16 augustus 2025, 04:47:17

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

4 juni 2003, 18:26:43 #135 Last Edit: 4 juni 2003, 18:27:21 by Speedy
Het kleine trappetje koste me 1,25 en de iets grotere 1,80, dan nog een klosje touw 1,10 bij de hobbywinkel vandaan en klaar.
O ja, dit touw stinkt naar koeiemest, heb er geen naam van, maar misschien zegt het genoeg.
Het is dus natuur-touw, heel dun.
Ik heb het gevlochten om het wat dikker te krijgen.
de haakjes die standaar op de trappetjes zitten (om ze aan de tralies te hangen is dat) heb ik vervangen voor gesloten ringetjes, zodat ze zich niet kunnen bezeren..

Succes Ellen ;D

Speedy

Hoi Mariska,

Ja leuk gedaan he? Ik ga er nog wat dingetjes aan hangen hoor, zoals belletje of zo...het is nu nog kaal, maar ze vinden het prachtig.
Speedy jaagt nu zelfs Punky weg :D :D maar ze komt steeds terug hoor, ze geeft niet op.

Barbara

Wat een leuk ding inderdaad! Knap bedacht! Ik ga een kleine 'binnenvolière' maken van een stellingkast (daar staan ze nu in in een kooi) en als daar genoeg ruimte voor is, kan ik er misschien zo'n mobiel in hangen  :) Voor de ramen kan namelijk moeilijk bij ons, omdat we lamellen hebben  :(

Ik wil in het gedeelte van de stellingkast waar de kooi in staat dus gaas spannen en aan de voorkant komt in de onderste helft een horizontale lat zodat de voorkant in 2-en is gesplitst. Beide delen worden uitneembare 'ramen' met gaas er in, zodat ik de bodem via de onderkant leeg kan halen en via de bovenkant kan ik bij bakjes en speeltjes en de vogels zelf natuurlijk. Als het klaar is, laat ik hem wel zien in een nieuw onderwerp bij de verhalen. Ik wilde het eerste helemaal zelf doen, (ben btje eigenwijs en wilde bewijzen dat ik dat inderdaad als vrouw heus wel kan) maar mijn vriend bedacht dat zijn zwager vroeger timmerman was en het leuk vindt om zoiets te maken, dus ik heb maar toegestaan dat ik hulp krijg, tenslotte wordt ie dan zeker weten erg mooi, praktisch en netjes afgewerkt. Tenslotte ben ik toch geen timmerexpert....

Marianne

Hoi Trudie,

Geweldig.
Erg mooi gemaakt hoor, jouw mobiel voor je schatjes en dan met die hitte.
Zo zie je maar dat je voor wat minder geld ook hele leuke dingen kunt maken voor je valkjes. Als je maar creatief genoeg bent in het verzinnen van ideetjes. Helaas is dat bij mij niet het geval.

Succes met je valkjes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

7 juni 2003, 17:47:08 #139 Last Edit: 18 juli 2003, 14:50:32 by Speedy
Mag ik jullie voorstellen aan......
                          Angel

Hij/Zij is geboren 13-05-2003.
We hebben haar net pas kort opgehaald.
Is het geen schatje?
Het is een witmasker, we hebben de ouders ook gezien.
Heel mooie valkparkieten.

bijna 4 weken

Karin

Wat een schatje !!!!! Ik wil oooook !!!!  ;D Hm, nou, nog ff wachten maar. Dazzletje is nog zo jong en eist al mijn aandacht op  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Ahhh trudie,

Wat een lekker ding zeg, zo mooi.

Gefeliciteerd.

We wachten af, naar het verhaal :D

Kolkkie

Hey Trudie,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Komt Angel bij 1 van die adverteerders vandaan?
Echt een engeltje hoor. Het valkje doet die naam eer aan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ellen

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd met de nieuwe kleine huisgenoot "Angel".
Het is een plaatje om te zien.
Hoop dat hij/zij lekker tam wordt en een flinke kroelkop.

Geniet er maar van, voor je het weet zijn ze groot :)

Gr. Ellen.

