Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Larissa

Mooie valkjes heb je er bij op gehaald, hoop dat je er lang van mag genieten

groetjeS Larissa

Cherro

Dat hoop ik ook Larissa :D

Hier zijn even weer wat foto's van vandaag :D

Pino en Gypsy

Coco en Flip

Bodhi

En Rikki, die probeert snel de andere kant op te kijken :D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Goeiemorgen allemaal.

Weer even een update :)

Alles gaat erg goed hier.
Al schrijvend zit Rikki op de rand van mn laptop, Coco zit bij Pino en Gypsy op de kooi, Bodhi besloot net lekker weer de kooi in te willen en Flip houd vanuit de kooi alles goed in de gaten.
Hij is erg nieuwsgierig, maar er bij komen, daar peinst hij nog niet eens over ;)
Geeft niets, hij mag doen en laten wat hij zelf wil.

Vanochtend is een ochtend van Serenades hier :D
Eerst begon Rikki, toen deed Pino ff een paar toontjes, maar opeens hoorden we deuntjes die ik nog niet eerder had gehoord.

Zit ik te spieken waar t wegkomt, zie ik ons kleine Flipje dus heerlijk zitten fluiten, en ook wat brabbel geluidjes, net of probeerde hij iemand na te praten. Ben dus erg benieuwd wat ik van hem wat dat aan gaat nog kan gaan verwachten :D

Bodhi is denk ik ook een man. Deed vanochtends ook 2 x een poging tot een fluitje produceren, onze kleine ukkepuk :D
Ook zegt mn gevoel sterk dat t een man is, en meestal zit mn gevoel wel aardig goed, dus ben benieuwd :D Nog ff geduld :D

Alle nieuwe birdies doen t super :D
Pino en Gypsy hebben gisterenmiddag heerlijk zitten genieten in t middagzonnetje, en van hun trosgierst en stukjes wortel, vonden ze heerlijk :D

Als t meezit haal ik vrijdag of zaterdag de andere kamervoliere op, dan krijgen zij ook een grotere woning.
De kooi nu kan ook wel, maar ze verdienen gewoon hun eigen grote prive-villa :D Hopen dat ik dat ding in elkaar kan gaan krijgen.

De 2 kleintjes gaan ook super.
Bodhi vliegt ook al wat, en begint nu ook in te zien dat hij niet perse op de gordijnrails hoeft te verstoppen, maar dat t ook best leuk is om bij vrouwtje te landen.
Ik krijg al wat kusjes en hij vind mn ketting losslopen geweldig werk.

Flip houd alles gewoon in de gaten, stapt heel af en toe goed op, en ook gelijk weer af want t is wel erg spannend.

T zijn allemaal koekiemonsters, behalve Rikki, theekoekje is wel iets wat ze ook heerlijk vinden :D

K ben helemaal blij met mn 6tal, heerlijke boefjes :D

Zijn alweer zat nieuwe foto's gemaakt, dus ook die volgen nog ;)

De rest moet van de wortel nog niet zoveel hebben, en we halen straks ff appel en zo op, kijken wat ze daar van vinden.

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Onze Flip  :)
Ik ben erg benieuwd wat hij gaat doen straks. Zal hij toch besluiten dat we ok zijn, of zal hij gewoon lekker in zn kooi willen blijven en zn gang gaan.. Time will tell... :)

Onze Pino :) Samen fluiten we deuntjes, hij is zo'n schat :)

Onze Gypsy, die verstoppertje speelt en haar mooie oogjes verstopt :D Zij en Pino zitten elkaar nu heerlijk te kroelen :) Ik heb nog nooit zo'n close stelletje gezien als deze 2, we genieten volop van ze :D

Coco ging ff op visite bij Pino en Gypsy , en ging mooi naar beneden zitten kijken :D
Ze kan ook lekker streng kijken zoals op deze foto te zien is :lol:

Rikki heeft t niet zo op foto's, die zat tijdens t foto's maken mooi bovenop mn hoofd :D

En dan Bodhi, kleine baby in heel zn doen en laten.
Heel parmantig een poging doen om van de ene stok naar de andere te springen, maar zo klein als dat ie nog is red hij t soms net niet, en klimt dan heel beteuterd weer omhoog.
Hij vind het heerlijk om nu in mn nek te zitten en met mn haar en ketting te spelen en begint met kusjes :D Hij past zich supersnel aan :D

Ik ben erg blij dat alle valkjes zo leuk met elkaar overweg kunnen, nieuwsgierig naar elkaar zijn, en soms ook lekker op elkaar kunnen mopperen.

