10 augustus 2025, 17:25:11

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

demi

trudie ik wilde je ook ff feliciteren met je four seasons!!!
erg he zo`n valken virus ik heb er in middels ook al 8!!!!!
jaja gisteren een koppeltje van mijn mannetje gehad een wildkleur en een bonte!! peppie en kokkie....
en dan als de geparelde witkop van mandy komt dan zijn er 9
hahaha jaja heel erg verslaafd aan valkjes........
veel liefs diana

Speedy

7 mei 2003, 18:49:30 #76 Last Edit: 7 mei 2003, 19:02:01 by Speedy
Hier de eerste vlucht naar Rob.

De 1e kennismaking met Speedy, ze liepen elkaar steeds voorbij, Koko wilde wel de staart pakken van Speedy, maar die was zo weer weg.

En hier Punky en Yellow vlakbij Koko, als Koko richting Yellow liep, dan stapte Yellow toch maar even opzij.
Punky is nog niet dicht bij Koko geweest.

Ze zijn dus nog niet met hun 4tjes bij elkaar geweest, die foto houden jullie nog tegoed.

Het gaat dus heel erg goed met ze.
Ik heb Koko ook al in de voliere gelaten, ze klom wat heen en weer en hing heel veel op de kop.
Ze bleef met splagaat pootjes hangen in een hoek.
Ze heeft ook nig niet gegeten, hierover maak ik me een beetje zorgen.
Ook in haar eigen kooitje heeft ze dat nog niet gedaan.
Ze gingen alle 4 weer in de voliere na een tijdje eruit geweest te zijn, maar ze lieten elkaar met rust.
Yellow wilde wel even kijken en gaf een fluitje naar haar, maar daar bleef het bij.
Ik heb Koko nu toch maar weer even in haar eigen kooi gezet en ze is nu aan het slapen.
Ik wil heel graag dat ze ook bij de anderen gaat, maar moet eerst zeler weten dat ze happy is en ook dat ze gaat eten.

Paul

Hoi Trudie,
Erg leuke foto's die jij ook altijd hebt :-)
Ik denk dat Koko zelf wel gaat eten hoor maar hang in elk geval een stuk trosgierst in de kooi dat eten ze het snelst.
Als ze honger krijgt gaat ze echt zelf wel eten en misschien doet ze het nu stiekem zodat je het nog niet gezien hebt.
Zeker een volwassen valk gaat gewoon zelf eten, ze vinden hun voerbakje echt wel waar je het ook verstopt :-)
Veel plezier met Coco en op naar de vijfde nu :-)

Groetjes,  Paul

Speedy

Wat een weertje he, we zijn maar naar het strand gegaan om even onze pootjes te baden. ;D

Groetjes,
Speedy, Punky, Yellow en Koko

demi

hahahaha
wat een leuke foto`s maak jij toch altijd van je moppies

groetjes diana

Speedy

Dank je, ja ik ben ook zo super trots op ze he, kan niet van ze af blijven ook...heb al heel veel foto's op de pc staan, moet ze een keer op cd zetten, weet alleen nog niet hoe dat moet.

Mandy

:Dja dat probleem ken ik ook Trudie, ik heb hier al 1060 foto's in m'n parkietenmap staan, in m'n pacomap 730 en de chicomap 240! Moet ook gauw op een cd-tje, maar ik weet ook niet hoe. En Raymon moet me ook nog maar 's leren foto's zo mooi te bewerken. Ik vind dat altijd heel leuk zo met die achtergronden enzo, Karin kan dat ook zo mooi. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

Volgens mij is foto's zo bewerken een stuk moeilijker dan foto's op cd  zetten hoor! Foto's op een cd zetten gaat bijna vanzelf, die valkjes uitknippen enzo is zo makkelijk nog niet (ben er net zelf mee begonnen, een heel gedoe). Maar als je een brander hebt is foto's op cd zetten echt een makkie! Als je een brander hebt, kan ik je zo online via de chat ermee helpen als het moet. Kwestie van weten waar je moet zijn en een beetje slepen en kilkken.

Paul

Hoi,
Inderdaad is branden een makkie.
Je hebt er wel verschillende programma's voor maar easy cd creator vind ik persoonlijk zelf het makkelijkste.
Met Nero kan iets meer maar wel iets ingewikkelder.
Zelf werk ik met adobe photoshop om fotos te bewerken en dat valt inderdaad niet mee.
Wil je dat helemaal vlekkeloos doen ben je met een flinke bewerking wel een avondje bezig voor een foto maar dan heb je ook wat :-)

Groetjes,  Paul

Barbara

Hoi Paul,

heb net van de week Adobe Photoshop 5.0 geinstalleerd en er komt heel wat op je af ja! Voordat je daar een btje wijs in bent.... Wel erg leuk om uit te vogelen allemaal.

