valkjes plezier...moeilijk maar verstandig besluit..TWIJFELLLL

Gestart door Gerdy, 7 april 2011, 23:29:06

« vorige - volgende »

Saar

ooooh! Wat erg zeg als dat gebeurd :o
mag ik vragen wat voor dak je er op had liggen?
Groetjes Saar :-*

Cherro

Kun je de eitjes niet eerst op een warme kruik leggen?
En dan lekker in pakken, en dan zien later vandaag of morgen of er weer een koppel op gaat?

Hoe is het nu?

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Gerdy

ik loop nog steeds te trillen...ik vond 6 ijskoude donsjes maar ze leven nog wel..ik heb het blok weer in de voliere gehangen en hou ze even goed in de gaten anders ga ik ze onder de warmte lamp leggen.

Ik heb net palen en afdekzeil gehaald om over het dat te doen.

alle bevruchte eitjes kan ik weggooien ..helaas maar het is niet anders.

Citaat van: Cherro op 14 juli 2011, 23:15:33
O mijn god Gerdy! :o

Wat zul jij geschrokken zijn!!

Gelukkig wisten jullie snel te handelen zeg! jeetje!
Jammer van je eitjes, een half uur is wel erg lang in de stromende regen, maar je weet maar nooit, proberen kan altijd ;)

En zitten de ouders nog in het blok met de jongen?

Wat een schrik zeg!

De valkjes hebben het allemaal overleefd ..de ouders zitten niet meer in het blok maar ik hoop dat ze het in de loop van de dag weer zullen oppakken.

Citaat van: Landiej op 14 juli 2011, 23:17:51
Jeetje! Zelfs ik krijg kippenvel als ik je verhaal alleen maar lees, laat staan hoe jullie je daar gevoeld moeten hebben toen het dak eraf ging :-\ :o
Gelukkig zijn alle vogeltjes gered. Nu hopen dat het met de eitjes nog goed mag komen :-[

helaas kan ik de eitjes weggooien  maar gelukkig heb ik alle vogels nog.

Citaat van: Larissa op 14 juli 2011, 23:55:37
Jezus gerdy, wat een enorme schrik.....zelf nu ik je verhaal lees zie ik je dak er zo van je voliere vliegen.
Gelukkig heb je de valkjes kunnen vangen en in het nachthok gestopt, ik duim hard voor de eitjes maar een half uur is inderdaad lang

Dikke knuffels van uit een stormig Goor

zoals je al kon lezen hebben de eitjes het niet overleefd..

Citaat van: smiley op 15 juli 2011, 00:15:49
Dit is zo´n beetje het ergste wat je met een voliere kan overkomen .
En ondanks dat je al je valkjes veiligheid heb weten te brengen is het een drama.
Ik hoop dan ook dat je zelf al een beetje bij bent gekomen van de schrik .
Morgen bij daglicht zal de schade pas echt duidelijk worden ,maar alles is te herstellen .
Maar lieven Gerdy de valkjes zijn allemaal gered door jou en je zoon .
Kan je ze niet in het nachthok zetten of is dat geen optie

Dikke knuffel uit Rotterdam
Conny

Ik heb zeil gehaald en planken om het zolang droog te houden in de voliere..van het oude dak is niets meer te gebruiken alles is stuk.

Citaat van: TheaV op 15 juli 2011, 06:36:33
Allemachtig!!!!
Ging het net ff lekker, nu dit weer.
Hoe ben je de nacht door gekomen??
En is de schade nu groter dan  verwacht??
Hoe is het met kleintjes, eitjes en de rest???
Is de schade te repareeren??
Ik neem aan  dat je wel  gaas onder het dak had???
Dat ga ik  proberen er hier nog onder te krijgen  nu ik dit hoor.....heb ik nl niet!!!!
Gelukkig is het hier reuze meegevallen met het weer. Veel  regen, koud, maar geen echte storm.....

ik heb redelijk geslapen ik wist dat de valkjes allemaal droog in het nachthok zaten ,gelukkig.
De schade is niet te repareren ,zal een heel nieuw dak op moeten komen.gelukkig had ik wel gaaspanelen onder het dak liggen anders was de ramp helemaal niet te overzien geweest.

Citaat van: Saar op 15 juli 2011, 09:26:10
ooooh! Wat erg zeg als dat gebeurd :o
mag ik vragen wat voor dak je er op had liggen?
Groetjes Saar :-*

Ik had een golfplaten dak erop liggen..is altijd goed gegaan zelfs met ergere storm..maar het sloeg er nu precies onder.

