Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

..Neline..

;D ;D

Het is zeker een mooi stelletje  :D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Cherro

Coco is inmiddels alweer even bij ons, en t gaat erg goed met haar.
Alleen heb ik nog nooit meegemaakt dat een vogel bij het horen van de borden al zo begint te schooien haha :D

Ze maakt dan een speciaal hoog fluitje en gaat dan scheef met dr koppie zitten wachten of ik haar ook wat brengen kom.
Ze weet inmiddels de koektrommel met theekoekjes ook al te vinden :D

Haar veren beginnen mooi terug aan te groeien, vind het zo zonde dat ze gewiekt is bij die mensen, al vermoed ik dat zodra ze vliegen kan het ook nog wel een toer word haar weer in de kooi te krijgen, want het is een echte clown en ze mag graag haar dingetjes uitspoken :D

Als ze nu vliegt is het een meter en plof.
Dan kijkt ze ff waar ik ben, rent als een trein naar me toe, gebruikt mij als trap voor waar ze heen wil. Vensterbank, salontafel, stoel :D

Rikki vind haar wel oke, maar daar is t ook wel mee gezegd.
Nu ik dit schrijf zit meneer te wippen op de stok, terwijl ik dan denk: Heelleeeeeeeuw?! Je hebt een prachtige meid in je kooi zitten en je wipt je stok? Vraag me af of dat ooit nog goed komt, of dat ik zn grote liefde blijf.
Ik vermoed het laatste ;) Hij doet nu ook niets dan gillen zodra ik uit zn gezichtsveld ben, de malloot :D

We zien het wel :D

Als het meezit en mn vriend hoeft niet te werken, gaan we zaterdag trouwens Pino en Gypsy ophalen, en daar hebben we zoooo'n zin in :D Ben zo blij dat ik ze een thuis kan bieden, het is gewoon rot als je door omstandigheden je vogels niet houden kan en dan ben ik alleen maar blij dat ik die mensen helpen kan door ze hier een warm thuis te bieden..

Heb al wat foto's gekregen van Conny, en ze zien er super uit :D Plaatjes :D
Zal ze ff hier proberen te plaatsen :D

Ben zo blij dat mn vriend het ook zo leuk vind, die is net zo enthousiast als dat ik ben, en we zijn gisteren in de tuin bezig geweest met kijken waar de voliere komt, en hoe we t hebben willen, en dan langzaam aan spul halen om op te bouwen.

We moeten eerst een rij coniferen er uit halen, en een deel vlakken, zodra dat klaar is, zetten we de voliere er eerst zo neer, maar we waren er al snel over uit dat we de vlucht zoiezo nog wel anderhalve meter langer willen maken dan dat we nu hebben :D Time will tell :D Leuk project waar ik nu al naar uitkijk :D
Ben nog aan t dubben over het binnenhok, wil ook weer wat gaan kweken, maar weet niet wat nu wijsheid is.
Destijds had ik de blokken in het binnenhok, maar toen veel gedoe met de grasparkieten die ik er bij had, en als je een koppel in een aparte broedkooi doet, weet je zeker wat de ouders zijn en zo..

Maar ff zien dus ;)

Mn neef belde overigens gisteren, die hoorde via via dat ik weer met een voliere aan t starten ben, en die weet dat ik gek ben op valkjes en kakariki's en dat ik voor tegen de zomer ook nog een koppeltje kiekjes wil hebben, en die gaat me lekker zitten maken. Hij riep al steeds, als jij ooit wel weer vogels hebben kunt, dan krijg jij van mij een mooi koppeltje vogels.
Hij heeft dus nu een nestje gele roodvoorhoofdjes zitten, en hij verwacht een nestje met wildkleur, cinnamon en bont, ieeeeeeeh!

Zit op mn handen dus hier he :D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Hier zijn de foto's die ik van Conny kreeg van Pino en Gypsy :D

Ben benieuwd wat jullie van ze vinden :D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline 1569

Wat een mooi stel krijg jij er bij.
Gelukkig dat ze goed terecht komen.
Groetjes Caroline 1569

Cherro

Ja leuk he :D op de foto zien ze er al superleuk uit, dus ben helemaal benieuwd naar ze in real life :D

Heb zo'n zin in zaterdag :D

smiley

Hoi

Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover , dan mag je Pino en Gypsy  ophalen  ;D ;D

Vergeet je reiskoffertje niet klaar te zetten  ;) ;)en mee te nemen natuurlijk .

