15 mei 2025, 15:56:32

De valkjes van Karin

Gestart door Karin, 3 februari 2004, 23:59:09

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

wat was er eigenlijk mis met cookie, ik meen iets te weten van niet kunnen vliegen of zo?

SDC:D

Karin

Cookie heeft een groeiachterstand. Omdat twee van de jongen van dat nest roggelde heb ik antibiotica gegeven, en dat antibiotica kan een groeistoornis geven. Maar ja, ik moest kiezen of delen, want als dat roggelen afzakte naar de longetjes had ik die valkjes verloren. Daarnaast heeft hij waarschijnlijk het laatste week in het blok te weinig voedingsstoffen gehad ( toen hij dus 3 weken was ) omdat hij wat ondersneeuwde bij zijn grotere broers.  Hij heeft dus nooit echte vliegveren gekregen en de 2 die hij had heeft hij verloren. Omdat hij er van overtuigt is dat hij wel kan vliegen knakt hij helaas ook regelmatig een staartveer af als hij weer eens naar beneden dondert. Hij heeft er dus veel meer  :'( Maar ik hoop dat hij als hij eenmaal door de rui is alles weer goed komt.

Groetjes, karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

ow, das wel jammer dan. Gaat het nu nog niet wat beter met vliegen? normaal zouden pennen altijd moeten groeien, en nie alleen in de rui?

SDC:D

Karin

Nee, hij loopt gewoon wat achter  ;D Maar hij is zóóóó lief  ;D Dus het maakt allemaal niet uit. Alleen denk hij dus dat hij alles kan en dat is wel eens zielig  :-[ Maar hij mag op mijn schouder overal mee naar toe op zolder, inclusief de grote volière waar de andere niet mee mogen  ;D Dus hij wordt super verwent !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Hoi Karin,

ik had zojuist gelezen dat iemand Keiko had geannuleerd.
Wat naar  :( maar het is idd wel beter dat ze dat op tijd doen zodat je hem aan iemand anders kunt verkopen en dat je ook weet waar hij is. Anita 1 had er wel interesse in geloof ik  :)
Ik ook wel, maar dat vind Martijn echt niet goed want ik heb er al 3 (ja,ja een raar getal ik weet het) en ik heb het zo druk dat ik bang ben dat ik ze niet genoeg de aandacht kan geven die ze verdienen en dat ze dan ontam worden... :(
Ik hoop in ieder geval dat hij een goed baasje vind.

Groetjes Nes.

Karin

Dank je Nes. Ja, 3 vind ik inderdaad wel een raar getal hoor  ;D Daar moet toch echt een vierde bij en meer tijd kost dat echt niet  ;D Maar ik maak me geen zorgen hoor, ik vind vast een adres waar Keiko lekker met vriendjes kan spelen. Het is een echt valkjesvalkje, is dol op zijn broertjes en zusjes.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

4 maart 2004, 03:34:44 #126 Last Edit: 4 maart 2004, 03:35:28 by kazoo
Deze foto's zijn gisteren gemaakt toen Keiko en Mika precies tegelijk besloten dat het tijd werd om te gaan vliegen  ;D Ze zitten nu dus met zijn tweetjes in de kooi waar Cookie en Magic inzaten. Die zitten nu in de grote huisvolière. Dit is Keiko. Grappig hè, hij probeert zich in evenwicht te houden. De foto is wat donker , maar het was ook al midden in de nacht  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

4 maart 2004, 03:38:06 #127 Last Edit: 4 maart 2004, 03:38:41 by kazoo
En Mika teste meteen de schommel uit  ;D Hij vond het ook helemaal niet leuk dat hij zijn kooi in moest, maar met veel gedult is het gelukt. Ze zijn wel meteen met zijn tweetjes aan de grond gezet, want ik zag bij het vorige nest dat het niet slim is om ze met zijn alle te laten vliegen  ;D Ze komen dan in de prepubertijd en zijn heel eigenwijs  :D Dat mogen ze lekker bij hun nieuwe eigenaren doen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Suzanne

Hoi Karin,

Wat een leuke foto's zeg. En Keiko is echt mooi geworden. Zou haast in de verleiding komen....  ;D

Groetjes

Suzanne  ;)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Anita1

:) hoi karin.ik werd door mandy weer doorverwezen naar jou.hihi.ik ben zo gek op die keuters van jou.heb jij er niet eentje voor mij? een mannetje? please?? anita uit arnhem.

Karin

Ooooo, Suzanne ! Ik ben helemaal verliefd op je bonte valkje  ;D Zo een komt er zeker dit jaar ook bij bij mijn valkenbende  ;D Ik hoop dat Kazoo een beetje zijn best gaat doen over een paar maandjes, dan kunnen er bontjes tussen zitten. Hahaha, ja Keiko is echt een plaatje hoor ! Maar eigelijk zijn ze dat natuurlijk allemaal. Ze zijn split voor witmasker en 50 % kans op split voor bont. Daarom heb ik zijn broertje uit het vorige nest ( Magic ) gehouden. Of voor dazzle of voor het valkje wat ik hopelijk binnekort bij mandy ga halen. Dazzle is split bont, dus met een beetje geluk...  :D Maar volgens mij wil dazzle alleen eitjes met mij  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anita1

:)wauwwwww wat een schtajes heb jij toch...mmmm zooo lief..wees er maar trots op kanjerr.groeten van anita... :)

Suzanne

Dank je wel Karin. Jah, Jacco is mooi, alleen wel tenger gebouwd, en hij zit er altijd een beetje bij als Quasimodo  :D.

Tuurlijk zijn al je valkjes even lief en mooi, alleen die foto van Keiko vind ik erg leuk en mooi.

Ik heb hetzelfde met Plukkie, die wil volgens mij ook alleen maar eitjes met mij  :-/. Baal ik best wel van, want het is een witmasker split voor bont, en samen met Loki (geparelde witmasker, split voor bont en cinnamon) had ze mooie jongen kunnen krijgen. Maar ze is niet geinteresseerd in de mannetjes. Ze laat zich wel eens kroelen, maar verder niks.

Nou ja, hoop toch dat ik het ook nog mag meemaken, jonge valkjes. Zal eerst de nestkasten moeten verplaatsen, aangezien ik last heb van een dominant mannetje. Dus de andere valkjes mogen niet bij de nestkasten komen (die dicht op elkaar hangen).

Groetjes

Suzanne  ;)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Karin

Hm dat probleem heb ik ook met Kazoo, die joeg zelfs zijn eigen popje uit het broedblok. Ik had ze wel apart zitten. Ik weet niet hoe ik het in april ga doen, of beide koppels gewoon in de grote volière laten met 3 broedblokken of ze allebei in een aparte kamervolière zetten. Gelukkig heb ik nog even om er overna te denken  ;D De jongste van Jazzy en Dizzy ( de ouders van Keiko ) is vandaag uit het blok gekomen dus ik haal vanavond snel het blok eraf ! Jazzy was al weer op onderzoek uit en 2 nestjes vind ik echt genoeg  ;D Mogen ze het in oktober weer proberen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Suzanne

Ik heb gelukkig ook nog een grote kamervoliere in de garage staan, dus als het even moet, kan ik hem ook apart zetten. Misschien heeft hij dan ook nog geen vrouwtje gekozen, dan zet ik Kirlia er bij, kan ik ze proberen te koppelen  ;).

Groetjes

Suzanne