Ben zo blij met mn fantastic 6 :D

Cherro

Net een mailtje van Flip zn vorige vrouwtje gehad, had haar ff gevraagd hoe oud Flip nu is, en ze schreef dat Flip net 2 jaar is.

Ik vind hem er nog zo piepjong uitzien, dacht zelf eerder een maand of 9 tot een jaar oud.

Hij is niet geringd.

Hij schijnt trouwens te kunnen niezen naast het fluiten wat ie doet, hij schijnt: moet ik je pakken, te kunnen zeggen, en kusje te zeggen :D

Wat denken jullie als jullie zijn foto zien?? Wat voor leeftijd ongeveer?

Cherro

vandaag een klein mijlpaaltje  ;)

Flip was zojuist aan t roepen naar Rikki Coco en Bodhi toen deze alledrie uit de kooi bij ons zaten, en ik besloot hem naar een zijuitgang te dirigeren zodat hij ook ff de vogels kon strekken.

Hoe hem de kooi weer in te krijgen zou ik later wel zien ;).

Flip is alleen een plafondbonker, heb nog nooit een valkje gehad die dit deed.

Hij maakte een noodlanding op de buis van t rolgordijn, en daarna stapte hij in de vensterbank.
Toen ik hem pakken zou zou meneer ff lelijk bijten, hij is de enigste die helemaal niet meer handtam is, en al heel lang niet meer in handen is geweest , dus met een speeltje heb ik hem op laten stappen om mijn handen en armen te sparen. Als hij eenmaal besluit te bijten bijt hij echt flink door, zelfs al heb je hem niet eens beet.
Hij bleef rustig zitten en daarna kon ik hem ook voorzichtig aanraken, maar was wel op mn hoede.
Toen ronde 2, weer tegen t plafond omhoog, en toen ik hem zou pakken was het weer uithalen.

Dus mn vriend hem met een speeltje gepakt, en toen heb ik hem maar weer in de kooi gezet.
Was leuk genoeg voor een eerste keer, van de week maar weer een keer proberen  ;D Het begin is er ;)

We hebben voor Coco en Bodhi een grote zitring in het plafond gedraaid, waar ze net heerlijk op hebben zitten spelen.

Bodhi oefent nu vliegen en is van de speelring naar het aquarium gevlogen en van het aquarium zojuist naar Rikki en mij op de tafel :D

Pino en Gypsy gaan we ook snel proberen eens los te laten :D

TheaV

Ik heb even  de tijd genomen om ook jouw boekje te lezen. Wat kun jij  schrijven!!  Lekkere lange verhalen. En in zo een korte tijd al zoveel mazzel met zoveel  Valkjes te mogen krijgen, geweldig!!! En ook zulke moooie!!! Mijn wens is nog ene buitenvoliere....... zoooveel ruimte hier.

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Dank je wel :D

En ja ik heb zeker geluk dat ik zulke kanjertjes heb getroffen :D

En dat kan ik me voorstellen, het hebben van een grote voliere met allemaal prachtige valkjes is ook gewoon geweldig :D Wonen jullie een beetje ruim daar?
Wij hebben een hele lange diepe tuin, dus wij gaan dit voorjaar bezig een buitenvoliere op te zetten, heb er nu al zin in :D

Cherro

Vandaag besloten om toch Pino en Gypsy eens lekker hun vleugels te laten strekken en we zouden wel zien of we ze er weer in konden krijgen :)

Inmiddels hebben ze 2 rondjes lekker gevlogen, en kwam Gypsy, ja onze verlegen Gypsy als eerste bij ons zitten.
Ze heeft al ff op mn schouder gezeten, en Pino liet zich daarna ook makkelijk pakken :)

Waar Gypsy gaat, gaat hij ook haha!

