9 augustus 2025, 17:59:39

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

:D :D :D
Als jij een bonte had gehad, was ik er misschien al voor gevallen hoor ;D ;D ;D ;D

ja en een witmasker, wie weet, ik heb geen idee, ik zou zo'n beestje moeten zien.
Ik viel ook nooit op een lutino, tot ik bij Cobie was en met Punky naar huis ging.

Pest jij maar lekker verder hoor :-* :P :P

Lique

zou wel heel erg leuk zijn, een 4e erbij

Mandy

6 mei 2003, 04:17:42 #62 Last Edit: 6 mei 2003, 04:23:22 by Mandy
Ja inderdaad...heel leuk...! ;D

Wat dacht je hiervan?

Als je die niet mooi vindt... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

6 mei 2003, 06:11:39 #63 Last Edit: 6 mei 2003, 06:13:53 by Paul
Hoi Mandy,
Die geparelde witmaskers zijn ook wel heel erg mooi zeg en wat een gaaf gezicht al die jongen op een berg :-)
Je zou haast zeggen mag het een onsje meer zijn  :D
Wie weet wil volgend jaar Binkie samen met Plukkie een nestje, Binkie is denk ik een popje en Plukkie een witmasker man :-)
Daar kunnen ook wel vreemde mutaties uit komen misschien :-)
En Trudie, jou kennende kan je het toch niet laten als er een schattig jong aangeboden word om dat dan te nemen :-)
Je kan beter vast kijken voor een grotere Kamervolliere, ik ben nu ook groter aan het gaan hier hahahaha
Komen er nog meer bij dus moest dan wel he.

Groetjes,  Paul

Speedy

En dit is dan onze nieuwe aanwinst.
 Ze heet Koko

Is ze geen kanjer??

Chewy

Ik heb de primeur!!! Hihi.

Mooi valkje hoor!! :). Hopelijk heb ik er snel ook eentje bij... ;-).

Echt een lief valkje. Wees er maar zuinig op!

Chris.

Tara

Hoi Trudie,

wat een mooi valkje heb je daar zeg!!! Het is echt een schatje, en Chris, jij kunt pas bewijzen als je foto's hebt ;D.

Mandy, jij hebt ook mooi jongen zeg! Die geparelde witmaskers zijn gewoon super! Ben al helemaal jaloers :(.

Groetjes, Tara ;D

Paul

Hoi Trudie,
Dat virus heeft jou dus ook aardig te pakken al denk je zelf wel van niet  :D
Het is wel een hele mooie zeg, is ie ook een beetje tam al?
Je kan alleen nu niet meer praten over je drie musketiers want ze zijn nu met 4 :-)
Trekt deze al wel een beetje met speedy op want ik neem aan dat deze gezelschap voor speedy moet worden.
En weet je al of het een man of een popje is?
Dan kan je straks ook mee gaan doen met kweken :-)
Daar zal je helemaal weg van zijn als je die kleine hummeltjes ziet liggen :-)

Groetjes,  paul

Mandy

Ooooo...zwijmel...die is heel mooi Trudie! :-*
Weet je zeker of denk je dat het een pop is omdat je "ze" zegt? Zou wel leuk zijn als het een pop is en als het zou klikken met Speedy! Kunnen dan mooie jonkies uit komen. ;) Hoe hebben de andere er op gereageerd? En hoe ben je eraan gekomen? Uit een winkel of bij een kweker en weet je ook hoe oud ze is?
Veel plezier met je nieuwe aanwinst; Koko! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

yentl

Ik val bijna flauw als ik die valk zie ;D! Een prachtdiertje, en die geparelde witmaskers ook!

groetjes Yent'l

Lique

Hoi trudie,

Nou wat ziet ze er mooi uit zeg.
Dus je hebt Rob toch zover zien te krijgen?
Kan ook niet anders, want dit moppie kan niemand weer staan.
Succes, en veel plezier met Koko

Speedy

Hoi allemaal,

Hier het verhaal.

Al een hele tijd ben ik alle advertenties aan het aflezen.
Echt elke dag wel een paar keer, omdat die steeds weer aangevuld worden.
Ik las eerder deze week, dat er een mannetje werd aan geboden hier in mijn woonplaats.
Ik ben er heen gegaan om te kijken of het beestje mij aansprak, helaas was dit niet zo.
Hij was vreselijk bang.
Het was een mooie lutino, maar helaas.
Vandaag zag ik weer een aanbod van een valkparkietje, een zeer tamme lieve aanhalige pop.
Er stond Geel/Wit, dus ik dacht eigenlijk een lutino.
Na de afspraak gemaakt te hebben, zijn we gaan kijken.
Ik liep naar de kooi en keek heel verbaasd dat het geen lutino was.
Jeetje wat een mooi schatje zag ik daar zitten, eerst begon ze wel te blazen naar me hoor, maar ja,.....een groot hoofd voor de kooi is natuurlijk niet dagelijks wat ze meemaakt he :D :D :D
Nog even goed kijken naar haar gedrag en later mocht ik haar zelfs kroelen.
Dit is zo lief joh, ja ik was verkocht, of eigenlijk Koko was verkocht.
Ze deden haar weg, vanwege te weinig tijd voor haar hebben, dit vonden ze zielig.
Ze schijnt 7 maanden te zijn en heeft al een paar keer eitjes gelegd, al vanaf dat ze 5 maanden was.
Wel ongelooflijk, maar ja......
Ze heeft haar eigen "kamer" nog, maar als het goed gaat, mag ze ook villa Fladderhof bewonen.
Ze heeft niet gereageerd nog op het gefluit van de mannen hier, morgen maar ff kijken hoe ze het doet.
Ik hou jullie op de hoogte.

