Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Vandaag ben ik naar Raymond gegaan om de laatste 3 valkjes op te halen.

Timon, Nala en Koda, zo ontzettend verheugd had ik me op jullie komst, zo triest moest het voor jou eindigen Timon :'(

In de auto was Timon wel wat gestresst, maar niet meer dan de andere 2. Wel deed hij erg hijgen, met zn bekje open, net of had hij t erg warm.

Eenmaal thuis heb ik ze even bij laten komen, rustig bij de andere vogels gezet zodat ze konden zien waar ze waren en daarna pas in de voliere.

De bakjes heb ik rustig voor de stok open gedaan zodat ze van daaruit rustig op konden stappen.
Koda en Nala stapten op de stok, en ook Timon stapte op de stok.
Ze vlogen alledrie gelijk naar de rest, en ik draaide me om om de reisbakjes weg te zetten, en kijk weer, valt Timon zo van de stok :(.

Dat was een vreselijk gezicht, en hij leek wel in shock. Hij was verkrampt leek het wel :-\

Ik heb hem gelijk gepakt en apart gezet, doek over de kooi en druivensuiker gegeven.
De hele tijd bleef hij zo verkrampt zitten met zn bekje open, en door erbij te blijven leek het wel erger, dus heb hem ff gelaten. Hij leek wel de weg helemaal kwijt te zijn.

Het deed me denken aan wat Dana ook had toen hij en Rikki van mn moeder hierheen verhuizen deden :(

Tussentijds heb ik hem nog een x druivensuiker gegeven, maar toen ik zostraks ging kijken was Timon er niet meer  :'(

Wat het nu geweest is, ik durf het niet te zeggen.
Een hartaanval? Een herseninfarct of bloeding door de stress of gewoon puur stress?
Ik weet het niet, zeg het maar, ze kunnen het je niet vertellen helaas, en er iets aan afzien doe je ook niet :( Het is verschrikkelijk :(

Dit had zo'n mooie middag moeten worden, met alle valkjes die weer bij elkaar zouden zijn, samen hier konden genieten en oud konden worden, iets waarnaar we al de hele tijd uit hebben gekeken, en nu valt dit mooie kanjertje zo voor onze neus weg :(

Dag lieve Timon, zo kort bij ons, maar zo welkom, en nu moeten we je al laten gaan. Slaap zacht kleine vriend :(

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Rust zacht, Timon.
Heel, heel veel sterkte, Malou!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

smiley

Jeetje Malou

Wat zal jij je rot voelen ,maar jij was bereid om dit trio een huis te bieden .
Wat er vandaag is gebeurt had ook bij iemand anders gebeurt ,sommige vogels kunnen heel moeilijk tegen stress !!!
Ik hoop dat ook dat je het snel een plaatsje kan geven en verder kan gaan waarmee je bezig was ...
Kijk eens goed naar je vogel bestand ,en tel eens hoeveel vogels door jou een 2e kans hebben gekregen .
Je bent een kanjer met een heel groot hart  :-* :-* :-*

Knuffel uit Rotterdam

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Gerdy

rust zacht lieve mooie Timon.

Wat is dit balen zeg....ik voel met je mee

Serita

Jeeetje wat een schok zeg!! Wat een domper van zo'n dag!

Nala en Koda zullen hem ook wel gaan missen, geef ze maar een dikke kroel :|

Larissa

Hoi Malou

Ik wens jou heel veel sterkte met het verlies van Timon.
Zo kort bij jou maar ooooww zo gewenst

Dikke knuffel Larissa

☺ Pita ☺

Aaaah gossie mss was de reis toch teveel voor hem?
Je weet het toch niet meis... sterkte..

carco

Wat een triest verhaal  :'(
Ik denk inderdaad dat de stress hem teveel geweest is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

wiesje73

Wat erg  :'( rust zacht lieve mooie  timon  :'(

Caroline 1569

O Malou,
Wat triest voor Timon.
Kreeg hij net een nieuwe toekomst loopt het zo af.
Neem het je zelf niet kwalijk, je kon er niets aan doen.
Heel veel sterkte.
Caroline 1569

Caroline

Ach, wat verdrietig meis ....

Heel veel sterkte om dit een plekje te geven.

Rust zacht, lieve Timon.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cherro

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties. dat doet me zo goed.