Ik zie jullie morgen bij Aad en Sonja .....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

Jaaaa nog 1 nachtje :D We hebben er echt ontzettend zin in :D

Alles staat al klaar haha ;) de reisbox staat al klaar met een krantje er in, en de kooi hebben we net al ff van boven gehaald, en die maken we alvast klaar voor gebruik, kunnen ze dr morgen zo in. :D We zijn onze complete inrichting al aan t aanpassen aan de valkjes haha  8)

Larissa

hey hye

Het zijn mooie valkjes hoor, veel plezier morgen bij het ophalen

groetjes Larissa

Cherro

Na gisteren laat op bed, en weinig slaap van de spanning :D zijn we vanochtend om rond 8 uur vertrokken van huis.

Op naar Rotterdam met zn 3tjes, Spannend!
In totaal waren we bijna 2 uur kwijt met rijden, en was het wel ff wennen om in zo'n grote stad te zijn :D
Maar we konden de tomtom feilloos volgen, we werden keurig op adres "afgeleverd"door het ding :D

Daar aangekomen kennis gemaakt met Sonja en Aad, en Conny, 3 ontzettend leuke en lieve mensen! Ben blij jullie ontmoet te hebben, al was de reden er van minder leuk natuurlijk. Jullie zijn stuk voor stuk schatten! :-*

Na aankomst kennis gemaakt met Pino en Gypsy en wat zijn ze leuk! :D
Kreeg al kusgeluidjes toe, en ze kwamen beide nieuwsgierig kijken :D

We hebben even gezellig met zn allen koffie gedronken, Jesse ons zoontje, heeft met de hondjes gespeeld en de valkjes geprobeerd te lokken, en t was erg gezellig :D

Leuk om gezichten achter de berichten te zien :D

Toen was het tijd om weer richting t hoge noorden te gaan, en de heer en dame werden handig door Conny uitgevangen en in de reisbox gedaan en daar gingen we dan..

De reis hield nog niet op, want we moesten ook nog even naar Lelystad, daar kwamen we langs op terugweg.Daar zou ik gaan kijken bij een babyvalkje van een aantal week oud die net zelfstandig was.
Daar gekomen was de ukkepuk precies wat ik verwacht had, en nog jong genoeg om tam te krijgen, en net als met Pino en Gypsy waren we helemaal verkocht.
Er zaten meerdere prachtige valkjes, maar dit ukkepukje sprong er voor mij echt wel uit.

Toen viel Bas zn oog op een leuk eigenwijs bont valkje, alleen was die wel aardig wild.
Toch was Bas helemaal verkocht, en wilde die ook graag mee hebben. Dus zo gingen we ipv 2 met 4 naar huis :D

Pino en Gypsy zitten samen in een kooi, van de week komt mijn andere kamervoliere naar hier en krijgen ze die als woning hier in huis, nu zitten ze ff in zo'n grote kooi op standaard, en ze zitten al lekker te eten en zijn ook al ff op mn hand geweest.
Ze zitten nu lekker zichzelf te poetsen, en wat geluidjes te maken, en lijken zich al aardig thuis te voelen, al is het wel ff wennen nog natuurlijk en schrikken ze soms nog iets.
Vooral als Jesse loopt te spelen, met bijbehorend lawaai, maar dat zal met een paar dagen ook wel anders zijn ;)

De 2 kleine valkjes zitten bij Rikki en Coco in, Rikki trekt zich geen biet van ze aan en doet zn ding, en Coco en de wildebras hebben een hele tijd gezellig samen gezeten.
De babyvalk, hmm die vind Coco maar raar, ze zat wat te blazen, en raar te kijken, maar t gaat nu al aardig goed :D De baby trekt zich er weinig van aan, en de baby heeft ook al ff bij me gezeten, zich laten kroelen, al moet hij/zij nog wel ff wennen ;)

Het wildebrasje wist bij thuiskomst te ontsnappen toen we hem in de kooi zouden doen, en Bas zou hem pakken, maar dat had ie beter niet kunnen doen ;)D
Die heeft nu een flinke jaap :-\
Ff een handschoen gepakt en hem in de kamervoliere gezet, en toen hij eenmaal tot rust gekomen was, en ik voorzichtig hem benaderde, besloot hij toch ff een paar seconden op mn arm te zitten. Hij is wel handtam geweest, dus we gaan zien of hij dat weer terug kan worden.
Het begin is er ;) We zullen zien of we er meer uit kunnen halen, maar we laten nu alle boefjes eerst lekker bijkomen van de reis  ;)

Niets moet, alles mag hier, dus ze bepalen zelf tot in hoeverre ze bij ons willen zijn of niet. Als ze maar happy zijn, en als ik zo naast me kijk, en hoe ze er bij zitten, zit dat wel goed :D

Sonja en Aad, voor jullie was het niet makkelijk, afscheid te moeten nemen van jullie lieve schatten, en we willen jullie nogmaals bedanken voor Pino en Gypsy, jullie vertrouwen in ons, jullie gastvrijheid, en alle spulletjes, en zoals we al gezegd hebben, jullie zijn altijd welkom, de deur staat open, en de kooi van de vogels ook ;)  :-* :-*

Als jullie wat willen weten, gewoon mailen of pb-en, geen probleem!

