Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Bij deze wil ik een dagboek openen voor mijn valkjes, die sinds vorige week bij mij wonen.

In het verleden heb ik valkjes, gras en engelse parkieten, en kakariki's gehad, ook gekweekt, maar wegens te weinig tijd, en het slecht lopen en vlak daarna beeindigen van mijn relatie, moest ik noodgedwongen mn boefjes herplaatsen.

Mijn ouders hadden nog 2 valkjes zitten, Rikki en Dana, dus helemaal zonder valkjes zat ik niet.

Vorige week waren we bij kennissen, en zij hebben een kakariki zitten. Ik ben verknocht aan het beestje, en zat dus heerlijk om te prutten met hem, en zei terloops dat ik het soms toch wel verschrikkelijk mis nog.

Zegt ie prompt: Nou als je wil mag je de voliere die hier staat wel hebben? Ik hoef er niets voor te hebben, ik heb m vorig zomer wel opgezet, maar eigenlijk heb ik er ook helemaal geen tijd voor, en ik kan hem wel op internet zetten, maar ik gun hem jou net zo lief.

Dus ik:  :o en daarna helemaal  ;D

Mijn moeder kreeg er lucht van dat ik weer een voliere zou gaan opzetten, en belde me daarop gelijk of ik niet haar Rikki en Dana wilde overnemen.
Ze kan het niet meer opbrengen voor ze te zorgen, nu zij en mn vader gescheiden zijn, of ik ze dan wilde nemen.

Ik blij, want wat was er nu leuker om zo mn hobby weer op te pakken met deze boeffies.

Helaas raakte Dana in shock tijdens de reis, en is daar in gebleven en later die avond gestorven, ondanks vervoeren in een speciale reisbox en een doek er over heen om stress te beperken.

Rikki heeft een paar dagen alleen gezeten daarna, wat op zich prima ging, maar als we (en dan vooral ik) weggingen, begon hij te gillen als een gek.

We besloten daarop te gaan kijken voor een maatje, en hebben enkele mensen van hier benaderd en hebben ook op internet gekeken.

Daar kwamen we onze Coco tegen, een naar wat ik dacht wildkleur meisje, maar ze bleek bij aankomst daar een leuke cinnamon bont dametje te zijn :)

Rikki is een plm 7 jarige wildkleurman, een directeurtje, weet precies wat ie wel en niet wil :D

Coco is een plm 2 jarige kleine vreetzak :lol: ;D Ziet ze je eten, is ze er als de kippen bij en gaat gezellig mee-eten.
Verder spookt ze van alles uit, en is de eerste pop die ik ooit een ander geluid dan het normale geluid heb horen maken.

Ze is erg actief in de kooi, en ik merk dat Rikki dingen van haar nadoet nu, en ook ineens bv op de bodem van de kooi rondscharrelt en met de speeltjes begint te onderzoeken.

Het is een grappig stel samen, echt dikke vriendjes zijn ze nog niet zodanig dat ze elkaar kroelen, maar ze zitten wel naast elkaar en komen samen altijd gezellig bij me zitten.

Rikki ziet mij als partner heb ik t idee, bij mij doet hij versieren, het fluitje daarvan, en wanneer hij daarmee bezig is kan ik hem lekker kroelen, wat ik niet hoef te wagen als hij not in the mood is :D

Ik laat ze dus nu ff wat meer op elkaar aangewezen, in de hoop dat ze snappen hoe t werkt tussen man en vrouw, en een koppeltje gaan vormen.

Met zo'n mooie dame verwacht je dat toch wel ;) Nee hoor, zojuist was de zitstok nog doelwit ;)

Tijd zal t leren, we vinden het in ieder geval heerlijk om dit stel in huis te hebben, ons zoontje van 15 maand vind ze ook geweldig, en de vogels zijn hier al helemaal thuis :D

Ons gezin bestaat verder uit mn man, mn zoontje van 15 maand, en we hebben 2 honden:

Een grote zwitserse sennenhond van bijna 4 jaar, en een Pomeranian (dwergkees) van goed 15 maand.

Daarnaast nog 6 katten, 4 heren en 2 dames, waarvan 1 wit en doof, en onze goudvissen en hun baby's.

