14 augustus 2025, 08:52:29

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Karin

;D Dat doet Dazzle ook, en die is pas een week of 10, dus ik denk niet dat ze een nest wil maken, maar lekker wil " badderen " in de salade  :D En als ik maar in de buurt kom krijg ik een knauw ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Bij Koko is het duidelijk nestdrang hoor, ze schijnt dus bij de vorige eigenaars al eens eerder eitjes gelegd te hebben.
Ze is ook heel pieperig als ze zo doet en haar achterkant omhoog gooit, je mag haar dan zelfs aaien over haar rug heen.
Maar waarom ze het nu in de saladebak deed? waarschijnlijk toch omdat het een beetje diep lag.
Inmiddels is ze weer opgedroogd en heeft ze zichzelf een beetje opgeknapt.

Ellen

Je zou datzelfde schaaltje met een schonere vulling
onder in de kooi moeten laten staan.
Kijk eens aan wat er gebeurd.

Ciao Ellen.

Mandy

3 juni 2003, 14:34:06 #123 Last Edit: 3 juni 2003, 23:44:52 by Mandy
Je maakt toch allemaal wat mee met die doerakjes Trudie! :D
Weet je toch wel zeker dat je nog zo'n deugniet erbij wilt? ;D

Wat was dat schrikken voor je toen met dat gefladder in de kooi! :o
Ik heb eigenlijk ook nooit geen doek over de kooi gehangen en dat ging altijd goed. En met die onregelmatige tijden die wij hier werken zou dat juist veel gestresster voor die beessies zijn. Kom je om 00.00 thuis gaan lichten en tv aan en ze horen je wel maar kunnen je niet zien, is ook niet gezellig. En Chico nu heeft er ook geen moeite mee, als ze moei is gaat ze gewoon zelf in d'r ring zitten dutten met d'r koppie naar achteren. Ik doe dan wel tv zachter ofzo en groot licht hebben we hier toch nooit aan, alleen kleine schemerlampjes.
Hopelijk gebeurt dat niet meer hoor. ;)

Zo dus Dazzle wordt ook al een pittige tante Karin! :D
Ik had hier een grasparkietje, Herman, die dook zo in het zakje sla en ging zich daar dan ook in badderen! ;D

Wat een rare vogels kunnen parkieten toch zijn hé! ;D
En wat heb jij ook een mooie handtekening Karin, ik ben helemaal weg van Kazoo, prachtig gewoon! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ja, mooi is hij he, Mandy. Ik hoop dat als hij een nestje krijgt er ook zo een in zit.... Hij is niet tam, maar hij is zóóóó leuk  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Als er dan nog zo een tussen zit kom ik er misschien wel eentje bij jou halen! ;D

Karin

;D  Je zat toch al vol  :D Of maak je een uitzondering voor een bonte witmasker  ;D Als er een bonte bij zit en ik wil hem zelf niet houden zal ik het aan je vragen, oké ?  8) Zou je nog ff willen kijken naar mijn vraag bij voeding ? ( je naam staat erbij ). En heb je mijn dagboek al gelezen ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Tja ach ja, als ik zulke mooie exemplaren zie denk ik; zou er nog 1 bij kunnen? Maar nee, ik wacht eerst ff af hoe het hier allemaal gaat en welke jongen ik ga houden. Zowieso al een witmasker geparelde en gewone geparelde, dus het wordt alweer wat drukker. ;D Maar ik hou me wel aanbevolen hoor! ;)
En ik heb net die berichtjes van je gelezen en erop gereageerd. :)

Ellen

Hoi allemaal,

Ze heten niet voor niets grasparkieten.
ze doen hun naam eer aan door in groenvoer
te willen badderen.
Die van mij doet dat altijd met alle groente die
ik erin hang.
Eerst badderen en dan slopen.
Soms eet hij er dan ook nog van...... :D...gekkenhuis.

Gr. Ellen.

Speedy

Vannacht was het ff schrikken, er kwam zomaar opeens een vreselijke harde onweersklap.
Ik schrok me rot.
O jee, dacht ik nog, de valkparkieten...gauw naar beneden, maar ze zaten alle 4 rustig op hun plekkie te slapen.
Jeetje wij waren er allemaal wakker van geschrokken, maar gelukkig geen paniek geweest bij hun.