Was gisteren echt ff helemaal naar van alles :-\ :(

Nog steeds baal ik er van, hij was zo welkom en dan gebeurt zoiets, maar je hebt het niet in de hand :(

Gelukkig gaat het met Nala en Koda heel erg goed, ze doen al goed mee met de rest.  Daar ben ik zo blij om, dat doet me echt goed.
Ze moeten nog wel erg aan mij wennen en ook dat ik vlak bij ze kom, dat vinden ze heeeeeel erg spannend nog ;) maar Kenya geeft steeds het goede voorbeeld door wel gewoon bij me te komen zitten en uit mn hand te eten. Nessa volgt haar waar hij kan en ook Melody is steeds vaker bij ons in de buurt te vinden, en at zelfs wat uit t bakje wat ik in mn hand had :)

De kakariki's hebben ook hun draai gevonden, een beetje te goed, het waren al donderstenen, maar nu helemaal ;) Ze zijn overal en nergens ;)
Vanmiddag heeft Kiki me flink in mijn oor gebeten, de troela, dus een lekker beurse plek. En alsof ze er lol in had vloog ze ook gelijk naar de andere kant, maar wist ik haar op tijd weg te krijgen ;) Riko is ook helemaal gewend aan de valkjes en zat vanmiddag met Nessa in de voerbak te eten, dus dat is wel erg fijn :)

Met de baby's gaat het ook super :) De medicatie vind Twister niets, en regelmatig sodemieterd hij t er weer uit door de schudden met zn kop als ik het er in doe, dus zal nog ff zien hoe ik het in de spuit van de pap kan krijgen. Dat scheelt me heel wat geknoei ;)
Twister moest het van een spuit eten even doorkrijgen, maar hapt nu steeds beter weg, en hij vind het heerlijk om s' avonds lekker te kroelen en bij me in slaap te vallen.

Twiggy gaat ook als een trein, ze heeft gisteren haar eerste proefvlucht gemaakt ;D en deed keurig in de plant landen.
Ik was Twister aan het voeren, en zij zat ook te schooien, en ineens had ze daar genoeg van en vloog zo een stukje richting de vensterbank ;D Kleine ondernemer is het.
Ook zij mag s'avonds graag, wanneer het rustig in huis is, lekker bij me zitten en daar in slaap vallen. Ze is soms net zo'n klein slangetje wat zich in allerlei bochten wurmt om op elk plekje gekroeld te worden ;D

foto's volgen, heb alleen mn nichtje van 2 ook nog te logeren, dus drukke boel hier vandaag en morgen ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Twister en Twiggy groeien als kool ;D

Twiggy zat al een paar dagen boven op de schoenendoos, en vanochtend zat ook Twister er gezellig bij.

Ze hebben ook al beide op de stok gezeten en ik heb net even een speeltouw opgehangen die je kunt buigen in allerlei bochten om ze daar aan te laten wennen.

Ze zitten er nog steeds op samen, en zitten lekker te slapen :)

Ze doen t erg goed, beginnen al wat geluidjes te maken, en ik denk nog steeds dat Twister een ventje is. Waarom weet ik niet, maar dat zegt mn gevoel zo ;)

Hij eet ook steeds beter de pap, eerder moest het beetje bij beetje in zn bekje gespoten worden, nu begint hij zelf echt toe te happen zoals het hoort. Twiggy heeft alles zo op, dat is een echte lekkerbek ;D

Twiggy is vandaag voor de 2e keer gaan vliegen van de tafel naar bovenop de kooi, zo schattig om te zien.
Daarna wilde ze in de orchidee gaan zitten, alleen is die niet valkjesbestendig, dus die mist nu een tak met bloemen ;)

Twister besloot dat het dan ook maar tijd was voor zijn eerste vliegles en hij landde keurig in de vensterbank en gaan daar zitten kijken ;D

Heb ff wat foto's van de 2 koters gemaakt, dus ze komen er aan :)

Twiggy boven op de kooi, en zo trots als een pauw :)

Samen in de speelboog aan het plafond, ff oefenen, al vind Twister het vooral nog erg spannend en die gooit m altijd in zn achteruit, dus heb hem er maar weer afgehaald haha :)

Nieuw touw in de kooi, dus heb ze er gelijk maar even opgezet, en ze zitten er nog op ;D

Twister :)

Twiggy wil kroelen :)

Is het eetbaar? ;D

:-*

Cherro

Serita

Hihi dat nieuwe touw is wel reuze interessant he? Leuk hoor zo op ondekkingstocht!