Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Citaat van: samantha21 op 21 juli 2011, 18:45:41
Citaat van: samantha21 op 21 juli 2011, 17:27:43
hey!

super leuke foto's van je voliere en de valkjes!

toch snel dat calcium binnen!  :)

dikke knuffel voor kenji  :D

Ze eten beide steeds meer, en zeuren zo nu en dan nog wel, maar soms moeten ze ook niets hebben en doen ze t liever zelf. Alhoewel Kenji vooral s'middags en s'avonds zich nog graag laat voeren ;D
Heb van Kenji ook al gezien dat hij zelf al bij de waterbak heeft gedronken, heb ik Bubba nog niet zien doen.

Hij begint ook echt karakter te krijgen nu. Zo lieflijk als hij was, en zo'n doetje, zo'n boefje was het sinds vandaag. Mopperen met pakken, liever willen vliegen, dikke boef en ook zuslief werd ff op dr plek gezet.
Had ik niet achter hem gezocht tot vandaag haha!

Caroline, moet maar niet haha! Wel verleidelijk, maar ik heb nu zat parkietjes, en richt me verder op de valkjes, dus sorry!
Het is jammer dat hij niet meer in huis is, maar anderzijds, ik kan ook neit alles in huis houden vanwege mn astma, dus al sik dan kiezen moet, dan ga ik voor mn valkjes, en gun ik hem lekker zn plekje met Diva bij de andere grasjes ;)
p.s. hoe gaat het eten? eet hij al wat of speelt hij er nog mee?

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

bedankt voor je PB'tje  :)

stille wateren hebben diepe gronden zeggen ze wel eens  ;)
fijn om te horen dat het de goede kant uit gaat  :D

Cherro

Citaat van: samantha21 op 23 juli 2011, 13:38:44
bedankt voor je PB'tje  :)

stille wateren hebben diepe gronden zeggen ze wel eens  ;)
fijn om te horen dat het de goede kant uit gaat  :D

Dat blijkt haha ;D
Maar hij doet t echt super, zit nu lekker te slapen, en vanavond gaan ze er weer ff gezellig uit :) foto's komen nog hoor! had alleen ff visite en Jesse spookt hier rond, dus geen handen vrij zowat ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

maakt niet uit.
doe rustig aan! we wachten het rustig af!  ;)

*Esther*

Kom op joh! Multitasken, zijn vrouwen goed in toch?  ;)

Cherro

Citaat van: *Esther* op 23 juli 2011, 19:50:21
Kom op joh! Multitasken, zijn vrouwen goed in toch?  ;)

Haha normaal wel ja ;) Maar nu even niet ;)
Je mag het wel een paar dagen proberen met Jesse en de pappers ;) ;D 8)

Maar de foto's zijn er inmiddels al haha ;)

*Esther*

Doe mij maar geen pappers.
Jesse mag best komen hoor, heerlijk ventje!

gr Esther

TheaV

;D
Helemaal mee eens..... leuk ventje!!! Kleine grote charmeur!!! Steelt de show , maakt niet uit hoeveel mensen er toekijken!
Maar.... maakt multi-tasken wel zwaar!!!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Haha Esther, vrouwen konden toch multitasken?  :P *lol*

Thea, je omschrijft het precies! *lol* dikke boef is het.
Zodra ik mn foon kan vinden gooi ik ff de foto's in je inbox van de draaimolen, dat bekkie :-*

Cherro

Even weer een update:

Jesse is naar bed, Bas is werken, en de valkjes hebben daarstraks al pap gehad, de hondjes slapen, de katjes eten gehad, en de vogeltjes spelen lekker, dus ff tijd voor mezelf ;)

Met de 4 kleintjes gaat het goed. Het buikschuivertje begint steeds beter op zn pootjes te staan, klungelt nog wel wat en valt soms nog wel om, maar vergeleken met hoe het was, wat een verandering! Ben heel trots op het kleine ding! :-*
Ook begint het steeds geluidjes te maken, en doet het nu om voer zeuren, ben ik zo blij om! Hij was immers zo stilletjes.
Hij begint mooi bij te trekken, geniet van zn knuffeltjes en aaitjes, echt zo lief :)

De andere 3 zijn lawaaipotten als het op voer aankomt, vooral het valkje wat we willen gaan houden. Het is een klein opdondertje, en is haast nog sneller dan de 2 grootsten bij de papspuit ;D
Daar zit karakter in ;D en de andere witmasker bonte is ook wel een rouwdouwer ;D Die weet ook wel waar die wezen moet, en die 2 zitten ook geen moment stil zowat ;D
De bonte is een wat rustiger valkje, kan heerlijk bij je zitten genieten en je heel lang aan zitten kijken, als ik mn hart zou laten spreken in plaats van mn verstand, dan zou ik dit hele nest houden  :-[ :o
Maar dat kan niet helaas ;)

Met Kenji en Bubba gaat het goed, die spelen wat af, en zijn steeds meer bij de voerbak te vinden, en Bubba wil niet altijd meer gevoerd worden, en Kenji eet ook steeds meer zelf, dus dat gaat de goede kant op :)

Met de lummels gaat t ook goed, de hele dag door serenades van Twister ;D en de rest twettert er wat in mee, en speelt heerlijk.

