7 augustus 2025, 04:36:13

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Mandy

7 maart 2003, 17:14:56 #45 Last Edit: 13 april 2003, 16:40:33 by admin
AAAAAAAAHHHHHHHHHH, meer woorden zijn hier niet voor...
Wat ontzettend schattig en zie Punky er lekker van genieten, heerlijk toch... :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Ja het is echt een venijnig krengetje aan het worden.
Ze bijt nu als ik haar koppie wil krauwen, ze pakt al flink beet hoor.
Yellow zit nog geregeld op haar rug en Punky blijft soms zelfs zitten...hahaha....en zo te zien heeft ie er geen probleem mee, dat ie een nageltje mist, want zijn evenwicht is prima.
Verder gaat het met "de 3 Musketiers" heel erg goed.
Ze kunnen het heel goed vinden samen en eten ook samen.
Klimmen soms met ze 3-tjes langs de tralies van de voliere, vandaar de bijnaam "De 3 musketiers".
Ik weet zeker, dat als Punky later ooit eitjes met Yellow zal krijgen, dat er schitterende mooie valkparkietjes uit zullen komen.
Yellow is zo mooi van kleur en zo mooi vol veren, zelfs zijn mooie gele kuif is heel mooi fel geel en dik.
Ja ik ben super trots op deze 3 musketiers, ik heb er geen moment spijt van dat ik na Speedy dus nog 2 valkparkietjes heb gekocht.

Groetjes,
Trudie:)

Speedy

Het gaat heel goed qua omgang met de 3 musketiers.
Ik heb ze deze naam gegeven, omdat ze toch wel veel bij elkaar blijven zitten, tenminste wat Punky en Yellow betreft wel.
Speedy is meer op zichzelf, die vind het maar niks die andere 2.
Overal waar Speedy naartoe gaat, vliegt eerst Punky erachteraan en dan volgt Yellow.
Vanmorgen was zelfs Yellow heel nieuwsgierig wat Speedy uitspookte op de verwarming en vloog ook even die kant op.
Yellow komt nu ook vanzelf uit de voliere gevlogen, de volgorde is elke dag hetzelfde.
Ik kom naar de voliere gelopen en kroel eerst Speedy ff lekker in zijn nekkie, dit blijft hij gelukkig nog steeds heerlijk vinden.
Dan weet hij gewoon dat hij er even uit mag, omdat ze toch wel heel erg willen vliegen.
Ik doe het deurtje open en loop weg.
Speedy komt er meteen uit en vliegt als een raket door de kamer, dan volgt Punky ook, want die weet ook heel goed waar het deurtje is.
Samen maken ze nog een paar duikvluchten, inmiddels is Yellow dan heel onrustig, meestal moest ik hem met de hand eruit halen, maar dat doe ik niet meer, hij zoekt het nu zelf maar uit en sinds een paar dagen gaat dat ook wel hoor.
En jawel, na een tijdje schreeuwen en heen en weer klimmen, vliegt ook Yellow richting kast.
Hij heeft nog niet dat speer effect als de andere 2, maar misschien komt dat late rnog wel als zijn vleugels goed terug gegroeit zijn.
Ik ben meteen maar weer even "villa fladderhof"een grote schoonmaakbeurt gaan geven.
Dit is altijd weer even leuk om te doen, want Speedy is zo nieuwsgierig hoe ik het doe.
Hij komt dan op mijn hoofd zitten, of dan weer op mijn rug, als ik een moeilijke houding aan moet nemen om goed de binnenkant schoon te maken van de voliere.
Hij komt ook op de rand van de emmer sop zitten, dit hou ik wel goed in de gaten hoor, maar gelukkig doet ie er nog niks mee dan alleen maar met schuine kop erin kijken.
Ook Punky komt even bij me zitten, Yellow heeft het nog niet gedaan om bij ons te komen.
Ondanks dat Punky niet meer zo erg lief is hoor, maar ze komt toch bij me, dus het zal haar bui wel zijn, ook pubertijd?
Ze kan venijnig bijten nu hoor, kattekop.
Gisteren hebben we voor het eerst eens een chipje geprobeert, jeetje dat vinden ze echt lekker hoor, het is zelfs gelukt om Yellow ook ervan te laten eten, dus hij komt toch al iets bij nu.
Hij kijkt toch wel veel van de andere af.
Zo wil ik dus vaker iets lekkers aanbieden aan ze, zodat ook hij weet dat het goed is als ik met mijn hand bij hem in de buurt kom.
Het is nog steeds de drukste van de 3, soms wordt je er wel gek van hoor, want de andere gaan nu ook meedoen.
Ik heb nog een aantal foto's, maar ik moet ze nog bewerken en loop erg achter, hier alvast 1 waar ze met ze 3-tjes op de rand van de spiegel zitten.

