18 juli 2025, 16:27:57

::Jel's Valkjes:: 24 jun; Update

Gestart door Jel, 23 februari 2010, 20:31:21

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Hier ben ik dan ff snel met een update, Ik heb het heel erg druk vandaar dat ik de beloofde foto's niet heb kunnen plaatsen. Echter hebben mijn valkes niet stil gezeten. Bij Henkie en Tequila liggen momenteel 6 jongen valkjes welke allemaal goed gevoerd worden en bij mijn andere koppel Gino & Gypsy liggen 5 jongen valkjes ook deze worden prima gevoerd. Echter maak ik me bij Henkie & Tequilla toch wel zorgen of het hun gaat lukken de 6 valkjes goed te voeren zodra ze groter worden. Dit hou ik dan ook elke dag heel goed in de gaten zodat als het nodig blijkt te zijn in snel kan beginnen met pappen iets wat ik echter niet hoop..
Mijn witmasker-koppel heeft op het moment 4 eitjes van het eerste eitje weet ik dat het bevrucht is dit heb ik met schouwen kunnen zien.. maar dit vonden ze niet leuk dus hun andere eitjes schouw ik niet. ik zal jullie op de hoogten houden met foto's en namen wie weet zijn er dan al hier mensen die nog een valkje zoeken.. natuurlijk kunnen deze tam worden aangeschaft.

Ik zal deze week foto's posten van de jongen valkjes.

Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Jel

Hier ben ik weer met een update.

Op moment liggen er nog steeds 11 valkjes die erg goed gevoerd worden.
Gister tijdens de nest controle en het schoonmaken van het nest van Henkie & Tequilla ontdekte ik hier 2 doden valkjes en 6 levende, ik schrok hier wel van want ik heb nog nooit gehoord dat er 8 eitjes uitkomen in 1 nest ik vond 6 valkjes al veel maar toen ik die 2 kleine dode valkjes ontdekte schrok ik al helemaal... Bij de oudste 3 valkjes kan ik al kuifjes zijn doorkomen, De oudste heel een geel kuifje en een rode schein in de oogjes dit doeld dus op een Lutino als ik het goed heb. De 2de heeft een grijs kuifje wat wildkleur zou betekenen bij dit koppel en de 3de heeft ook een geel kuifje maar geen rode schein in het oogje hier weet ik niet wat ik moet denken Lutino of misschien bont? zou het bont worden is dit een onbekende split van mijn MAN.

Bij het nest van Gino & Gypsy kan ik nog niets zijn van kuifjes of oogjes de oudste heeft zijn oogje namelijk pas half open maar ook deze worden supper gevoerd. hier verwacht ik wel een paar Lutino's in omdat de Gino Wildkleur split Lutino is en Gypsy Lutino Gepareld is. Vorig jaar kreeg ik hier geparelde en Lutino geparelde jongen van, waaronder Alpha het jong met het ontstoken oogje..

Bij mijn witmasker koppel liggen nu 5 eitjes en ook hier verwacht ik weer donsjes, wie weet komen er nu eens geen geparelde jonkies maar ook eens andere mutatie 's want ik twijfel erg aan de splits van mijn witmasker man...

Ik ben er nu heel sterk aan het denken om het oudste jong van Henkie & Tequilla het geele kuifje met de rode schein in de oogjes tam te gaan maken en hier te houden ik hebt toch iets met dit jong wat mij aantrekt, maar dit moet ik me nog eens gaan bedenken.

Verder ben ik me nog aan het bedenken wat voor koppel ik er nog bij wil voor het volgende kweekseizoen, ik ben aan het denken aan bonte maar weet nog niet precies wat ik wil dit komt wel goed ik kijk gewoon genoeg rond bij andere haha

Nou jullie zijn wel weer even bij gepraat, ik zal snel de jongen 1 voor 1 op de foto zetten als de jongste hier ook oud genoeg voor zijn.

Nog een prettige zondag,

Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Jel

Vandaag tijdens het schoonmaken van het nest van Henkie & Tequila heb ik de jongen eens goed bekeken nu kwam ik bij een jong een geele kuif tegen terwijl hij de zelfde kleur veertjes heeft als de geparelde jongen..
Een gele kuif wil toch meestal zeggen Bont of Lutino of heeft Cinnamon ook een geel kuifje?
Hier onder een foto van het jong.

Welke mutatie is dit jong nu ik weet namelijk niks van een split bont bij dit koppel, is het dan Cinnamon Opaline??
hier onder de bereking van dit koppel.