Buiten genieten alle vogels ook.
Nero en Nanoek weten hun weg al aardig te vinden, en zaten vandaag even weer bij elkaar, t is net zo'n stel wat de ene keer liefheeft en de andere keer juist niet *lol*
Ze zullen het volgend voorjaar toch echt met elkaar moeten doen, want ze komen dan samen in een koppelkooi en wanneer de blokken er in kunnen krijgen ze die, en zullen we t wel zien ;)

Kleine blauwe Ali kwam ff lekker kletsen en brabbelen toen ik aan t voeren was, en ook Buddy kwam ff kriebelen. Ze heeft de hele tijd lekker op mn schouder gezeten en Frodo deed kusjes geven.

Rikki steevast op mn hoofd, de kakariken overal en nergens, en met zoveel handtamme valkjes nu beginnen ook de wat minder tamme steeds nieuwsgieriger te worden, echt geweldig ;D
We zullen zien ;) niets moet, alles mag, ben allang blij dat ze niet allen m eer zo schrikkerig wegvliegen.
yellow was ook zo'n bangerd, maar blijft nu al mooi zitten kijken en terugbrabbelen ;D

Kortom, tg aat lekker  met alle boefjes hier :)

*Manon*

heerlijke updaten  :D :D
je boekje is bijna niet bij te benen  ;) ;)

Je valkjes zijn super... gave foto's ook!

Je schilderkunst is erg mooi.... lekkere uitlaatklep lijkt me dat!!

Om even antwoord te geven op je vraag... wij gaan nooit naar shows met onze witte kees...
Ik weet wel dat er maar weinig witte keesjes zijn in NL... een beetje een uitstervend ras...
ik zou het wel leuk vinden om ermee te fokken, maar ja... aan tijd echt gebrek... maar wat niet is kan nog komen!!

Superlieve foto van je zoontje  :-*

Groetjes Manon

Cherro

Citaat van: *Manon* op 24 juli 2011, 21:32:53
heerlijke updaten  :D :D
je boekje is bijna niet bij te benen  ;) ;)

Je valkjes zijn super... gave foto's ook!

Je schilderkunst is erg mooi.... lekkere uitlaatklep lijkt me dat!!

Om even antwoord te geven op je vraag... wij gaan nooit naar shows met onze witte kees...
Ik weet wel dat er maar weinig witte keesjes zijn in NL... een beetje een uitstervend ras...
ik zou het wel leuk vinden om ermee te fokken, maar ja... aan tijd echt gebrek... maar wat niet is kan nog komen!!

Superlieve foto van je zoontje  :-*

Groetjes Manon

Dank je wel :) En ja updaten, altijd ff leuk. Ook een soort uitlaatklep voor me ;)

En schilderen, is idd een uitlaatklep. Vind het heerlijk om s'avonds wanneer de ukjes de buikjes vol hebben en Jesse lekker op bed ligt, ff een doek te pakken of een tekenblok en wat aan te prutsen ;D

En joh, tijd maken! Ik heb t ook drukkerdedruk ;)
Heeft je witte kees een stamboom trouwens?
En waar komt ie weg? :D

En idd lieve foto van Jesse, t is een dikke boef ;D

samantha21

hey!

leuke update weer  :)
fijn dat het goed gaat met de kleintjes.
nu ff lekker tijd voor je zelf  :) is ook wel eens nodig he  ;)

super dat kenji en bubba steeds meer bij de voerbak zitten  :D
gaat steeds beter  ;D

Cherro

Even wat foto's van de pappertjes apart ;D

Om te beginnen het buikschuivertje, een heel verschil, t boefje staat al flink op zn pootjes, al blijft het wel een ukkepuk, hij trekt goed bij :) We zijn aan het denken om hem hier te houden, in ieder geval voorlopig, vanwege zijn opgelopen achterstand die eerste tijd, om te zien hoe hij uit zal gaan groeien en om te zien of hij daar niets permanents aan over houd, al denk ik dat dat wel helemaal goed moet komen, als je hem nu ziet, alleen heeft hij even wat langer nodig. Maar we willen het gewoon even zekere voor het onzekere nemen. En hij is gewoon zo lief en zo'n doorzetter, dat hij stiekem mn hart gewoon heeft gestolen, alleen wil ik dat stiekem niet toegeven  :-[

Dan ons blijvertje, een klein pittig ding, die vanaf dat ze zitten kon en de oogjes open had mn hart al stal ;D het is altijd haantje de voorste, en daar houd ik wel van 8)

Dan het eerst geboren jong, een bonte witmasker. Deze is te reserveren, wie o wie? ;D
Het is een echte kroelkip ;D en net als ons blijvertje weet hij ook wel wat vooraan staan is, en zeurt samen met het kleine ding t hardst om zn voer ;D

En dan het middelste wildkleur bonte jong ;D
Een heel wijs vogeltje ;D Als hij bij je zit volgt hij nieuwsgierig alles wat je doet, en heeft een ontzettend schattige uitdrukking op zn koppie wanneer hij dat doet.
ook vind deze kleine kroelen heerlijk!
Ook deze is nog te reserveren, wie o wie? ;D

Rianne

Wat een schatjes! :D
Ik had hier ook eens een jong, die had een pootje wat er niet goed onderstond. Toen ben ik ook gaan pappen met calcitad, en toen is hij naar Manon gegaan. Zij heeft m verder gepapt en Billie (Jean) genoemd. Het gaat hardstikke goed met hem en hij is zelfs al papa geworden :)