Vandaar de naam "De 3 musketiers"!!

Paul

Hoi Trudie,
Leuke foto van de drie musketiers :-)
Fijn om weer een keer een berichtje van ze te horen hoe het met ze gaat.
Yellow is al een oudere valk en dat duurt gewoon even voor ie wat tammer is maar zo te horen gaat hij al de goeie kant op.
Het zal zeker lukken dat hij een stukje tammer word hoor met die andere twee musketiers erbij want ze nemen snel dingen van elkaar over en als ze zien dat de andere twee wel bij je komen gaan ze dat uiteindelijk ook wel doen maar daar gaat soms best een tijdje overheen.

Groetjes,  Paul

Mandy

Hahahahaha Trudie, wat een grappig stelletje zo!
Ze zien er wel mooi uit hoor, goed in de veren enzo.
Geniet maar lekker van je drie musketiers! ;D

Speedy

Het gaat heel goed met mijn 3 musketiers.
Punky en Yellow zijn de dikste maatjes met elkaar, alhoewel er ook wel eens ruzie is hoor, want dan wil de één weer ff niet gekroeld worden of de ander is weer niet in de hum, meestal is Punky wel het sjacherijntje  :D :D :D :D
Speedy is helemaal niet zo met de andere 2, jammer maar ja dat is zijn keuze.
Gisteren mochten ze er weer lange tijd uit, Speedy komt dan meteen op mijn hoofd zitten en gaat zo met mij mee de kamer rond.
Daarna volgt Punky, die vliegt meestal naar de vin.
En dan als laatste komt Yellow eruit en vliegt Punky weer achterna.
Toen Speedy in de keuken was, op de kastjes, vloog Punky daar ook maar even heen om vooral niks te hoeven missen.
Speedy meteen weer terug bij mij en dat wil Punky dan ook, dus als ze aan komt vliegen richting mij, is Speedy weer weg, zodat ze dus samen door de kamer gaan.
Dit gaat al een poos zo.
Tot eindelijk Punky goed landt op mijn schouder, terwijl Speedy op mijn hoofd zit, dit keer blijft hij zitten.
Zo heb ik er dus 2 bij me, we leuk hoor, maar punky wil dus niks meer met mijn  handen te maken hebben, want dan is ze weer weg.
Even later komt Yellow van de kast af en wil via het handvat van het keukenkastje iets doen, dit lukt niet en zo blijft hij heel moeilijk hangen, dit keer kon hij geen kant op.
Ik heb hem op mijn vinger laten stappen, dit moest hij wel doen.
Goh, hij vloog niet weg dit keer, dit was wel een leuke verassing voor mij.
Ik ben tegen hem gaan praten en fluiten, ik mocht zelfs mijn andere vinger erbij houden en hij knabbelde eraan, zachtjes hoor.... ook kon ikhem makkelijk kusjes geven in zijn nekkie, hij gaf kusjes terug, dit was echt voor het eerst dat ik zo dichtbij en langer contact met hem had.
Hij vliegt altijd bij me weg naar de vin toe, lekker hoog, kan ik er niet bij denkt ie.
Ik was helemaal blij en wil dit dus vaker gaan herhalen, dat hij mij gaat vertrouwen zo....ook het terug brengen naar de voliere ging heel goed met Yelloe en Speedy.
Maar helaas ging het dus niet goed met Punky, dat had echt een blonde valkparkiet moeten zijn hoor.
 ;D ;D ;D
Ze wilde niet door mij benaderd worden en vloog steeds weg, ik liep maar achter haar aan en begon zachtjes tegen haar te praten en te fluiten, maar ze had er maling aan.
Eindelijk zit ze op mijn vinger, langzaam kom ik terug en hup weg is ze weer.......grrrrrrrrrr ik werd toch wel een beetje boos en begon weer opnieuw, dit keer bleef haar poot tussen mijn vingers en dat vond ze dus niet leuk en begon te krijsen als een gek, hup daar ging ze weer.ik dacht nog bij me eigen, "sufferd die je bent, nu komt ze helemaal niet meer bij me"maar ok poging zoveel, iets langer bleef ze zitten, maar nee hoor.ook dit keer maakte ze er een potje van en weg was ze weer.
Dan maar anders hoor, ze moest de voliere in klaar, dus hup ik haar gepakt, nou joh......krijsen wat ze kan...dus nu denk ik dat ik het bij haar wel heel erg verpest heb hoor.
Zal ze me nog vergeven???
Waarom veranderen ze zo snel in gedrag he?
En je zou toch denken dat ze mij heel goed moet kennen, omdat ze dus van heel jong al in mijn handen zat, maar ja....ze heeft nu Yellow en is gewoon niet meer bij hem vandaan te slaan, "liefde maakt blind" zeggen ze niet voor niks.