Vader: Wildkleur split voor {X2:Cinnamon}{X2:Opaline}  {X1:Lutino}
Moeder: Opaline

Nageslacht man:
50% Wildkleur spilt voor {X2:Opaline} {X1:Lutino}
50% Opaline split voor {X1:Cinnamon}

Nageslacht pop:
50%  Lutino
50% Cinnamon Opaline

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Groetjes Jel

Caroline

Stoer ... dit betekend dat beide ouders split bont zijn!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Citaat van: Caroline op 25 mei 2011, 21:19:02

Gaaf!
ik vindt het dan wel vreemd dat er bij de man geen tekenen van split bont te zijn zijn..
normaal hebben deze dan toch van die vlekken achter in hhun nek?
Ik vindt dat wel heel erg gaaf een bonte nog nooit gekweekt zelf.
Nu ben ik eens benieuwd naar wat voor een bont mutatie hij wordt.
oowja Carloine had je mijn berichtje nog gelezen ik had hier nog een vraag in gesteld.

*Esther*

Citaat van: Jel op 26 mei 2011, 00:11:52
Citaat van: Caroline op 25 mei 2011, 21:19:02

Gaaf!
ik vindt het dan wel vreemd dat er bij de man geen tekenen van split bont te zijn zijn..
normaal hebben deze dan toch van die vlekken achter in hhun nek?
Ik vindt dat wel heel erg gaaf een bonte nog nooit gekweekt zelf.
Nu ben ik eens benieuwd naar wat voor een bont mutatie hij wordt.
oowja Carloine had je mijn berichtje nog gelezen ik had hier nog een vraag in gesteld.

Split veertjes hoeven niet perse aanwezig te zijn.
Ook zegt het niks over welke split er achter zit. Kan ook split voor witmasker of opaline of... zijn.

Als je opnieuw de mut calc invult met de split bont bij beide valkjes (met wat je al eerder had ingevuld), zul je zien welke mutatie hij kan worden.

Wat ik zie is gewoon bont.

gr Esther

*Esther*

;)

Moeder:opaline split voor bont
Vader:wildkleur split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline}

man afkomst:
13% bont split voor {X1:  lutino} {X2: opaline}
13% bont opaline split voor {X1:  cinnamon}
13% wildkleur split voor {X1:  lutino} {X2: opaline}
13% opaline split voor {X1:  cinnamon}
25% wildkleur split voor bont {X1:  lutino} {X2: opaline}
25% opaline split voor bont {X1:  cinnamon}

pop afkomst:
13% bont lutino
13% bont cinnamon opaline
13% lutino
13% cinnamon opaline
25% lutino split voor bont
25% cinnamon opaline split voor bont

Wrs is je bontje een mannetje.

Gerdy

Jel

bedankt voor de tip nu hij ouder wordt en er steeds meer veertjes komen zie je inderdaad goed dat hij bont is.

Maar ik heb nu een opvallend probleem bij mijn koppel. Nadat ik woensdag het blok heb verschoont en nieuwe houtvezel erin heb gedaan hebben de 2 jongenste valkjes het leven gelaten.. allebij ondervoed, nu gaat het nest wel heel snel van 5 naar 3.. maar ik maak me nu toch ook bets zorgen over de andere 3 dee zaten vanmorgen mooi met een gevulde krop maar ik moet er niet aan denken een van dee 3 ook nog te verliezen laat staan alle 3!
Wat raden jullie aan? over gaan op handopfok of toch het risico nemen en wachten tot er nog eentje dood gaat en dan pas handopfok? zelf weet ik me nu ff geen raad ik ben vooral bang om de bonte te verliezen omdat deze hier blijft wonen.
Wat moet ik doen??

Rianne

Zolang het goed gaat, niet aan beginnen. Desnoods wacht je nog even met schoonmaken van het blok tot de jongen wat ouder zijn. Het is even vervelend maar dan weet je iig zeker dat de ouders niet om die reden weg blijven.

Larissa

Hoi hoi

Inderdaad ff wachten met een complete schoonmaak van het blok, desnoods alleen de ergste troep er uit scheppen, (met lepel) en dan wat vers er op

S6

groetjes

Jel

Oow naja ik heb hem deze week helemaal vervangen kwa houtveefsel want het stonk ernorm en de vliegen kwamen erop af door de warmte..
Naja goed ik heb net nog ff gekeken en alle 3 zaten ze er goed gevoerd en gezond bij, ik vind het jammer dat de jongste 2 het niet gered hebben maar goed als het nu wel goed gaat weer een leer voor de volgende keer..

Larissa

Hoi Jel

Ik ken dat hoor, in de warmte kan het behoorlijk gaan stinken  :-X
Hoop dat de ouders goed de kleintje blijven verzorgen.

Groetjes Laris

Caroline

Jeetje, wat verdrietig ...  :'(

Sterkte.

Fijn dat de andere 3 het goed maken.

En ja, met vliegen erin moet je wel verschonen ... als je niet oplet heb je er zo maden in.  Brrrrh.  :o

Succes met de 3 grote jongen.

Groetjessssssss

PS> immetje beantwoord.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.