valkjes plezier...moeilijk maar verstandig besluit..TWIJFELLLL

Gestart door Gerdy, 7 april 2011, 23:29:06

« vorige - volgende »

Gerdy

Hallo allemaal daar ben ik weer..

Helaas door gezondheids problemen was het vrijwel onmogenlijk voor mij om op de site te komen..nu het weer wat beter gaat heb ik de stoute schoenen maar weer eens aangetrokken.

Na een vrij lange tijd afwezig te zijn geweest is het nu weer eens tijd om het een en ander te laten horen van mijn valkjes.

Anderhalve week geleden heb ik de blokken buiten opgehangen en heb ondertussen 11 eitjes..er hangen 10 blokken maar niet allemaal in de grote voliere.

Als het lukt dan wil ik komende week foto's van de valkjes maken en van de koppeltjes..

Ik ben alleen tegen een probleem aangelopen dat ik toch echt niet had verwacht..na het infarct van vorig jaar ben ik nogal vergeetachtig geworden en tja wat is er nu gebeurd..ik weet veel namen van mijn valkjes niet meer en dat voelt zo verschikkelijk stom..maar ja hier komt ook wel weer een oplossing voor..

Ik ga jullie ook weer zo goed als kan volgen en hoop dat ik weer een vreugdevol en fotorijk seizoen tegemoed ga.

groetjes Gerdy

Caroline

Hey Gerdy,

wat leuk jouw weer hier te zien!!  :D

Ik heb vaak aan je moeten denken en zat er een tijdje geleden nog aan om Diana eens te vragen of zij misschien wist hoe het met je ging maar Diana zelf is ook niet veel online ....  ::)

Dus echt super dat je er weer bent.  ;)

Hoe is het nu met je, naast je vergeetachtigheid??

Heb je weer grotendeel je zicht terug gekregen??

Kun je weer voldoende functioneren in je dagelijkse leventje??

Hoe is het met je lieve hondje??

Wat een vragen hè. :P Nou, tot gauw en een hele fijne kweekperiode. Maak je zelf nu maar niet druk om de namen, over het algemeen onthouden de valkjes ze zelf ook niet.  ;D

Liefs Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

TheaV

;D
Welkom  back in Town!!!
Wat fijn om jouw naam hier weer te zien!!!
Ik  had al een paar keer een mailtje gedaan, maar niets gehoord.
We pakken gewoon de draad weer op..... ???
Enne... vergeetachtigheid,  heel erg, maar bij wie niet?? De 1 eerder dan de ander. Wel belangrijk dat de valkjes weten wie jij bent,  toch???
Komt vast voor en  groot deel weer goed of met goede ideeën verbeteren.....
Suc6, ook met kweken!!!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*

Hey Gerdy,

Leuk je weer te lezen.  ;D
Ik hoop dat je een goed seizoen zult krijgen met veel plezier en ontspanning.
Ik ben ook benieuwd hoe het verder met je gaat, naje infarct.

groetjes Esther

Gerdy

Het gaat met de valkjes allemaal goed..en ze zijn de winter ook goed doorgekomen..

het is weer een mega eitjes regen hier pfffffff ik durf eigenlijk niet te vertellen hoeveel eitjes er zijn..

Ik heb nu wel vier koppels appart zitten,ik wilde eigenlijk meer koppeltjes in de kweekkooien doen maar er kwam weer een operatie om de hoek kijken..

Ik denk dat ik het dit jaar wel bij één ronde laat..de meeste koppeltjes hebben nu tussen de één en vier eitjes alleen mijn trio heeft 7 eitjes..het komt op een totaal van...schrik niet ,dat deed ik vanmiddag zelf al..32 eitjes.

Er zitten wel drie nieuwe koppeltjes bij en die hebben ook al eitjes..ik heb nog niet gekeken of de eitjes bevrucht zijn..dat is iets voor de komende week.

Als ik beter ter been ben dan duik ik de voliere weer eens in om foto's te maken van de vogies..

Hoi Caroline,

Dank je..Ik spreek Diana zelf ook nooit meer, daar had je niet veel wijzer van geworden denk ik.

