Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Tamireya

wat liieeefff  :-*

De bonte wildkleur is wel eerruugg schattig hoor....ik mag niet teveel in je dagboeje foto´s kijken anders moet ik sneller gaan aanbouwen als ik geplant heb  ;D

Ze zien er goed uit.

Hoe oud zijn ze nu Cherro?

Cherro

Rianne, ik denk dat dat met dit valkje uiteindelijk ook wel zo zal zijn idd. Ik hoop het maar ;D

Tamireya,
Schatjes he ;D

Enne hij is nog te reserveren hoor ;D Dat ene kleine valkje past er vast nog wel bij zonder aan te bouwen  :P

Ze zijn van begin Juli, dus nu een 3 a 3,5 week oud :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Zojuist heb ik Kenji apart gezet samen met James, om te gaan kijken hoe t gaat om hem helemaal alles zelf te laten doen en om hem klaar te stomen voor vertrek naar Samantha :)

Hij was de enige die ik zowel zag eten áls drinken, dat heb ik Bubba nog niet zien doen.

Ik wilde ook niet Bubba én Kenji er uit halen, dat zou dikke stress worden, voor zowel Pino en Gypsy áls mij ;D en nu na een kwartiertje roepen en gillen keert langzaam de rust iets terug (gelukkig! ::)*lol*)

James vind alles prima, alleen de andere valkjes vinden het niet zo leuk dat James uit hun kooi is geloof ik ;D Die gingen dus ook ff lekker mee gillen met Pino en Gypsy.

James zit al lekker te spelen in ieder geval *lol* en trekt zich nergens wat van aan ;D Ik heb hem bewust bij Kenji gezet omdat hij gewoon relaxed is en blijft, wat er ook om hem heen gebeurd, en dat is alleen maar goed voor Kenji nu om zich aan op te trekken :)

Kenji had net al ff 2 zaadjes gepeld in zn nieuwe kooi, maar roept nu nog iets naar paps en mams, dus ff afwachten hoe hij t gaat doen ;D

Ik denk dat ik het zelfde ook met Bubba ga doen wanneer zij er aan toe is, of ik ga haar samen met haar ouders richting de voliere in de koppelkooi plaatsen, daar moet ik nog even over nadenken.

Met de pappers gaat t goed, vanochtend weer lekker haantje de voorste en over elkaar duidelijk voor een hap pap ;D

Buiten zitten ze lekker te genieten van de regen, vinden ze heerlijk ;D

Wij zullen zo ff een barricade maken achter in de tuin nog, zoonlief heeft ontdekt dat je in het gaas kan klimmen van t lage stekje achterin, dus daar moeten ff wat planken overheen of even iets tegen aan ;D
Anders valt ie zo bij de buren bij de schapen in het land *lol*

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Manon*

Hoi hoi!!

Leuke fotootjes weer!!

Je nog te reserveren witmasker is leuk... is het een mannetje?

Onze witte kees heeft geen stamboom en komt ergens weg van de veluwe... weet het plaatsje zo niet...

Succes met het maken van een barricade.... als je dat klaar hebt, dan vindt je zoontje vast weer iets nieuws uit  :P :P :P

Groetjes Manon

Gerdy

wat een heerlijke foto's van je kleintjes...ze hebben allemaal een mega lief koppie.

gr gerdy

Cherro

Citaat van: *Manon* op 25 juli 2011, 13:12:57
Hoi hoi!!

Leuke fotootjes weer!!

Je nog te reserveren witmasker is leuk... is het een mannetje?

Onze witte kees heeft geen stamboom en komt ergens weg van de veluwe... weet het plaatsje zo niet...

Succes met het maken van een barricade.... als je dat klaar hebt, dan vindt je zoontje vast weer iets nieuws uit  :P :P :P

Groetjes Manon

Ik durf t niet met zekerheid te zeggen, uit de mutatieberekening komen zowel mannen als poppen, maar als ik zn gedrag zo bekijk vermoed ik man. Heel rustig, en gemoedelijk.

En die barricade, denk dat er eerst maar golfplaten tegen aan moeten ofzo ;D We willen namelijk een compleet nieuw stek achter hebben, maar dat moet nog ff wachten ;)

Gerdy, dank je wel ;D

Cherro

Kenji zit inmiddels alweer even apart en eet zelf al flink uit de bakjes, roept ook niet echt meer naar paps en mams, dus we gaan het ff een paar dagen in de gaten houden :)
Paps en mams gillen nog wel dus ff doek over de kooi nu ;) Anders is t hier om gek te worden ;D

James vind t wel gezellig en wil knuffelen, Kenji denkt er t zijne van ;D

Cherro

Hij doet goed zn best in ieder geval ;D
Was daarstraks druk met zaadjes en eivoer in de weer, dus het begin is er.

