Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Ja apart he? Dat is nu dus ook zo moeilijk. Hij oogt niet ziek, is fleurig zat, mopperde net flink toen ik hem terug in het blok zettend deed ;D hij is echt pittig ;) en weet al precies wat ie wel en niet wil ;D maar toch ademt hij wel vlug en alles vergeleken met haar.

Wat denk jij, morgen maar ff bellen?

Met mn kleine teen gaat t nog niet zo ;) Doet nog flink zeer.
Topje heeft beste tik gehad, en lag dus wat los, maar zit nu weer aardig op plek ;) Hopen dat t goed blijft zitten en weer goed aanhecht zeg maar.
Ff goed gespoeld, pleisters er omheen om t op plek te houden, en ff door de pijn heen bijten ;) Vandaag ook ff autogereden, knal ik niet tijdens het terugglijden naar t gaspedaal met die teen juist tegen t gaspedaal  :-X :o Dat voelde niet fijn :-\

Nou ja, gaat vanzelf wel weer over ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

;D
Onze kleine Grote meid... leert Twisster hoe te eten... leuk!!!

Ik heb al gereageert pb op de ademhaling..
idd wat CAroline zegt.... toch ff checken ivm met besmettelijkheid....????
Lijkt idd benauwd,  hoofdje naar achter is luchtpijp strekken/recht maken  voor meer lucht. Zou kunnen.
Neusgaatjes niet verkleefd met een inimini beetje pap??? Had ik hier met 1 pappertje ook. Gespoel met lauw water en  OKE.

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Ja lief he :)

Ze is echt een grote kleine meid haha :)

Het komt bij twiggy niet door de pap, hij had t al langer, maar denk dat ik maar gewoon even bel

Hij is fit zat, heeft net ook zefl wat meer gevraagd om pap, al was dat maar even ;) Twiggy blijft zeuren om meer haha :)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Om 3 uur heb ik een afspraak bij Dhr. Beijer in Drachten.

Mijn eigen Da ook nog ff gebeld, die is ook heel ervaren, maar hij zei wel, ik weet veel, maar toch beter dat je voor de zekerheid even naar Beijer gaat, die is erg goed met vogels.

Dus dat doen we. Hopen dat ik t in een keer vinden kan, want kaartlezen is bij mij knudde ;D En tomtom is weer bij mn schoonmoeder hihi, dus maar ff op de gok ;)

Twister was net in een dolle bui, schrok van iets op zijn manier, en kukeld zo achterover :o gekkie!

Het ademen doet hij nog steeds zo, ene keer gewoon, andere keer wat met de mond open, en t staartje net zo.

Neem ze gewoon allebei even mee, dan kan hij ook gelijk zien wat ik bedoel met Twiggy er naast.

Ben benieuwd!
Nu zitten ze lekker samen weer bij paps en mams.

Cherro

Zo, net weer thuis van een bezoekje aan Vogel/dierenarts Beijers in Drachten.

Hij heeft Twister ff van alle kanten bekeken ;)
Alles zag er goed uit, oogjes, bekje, de hele reutemeteut.

Hij vermoed dat er een onsteking is van/bij de longen door te gulzig te hebben gegeten. Op zich klonk alles goed, al hoorde hij het tikje met ademen ook, en zag hij dat Twister idd soms wat begint te hijgen, en dan met de staart gaat bewegen.

Omdat Twister al langer wat "tikt" en zo ademt vond hij het wel bijzonder, omdat normaal vogels snel achteruit gaan en Twister dus een sterk vogeltje is.

Zijn vermoeden is dus dat de onsteking toch deels door Twister hersteld is, en dat dit "littekenweefsel"er van is en mogelijk zit er nog een klein restant ontsteking. Om zeker te weten dat dit niet zal blijven zitten, heb ik een kuur AB meegekregen.

Ik heb nu doxoral en endoxoraldruppels mee, die Twister 2 x daags gaat krijgen, en dan even in de gaten houden.

Mocht ik t idee hebben dat t echt niet beter word, moet ik over 2 week weer komen.
Het tikken en dergelijke kon wel even duren, en mogelijk moet dit er uit "groeien" maar gezien Twisters staat van verder blakende gezondheid kwam hij er volgens hem helemaal boven op :)

Ook Twiggy is even nagekeken, en hij vond Twiggy een gezond ogend mooi dametje ;D

Ik ben dus erg blij, niets besmettelijks, heb ook gevraagd naar eventuele mijt of iets dergelijks, maar dat was ook niet ter sprake, en nu hopen dat de druppels hun werk gaan doen :)

Landiej

Fijn dat de DA je gerust heeft kunnen stellen :)
Hopen dat de AB helpt om het tikje te verhelpen.

smiley

Hoi Malou

Goed dat je bent gegaan !!! en nu maar hopen dat de AB het aanslaat .
Misschien was hij al herstellende van een keer verslikken en kreeg toen ook nog eens pap..
Dat gaat zo vaak fout ,meestal merk je niet eens dat ze zich verslikken .
Geluk bij een ongeluk zag je het verschil doordat Twiggy erbij kwam .
Goed gehandeld hoor !!! Je gevoel zei al dat het niet goed zat  ;)

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

TheaV

Fijn dat je meteen belde!! We hebben elkaar dus al gesproken! Nogmaals: fijn niets besmettelijks en goed gehandeld!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Dank jullie wel ;)

Ik ben ook erg blij dat ik ff gegaan ben.
Liever zekere voor onzekere.

De boefjes zijn beide erg moe van de reis en liggen lekker tegen elkaar aan te slapen nu  :-*

Caroline

Goed nieuws dus.  :D

Geef ze allebei maar een kusje van me.

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cherro

Citaat van: Caroline op 12 mei 2011, 00:55:12
Goed nieuws dus.  :D

Geef ze allebei maar een kusje van me.

Groetjessssss

Ja ;D

En kusjes zijn gegeven ;)

Zal nog ff 2 foto's plaatsen, 1 van gisteren dat ze lekker bij me lagen en een van vanochtend van Twiggy ;D

Twiggy is aan de scharrel geweest vanochtend en voelde zich heeeel betrapt en schrok zich een hoedje toen ik om t hoekje spieken deed haha :)

Ook hebben ze denk ik bij het onkruidzaad gezeten, of t bakje omvergescharreld, kan ook nog, want daar zit de helft minder in ;)

Zal de monsters zo ff pappen, en Twister zn medicatie geven ;)

motherof2beautys

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met de 2 ukkies

groetjes diana

Larissa

Fijn dat het nu goed gaat, en dat de DA je kon geruststellen

Mooie foto van de ukkie's

Knuffels Laris

Gerdy

wat heerlijk dat de DA je gerust heeft kunnen stellen...wat zien ze er toch heerlijk uit.. ;D

Cherro

Leukerdjes he ;D
Ben ook helemaal verkocht :)