Tja hoe gaat het nu met mij..goed met wat ongemakken hier en daar..twee weken geleden nog een operatie aan mijn knie gehad..maar dat gaat met de dag steeds beter.
Mijn zicht is wel gedeeltelijk terug gekomen maar ik heb toch nog wel een stukje wat weggevallen is..
Die vergeetachtigheid is alleen wel erg lastig maar daar is niets aan te doen en ach ..zal ook wel te maken hebben met het ouder worden hihihi.

Met Djyra gaat het super..een heerlijk ondeugend hondje..ze is lekker aan het puberen en heeft me al meerdere malen het hoofd op hol doen laten slaan.

hihihi gelukkig onthouden de valkjes hun eigen naam  niet ...alhoewel zou het wel makkelijk voor mij zijn.

Hoi Thea,

Thanxs, I am back..Ik heb je mailtje wel ontvangen en eigenlijk weet ik niet eens waarom ik hem niet heb beantwoord..sorry hiervoor.

Ach sommige valkjes krijgen nu een ander naam hihihihi..diverse hebben ook voor een andere partner gekozen ..en tja dan kan je verwachten dat ze ook een andere naam krijgen.

Hoi Esther,

Dank je..

Hoe het met me gaat staat eigenlijk hierboven al beschreven..ik heb er weer zin in en hoop dat het met alle valkjes goed zal gaan dit seizoen.

gr gerdy

Larissa

Hoi Gerdy

Super hoor, 32 eitjes van zowel ouwe koppels als nieuwe koppels.

Groetjes Larissa

Caroline

Wow!!!!

Wat een legkippen heb je toch, 32 eitjes!!!!

Ik hoop dat je een fijn kweekjaar hebt.

Bedankt voor je stukje over je gezondheid. Beterschap met je knietje, kusje voor Djyra.  :-*

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

hahaha
wat zal jij het druk krijgen! Hopelijk doen ze alles zelf.

Wanneer verwacht je de eerste jongen?

gr Esther

Gerdy

Hallo larissa,

Ik heb er nu nog meer eitjes bij ..ik ben heel benieuwd hoeveel eitjes er bevrucht zullen zijn.

Hoi Caroline,

Ik durf echt niet meer te zeggen hoeveel eitjes er zijn..ik heb geen idee waardoor ze zo mega vruchtbaar zijn..

Hoi Esther,

Ik hoop toch echt dat ze alles of bijna alles zelf doen..als ik moet gaan bij pappen dan heb ik aan 24 uur denk ik niet genoeg per dag.

rond 23 april verwacht ik dat het eerste eitje uit zal komen.

Al mijn koppeltjes hebben nu eitjes..zelf mijn geelwang popje heeft nu twee eitjes..dit is het eerste jaar dat ik een geelwang jong kan krijgen..spannend.

de vogies zijn dit jaar super vruchtbaar..zoveel eitjes als dat ik nu heb heb ik nog nooit gehad..ik ga ook niet vertellen hoeveel het er zijn..maar het zijn er wel teveel.

vorig jaar hebben ze een zeer onrustig kweek jaar gehad..

eerst vlak voor de kweek de verhuizing van de voliere en hierna mijn hele tuin die open werd gegooid ivm lekke riolering.

Ik hoop echt dat ik niet zoveel pappertjes krijg als vorig jaar ,maarja we moeten het maar even afwachten..vanaf de 34e kan ik het eerste jong verwachten.

ik hoop weer vele foto's te kunnen maken en die met jullie te delen.

gr gerdy

Gerdy

er zijn  heel veel eitjes bevrucht..zal straks een ware donsjes regen worden.

maar ik heb hierdoor wel een vraagje.

Ik kweek alleen in het voorjaar en de zomer..ik heb een royale voliere in de tuin  een nachthok en een paar kweek kooien.