ROCKS

7 mei 2003, 03:12:32 #72 Last Edit: 7 mei 2003, 03:14:05 by rocks
Hee trudie,wat een moppie zeg!
Een lief koppie zit erop,
ze lijkt me een schatje.Genieten maar,en op naar nummer 5?
groetjes,Nellie en Danny

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Barbara

Wat een schatje inderdaad! In een dierenwinkel bij mij in de buurt hebben ze nu 2 geweldige jonge bonte valkjes, lijken wel wat op Koko qua kleur. Helaas heb ik echt geen plaats, en weet ook niet hoe mijn vriend het zou vinden, hij had geen dieren voordat ik bij hem introk en nu zit ie al opgescheept met 2 ratten, 2 valkjes en tijdelijk een grasparkiet  ;D Ik heb de jonkies in de dierenwinkel 2x gezien, met een week ertussen, ze zijn vast binnekort weg, maar ik ben verliefd op ze!!! 4 valkjes is helaas echt teveel voor mijn kooi (60x30x80), toch? (sprankje hoop) . Zou er bijna mijn ratten voor weg doen, geintje  ;D Hoewel die de enige plek innemen waar nog een kooi kan staan, ik denk zelf dat zelfs hun kooi geschikt is als ik de etages er uit haal, zal ik gaan inbreken in de ratjes omwisslen met de bonte valkjes? Gnagna.... nee, foei Barbara! De ratjes zijn ook erg lief!

Misschien heeft iemand een geweldig idee om dit op te lossen? Ik zou niet weten hoe, maar je weet maar nooit tenslotte... Anders moet ik die winkel maar vermijden voorlopig, gelukkig zit ie verder weg dan de winkel waar ik meestal heenga, anders ging ik net zo lang elke dag kijken tot ze ze kado zouden doen om van me af te  zijn, dan moet ik wel een oplossing vinden en kan mijn vriend niet protesteren  ;D

Speedy

Vanmorgen mocht Koko eruit, ze kwam ook direct uit haar kooi geklommen en ging als eerste bij Rob zitten.
Niet te geloven zo lief dat ze is, ze laat zich heel makkelijk aaien hoor.
Direct daarna vloog ze als een gek door de kamer, dit vond ik wel even eng, omdat zij het hier toch nog niet kent.
Ik was bang dat ze tegen de muur op zou vliegen.
Gelukkig gebeurde dit niet, het leek erop, of ze met een sensor rondvloog.
En niet buiten adem of zo hoor, integendeel, dit was ze dus wel gewend om te doen.
Ze kwam weer bij Rob, die net even een broodje zat te eten, ze kreeg een stukje van hem, maar het smaakte haar niet echt.
Ja, ze zal wel witbrood gewend zijn en wij eten vokorenbrood.
Ze ging daarna maar op het randje van de stoel zitten om haar eigen op te duffen.
Rob nam haar op zijn vinger mee naar de voliere, maar dat wilde ze niet, ze vloog direct weer weg.
Toen heb ik Speedy er even alleen uitgelaten.
Die ging direct naar de kooi van Koko.
Keek even naar binnen, maar zag niks zitten.
Koko, vloog eerst via mijn hoofd, ook op de kooi en ging Speedy even bekijken.
Ze wilde zijn staart wel even aanraken, maar Speedy liep steeds weg voor haar.
Ze deden elkaar helemaal niks kwaads of zo, helemaal door het dolle heen ben ik dan he.
Zo lief joh.
Ik heb er foto's van gemaakt uiteraard, dus die volgen nog hoor. ;)
Omdat dit goed ging, heb ik ook de voliere open gezet voor Punky en Yellow.
Die vlogen er ook uit, Koko keek alleen maar even, maar reageerde verder niet.
Ze zijn nog niet in de buurt van elkaar geweest, want we moesten later even boodschappen doen, dus ik ga straks nog even kijken hoe het met alle 4 gaat als ze eruit zijn.
Ik denk dan, als het lukt, dat ook Koko naar villa Fladderhof zal gaan verhuizen.
Eerst nog even zien hoe Punky en Yellow tegen haar doen.
Ik ben super blij hoor..... wat een geweldige valkparkieten heb ik, zo lief van karakter.
Ja, ik noem ze daarom mijn "four seasons"