Bij mn schoonouder op stal staat ons friese 5 jarige paard, en daarmee sluit de veestapel hier voorlopig ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline 1569

Ha Cherro,

Leuk weer een nieuw boekje om te lezen.
Veel plezier hier.
Caroline 1569

Cherro

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

..Neline..

wooow  :o wat veel dieren hebben jullie  ;D. gezellig hoor!
Leuk verhaaltje heb je geschreven. Ik ben benieuwd naar foto's van je vogeltjes  :D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Caroline

Hey leuk dat je een boekje begonnen bent.

Groetjes van Caroline

PS. we willen uiteraard wel foto's zien van je mooie nieuwe aanwinst.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cherro

Dank jullie wel voor de reacties :D

Neline, klopt, t is hier een gezellige beestenboel :D

Zowel mijn vriend als ik zijn opgegroeid met dieren, en de meeste dieren die hier zijn, zijn herplaatst, gevonden of verwaarloosd.

Chevy, onze grote hond is een herplaatser van nu bijna 4 jaar.
Hij moest weg bij zijn vorige eigenaren, want hij was hun kindje omdat ze geen kids konden krijgen, maar toen ze hem hadden bleek ze ineens in verwachting, en moest Chevke baan ruimen.
De Jack Russel mocht blijven, hij niet.

Hij is super met kids, en was een superverjaardagscadeau ;)
Mijn vriend wist niet wat me te kopen, en hij wist dat ik mijn hond die een 3 kwart jaar eerder was overleden aan een maagkanteling verschrikkelijk missen deed, en besloot dat we zouden gaan kijken voor een pupje.

Ik wilde toch ook naar de herplaatsers kijken en zag daar Chevy :D

Roxy is een kraamcadeautje van mn schoonouders. Ik was bij haar geboorte, en ze is ongeveer een maand geboren nadat ik beviel van mijn zoontje :D

De katten. Giz en Caddy heb ik vanaf kitten af aan en gingen natuurlijk met me mee.

Die zelfde zomer vonden we op de boerderij van mn schoonouders een nestje wilde kittens, ze hadden zelf geen katten, dus een wilde kat moest daar haar nest gelegd hebben.
De kittens waren verlaten en koud, dus hup, in de trui en meegenomen. We hebben ze grootgeflest en 2 wonen bij vrienden en 2 zijn blijven plakken.

Dat waren er dus 4.
Toen kwam er een jong ventje bij van nog geen 4 maand oud.
Vrienden belden me of ik wist of hij geflest moest worden en of ik wilde komen, want de dierenambu kon nog wel even duren.
Ik er hoogzwanger heen, zit daar een prachtig klein boefje, met grote bange ogen, vies, mager, verwaarloosd, die toen ik riep naar me toe sloop en veilig op schoot sprong en begon te spinnen als een gek.

Hij koos mij.. Dus gezegd dat ze de dierenambu waar ze nog steeds mee aan t bellen waren af moesten zeggen, en dat ik hem wel mee zou nemen.

Dat waren er 5.

Toen Joy, dove Joy die zich gedraagt als een hond :lol:
Zij was van een vriendin van me die haar wegens verhuizen naa rkamers niet mee mocht nemen.

Ik kon haar toen ook niet hebben, ze logeerde altijd bij mij als mn vriendin op vakantie was, en mn andere vriendin bood aan haar te nemen.
Helaas kwam deze vriendin financieel in de knoei, en met het grote aantal opvangkatten moest ze herplaatsen.
Dus ik overleggen hier, want Joy moest niet zomaar naar iemand, en we besloten een kattenren te bouwen en Joy hier op te nemen.
Ze is hier of is ze nooit weggeweest :D

Ons paardje was bij vriendlief inbegrepen :D ;)

De visjes hadden we in een klein vijvertje, maar nu binnen want de vijver vroor tot de bodem aan toe dicht, en van t zomer komen zij met een aantal van hun kids in onze nog te maken vijver.

en de vogeltjes, my old love, komen ook weer terug in mn leven, eerder dan verwacht dankzij die lieve kennis die mij zijn voliere gunnen deed, en ik vind het heerlijk :D

I love my life, en vind het heerlijk dat mijn zoontje nu ook opgroeit met dieren. Hij vind het geweldig, en ik geniet dagelijks van dat stel hier :D

