valkjes plezier...moeilijk maar verstandig besluit..TWIJFELLLL

Gestart door Gerdy, 7 april 2011, 23:29:06

« vorige - volgende »

Larissa

Hey hey

Ook hier liep ik ff een eindje achter door problemen aan bij mijn eigen valkjes

Tjeetje wat een mooie vogels heb je er bij gekocht, super dat er eentje waarschijnlijk een mannetje is  :D :D

En 4 dubbel gefeliciteerd met de kleine verrassingen in het blok,

Knuffels Larissa

*Esther*

Leuk toch nog een nestje.
Hopelijk dat je deze niet hoeft te pappen!

gr Esther

Gerdy

bedankt voor de leuke reacties...vandaag is wit donsje nr vijf ook geboren..ze worden goed gevoed.

ik wacht maar eventjes met foto's maken...het weer laat het nu niet toe om ze uit het blok te halen.

gr Gerdy

Cherro

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Gefeliciteerd met alweer nummertje 5!!! Gaat wel erg goed hier!!!
Dat ze maar heel mooi en gezond groot mogen worden!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

Gefeliciteerd met donsje 5!

Het weer is inderdaad om te huilen  :-\

Liefs Manon

Gerdy

:censuur  :censuur   :censuur  :censuur  :censuur

Ik mag niet vloeken maar heb het toch heel erg gedaan.

ruim een half uur geleden kijk ik naar buiten en zie dat het dak loslaat van de voliere, ik ga de schuur in om touw te pakken om te kijken of ik het nog vast kan maken en op dat moment hoor ik me een knal en zie zo het dak van de voliere door de lucht vliegen en in de tuin bij mijn buurman belanden..ik schiet meteen in de stress en roep mijn zoon uit bed..op dat moment beld de buurman aan en doe ik de deur opem..met vier man zijn we in het donker bezig geweest..ik heb alle vogels gevangen en in het nachthok gedaan de buurman hield een plank tegen het gat zodat ze niet terug konden vliegen..het blok met de 5 jonkies gered en in een kwekkkooi gezet ..gelukkig zat er nog één ouder op de kleintjes
mijn vingers zijn kapot gebeten door het vangen in de storm en stromende regen..de vogies waren natuurlijk in paniek.
nu maar hopen dat deze ook op de kleintjes blijft zitten.

verder zaten er nog een koppeltje op bevruchte eitjes van een supermooi bonte witmasker koppel..en dat blok staat nu volop in de regen ..die eitjes kan ik wel vergeten..ik ben b;lij dat ik al mijn vogels nog heb..mijn god ik zit hier echt nog met een bonkend hart.

Cherro

O mijn god Gerdy! :o

Wat zul jij geschrokken zijn!!

Gelukkig wisten jullie snel te handelen zeg! jeetje!
Jammer van je eitjes, een half uur is wel erg lang in de stromende regen, maar je weet maar nooit, proberen kan altijd ;)

En zitten de ouders nog in het blok met de jongen?

Wat een schrik zeg!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Landiej

Jeetje! Zelfs ik krijg kippenvel als ik je verhaal alleen maar lees, laat staan hoe jullie je daar gevoeld moeten hebben toen het dak eraf ging :-\ :o
Gelukkig zijn alle vogeltjes gered. Nu hopen dat het met de eitjes nog goed mag komen :-[

Larissa

Jezus gerdy, wat een enorme schrik.....zelf nu ik je verhaal lees zie ik je dak er zo van je voliere vliegen.
Gelukkig heb je de valkjes kunnen vangen en in het nachthok gestopt, ik duim hard voor de eitjes maar een half uur is inderdaad lang

Dikke knuffels van uit een stormig Goor

Gerdy

moet ik nu maar de broedblokken die ik had hangen ook maar weghalen? de ouders zijn er toch allemaal vanaf nu..

smiley

Dit is zo´n beetje het ergste wat je met een voliere kan overkomen .
En ondanks dat je al je valkjes veiligheid heb weten te brengen is het een drama.
Ik hoop dan ook dat je zelf al een beetje bij bent gekomen van de schrik .
Morgen bij daglicht zal de schade pas echt duidelijk worden ,maar alles is te herstellen .
Maar lieven Gerdy de valkjes zijn allemaal gered door jou en je zoon .
Kan je ze niet in het nachthok zetten of is dat geen optie

Dikke knuffel uit Rotterdam
Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Gerdy

De valkjes zitten opelkaar gepropt in het nachthok..deze is niet zo groot maar ze zitten wel beschut in ieder geval.

er zit nog één pop bij de vijf jonge donsjes en die staat nu samen met het blok in een broedblok.

morgen maar kijken of de donsjes het hebben overleefd.

ik heb alleen nu vier bevruchte eitjes uit een blok naar binnen gehaald..maar ja hier kan ik nu ook niets meer mee..de blokken hangen in de regen en de valkjes zitten in het nachthok..

ooooo dit is zo verschrikkelijk balen.

TheaV

Allemachtig!!!!
Ging het net ff lekker, nu dit weer.
Hoe ben je de nacht door gekomen??
En is de schade nu groter dan  verwacht??
Hoe is het met kleintjes, eitjes en de rest???
Is de schade te repareeren??
Ik neem aan  dat je wel  gaas onder het dak had???
Dat ga ik  proberen er hier nog onder te krijgen  nu ik dit hoor.....heb ik nl niet!!!!
Gelukkig is het hier reuze meegevallen met het weer. Veel  regen, koud, maar geen echte storm.....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*