Ik kan eigenlijk niet anders als de valkjes allemaal tegelijk een nestje laten krijgen ivm het plaatsen van de overige valkjes die op dat moment geen nestje zouden mogen krijgen.

heeft iemand een idee hoe en wat ik kan doen om ze niet allemaal een nestje tegelijk te geven maar wel elk jaar een nestje te laten hebben.

ik hoop dat jullie het nog begrijpen.

gr gerdy

Caroline 1569

Ha Gerdy
Leuk je te zien in mijn boekje.
Helaas ken ik je vorige boekje niet maar leuk dat je er weer bent.
Al 32 eitjes??Ik vond  24 al veel.
Gelukkig zijn ze bij mij niet allemaal bevrucht zo de eerste ronde.
Is toch altijd spannend of het goed gaaat met valkjes en parkietjes samen.Maar tot nu toe geen problemen(vorig jaar ook al niet hoor)

Zie je ......
Caeroline 1569

Gerdy

Citaat van: Caroline 1569 op 18 april 2011, 23:46:07
Ha Gerdy
Leuk je te zien in mijn boekje.
Helaas ken ik je vorige boekje niet maar leuk dat je er weer bent.
Al 32 eitjes??Ik vond  24 al veel.
Gelukkig zijn ze bij mij niet allemaal bevrucht zo de eerste ronde.
Is toch altijd spannend of het goed gaaat met valkjes en parkietjes samen.Maar tot nu toe geen problemen(vorig jaar ook al niet hoor)

Zie je ......
Caeroline 1569

wat heerlijk dat je nu zoveel eitjes hebt..hoeveel koppeltjes heb je zitten?

Het gaat hartstikke goed met alle koppeltjes..zitten volop te broeden alleen heb ik nu een vraag...

Ik heb 10 koppeltjes zitten en alle tien hebben ze ook een blok jullie begrijpen dat dat wel veel eitjes geeft...veel meer eitjes als vorig jaar.

Wat doen jullie als er zoveel eitjes zijn..ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om eitjes weg te gooien.

De meeste eitjes zijn ook nog eens bevrucht..

klein beetje hellepie
gr Gerdy

Larissa

Hoi Gerdy

Misschien is het een tip om een paar kweekkooien te maken/bestellen als je de ruimte er voor hebt en zo kun je toch kweken maar niet met allemaal te gelijk

Ik heb nu zelf 3 kweekkooien daar zitten op dit moment de oudste koppels in met allemaal een eitjes, in totaal heb ik 7 kweek koppels, dit jaar 4 oudere koppels en drie jongen koppels
Volgend jaar zijn ze bijna allemaal broedrijp en wil ik in de maand april de oudste weer in de kweekkooi zetten dan hebben ze tot juni om het nest groot te brengen (als alles goed gaat he) en daarna 2 jonge koppels (wel broedrijp)
die hebben dan van juni tot sept/okt.

Hoop dat je het een beetje snapt.

Knuffels Larissa

Gerdy

21 april 2011, 11:14:22 #13 Last Edit: 21 april 2011, 11:16:00 by Gerdy
Het kweek seizoen begint lekker...NIET DUS..

lig ik nog in bed, opeens een hels kabaal buiten bij de voliere echt niet normaal..

springt er een kat tegen de deur van het nachthok..heb de schuur op een kleine kier op een haakje..net klein genoeg dat er geen kat doorheen kan ..dacht ik.....en tegelijkertijd zie ik een valkje op mijn droogmolen zitten.

Ik denk nog op dat moment ooo wat een mooie..ik hoop dat hij geringd is zodat ik weet van wie hij is.

tja nou nou van wie zal dat valkje nu zijn..VAN MIJ NATUURLIJK.

zo snel als ik kan ga ik naar beneden pak het vangnet en ja hoor valkje weg..ik zie hem zo wegvliegen met de kraaien en eksters achter hem aan.

het valkje was is net een jaartje oud en natuurlijk weer een van mijn mooiste  valkjes die ik heb zitten.

ik ben er echt ziek van.

nu maar hopen dat er mensen zijn die hem vinden en ik zal overal advertenties plaatsen.

door dit hele gebeuren..herrie aan de voliere zijn mijn eerste geelwang koppel ook van het nestblok af en zitten er nog steeds niet op.

gr een verdrietige Gerdy

carco

Ach wat balen zeg :(
Rot katten ook altijd :-\
Daarom durf ik mijn nachthok ook nooit open te zetten en is het in de zomer behoorlijk warm binnen.

Ik hoop dat je hem terug vindt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!