Nu zitten ze boven de kooi in de speelring die we gisteren opgehangen hebben, alles aan t onderzoeken, en ondertussen zichzelf aan t poetsen.

Zou ze net ff op laten stappen, dat viel niet zo in de smaak :D en kreeg ik moppers, dus ik laat ze ff lekker geworden, en we kijken straks wel of ze zin hebben om zelf hun kooi weer in te gaan ;)

Flip is de hele ochtend met serenades bezig geweest, en doet ook lachen heb ik ontdekt, ik verwacht ook wel dat hij straks gaat praten misschien. Hij schijnt Kusje en moet ik je pakken, te zeggen, dus ben benieuwd :D

Caroline 1569

Ha Cherro

Wat leuk he als ze kunnen brabbelen en van alles zeggen.
Japie kan dat ook zo.Krijg wel 1000 kusjes op een dag en een fluitconcert....
En tja waar maak je valkjes blij mee...inderdaad kettingen,ringen,toetsenborden etc.
Groetjes Caroline 1569

Caroline

Hele leuke foto's heb je geplaatst hoor.

Mooie valkjes heb je via Conny.

Alvast een heel fijn weekend, groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cherro

@Caroline, Klopt :D Ben Conny ook erg dankbaar voor het plaatsen van de advertenties.
Vind het wel nog steeds heel erg voor de eigenaren, maar ze doen het hier super, en dat moet voor hun ook een troost zijn.

@Caroline 1569
Ja dat is echt leuk :D

Ik was overigens gisteren bij een vriendin met 2 bonte boertjes, die vogels kunnen ook praten zeg!

Cherro

Even weer een update ;D
Pino en Gypsy zijn verhuisd naar hun nieuwe kooi :D

Moet alleen de ti-reps in t dak nog ff vervangen voor passende moertjes, maar dat is 5 tellen werk ;)

Het was nog een heel gedoe.
De kooi lag bij mijn vader thuis, en kennissen van mij hadden hem 2 jaar terug geleend, en helaas is hij daar niet ongeschonden uitgekomen.
Wat platen krom, geen schroefjes meer, en geen wielen te bekennen.
Met veel pijn en moeitje van die bureaustoelwielen er onder gekregen. Had geen gereedschap bij de hand, dus moest het met keukengereedschap zo maken dat die dingen er in passen deden.

Daarna de platen goed recht maken, met ti-reps aan elkaar zetten, en de rest rechttikken.

Toen het dak er op, en vastgezet met ti-reps, en de ti-reps van de panelen afgehaald, want dat lijkt me niet erg goed voor de vogels als ze daar aan gaan bijten.

Schommel er in, en wat speelgoed, en 2 stokken er in, en straks nog ff de wilg van mn schoonmoeder bijwerken, voor wat extra takken.

Zonet dame en heer overgezet in de nieuwe kooi, en ze zijn helemaal in hun element.
Mag ook wel, t heeft bloed zweet en tranen gekost :lol:
Maar alleen beetje balen dat de kooien zo verschillend zijn, dus ik ben druk aan t kijken of ik nog een zelfde soort kooi kan vinden als mijn eerste kooi, al valt dat nog niet mee.
Dan is alles wat bij elkaar passend ;)

Enfin, of t nu lukt of niet, Pino en Gypsy genieten lekker van hun nieuwe paleis, hebben ze weer lekker op en top de ruimte :D

*Manon*

Zie ik ineens dat jij al een boekje hebt  ;D ;D ;D

Heb effe lekker zitten lezen en vooral kijken naar al dat moois wat je in korte tijd bij elkaar hebt verzameld... wat een smoeltjes... flip vind ik zooooo lief, inderdaad wat je zegt dat hij nog zo'n babyface heeft....

Ik ga je volgen vanaf nu... leuk!!

Fijn weekend!!

Groetjes Manon

TheaV

En  zo ben je lekker bezig.... ;) Nu nog foto's van  kooi en huisvesting??

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/