13 augustus 2025, 18:06:28

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Trudie,
Dat is dus een nadeel van een doek over de kooi want ze kunnen dan helemaal niks zien en als ze in paniek raken vliegen ze zich gewond :-(
Ik heb nooit een doek over de kooi en altijd in de nacht een lampje branden zodat ze wat kunnen zijn als er wat gebeurd.
Ik heb dus ook nog nooit een gewonde valk gehad als ze een enkele keer wel eens in paniek raken want ze zien dan wel waar ze heen vliegen.
Ik denk wel dat de veren van Yellow gewoon terugkomen hoor, dat duurt ongeveer een week of 6 en dan zijn de uitgevallen veren weer op volle sterkte.

Groetjes,  Paul

Speedy

Hoi Paul,

Volgende maand gebruik ik de doek al een jaar, Koko is hier al 2 weken, het is nog nooit eerder gebeurt.
Weet ook niet of het een vechpartij is geweest tussen Yellow en Koko, maar dat lijkt me niks in de nacht om dit op te gaan zoeken.
Dus ik denk dat ze ergens van geschrokken zijn.
Nee wij hebben geen lampje aan 's nachts, zou niet weten welke ik aan zou moeten laten, zit hier niet met spaarlampen of zo en ik ben bang voor brand, omdat we boven slapen en er dan geen zicht op hebben als beneden iets zou gebeuren.
Deur van de kamer is dan dicht.
Ik zal proberen ze zonder doek te laten slapen vanavond, kijken wat ze doen.
Het is in ieder geval niet leuk dat dit is gebeurt, baal er erg van hoor, ik vind het zo zielig voor Yellow.
Er is trouwens maar 1 pen met bloed geweest Paul,de andere 3 hadden niks.
2 daarvan waren dus nog oude veren die geknipt waren toendertijd.
Het komt wel goed he?

Paul

Hoi Trudie,
Je zou een nachtlampje wat normaal in de babykamer gebruikt word in het stopkontact kunnen steken dat geeft net genoeg licht om heel iets te kunnen zien en ze gebruiken ook heel weinig stroom.
De veren zullen zeker terugkomen hoor en als de afgeknipte veren eruit zijn komen die nu juist extra snel terug dus dat is dan eigenlijk een geluk bij een ongeluk :-)
Als een veer met geweld opzij getrokken word kan er wel eens een beetje bloed bij vrijkomen maar dit is ook niet zo erg want het word meestal niet echt een grote wond.
Ik denk dat je met een weekje al weer het begin van een nieuwe veer kan zijn want dat gaat heel erg snel.

Groetjes,  paul

Speedy

Bedankt Paul,
ik heb voor het eerst vannacht geen doek over de voiliere gedaan, wel vreemd hoor om dit niet meer te doen.
Ik ben dit zo gewend, dit deden wij vroeger al vanuit ouderlijk huis.
Altijd een doekje over de kooi.
Het is een rustige nacht geweest en zelfs vanmorgen hebben ze "uitgeslapen" hahaha normaal is Yellow al om 7 uur vollop aan het fluiten, maar dit keer was Koko de eerste die riep.
Dit was rond de klok van 8.30 uur, dus heerlijk rustig.

Ellen

Is nog wel lekker ook joh, zonder doek slapen.
Beetje frisse lucht is altijd lekker.
En ze kunnen af en toe 1 oogje opendoen om
om zich heen te kijken  :)

Hoop dat ze een paar rustige nachten tegemoet gaan... :)

Gr. Ellen.

Speedy

De afgelopen nachten is prima gegaan zo zonder doek, ze slapen zelfs langer uit lijkt wel.
Koko was weer de eerste die naar ons begon te roepen, normaal is Yellow de eerste herriemaker.
Speedy lijkt nu wel stiller, maar ja dat zal ook wel weer komen.
Koko is momenteel heel erg met haar knt omhoog aan het piepen, Yellow wil dolgraag naar haar toe, maar ze loopt en klimt dan steeds weg.
Is er dan helemaal geen kans, dat het ooit zal gaan lukken met die 2?
Het is idee, dat ik nu weet dat er een mogelijkheid is om eitjes, maar dat Koko niet wil...zucht))))

Speedy

1 juni 2003, 15:47:41 #111 Last Edit: 1 juni 2003, 15:52:37 by Speedy
Het valt mij op dat Speedy al 3 dagen zijn deuntjes niet meer fluit.
Hij is niet zichzelf, zit maar een beetje voor zich uit te staren, was ook niet echt in de bui om zich te poetsen na het badderen.
Ik heb hem en de anderen een koekje gegeven, dit nam hij dan wel, maar toch anders dan anders.
Ik maakte voor hem een schaaltje eivoerpap klaar, maar ook daar kwam hij niet voor naar me toe.
Snap er niks van hoor.
O, nu dat ik dit typ, zit ie dan toch zijn vleugels te poetsen.
Verder is hij erg sloom, ik dacht de warmte, maar de anderen doen allemaal normaal.
Yellow ging zelfs ff naast hem zitten en gaf hem kusgeluidjes.
Als ik zijn naam riep, dan kwam hij altijd meteen op de tralies naar mij toe en wilde er wel uit, maar ook daarin heeft ie nu geen zin.
Wat zou er aan de hand zijn?

Ellen

Ach jee.
De ene vogel is natuurlijk de ander niet.
De een heeft meer last van de warmte dan de ander.
En misschien is hij nog wel een beetje uit zijn doen
van dat schrikken de afgelopen week.
Alles samen een beetje vermoeiend.

Ik ben ook niet " je van het" op dit moment.
Gr. en hou het rustig met die hitte........ :)........ellen.

Speedy

Yessssss ik lag ff op de bank te dommelen....en opeens floot Speedy "Fiet Fieuw")))) (deze spelling was het toch he Angelique?) ;D
Ja hij doet het weer, was toch de warmte dan....er komt nu een briesje opzetten, lijkt wel ff af te koelen nu, plus ik heb de grote extra ventilator ook maar ff van zolder gehaald.
Het is nu wel koeler hier als gisteren.
Heerlijk om hem weer te horen...

Ellen

:)  :)  :)  :)  :)

Lag jij te dommelen?..................... :)

Gr. Ellen.

Speedy

Hier een heerlijk recept die ik net even voor mijn schatjes heb gemaakt, omdat ze het zo warm hebben.

1 schaaltje
1/2 stukje tomaat
1 klein worteltje
1 plakje komkommer
1 klein blaadje ijsbergsla

Rasp het worteltje zeer fijn, snij het halve tomaatje in kleine partjes, plakje komkommer ook in kleine stukjes en de sla ook.
Vul een beetje sierlijk het schaaltje en zet het op de bodem.
Kijk wat je valkparkieten gaan doen.

Mijn kijk resultaat:
De vrouwtjes Koko en Punky waren er als eerste bij, maar Punky klom snel weer omhoog.
Koko pakte zowaar een stukje sla en begon er van te knabbelen.
Speedy kwam ook even naar beneden en liep om het schaaltje heen, keek erin...pakte ook een stukje sla.
Punky weer een poging, maar bleef alleen maar kijken, Speedy weer omhoog.
Yellow er dan ook maar even bij, want jeetje wat is dat toch allemaal daar.
Koko liet een stukje liggen en daar ging Yellow dan maar gauw op af.

Al met al...... bij mij eten ze dus alleen maar sla. ;D
Ik laat het schaaltje nog even staan, wie weet wat ze straks er nog van eten.

demi

hoi trudie

ben blij dat speedy weer de oude is!! :D

groetjes diana w

Speedy

Nou nou, het schaaltje is flink leeg, behalve de tomaten en de worteltjes.
Ik zie geen sla meer liggen en van de komkommer zijn ze ook aan het snoepen geweest, al ligt er dan ook hier en daar wat op de bodem.
Wat een lekkere klieders toch he...maar ze hebben in ieder geval wat gezonds binnen.

Kolkkie

Hey Trudie,

Wat een snoeperds zijn het ook he? En rotzooi maken zijn ze inmiddels experts in zeker :D.
Het is weer goed om te horen dat Speedy weer de oude is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Tjonge jonge, niet te geloven zeg.
Ik ben met het eten bezig en kijk zo eens naar de voliere, zit Koko middenin het schaaltje met salade.
Ze is helemaal nat op haar borst van de tomaten en rood ook nog eens.
Jakkes wat een kledder, ze is dus rondjes aan het draaien in het schaaltje en zit met haar staart omhoog, o jeeeee denk ik, salade met eitjes?
Ik doe het deurtje open van de voliere en pak het schaaltje maar gauw weg, dit met groot protest van Koko en een hap na.
Nou ja zeg, zou ze dan gedacht hebben om hier een nest van te maken?
Yellow is wel steeds in de buurt, maar als ie te dicht bij komt is ze snel weer weg.
Jeetje zo krijg ik nooit jonkies..
En om Koko nu lege eieren te laten leggen lijkt me ook niks, toch?
Is toch zielig?