Citaat van: Cherro op 15 juli 2011, 09:37:38
Kun je de eitjes niet eerst op een warme kruik leggen?
En dan lekker in pakken, en dan zien later vandaag of morgen of er weer een koppel op gaat?

Hoe is het nu?

ik heb  vier bevruchte eitjes vannacht in een handdoek met gaas gedaan maar of ze het overleefd hebben? geen idee.

bedankt voor het sterkte wensen ..ik had dat echt even nodig..ik gun dit ook niemand en dan de paniek bij de valkjes..mijn hemel.

ik heb foto's gemaakt maar die zal ik straks plaatsen.

gr gerdy

Gerdy

De valkjes zijn super onrustig..in de loop van de dag zal dit wel minder worden hoop ik..en een van de ouders zit weer op de jongen gelukkig .

☺ Pita ☺

Jeetje wat erg!!
Je had toch wel gaas onder je dak he?
Je zal je eigen wel rot geschrokken zijn.
Gelukkig 1 ouder al trug bij de donsjes :D

Cherro

Gerdy, je hebt een PBtje, moet je maar ff lezen.
Hoop dat de eitjes het goed blijven doen :(

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Yvon

Hoi hoi

Gelukkig kreeg je nog hulp tijdens de storm.
Wat zal je de bibbers erna gehad hebben.
Dit is ook 1 van mijn nachtmerries dat dat ooit een keertje bij ons gebeurd.
Hopelijk zijn de koppels weer van de schrik bekomen en gaan ze weer goed voor hn donsjes zorgen.
Wel erg balen van de bevruchte eitjes.  :-\

Sterkte en succes !!  :-*

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

smiley

Hallo Gerdy

Hoe is het vandaag met jou en de valkjes ??
Zijn de ouders terug op de kleintjes gegaan ?
En zijn de andere valkjes alweer iets tot rust gekomen na hun avontuur .....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Tamireya

Oh je Gerdy dat was zeker schrikken.

Jammer van de eitjes maar gelukkig zijn alle valkjes er nog.

Hoe is het nu bij je? Hebben de valkjes (en jij) zich een beetje van de schrik herstellen kunnen?

Groetjes Agnes

Wendy..

Gerdy,

wat zal je geschrokken zijn en wat een drama in de voliére!!! Gelukkig zat er gaas tussen je golfplaten dakdelen.
Mijn vriend vond het in eerste instantie niet helemaal nodig bij inze voliére maar ik ben ook heel blij dat het er bij ons onder zit.
Hoe gaat het met je valkjes?

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Jeroenw

:o fijn dat je valken nog heb , maar het is wel een nachtmerrie
Ik vertel hier niks nieuws mee

Maar ik leef wel met je mee ,sterkte

Gr. Jeroen

smiley

Hoi Gerdy

Wat ben je stil  :-X :-X gaat het wel goed met je ???
En hoe is het nu met de valkjes en hun kleintjes  ??? ???
Hoop snel weer goed nieuws van je te horen   .........

Dikke knuffel uit Rotterdam

Conny  :-* :-*

Gerdy

zo ..eindelijk weer een berichtje van deze kant...

We hebben nu planken en bouw zeil over de voliere gespannen..zag er goed uit..totdat het mega ging regenen van de week en het dak echt als een zeef was..gister weer het reserve dak erafgehaald en wederom veranderd..vanmorgen nog maar een beetje water op één plek in de voliere..dus weer bezig geweest en als het goed is blijft het nu droog in de voliere..

ondertussen waren er zeven donsjes geboren waarvan ik eergister helaas de oudste dood tussen de andere vond.

rust zacht donsje.

de jongen doen het verder goed ik heb alleen net een beetje dunne pap gegeven omdat ze nogal grof waren gevoerd.

met mijzelf gaat het nog steeds niet helemaal lekker ,morgen weer een afspraak met de arts..ik ben zo verschrikkelijk moe maar ja ,horen we morgen verder.

de rest van de valkjes doen het allemaal super ..ondanks het gerommel aan het dak zitten ze volop te fluiten.

nog wel wat foto's van de jongen gemaakt..de eerste is vandaag alweer geringd.

gr Gerdy

Cherro

Wat een gedoe dan he.
Gelukkig is het nu stukken beter.

Jammer van je ene dons, wel super dat de rest wel goed gaat, ze zien er goed uit!

smiley

Hoi Gerdy

Wat een ontzettende leuke foto's van de kleintjes en ze zien er goed uit !!!
En dat na die enorme storm :-* 5 mooie kleintjes hebben door jou handelen het gered ....
Nu hoop ik dat jij jezelf ook weer iets beter gaat voelen ,want dan kan je deze ellende achter je laten  ;)

Knuffel van mij  :-* :-*

Conny