Hier onze Rikki :D

En hier onze nieuwe dame Coco :D

Cherro

Een kleine update in Villa Valk :D:

Ik zat te even te kijken bij te koop/gevraagd, en zag daar een koppel valkjes aangeboden worden, die weg moesten wegens omstandigheden.
Hier op het forum gezocht, en daar vond ik ze terug onder het kopje Gypsy en Pino :D

Na heen en weer mailen en zien van wat foto's, en overleg met mijn wederhelft besloten dat we deze 2 graag een fijn thuis zouden willen geven als de eigenaren ons ok vonden, en die hebben zojuist hun OK gegeven :D

Ben erg blij dat ik deze 2 een fijn thuis kan geven, wat voor de eigenaren ook een hele geruststelling zal zijn, en zo kunnen ze Pino en Gypsy ook blijven volgen :D

Binnenkort komen dus Gypsy en Pino hier wonen en we zijn er helemaal blij mee :D

Ik houd jullie op de hoogte en de foto's volgen snel ;) :D

Larissa

Hey Cherro

Leuk dat je Gipsy en Pino gaat opvangen, en het lijkt me inderdaad een gezellige beestenboel bij jullie.
Ik ga me best doen je te blijven volgen

groejtes Larissa

..Neline..

ahh, leuke foto'tjes van je twee valkjes. Alleen in je eerste stukje schreef je dat Coco een Cinnamon Bonte pop is, maar ze is alleen Cinnamon  ;)

Super dat je nog twee valkjes een leuk huisje bied!   :D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Cherro

15 februari 2011, 22:58:12 #9 Last Edit: 15 februari 2011, 23:10:11 by Cherro
Ja, we hebben er ook ontzettend veel zin in :D
En voor de eigenaren is het ook fijn dat ze zich geen zorgen meer hoeven te maken over het vinden van een plekje :D Het is al erg genoeg voor ze dat ze moesten besluiten tot herplaatsen, dus ben blij dat ik hun zo helpen kan.

We kijken er nu al erg naar uit om ze hier te hebben :D

Over Coco, Ze is wel bont voor zover ik weet. ;) Ze heeft allemaal kleine bonte plekken in haar nek, alleen zie je die niet op de foto's.

Haar achterhoofdje heeft diverse bonte plekjes, alleen op haar lichaam zie je deze niet.
Volgens mij is een vogel dan alsnog nog steeds bont, of ik moet t echt verleerd zijn ;).

Heb nog ff gecheckt bij de mutatielijst bij cinnamon bont en haar evenbeeld staat er keurig bij ;) :D

Caroline

Sorry maar ik ben het met Neline eens, Coco is prachtig maar NIET bont.

Het is een cinnamon meisje met split bontvlekjes in haar nekje. Wat betekend dat ze drager is voor bont maar het visueel niet draagt.  ;)

Leuke voorstelronde van je beestenboel hoor.

Groetjesssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cherro

Dan moet de website dus snel aangepast worden  ;D

Foto van een volgens de site bonte cinnamon  ;) Welke sprekend op mijn Coco lijkt.

Ze heeft op haar achterhoofd een grotere vlek, en daarom heen kleinere vlekjes.

En de link:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutacinnamonbont.htm

Maakt ook geen donder uit verder, wel of niet, ze is een prachtig cinnamon meisje, en ben hardstikke blij met haar :D

Nu alleen nog hopen dat Rikki ook zo blij met haar gaat worden :D

Hij vind haar wel aardig geloof ik, zitten wel bij elkaar,  en zitten samen op de stoel of op de bankleuning of op tafel, maar toch kiest hij voor zijn stok om op te wippen en mij te versieren ipv deze mooie dame het hof te maken  :D ;)
Mafkees :lol:

Caroline

De foto die je laat zien maken de vlekjes in de nek de valk niet bont maar de lichte slagpennen geven aan dat het om een bont valkje gaat.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cherro

:D Bedankt voor je toelichting Caroline :D
Zijn we weer wat wijzer geworden, ik meende echt, toen ook al, dat dit ook gewoon onder bont viel. Niet dus :D

Enfin, het is een heerlijk stel, en dat is t belangrijkste :D

Caroline

Inderdaad, het is een prachtig valkje.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.