentje houden  ;D Maar goed, anders zat er vast in het tweede nestje nog een cinnamonnetje. Weet je of de cinnamon  jongen van vorig jaar allemaal popjes waren ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Karin,

Jeetje wat mooi zeg, jou zolder met volieres!!! 8) Echt super!
Ik kan me voorstellen dat je het heerlijk vindt om daar lekker achter de pc te zitten en dan tegelijk tussen je vogels kunt zitten en babbelen enzo.
En dan heb je natuurlijk wel minder troep in je huiskamer. Want wat kunnen ze soms een rotzooi maken he?
Niet dat het erg is hoor, het hoort er gewoon bij, net zoals de hondenharen en kattenharen (zucht)!
Ik zou ze met z`n allen voor geen goud willen missen, maar soms......dan ben je net heldere mientje geweest en kun je weer aan de gang! ::)

Maar ik ben het met Stijn eens hoor! Zo`n zolderkamer is wel een beetje om jaloers op te worden!

Groetjes, Anita

Mandy

CitaatWeet je of de cinnamon jongen van vorig jaar allemaal popjes waren ?

Van vorig jaar zijn het er 3 en dat zijn poppen, maar vlgs de tabel kunnen het zowel mannen als poppen zijn. Zal je zien hoor, hebben wij dadelijk mannen en Henry een pop! :D
Ik denk wel dat er deze keer mannen bij moeten zitten, want de eerste 2 jonkies die dood in het ei zaten zouden vlgs mij ook cinnamons geworden zijn zag ik aan de ogen. Wel heel toevallig hé, als het 5 cinnamons geworden zouden zijn terwijl er vorig jaar meer gewone dan cinnamon geparelde witmaskers in een nest zaten. Tja, afwachten maar, we zullen zien. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Dank je Anita ! Ja, ik ben blij dat ze op zolder zitten, want in de huiskamer heb ik al genoeg katten-, honden- en frettenharen  :D :D :D En op dit moment zijn zo'n beetje al mijn valkjes in de rui dus de veren vliegen me rond het hoofd  ;D Op zolder hoef ik wat minder te poetsen dan wanneer het in de huiskamer staat. Het is echt heel erg stoffig. Binnenkort wil ik wel een luchtreiniger aanschaffen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Henry

he mandy&kazoo

nou ik wil een wm cinamon gepareldemet een witte kop he en geen grijze kop hebben ;D

henry

Karin

Haha, ja, dat zul je inderdaad net zien  ::) We kunnen natuurlijk een geslachtstest laten doen, maar ik geloof dat die dna testen niet echt betrouwbaar zijn  ::) Nou, we zullen zien  ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves