Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Thea, k heb echt mn complete huiskamer heringericht ;D
Ik wilde eigenlijk de kooien naast elkaar, maar dat past niet echt, ook omdat het 2 verschillende kamervolieres zijn, dus heb nu naast de bank een voliere, en naast de eettafel een voliere staan.
Of t zo blijft, geen idee, maar voor nu kan het er mee doen ;)

Foto's volgen nog :D

Manon, klopt haha :D
En Flip ziet er inderdaad heel lief uit met zn babyface, maar oooei wat kan hij flink bijten! Word wel wat minder snel bang dan eerst, dus we zullen zien waar we met hem komen ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Vandaag hebben we besloten voor het eerst alle valkjes bij elkaar los te laten in de woonkamer.

Eerst Rikki, Coco, Bodhi en Flip.
Flip was eerst straaljager aan het uithangen (zonder plafondbonken ditmaal, hij leert snel ;)) en belandde uiteindelijk boven op het aquarium.
Van daar heb ik hem op mn arm gezet, en heeft hij een kwartier! heerlijk bij me gezeten en zat zelfs gewoon te reageren op mijn geluidjes ;D

Daarna Gypsy en Pino er uit, die hebben ff heerlijk de vleugels gestrekt en zijn daarna bij de rest op de speelring gaan zitten.

Opeens sprong Rikki van mn hoofd toen ik door de kamer liep op mn schouder, en plofte er een ander valkje op mn hoofd.

Ik zeg tegen mn vriend: Wie zit er op mn hoofd?! Flip kan het niet zijn, Bodhi zou eerst een extra landingsrondje moeten doen, en Coco kan deze afstand nog niet halen.

Pino zit op je hoofd, zegt ie met een grijns.
Rikki helemaal beteuterd haha!

Daarna vloog Pino ook nog ff bij Bas, even kijken en kletsen, en daarna nog ff een tijdje bij mij gezeten.

Toen was het toch tijd om zn vrouwlief op te zoeken en kon Rikki zn vertrouwde plekje weer betrekken op mn hoofd :D

T gaat heerlijk hier dus met onze boefjes :D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Hier zijn de foto's :D

Als eerste een foto van onze nieuwe inrichting, speciaal om ruimte te maken voor de kooi van Pino en Gypsy :D

De grote tafel stond eerst overdwars, maar met geen mogelijkheid dat het dan lukt om een kooi er bij te zetten van die grote.
maar we zijn er blij mee hihi :D

Pino en Gypsy

Gypsy

Pino

Pino besloot dat ipv Rikki hij wel even dat plekje op mn hoofd mocht innemen. Arme Rikki wist niet wat m overkwam ;D

Alle boefjes bij elkaar (op Rikki na, die op mn hoofd zn vertrouwde plekje weer had ingenomen ;) ) op de schommel.

Flip en Gypsy in onze siervaas ;D

Langzaam maar zeker begint Flip me te vertrouwen.
In de kooi kan ik hem niet benaderen, maar er buiten na even uitgevlogen te hebben, gaat t steeds beter en heb ik mn eerste zoen al te pakken ;) Ook al een hap, maar hij vind mij liever dan mn vriend geloof ik en beet dus niet te hard, maar net ff genoeg  :P

Ook Bodhi wilde ff met Flip in de siervaas gek doen, en kwam er dus ook al snel aangefladderd ;D

Bello

heerlijk die koppies, ze genieten er echt van he :-*
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Cherro

Ja echt super :D Ze vinden t geweldig :D

En als ze de kooi weer in moeten allemaal, is t helemaal feest :lol:

TheaV

Staat toch harstikke goed zo?? Het zijn ook grote kooien.... Ik heb zo een smalle en 1 bredere. De brede zitten de 4 in. De smalle nog eens als reserve.....of jonkie's als die komen...
Leuke foto's tussen de bloemetjes!!!  heerlijk zoveel  valkjes....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

smiley

Hallo daar  ;) ;)

Wat een mooi stel valkjes heb je daar bij elkaar ,en fijn dat het toch gelukt is met de voliere.
Staat toch goed zo ?? het zijn grote kooien die kamer voliere's.
Nu hebben Pino en Gypsy ook weer lekker de ruimte .
Ze zien er prima uit ,er word duidelijk goed voor ze gezorgd.

Groetjes aan je grote en je kleine man

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

Ja het is wel leuk zo Thea :)maar ik moet er nog wel even aan wennen  haha:)

Pino en Gypsy vinden het inderdaad heerlijk Conny :D, dit is veel beter dan die andere kooi.
ze doen het hier echt super die 2, ben er zo blij mee!

