19 juli 2025, 00:16:27

::Jel's Valkjes:: 24 jun; Update

Gestart door Jel, 23 februari 2010, 20:31:21

« vorige - volgende »

*Manon*

Gefeliciteerd met je vier kleine pluisjes!!

;D ;D

Jel

Hier ben ik dan met een update over het 2de nestje van Gino & Gypsy

Het gaat heel goed met de 4 kleintjes.
Eerst maakte ik me zorgen over de tempratruur van buiten, maar Gino & Gyspsy houden het nest goed warm en de jongen groeien goed
Ik begin al een beetje te kunnen zien wat voor mutatie's er tussen zitten. Waarschijnlijk 1 Lutino en 3 Geparelde.
Namen zijn er ook inmiddels! haha en nee het zijn geen dranknamen haha.
Hier onder de geboortedag en de naam:
4 oktober - Deazy
4 oktober - Dali
4 oktober - Dolittle
6 oktober - Dreamer

Verder gaat het ook goed met de jongen witmaskertjes.
3 van hun hebben al een nieuw huisje gevonden waar ze lekker tam in de woonkamer komen te zitten. De andere jongen gaat ook allemaal langzaam aan de deur uit. Zoals bekend is Alpha naar Sanne verhuist en ook het zusje van Alpha is verhuist. Ik heb niet nu nog zitten de 2 Wildkleurtjes uit het B-Nest van Henkie & Tequilla, de 2 bonte die ik heb opgehaald in Budel en dan nog de opaline witmasker uit het C-Nest

Verder maakt Zilver het ook goed hij egint steeds meer leuke geluidjes te maken ook begint er op kraakerige toon kom maar uit te komen iets wat ik altijd tegen hem zeg als hij is de kooi mag komen best grappig haha :D
ook maakt hij nu kus geluidjes en fluit hij nog steeds vrolijke de bouwvakersfluitjes en natuurlijk de intro song van de dikke en de dunne
Ayo die mist die niet meer omdat hij nu mijn aandacht voor hem alleen heeft..

Ik zal deze week foto's maken van het D-Nest en van de andere valkjes

Tot gauw!!
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Jel

Vandaag tijdens de nest controle trof ik 4 levenloze vogeltjes aan.
Het gehelen nest van Gino & Gypsy lag dood op een hoopje tegen elkaar aan:(
daar waar ik gister nog 1 jong van het leven had gered door dat deze op de bodem lag en helemaal koud was..

dit is een flinke tegen valler om zo het laatste nestje van het seizoen te verliezen..

Nu gaan alle vogels in hun verdiende rust!
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

hermelien1989

och neee.....
Veel sterkte met het verlies van de 4......

groetjes sanne

Jel

17 november 2010, 14:42:46 #244 Last Edit: 17 november 2010, 14:44:52 by Jel
Toebn Zilver vandaag over de tafel liep en hier zin pontlasting loosde merkte ik dat zijn ontlasting uit alleen maar water bestaat met een klein bietje groen witte poep..
Dit lijkt mij niet echt hoe het hoord te zijn en ik heb dit nog nooit eerder gezien
Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen..
Ik heb diot vandaag pas ontdenkt gster was zijn ontlasting nog normaal..???

Hij maakt ook geen zieken indruk hij is levendig fluit lekker de hele dag en heeft zijn veren pakheel normaal staan..

Manouk

Het kan zijn dat hij daarvoor erg druk is geweest, als mijn valkjes hier net eruit zijn geweest en zich druk hebben gemaakt, dan is de ontlasting daarna ook wat dunner... ook wel eens een plasje...

Het is niets om je zorgen over te maken als het maar niet altijd is,

groetjes
Manouk

Caroline

Even in de gaten houden, Jel.

Inderdaad kan het heel erg normaal zijn - waterige ontlasting - na een flink stuk vliegen of wanneer te net veel gedronken is.

Maar het kan ook wijzen op een infectie. Het witte gedeelte van de ontlasting is urine. Wanneer er een infectie in het lichaam aanwezig is zien we vaak dat het lichaam, de nieren, harder gaan werken, het urine gedeelte wordt dan waterige.

In dit laatste geval, blijft de natte ontlasting aanhouden, dan moet je echt snel de ontlasting laten onderzoeken door een vogelarts.

Sterkte ermee. Kusje voor Zilvertje  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Zo hier ben ik dan weer met een update over de valkjes.