Mandy

Wat leuk dat het zo goed gaat Trudie! :)
En je blijft voor verassingen staan met die deugnieten hé.
Ik heb ze ook wel van gedrag zien veranderen hoor, maar ik denk dat de hormonen ook wel een rol spelen, ook al is Blondie ;) nog zo jong. Lief hoor dat Yellow zo bij je kwam zitten, misschien dat je dat vaker kan proberen, je weet maar nooit. Geniet maar lekker van je 3 musketiers! ;D

Natalie

8 april 2003, 16:45:44 #52 Last Edit: 8 april 2003, 16:46:35 by Natalie
Hoi Trudie!

Dat gedrag van Punky ken ik wel hoor! Sam heeft dat ook een poosje gehad. Gewoon om gek van te worden. Even snel terugzetten in de kooi kon je dan wel vergeten, want hij vloog altijd weg als ik vlakbij het deurtje van de kooi kwam. En beroerde was.....Pino deed toen ook maar gezellig mee, dus kon ik eerst achter 2 vogeltjes aan zitten vangen voordat ik weg kon gaan. Gelukkig is dat gedrag nu over, en vliegen ze nu niet meer weg als ik ze in de kooi wil zetten. In diezelfde periode was Sam ook een echt krengetje hoor, ze pikte je waar ze maar kon. Als ze gekroeld wilde worden beet ze eerst heel je hand aan gort, maar nu weet ze dat dat niet echt werkt op die manier, en nu buigt ze d'r kopje als ze geaaid wil worden. Dus Trudie,....ik denk dat het echt de pubertijd is, en dat het met een tijdje wel weer over gaat!

Speedy

Ja, vandaag ging het al een stukje beter, ik heb ze verwend met een biscuitje.
Lekker dat ze dat vinden joh.
Speedy was er als eerste bij, hij weet altijd bij mij wel wat lekkers te halen ('s morgens aan de pap)
En zowaar wilde Punky ook weten wat Speedy daar zat te knabbelen.
Ook even geproefd, maar ze is een terughoudend typetje hoor.
Yellow is weer even bij me komen zitten, hij is nu minder bang voor me. Ook een koekje ging er bij hem wel in.
Dit keer ging ook het terug brengen van de 3 musketiers beter.
De mannen eerst, zonder probleem.
Punky weer wegvliegend, hebben we haar maar even zo met rust gelaten en toen ging ze toch maar op zoek naar de anderen....via het dak, vloog ze even weg van de voliere om zo weer op de zijkant te komen .... ff gauw het deurtje open en met een beetje sturen ging ze er dan in.
Gelukkig zonder krijsen dit keer, want ik heb haar nu niet aan hoeven raken  :D ;D
Het gaat dus goed met ze.