Ook jij Conny, ontzettend bedankt!

Nu even snel wat foto's inladen, en dan naar bed. T was een lange, maar zeer geslaagde dag! :D

Cherro

Foto's! ;D

Allereerst Pino en Gypsy, het is zo mooi om te zien hoe dit koppeltje met elkaar omgaat :D

Het zijn echt 2 schatten, en ik geniet echt volop van ze :D

Het bonte valkje, wat daar Flip heette, maar we zijn er nog niet over uit of de naam wel helemaal bij mn past, dus kan zijn dat die nog veranderd ;)

En het babyvalkje, een geparelde bonte witmasker, waar we nog een naam voor moeten verzinnen, alleen moeten we een naam kiezen die voor zowel jongen als meisje kan, want het is nog niet echt duidelijk of het een man of pop is ;)

Cherro

Zo, de eerste nacht zijn we goed doorgekomen :D

Heb besloten om toch voor de zekerheid vannacht bij de valkjes beneden op de bank te tukken, stel ze zouden in paniek raken dan kon ik ze geruststellen.

Alles is goed gegaan, om half 7 vanmorgen schrokken ze alleen allemaal ergens van, dus heb ik ff t hele stel ff gerustgesteld en zaten ze al snel weer lekker te slapen :D

Pino en Gypsy zijn bezig met een poetsbeurt, en zijn net al ff komen kijken wat ik ze aan t vertellen was :D
Pino heeft ook al ff op mn hand gezeten, dus gaat echt super :D

Rikki en Coco vinden dat ze er wel uit mogen, en zitten met zeurgeluidjes achter me te mopperen  ;D en Bodhi en Flip (jaja de baby heeft een naam ;) ) zitten nog wat te tukken.

Flip heeft net wel ff met 1 pootje op mn hand gezeten, al was het zeer waakzaam, en nam ook een stukje koek aan, dus heb wel vertrouwen dat deze wildebras wat rustiger gaat worden als hij maar genoeg aandacht krijgt :D

Bodhi, babyboefje, laat zich voorzichtig onder licht protest kroelen, hmmm wel lekker, maar toch ook wel spannend, dus ook daarmee gaat t vast en zeker lukken.

Ik, ik zit nog steeds met een  ;D Ben zo blij met mn stelletje hierzo! ;D

Nogmaals bedankt Aad en Sonja en Conny!

smiley

Hoi Hoi

Wat fijn dat het allemaal zo lekker gaat met je nieuwe aanwinsten .
En het is waar met een beetje geduld kom je een heel eind .
Pino alweer aan het fluiten dat is een goed teken .
Geniet jij maar lekker van je valkjes dan geniet ik op afstand met je mee  ;) ;D ;D

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline 1569

Hallo

Jaja je gaat voor 2 en komt terug met 4.
Hoezo valkenvirus? ;D ;D ;D
Ze zijn wel mooi hoor...
Groetjes Caroline 1569

Sally

Hey
Ik kom hier ook is effe een bezoekje brengen. Leuk boekje heb je.
T gaat wel rap daar, eerst heb je maar 2 valkjes en nu heb je het opeens verdriedubbelt.  ;D

Leuke foto's van je valkjes.  :)

Cherro

Ja Conny, echt geweldig :D
Hij begon eerst heel voorzichtig met een fuutje, en toen ik reageerde, wat harder, en opeens hup een riedeltje :D

Caroline, klopt :D Ik zou naast Pino en Gypsy nog gaan kijken bij Bodhi op de terugweg, en toen we daar waren was ik net zo verliefd op Bodhi als op de foto :D, en mn vriend ineens: Wauw, kijk eens, die is leuk! En gelijk vragen of we die ook over konden nemen.
Het viel haar wel ff moeilijk, maar Flip mocht toch mee :D

Ik ben ook erg blij dat mn vriend nu al net zo besmet is.
Mijn ex deed destijds zo moeilijk en moest er niets van hebben, dus het is heerlijk om iemand naast me te hebben die er nu al net zo gek mee is als dat ik altijd geweest ben :D

Die grapjurk begon er vanmiddag zelfs al over om gaten in t plafond te gaan boren zodat we schommels op kunnen gaan hangen :lol: Ik bedoel maar!

Sally, dank je wel :)

En klopt, t is aardig snel gegaan haha, ik had ook niet verwacht dat we met ipv 2, mogelijk 3, uiteindelijk met 4 naar huis gingen:D

Maar het is echt heerlijk weer valkjes om me heen te hebben, en we genieten er zo van :D