In Windows XP kun je branden in Windows zelf, das helemaal ideaal! Je sleept de bestanden letterlijk naar de 'schijf' die staat voor je brander (bv G) en je kan in het menu opdracht geven tot branden; een kind kan de was doen. Dus dames, ff checken of je XP hebt (en een brander natuurlijk) en je kunt branden binnen 5 minuten! Laat evt. maar weten als je beide hebt, dan typ ik wel een berichtje hoe het moet! en anders kan ik ook helpen met Nero, die heb ik zelf hier, valt reuze mee. Als je foto's zo kunt bewerken als jullie, zijn jullie echt handig genoeg om het z o te snappen  :)

Speedy

Yellow is nu ook wat vaker aan het vliegen hier in de kamer, nog niet zoals Speedy en Punky het doen hoor, maar ok, hij is al wat losser aan het worden.
Het is me wel opgevallen, dat hij nog niet perfect vliegt.
Het is nog net of zijn vleugels "lek" zijn, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Hij haalt geen grote hoogtes en met vooruit gaan, lijkt het of hij meer moet klapperen met zijn vleugels om er te komen.
Ik hoop dat dit toch ook nog verbeteren zal.
Er is verder niks te zien aan hem, maar ja ik weet niet of er ooit iets geraakt is he.
Koko komt nu ook al uit zichzelf uit de voliere en vliegt meteen naar de kinderen toe, of op de rand van de bank.
Ze kijkt dan alles zo even aan.
Het is duidelijk, dat ze op mannen valt, want ze is heel erg gek met Rob.
Als die binnen komt, wordt hij meteen begroet door haar.

Het zijn bij elkaar heerlijke beestjes, ik geniet er echt van.
Het enige nadeel is nu. dat Speedy ook de fluitjes heeft vergenomen van Yellow.
Dus nu heb ik 2 druktemakers.
Waarom Yellow het nou niet doet, om de fluitjes van ons en Speedy over te nemen, snap ik ook niet.
Ik wil proberen met microfoon alles op te nemen en aan jullie te laten horen, maar helaas, is de geluidskwaliteit te zacht.
En de microfoon is niet lang genoeg om bij hun in de buurt te leggen.
Ze zijn voornamelijk 's morgens het drukst met fluiten.

demi

hallo trudie

leuk he als ze rond vliegen ik heb er een punky die lijkt wel een straaljager als tie vliegt en pipo van mij vliegt ook niet zo lekker..
maar ik vindt het zo`n mooi gezicht als ze vrij zijn!!!

groetjes diana ;D

Speedy

22 mei 2003, 13:56:19 #87 Last Edit: 22 mei 2003, 13:56:43 by Speedy
Ik heb dit verhaal al elders neergezet, bij een poll over douchen.
Ondanks dat, wil ik het toch ook hier bij ons verhaal erbij zetten.

Ik heb dus een groot (zwem)bad in de voliere hangen, daar gaat Speedy altijd als eerste in, hij steekt zijn staart dan recht omhoog tegen de achterwand aan en gaat zo pootje baden.
Dan komen Punky en Yellow op de rand zitten en doen wat met hun kopje erin, meer niet.
Koko is er nog niet in de buurt van geweest.
Dan pak ik mijn plantenspuit en zet hem op nevelen, (want de recht-toe-recht-uit spuit is voor als ze straf hebben) ik spuit ze dan flink nat, Punky is er helemaal weg van en gaat helemaal plat liggen met haar vleugels wijdt gespreid.
Speedy doet dan ook een beetje mee, maar is wat stoerder dus doet niet zo overdreven mee.
Koko vind het ook heerlijk en gaat ondersteboven hangen met de vleugels wijdt open.
Dan Yellow   hahaha ja ja .....ik spuit me suf op hem, maar denk maar niet dat ie nat word hoor.....hoe hij het doet? ik heb geen idee....water loopt er gewoon vanaf terwijl de rest drijfnat is, komt er bij hem geen druppel meer af.
Zou hij met hete wax behandeld zijn?

Dan pak ik de föhn, ja daar is Punky het meest gek van hoor, ook dan gaat ze helemaal plat met vleugels wijd, zij is het gewend van kleins af aan dus ik denk dat ze het daarom zo lekker vind....Speedy blijft er ook weer gewoon bij zitten....Koko is er ook niet bang van en vindt het ook wel prima....nou dan de droge Yellow.....hahahaa ja wat valt er nog te föhnen? beetje warmte kan ie wel hebben...

Zo gaan mijn valkparkieten douchen, dus niet persoonlijk mee naar boven hoor....heb ik nog nooit geprobeerd.

Groetjes,
Trudie

Barbara

Als ik mijn lutino natspuit, druipt het er ook zo weer af en hij doet zijn vleugels zelden open. Binnen 10 minuten is hij weer kurkdroog. Het zal dus wel aan de bevedering van de lutino liggen!

Speedy

Hier alvast het bad gebeuren.
Ik heb ngo meer foto's die komen eraan, moet ze nog even bewerken.