Ik zou hem eerst voor een voeding weer bij paps en mams zetten, maar die waren eindelijk rustig zonder gegil, en ik was bezig met de pappers en dacht ineens:
Heej! Ik heb ze natuurlijk laatst zo nu en dan wat bijgepapt en Kenji vond dat heerlijk, ik laat hem ff een paar happen proeven.

Hij was druk aan t mopperen, en zal we gedacht hebben, daar heb je haar weer me uit de kooi te plukken ;D

Totdat hij die eerste hap pap proeven deed, meneer ging er eens keurig en relaxed voor zitten en ging heerlijk kleine drupjes zitten opsmikkelen. Toen ik wat meer in zn bekkie deed zag je hem gewoon genieten.

Net of draaide zn hele boze bui van het verhuizen vandaag bij, ik mocht hem zelfs weer als vanouds kroelen zonder te mopperen en hij deed mooi zn koppie scheef zodat ik er beter bij kon ;D

Ik ga dus nu gewoon 1 x daags voor de nacht pap geven, zodat hij met een gevulde krop de nacht in gaat en dan eventueel s'ochtends een beetje als ik t idee heb dat t nodig is.

Zit er aan te denken dit ook met Bubba te proberen, maar die was al niet zo papfan, dus of dat lukt  ???

De pappertjes hebben de kropjes ook weer lekker vol en zitten heerlijk te soezen, zal ze zo nog ff een schone keukenrol onder de kontjes geven, en dan is t bedtijd voor ze ;D

TheaV

;D
Dat gaat goed hier !!!
Bubba gaat he tvast ook zo doen, als je toch bezig bent.... kunt geen kwaad om te proberen, toch?

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

Ja, dan is pappen heel erg leuk!!
Als ze het niet gewend zijn of de pap gewoon niet lekker vinden.... dan wordt het meer een partijtje worstelen dan dat  je het voeren kunt noemen  :-\ :-\ :-\

Fijn dat het zo goed gaat!

Groetjes Manon

Cherro

Proberen kan altijd idd Thea, en ja voor de rest gaat t super hier ;D

Manon, klopt.
Bij Kenji wist ik al dat hij pap errrrrrrug lekker vind, dus dacht probeer dat eens even, zodat we niet gelijk weer onrust in de tent hebben, bij Bubba heb ik mn twijfels of ze het wel gaat aannemen.
Zij is als partner gekozen voor onze Bodhi, dus hoop dat ze idd pop blijkt en Bodhi ook *lol* en hij is ook niet geheel tam, dus wat Bubba betreft maak ik me niet zo heel druk dat dat geen kroelkip zou blijken. Ze knalt niet de kooi door, en blijft ook wel zitten, en dat is prima zat ;)

samantha21

goeie morgen!

kenji is een grote smullerd  :)
zijn eerste dagje in de andere kooi zit erop.
op naar een nieuwe dag  :)
ik ga dit weekend de nieuwe kooi halen en dan alvast in orde maken. Kenji komt gelijk dan in de nieuwe kooi want ik wil hem niet te vaak verhuizen van kooi. vooral in een andere omgeving.

ik ben benieuwd wat de dag vandaag zal gaan brengen  :)

Cherro

Citaat van: samantha21 op 26 juli 2011, 09:39:14
goeie morgen!

kenji is een grote smullerd  :)
zijn eerste dagje in de andere kooi zit erop.
op naar een nieuwe dag  :)
ik ga dit weekend de nieuwe kooi halen en dan alvast in orde maken. Kenji komt gelijk dan in de nieuwe kooi want ik wil hem niet te vaak verhuizen van kooi. vooral in een andere omgeving.

ik ben benieuwd wat de dag vandaag zal gaan brengen  :)

Goeiemorgen :)
Klopt!

Tot dusver heb ik Kenji al een paar zaadjes zien pellen en zit hij nu met James op de bodem te spelen met beukensnippers ;D

smiley

Het zou zomaar kunnen dat sadie een man is  :-X
Wel een hele vlotte man maar zonder test is het vaak een gok .
Als ze een man zou zijn  : opalinesplit 2x lutino  kanssplit witmasker bont.

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht