18 juli 2025, 17:37:08

::Jel's Valkjes:: 24 jun; Update

Gestart door Jel, 23 februari 2010, 20:31:21

« vorige - volgende »

Jel

Citaat van: Saar op 19 januari 2011, 13:42:49
Hoi hoi,
Split lutino hoeft er niet perse in het eerste nestje uit te komen hoor :) Het kan zo 3 a 4 nesten duren voordat je die split ziet... Ik ben ook nog steeds aan het wachten of een valkje split cinnamon of lutino is en hij word nu 6 jaar ;)
Groetjes Saar :-*

Ja goed dat is wel zo!
maar verder vindt ik het ook best jammer dat hij geen adere spilts heeft.
Dit is dan wel het eerste nestje van hun, maar dan nog lijkt het me sterk als er 4 precies de zelfde valkjes uitkomen.
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

carco

Dit kan best hoor.
Ik heb hier een opaline man split ino.
Het eerste nest kwam er een opaline lutino en een opaline pop uit.
Op de volgende opaline pop heb ik 5 jaar moeten wachten en op de volgende opaline lutino pop maar liefst 6 jaar  :o
De rest..allemaal wildkleurmannen.
Na 1 nest weet je dus echt alle splitten nog niet.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Jel

Citaat van: carco op 19 januari 2011, 15:53:09
Dit kan best hoor.
Ik heb hier een opaline man split ino.
Het eerste nest kwam er een opaline lutino en een opaline pop uit.
Op de volgende opaline pop heb ik 5 jaar moeten wachten en op de volgende opaline lutino pop maar liefst 6 jaar  :o
De rest..allemaal wildkleurmannen.
Na 1 nest weet je dus echt alle splitten nog niet.

Ja daar heb je gelijk in.
Maar als hij alleen spllit ino is heb ik nog niet echt veel aan de mutaties van het popje.
want ook al is hij split ino heb ik niks aan het bonte en cinnamon van het popje.. of wel dan?
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

carco

Tsja, het ligt eraan wat voor mutaties je wil kweken.
Wist je de splits niet van te voren?
Ik heb hier een koppel dat alleen wildkleurtjes geeft en daar ben ik ook niet blij mee.
Maar om die rede zou ik ze niet weg doen, want het is wel een perfect koppel.

Klik op het plaatje voor onze site!

Jel

Citaat van: carco op 19 januari 2011, 17:07:03
Tsja, het ligt eraan wat voor mutaties je wil kweken.
Wist je de splits niet van te voren?
Ik heb hier een koppel dat alleen wildkleurtjes geeft en daar ben ik ook niet blij mee.
Maar om die rede zou ik ze niet weg doen, want het is wel een perfect koppel.

Nou van te voren is me verteld dat de man split ino was en split bont of cinamon..
en een echt perfect koppel is het niet echt want ze zijn echt heel erg schuw...
dus nu twijfel ik ook er aan of hij wel split ino is..
en het was toch een beetje mijn bedoeling om bonte witmaskers of cinnamon witmaskers te kweken en Albino's

*Manon*

Hoi Jel,

Je zou ze altijd het voordeel van de twijfel kunnen geven...
het loopt soms heel raar hoor met welke mutatie de jongen krijgen... zo heb ik hier een witmasker bont geparelde cinnamon pop en een bonte cinnamon man die split witmasker is...
Ze hebben eerst twee nestjes met alleen maar bontjes gekregen en ik vroeg me ook af of de man wel split witmasker zou zijn, maar er kwamen erg mooie en lieve jongen uit... in september kregen ze hun derde nestje en ik wist niet wat ik zag.... 3 bonte witmaskers en 1 bonte... zo zie je maar dat ze nog best voor verrassingen kunnen zorgen  ;)

Groetjes Manon

Jel

Sinds deze week vond ik de rug van Tequilla erg vreemd er uit zien ze mist er een deel van haar veren. Nu vraag ik mij af hoe kan dit? plukt haar mannetje haar of is het een infectie??
Ik heb hier even een foto van haar rug.

Ik hoop dat het niets erg is...
wie weet krijg ik hier een snelle reactie

Prettig weekend,

Jel

Caroline

Als ik de rest van haar veren op de rug bekijk ben ik bang dat ze zwaar geplukt wordt ... of door zichzelf of door haar ventje.

Omdat ze soms ook plukken door de parasieten zou ik haar even laten testen/onderzoeken op de div. ongediertes door een goeie vogelarts.

Sterkte ermee.

PS. ik ben je immetje niet vergeten hoor maar het is even een gekkenhuis hier en daarnaast natuurlijk volop in de carnaval maar ... komt goed.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Ik heb hier 2 wildkleur jongen zitten deze zijn afgelopen zomer door mij zelf gekweekt. Nu ze ouder worden moet je kunnen zeggen of het een MAN of een POP is.. Nu twijfel ik er nog al aan, vandaar dat ik 2 foto's heb waar ze opstaan deze zijn vandaag gemaakt. Ik hoop dat julliemij iets meer kunnen vertellen.

Over deze twijfel ik nog het ergste...

De Linker denk ik zelf van dat hjet een man is omdat deze toch al een fel geel masker heeft maar bij de rechter twijfel ik enorm..
Groetjes Jel

Caroline

Ik denk allebei een man, de rechter lijkt ook al te verkleuren maar is nog niet zo ver.

Fijn weekend. Knuffeltje voor Zilver.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Jel

hee hee,

De eerste eitjes van dit kweekseizoen zijn gelegd!
Henkie en Tequilla hebben nu 2 eitjes liggen, toen ik het eerste eitje zag liggen dacht ik van dit zal wel niks worden. Want ik had hun tot die tijd niet zien wippen, maar toen ik gister thuis kwam was het zo ver Henkie & Tequilla zaten volop te wippen en ja hoor vanmorgen vond ik eitje nummer 2 :D
Gino & Gypsy toen ook veel interesse in hun nestblok hun wippen volop dus hier kan een eitje ook niet langer uitblijven gaan we dit jaar weer Lutino's krijgen is de vraag vorig jaar had ik er bij Gino & Gypsy in 1 nest 2 waar onder Alpha met het ontstoken oogje..
Het is in ieder geval spannend, bij mijn witmasker koppel Lotus & Princess zal het nog even duren eer er eitjes komen aangezien hun nog geen blok hebben. want ik kan geen enkel blok vinden dat voldoet aan de maten alle blokken zijn wel te groot en passen dan niet door het deurtje van hun kooi. Het zal dus wat hobbyen worden om voor hun een geschikt blok te maken of ik moet het al ergens kunnen kopen..

Verder gaat het met Zilver ook helemaal perfect hij zit lekker in zijn kooi en als hij los is zoekt hij het zonnetje op wel is hij soms wat agressief zodra hij de vogels buiten hoort maar dit was vorig jaar ook het geval toen de andere naar buiten gingen en de deur hier elke dag open staat hij moet er even aan wennen dat hij niet alleen zijn eigen geluid hoort, haha

Ik hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen en over wie weet verdere eitjes!

Groetjes,
Jel

Caroline

Gefeliciteerd met de eerste eitjes!!

EEn goed kweekjaar.

Groetjes en kusje voor Zilver ... misschien is zijn meisje wel geboren van de week.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

VANDAAG HEB IK MIJN EERSTE DONSJE VAN DIT KWEEK JAAR MOGEN VERWELKOMEN! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik zal snel een foto uploade en deeze met jullie delen!

Groetjes uit het zonnige Limburg.

☺ Pita ☺

Gefeliciteerd met je eerste donsje !!!! leuk hoor :D