Vanmorgen waren ze alle 4 super druk, diegenen die nu het eerst fluiten zijn Koko en Punky, de dames hebben het hoogste woord.
Als Rob dan de honden gaat uitlaten, gaan ze alle 4 tekeer, je hoort ze helemaal buiten zo hard.
Zodra de sleutel in de deur gaat, zijn ze weer stiller.
Deugnieten, alsof ze denken dat Rob ze niet gehoord heeft ;D
Als ik dan naar beneden kom, zeg ik altijd ff goedemorgen tegen de honden, die kwispelend op me afkomen, en dan loop ik naar de voliere en zit Speedy al op me te wachten voor zijn goedemorgen koppiekrauw.
Dit vind hij zo heerlijk, Koko ook....zij is ook een kroeler.
De andere 2 niet hoor, ze kijken wel, en Yellow geeft dan kusjes, maar ze willen niet aangeraakt worden.
En op de bodem vind ik weer 2 lange veren van Speedy.
Deze is volgens mij ook weer in de rui...ik had het eigenlijk op moeten schrijven wanneer ze het allemaal zijn geweest, maar ja, heb ik nooit aan gedacht om dat te doen.
Weet nu niet hoeveel keer per jaar ze ruien.
Speedy is bijna jarig 8 juni.
Ja dan wordt mijn kerel al 1 jaar.
Deze veren (gisteren was het er ook al 1, maar dan een gestreept met geel) waren trouwens grijs.
Weet dus niet of dit dan toch al oude waren, zal wel.
Ik heb hier 4 bakjes staan met allemaal veren die ik van ze bewaar.
Het zijn er al zoveel, dat je er zeker 2, misschien wel 3, complete valkparkieten mee kan maken :D :D
Yellow heeft nog maar een paar afgeknipte veren ertussen zitten, nu nog wachten op de groei van het rechtervleugeltje, dan is ie weer op en top een super kanjer.
O ja, en gisteren heb ik nog wat ijsbergsla gegeven, dit keer zonder schaaltje vanwege Koko haar gedrag daarin, nou ze vinden het alle 4 heerlijk hoor.
Er is niks meer van terug te vinden.
Dit zal ik maar niet dagelijks geven he? voor evt, diaree? of nitraat wat in sla zit?
Dus doe ik dat zo af en toe.
Misschien probeer ik het straks met een klein stukje komkommer.
Waarom ik Koko niet haar gang laat gaan om een eitje te leggen is, omdat ik het zielig vind om haar op een onbevrucht eitje te laten broeden.
Zodra ik er zeker van ben dat het Yellow gelukt is om op haar rug te duiken, dan is het wat anders.
Tot nu toe laat ze hem niet in haar buurt komen, ze klimt direct weg.

demi

goeiemorgen trudie

ik vindt het altijd leuk om jou verhalen te lezen
jij maak ook wat mee hoor!!!
bij mij alles goed
groetjes diana ;D

Speedy

Goedemorgen jij ook Diana,

Ja ja, en ik ben nu een mobiel aan het maken voor ze, om voor het keukenraam te hangen.
Daar kunnen ze dan op gaan zitten als ze naar buiten willen kijken.
Speedy weet nu als enige hoe hij op de gordijn roede moet komen, maar Yellow heeft daardoor zijn staartpen gebroken de laatste keer.
Dus wil ik het wat makkelijker voor ze maken.
Ik heb 2 verschillende maten trappetjes gekocht, die ga ik dan horizontaal boven elkaar hangen.
Als het gelukt is, maak ik er wel ff een foto van.
Als er meestal 1 het door heeft, volgt de rest ook wel.

Speedy

4 juni 2003, 18:12:01 #132 Last Edit: 4 juni 2003, 22:37:54 by Speedy
Ja maar nu wil er geen 1 op...grrr zelfs Speedy niet.
Hij schrok van het getik tegen het raam aan, jeetje zal ik me voor niks heben uitgesloofd met die hitte? :'( :-/
De voliere staat nog open, maar Yellow had het na 1 keer vliegen alweer gehad en is terug gegaan de voliere in.
Punky heeft hem nog geprobeerd over te halen, door hem op te gaan halen, maar geen resultaat.
Punky er weer uit en op het dak roepen naar Yellow, over de rand kijken of ie echt niet komt.
Nee hij heeft geen zin meer, wat een saaie pief zeg.
Speedy vliegt nog wel lekker door de kamer en komt zo nu en dan even op mijn hoof zitten.
Koko haar vaste plakje is de stoel, maar ze heeft niet echt zin om bij me te blijven, dus vliegt ook weer de kast op.
Punky zoekt zo nu en dan Speedy even op, wat ie allemaal doet.
Ze hebben het nog steeds war, hoor, het is hier binnen flink benauwd.
Ik ga ze zo weer in de voliere doen en dan de deur weer open gooien.

Inmiddels is er een wonder gebeurt...Speedy heb ik er op gekregen, door hem te laten zien dat ie er echt niet af zou vallen :)
En wie volgde? ja hoor zijn trouwe ouwe vriendinnetje Punky.
Misschien toch diep in haar hart, zal Speedy haar liefde zijn?

Speedy en Punky

Schattig he?

Nu de rest nog.

Ellen

Jeetje Trudie,

Wat een orgineel idee zeg.
Ik geloof verdomd dat ik hem even van je
na ga apen.

In een woord...............GEWELDIG.
En zeker een leuk gezicht die twee erop.
Groetjes Ellen.

Kolkkie

4 juni 2003, 18:25:46 #134 Last Edit: 4 juni 2003, 18:26:18 by kolkkie
Hoi Trudie,

Je hebt echte schatjes zie ik wel. Ik hoop voor je dat het toch een keer wat wordt tussen die 2.
Wat een supercool mobiel is dat trouwens. Wij vrouwen kunnen ook best knutselen en timmeren :D.
Zo zie je maar weer, als er 1 schaap over de dam is, volgen er meer.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006