Speedy

13 april 2003, 15:51:35 #54 Last Edit: 13 april 2003, 16:00:19 by Speedy
Na nu 5 weken Yellow erbij te hebben, moet ik zeggen dat het met zijn gedrag redelijk goed gaat tegenover de andere 2, maar ook naar ons.
Hij is toch wel redelijk tam, voor een valkparkiet die ik niet van jongs af aan heb, Punky die vliegt nu voor ons weg, dat doet Yellow niet.
Daar tegenover is het weer andersom wel zo, dat punky op mij komt zitten en dit Yellow nog niet uit eigen beweging heeft gedaan.
Gisteravond op de chat, heb ik met Angelique nog over het kortwieken gehad, zij vertelde mij iets over leeuwieken, dit is dus een ergere beschadiging aan de vleugels die je maar kunt doen bij vogels, om ze nooit meer goed te kunnen laten vliegen.
Hier ben ik dus wel even van geschrokken, maar nee, bij Yellow zijn echt alleen maar de buitenste vleugels geknipt.
Hij vliegt aardig naar daar waar hij heen wilt, nog niet zo heel erg goed door de kamer als de andere 2 wel doen.
Ik hoop dat Yellow na de rui, als zijn vleugelveren weer terug zal krijgen.
Nu valt mij wel op, dat hij een andere houding heeft als de anderen, ik wil dit even laten zien dmv deze foto.

Hij laat duidelijk zijn vleugels iets afhangen en trilt ook best wel veel.
Verder merk ik geen gekke dingen of zo hoor aan hem.
Ik heb het idee, dat ie toch gepest is of zo, misschien wel erg hardhandig is behandeld.
Gelukkig is hij niet bijterig naar ons toe, zodra je bij hem komt en je doet je vinger naar hen toe steken, dan knabbeld hij eraan en komt op je vinger zitten.
Angst voor ons heeft ie dus overwonnen.
Het is een heel lief beestje, geeft ook kusjes, zit aan oorbellen en aan ketting te trekken.
En mijn ring vindt ie ook wel erg mooi, dan vliegt hij weer gauw terug naar de voliere of op de kast.
Hij is nog niet erg lang bij me blijven zitten, dat doet alleen Speedy nog maar.

Speedy

13 april 2003, 17:00:08 #55 Last Edit: 13 april 2003, 17:02:53 by Speedy
Dit zijn ze dan op een rij, met stip gestegen. :D :D :D
Mijn 3 musketiers.

Speedy

Punky

Yellow

Paul

Hoi Trudie,
Ik ben blij eindelijk weer wat over het vrolijke drietal te horen en gelijk weer met mooie foto's erbij :-)
Hopenlijk zal Yellow na de rui gewoon zijn veren weer terugkrijgen maar meestal is dat wel het geval als ie gewoon gekortwiekt is.
Als je kan zien dat de veren zijn afgeknipt dan is er niks aan de hand en als ie dan in de rui is geweest krijgt ie gewoon weer nieuwe veren terug.

Groetjes,  paul

Speedy

2 mei 2003, 20:46:33 #57 Last Edit: 2 mei 2003, 20:48:12 by Speedy
Geweldig nieuws, Yellow krijgt gelukkig al zijn nieuwe veren terug.
Hij heeft zeker al een stuk of 6 van de gekortwiekte veren verloren en er komen al heel mooie nieuwe voor terug.
Zie maar op de foto.

Mooi he??

Paul

Hoi Trudie,
Yellow is een een prachtige valk :-) en hij ziet er ook heel erg lief uit.
Gelukkig waren de veren dus alleen maar gekortwiekt en komen ze weer allemaal terug.
Dan kan ie ook weer volledig vliegen zoals het ook eigenlijk hoort :-)

Groetjes,  Paul

Mandy

Hoi Trudie, :)

Je hebt 3 mooie aparte valkjes daar, een leuk stel zo. Zou het niet completer worden met een vierde?? Een mooie witmasker of bonte valk, die heb je nog niet hé. Is zo leuk en lief weer een jonkie erbij, zie je 'm al naar je kijken ::) en met je kroelen :-*...aaahhh en dan heb je misschien een maatje voor Speedy? Ik ben je maar aan het pesten hoor. :D