brigitte's valkjes van vroeger tot nu

Gestart door the duke, 5 april 2011, 13:43:29

« vorige - volgende »

the duke

mijn eerste valkje was petertje een lutino hij zei petertje blote pootjes en hallo en olla en floot de hele dag door buiten de tijd dat hij praatte at en dronk
de tweede valk was maverick ik was topgun aant kijken en hoorde de eksters in de tuin wij hebben ook vaker tortelduifjes in de tuin dus ik dacht ff kijken wat er nu weer is
en ik zag een tortelduif zitten onder de struiken
ik dacht nog wel een rare tortel maar ik zag alleen de achterkant onder de struik uitsteken en het regende dus het diertje was zeike nat ik ben zo voorzicht het uit de struik aant halen en ik zie opeens oranje wangetje komen
dus ik had zoiets van ff voorzichtig doen dat die niet schrikt
nou maverick bleef zitten en ging toen ik mijn hand voor haar zetten op mijn hand zitten en begon mijn vingers goed te leggen
ik liep snel naar binnen
pakte een handdoek en zette de verwarming iets hoger (de temperatuur dus)
en begon haar te drogen
ik depte het diertje droog heb briefjes opgehangen of er iemand haar kwijt was
niks erop gehoord dus haar zelf 17 jaar gehouden
toen ik pas met mijn man samen was hoorde wij van elkaar dat wij alletwee valkparkieten hadden gehad
dus wij hadden zoiets van oke dan nemen we nu ook valken
er kwamen stanley, charley olllie (deze twee waren niet tam te krijgen beten echt voor je echt voor te bijten)
buster pino grace stevie marelin bogey we hadden er nog meer maar de namen zijn me ff ontschoten
helaas hebben we de fout gemaakt om de bijters wegtedoen naar een voliere maar dit waren de partner en kind van stanley dus die ging dood
stevie prikte buster in het oog dus die moest na heel veel dokteren toch ingeslapen worden
en grace vloog tegen het overlicht aan die brak haar nek dit was mijn eerste parelen toen kwamen de buren ook nog zeuren dat ze overlast hadden van de vogels en er dreigde uitzetting dus
hebben we ze maar verkocht naar een grote voliere
we hebben vaker nog een paar valkjes gehad maar dan een toen ik niet werkte of twee als ik werk had toen we hier samengingen wonen zei ik dan wil ik wel valken
want ik mis ze
en mijn man zei oke maar dan eerst een kooi
dus wij reden naar zoo &co
in duitsland
nou een kooi uitgezocht en dan toch ff naar de vogels gaan kijken
nou the duke daar kon je niet omheen
want die floot zo dat je wel naar hem moest kijken
dus wij hadden alletwee zoiets van schat
en ja hoor hij ging mee

didi
heb ik als pop gekocht van een kweker die zie dat ze 100 % een meid was dus d d van doris day
nou het lijkt al heel snel dat doris day een man was dus ik dacht aan de duitse grappemaker didi halervorden

toe liep mijn man de dierenzaak binnen waar ik kind aan huis was
daar stond een kooi met steve
omdat hij net binnengekomen was want iemand moest afscheid van hem nemen mochten wij hem hebben
dus drie mannen

sisy stond op marktplaats als man die moest om allergie redenen weg deze mensen rookte wie ene ketter maar het was de valk zijn schuld dat ze slecht lucht kreeg sisy rook naar rook

toen kwam judd
100% een meid volgens de kweker hier heb ik charley leren kennen en miranda weer door gevonden en daar ben ik blij door
nou hij begon over speeltjes heen te vrijven met zijn hummetje en begon te fluiten macho gedrag te vertonen dus het was een 100% man
judd is naar bekende gegaan die altijd droomde van een valk
hij was handtam

toen kwam bibi
een popje
van 8 weken
dit is ook een popje gebleven deze moest ik nog papjes geven
een keer per dag omdat ze laat met alles was

toen kwam lee eigenlijk is hij als liza binnengekomen maar omdat het zo goed klikt met de andere mannen mag hij blijven

ik heb van mijn man dinsdag 29-03-2011 een koppeltje gekregen
uit een dierenzaak
een geparelde pop foxy (michael j fox) en een wildkleur man rooney ( mickey rooney)
en die waren al zolang als ze hier zijn aant wipwappen
en voor die heb ik dus broedblokken gekocht

the duke

ik heb sinds afgelopen maandag 2 -5 -2011
een zeven weken oude valkparkiet pino erbij

*Esther*

Hey,

Welkom hier.
Laat je ook foto's zien van je valkjes?
Daar zijn we gek op!

gr Esther

the duke

door het niet klikken met de andere valkparkieten hebben wij besloten om rooney en foxy samen te herplaatsen
toen wij het erover hadden zei iemand van hem kennissen dat ze wel bij haar in de voliere mochten
dus vandaag zijn rooney en foxy naar hun nieuwe baasjes gegaan

the duke

9 mei 2011, 23:49:50 #4 Last Edit: 9 mei 2011, 23:59:40 by the duke
the duke en steve

sisy lee the duke en steve

didi en sisy

bibi

8 weken oude valkparkiet als het een man is monty en bij een pop kathy

dit is rooney en foxydie helaas naar iemand anders moest aangezien ze niet met de andere overweg konden

Landiej

Haha die foto van bibi is echt super! 8)

the duke

dit zijn mijn/ onze drie nieuwe valkjes

een geparelde demi / sly

een bonte cruzzzz

en een donkere parel yana / Jax

the duke

dit is onze nieuwste valk harley van harley davidson

the duke

Manouk