Mandy

leuk dat je toch nog een witmaskertje gevonden hebt Trudie! ;D Waar heb je Angel gevonden? Leuke naam! :)
Ik neem bij deze aan dat ik je hier niet meer bij mijn voliére zal zien verschijnen, alleen als ik ooit zo'n bonte als Pino zou krijgen zeker! :D Maar via Karin weet ik nu inmiddels dat ik dan lang zal kunnen wachten, die heeft dat allemaal nagekeken voor mij en ik zal het dus met die mooie geparelden moeten doen, waar ik ook heel trots op ben! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties.
Ik ben ook zo blij als een klein kind, of een moeder die net een kind heeft gehad. :D :D :D
Angel was een naam, die ik al een tijd in mijn hoofd heb, ze was eigenlijk ooit bedoelt voor Punky, vanwege haar witte veren, maar ik wist toen niet zeker of ze een pop was.
Eigenlijk nu later, had deze naam wel gekend voor Punky, maar die verander ik nu niet meer.
Angel is eigenlijk niet alleen voor poppen, want Angel kan ook voor een man, want een engel is zowel mannelijk als vrouwelijk.

Voor Mandy: Ik heb Angel van de advertenties, zowel hier als op marktplaats, ze komt uit Kockengen. (Breukelen)
En zeg nooit nooit, want wie weet komt er ooit nog 1 bij ::)

Het is echt een schatje, ik heb net gevoerd voor het eerst en het ging prima.
Angel smakt tijdens het eten, iets wat de andere 2 niet gedaan hebben.
En het moest met een spuitje, want met een theelepeltje ging het niet.
Angel schreeuwt (nog) niet, en heeft niet van de lepel gehapt.
Ik heb daarom de spuit erbij genomen, nu weet ik zeker dat het eten erin zit, kropje was goed gevuld.
Wel is hij/zij nog erg schrikachtig als je plotseling ernaar toe komt.
Dan gaat Angel in z'n achteruit  :D :D :D
Blazen valt mee, niet zo erg als de broertjes en zusjes hebben gedaan, misschien is het een stoere jongen. ;D
Ik zal een paar dagen met de spuit gaan voeren, totdat Angel weet dat ik de verzorgster ben en het dan van een lepel zal gaan happen.
Heerlijk om weer voor zo'n kleintje te zorgen hoor.

Ik heb de kleine alleen heel even kort bij de tralies gehouden van de voliere, Speedy begon al meteen naar mij te bijten, net als toen bij Punky.
De rest reageerde niet, was ook maar heel kort hoor, hij maakt ook nog geen geluid, dus het is gewoon nog niet echt opgevallen.

demi

hallo trudie
heel erg gefeli!! echt super voor je!!!!!!!!!!
angel is een zeer mooie vogel hoor!
mooie foto ook btw....

groetjes diana

Tara

Heey Trudie,

gefeliciteerd met Angel zeg! Zo'n mooi witmaskertje, hij's perfect ;D, ik hoop nog vele mooie foto's ervan te zien hoor :D,
veel succes ermee, het is leuk om zelf een kleintje groot te brengen hé?

Groetjes, Tara

Lique

8 juni 2003, 00:05:31 #148 Last Edit: 8 juni 2003, 00:07:55 by Angelique
Hoi Trudie,

Wat zie ik nou toch weer, 4 seasons? ???
Dat kan toch niet meer :P, helemaal uit de mode. :D
Je zou nu toch echt iets met 5 moeten hebben hahahhaha. The cockatiel 5 ofzo haha.(van de Jackson 5) of  V5 ( i.p.v. v8 )

Groetjes lique

Speedy

Heel goed bedacht Angelique, The Cockatiel 5.
Bedankt, ik zal hem onthouden....hahahahaha
Zal kijken of ik mijn logo aan kan passen.

Inmiddels heb ik voor de 2e keer gevoerd.
Angel had dus best wel trek, want het lukte zowaar om van een theelepeltje te eten.
Goed he....wow ik ben valkjes trots.
Het is alleen nu voor mij moeilijker zien, of de krop vol zit, want dat was bij Punky veel makkelijker te zien, doordat zij nog niet zoveel veren daar had zitten.
Angel heeft er al flink wat zitten.
Verder gaat het wel lekker, hij/zij heeft ook al lekker de vleugels gestrekten dat was wel lachen hoor.
De evenwicht is nog niet zo goed, hahaha Angel is erg wankel nog op de poten en lijkt wel met de staart de evenwicht vast te houden, heel komisch gezicht.
En ik moet even in de gaten houden het ene neusgaatje, die lijkt wel een beetje dicht te zitten, of er iets in zit, voedsel of zo.
Hoe moet ik dat er evt. uit halen?
Hoop dat het met een paar niesbuitjes eruit springt.
Ja ik ben weer helemaal in mijn nopjes hoor.