Ze krijgen van de week even nieuwe stokken in de kooi van de wilgenboom van mn schoonouders, zitten nu plastic in, maar zie liever wat grotere dikkere takken, kunnen ze daar ook wat mee omprutsen :)

Ze zitten nu allebei aan mijn kant van de kooi te koekeloeren naar wat ik aan t doen ben hihi :D

Onze kleine Bodhi is trouwens zn mooiste en langste kuifveer kwijt!
Flip zat op de stok en Bodhi maakte weer eens een onhandige vlucht naar onder in de kooi, en klom net omhoog daar waar Flip zat.
Die vond het wel geinig denk ik en trekt hem zo de dikste kuifveer uit zn hoofd! Monstertje is het ;)
Bodhi gilde ff, dus gelijk hem er weggepakt voordat Flip hem nog meer zou beulen ;)
Arm klein ding ;)

Anja

Wat een prachtige valkjes heb je erbij zeg. Een leuk 6tal heb je nu.

Is het geen idee om ze alle 6 in 1 kooi te zetten? Dan heb je maar 1 kooi binnen staan. Ik heb nu 5 valkjes in een jockkooi zitten en de zesde komt er binnen kort bij.

Liefs,

Anja

Aad en Sonja vd Meer

hallo malou

wat een leuk dagboekje heb je en wat fijn dat we Pino en Gypsy hier kunnen volgen en nog ontzettend bedankt dat je hun zo liefdevol huisje hebt geboden daar zijn wij erg blij mee zo te zien hebben ze het helemaal naar de zin en geweldig die foto's en ook van hun nieuwe voliere
en ik geniet elke dag van het mooie schilderij dat je gemaakt hebt voor ons .
we blijven je volgen hier

veel liefs van ons

Larissa

hoi hoi

Geweldige foto's en wat zijn ze mooi jou valkjes

groetjes Larissa

Cherro

@ Anja, heb ik ook wel aan gedacht, maar dat word wel erg vol dan, en ik wil tzt ook met Pino en Gypsy een nestje kweken, en om dat dan met al die nieuwsgierige boefjes erbij te doen, is vragen om problemen denk ik ;)

@Aad en Sonja,

Graag gedaan! Jullie weten, als jullie zin hebben om eens langs te komen, de deur staat open!
Ook ben ik blij dat jullie het schilderij zo mooi vinden. :D

Ik ga mn best doen dit dagboek zo goed als mogelijk bij te houden voor jullie, en wil je gewoon tussendoor eens foto's of wat maar ook, gewoon mailen hoor! ;)

Ze genieten idd van hun eigen villa, ze hebben nu lekker de ruimte. Die tijdelijke kooi was ook ruim zat, maar omdat ze al zoveel groter gewend waren, was het wel hoog tijd dat de kamervoliere erbij kwam. :D

Larissa, dank je wel :D
ben ook erg trots op mijn boefjes :D

*Manon*

superleuke foto's  :D :D
en wat een knapzakjes van vogels heb je  :-*

Groetjes manon

Sally

Leuke foto's weer.
Fijn dat alles goed gaat daar.
:)

Cherro

Even weer een update in Villa Valk ;)

Alles gaat super met de valkjes, al is Flip wel een boefje ;).
Hij moet altijd eten wanneer Bodhi eten moet, en hij moet net daar Bodhi zitten te plagen wanneer die verwoedde pogingen doet om op de stok te komen en dat heeft Bodhi inmiddels dus al zn 2e lange kuifveren gekocht en hebben we een punkertje ;)

Flip pikt fluiten zeer snel op. Hij doet Rikki én Pino al na, en de betreffende heren doen ook pogingen Flip na te doen ;D

Pino en Gypsy zijn helemaal dik tevreden in hun nieuwe kooi, ze deden in de kleinere kooi  een aantal x daags erg aanwezig zijn en konden dan erg roepen naar de anderen ;D, maar sinds ze lekker los zijn in huis en hun eigen grote villa hebben zijn ze helemaal in hun element en hoor ik alleen nog maar Pino prachtig fluiten en ze samen geluidjes maken als reactie op mijn geklets tegen hun :D
Ben blij dat ze zo blij zijn met hun nieuwe woning :D

Rikki is nog steeds erg gericht op mij, en k merk dat Flip af en toe wel interesse heeft in Coco, die daar niet echt op in gaat, die heeft t alleen maar druk met schooien om alles wat eetbaar is  :P Moet haar echt in de smiezen houden, vooral omdat ze gewiekt is bij haar vorige baasje en dus niet zo kan vliegen als de rest.

Bodhi is een heerlijk klein slungeltje :D
Hij is zo koddig en klein, en speelt wat af en laat zichzelf nog steeds naar beneden suizen, want hij heeft nog steeds niet door hoe nu gewoon naar beneden te klimmen.

Ik denk steeds meer en meer dat hij een man is, maar tijd zal t leren ;)

wij genieten in ieder geval volop van ons 6tal, en er volgen van de week wel even weer een aantal foto's ';)