Zilver zijn ontlasting is weer helemaal het ouden ik heb nu 2 dagen niks raars meer er aan gezien dus dat lucht best op stel je voor dat die kerel ziek was moet er niet zan denken
Hij fluit nog altijd de hele dag en begint nu ook met op een krakerige toont te zeggen "kom maar" en "Hoi" en fluit nog altijd de bouwvakkersfluitjes uit volle borst vooral wanneer er bezoek is wil hij ff laten zien wie de man in huis is haha!

Met de andere vogels gaat het goed.
Ik zla vandaag even foto's man als ik de hokken gaan verschonen van de koppels Henkie & Tequilla, Gino & Gypsy en Lotus & Princess. De vier jongen valkjes wat ik hier heb zitten 2 uit het nest van Henkie & Tequilla, 1 uit het nest van Lotus & Princess en dan nog de eene bonte parkiet die ik heb opgehaald in Budel. Ook van deze vogels zal ik foto's maken. Helaas verloopt de verkoop van deze 4 valkjes wat minder. Ik weet nu in ieder geval de geslachten. Het gaat om 1 wildkleur man en 1 wildkleur pop. de bonte is ook een Man en de geparelde een pop.

Ik ga eens wat doen en dan komen er straks de foto's

Groetjes en en fijn weekend, Jel

Caroline

Fijn te lezen dat Zilvertje weer oké is.

Kusje voor hem en een fijn weekend.  :D

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

21 december 2010, 11:47:02 #249 Last Edit: 21 december 2010, 11:48:37 by Jel
Er is er een jarig ;D ;D

Caroline

Gefeliciteerd lieve Zilver.  :-* :-*

Wat ben je MOOI!!!!  :o :D

Groetjes en een dikke kus voor de jarige job.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Bij deze wil ik iedereen fijne kerst dagen toewensen en een gelukkig 2011

Jel & Zilver

Caroline

5 januari 2011, 22:05:13 #252 Last Edit: 19 januari 2011, 20:12:34 by Caroline

Hoi hoi, allereerst nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Door de problemen met mijn ouwe laptop heb ik overal erg weinig gereageerd, ook hier.  :-[

Nu ik mijn nieuwe eindelijk heb ga ik je weer ouderwets volgen.  ;)

Liefs Caroline

PS. kusje voor mooie Zilver.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Na een lange tijd ben ik hier weer met een update!

Met de valkjes buiten gaat alles goed ze zitten lekker in een rust periode. Zodra het weer het dan weer toelaat komen de blokken weer in de kooien te hangen. Ik heb vrij veel zin in een nieuw kweek seizoen echter ben ik wel zwaar aan het twijfelen om mijn koppel witmaskers genaamd lotus & Princess te gaan vervangen voor een ander koppel witmaskers. Waarom omdat Lotus slecht enkel gepareld is of spilt gepareld want bij het vorige nest had ik alleen 4 geparelde witmaskertjes en dan vindt ik het zonden van de mooie mutatie van Princess zij is namelijk een  "Bonte Cinnamon Opaline Witmasker". Het geen de kweker me zei over Lotus dat deze een witmasker split voor Lutino was geloof ik nu echter niet want anders rollen er geen 4 geparelde witmaskers uit. Nu ben ik zwaar aan het twijfelen om een nieuwe witmasker man te gaan halen of een geheel nieuw koppel dit omdat Lotus en Princess toch een vrij bescheiden koppel zijn en het bekijken van hun nestjes is altijd een grote gok of ze na mijn kijk moment nog terug gaan op de eitjes. Ik hoop dat ik er voor het begin van het kweek seizoen uit kom. wanneer :censuur echter iemand een optie weet zou ik die graag horen ;D

Voor Zilver heb ik de knoop nu door gehakt! Ik wil voor hem een bleekmasker popje om hem toch een nestje te laten krijgen, en aangezien ik een zwak heb voor bleekmaskers wil ik een bleekmasker popje voor hem. Omdat het dan toch mogelijk is om zowel bleekmaskers als witmaskers te krijgen!
Echter de zoektocht na een tamme bleekmasker pop verloopt moeizaam.. zijn deze nu zo lastig te vinden ???
Verder maakt Zilver het buiten gewoon goed!

Zo dit was het weer zo een beetje.

Groetjes uit het zuiden van het land!

Saar

Hoi hoi,
Split lutino hoeft er niet perse in het eerste nestje uit te komen hoor :) Het kan zo 3 a 4 nesten duren voordat je die split ziet... Ik ben ook nog steeds aan het wachten of een valkje split cinnamon of lutino is en hij word nu 6 jaar ;)
Groetjes Saar :-*