19 juli 2025, 23:13:37

::Jel's Valkjes:: 24 jun; Update

Gestart door Jel, 23 februari 2010, 20:31:21

« vorige - volgende »

*Manon*

Jeetje wat een naar bericht lees ik hier  :-\

Heel veel sterkte met het verlies van Ayo.

Groetjes Manon

Jel

Zo hier ben ik dan weer met een update!
Hier gaat alles goed met de valkjes van de 8 jongen die ik had zitten zijn er al 2 weg namelijk de lutino pop en de opaline man de rest daar heb ik gister de monsterzakjes voor binnen gekregen en die gaan dus worden opgestuurd na Gedinka.
wanneer hier een popje tussen zit is die al verkocht en dan komt Sanne ook nog een kijken voor Alpha:)
dus ik ben ze denk ik voor de herfst nog kwijt;)
Ik kan dan gaan kijken voor een nieuw koppeltje haha en hoe kan het ook anders dit wordt een bleekmasker koppel :D
mijn aller eerste en ik vint het wel ruig om bleekmaskers te gaan kweken

Met de jongen van het C-Nest gaat het uitstekend ze groeien snel en ik zie ze af en toe al half uit het blok hangen...
Vader en moeder zijn door het nestje nu een stuk minder schuw geworden dan ze voorheen waren het elke dag ff in het blok kijken heeft dus wondere gedaan :D
ben ik blij omdat ik op het punt stond ze weg te doen als ze zo enorm schuw bleven...

Bij Gino en Gypsy heb ik gister hun 2de eitje gevonden.
Het is aan de laten kant voor buiten maar toch laat ikze dit nestje maken nu alleen hopen dat het weer mee zit
en dan vindt ik het verder wel goed voor dit jaar

Bij Henkie en Tequilla heb ik het blok reeds verwijderd en ze hebben nu een lange periode van rust namelijk van nu tot ongeveer maart/april licht aan het weer...

Wel ben ik nog aan het denken aan een nieuw blok voor Lotus en Princess ze hebben dan el net een nieuw blok maar de kooi is erg irritant en ik kan het blok dn ook alleen plaat er uit krijgen nu ben ik aan het denken om een plat blok te halen voor hun dit kan ik er namelijk wel uithalen en het schoonmaken als er jongen inzitten want dit blok is dus echt geen pretje hij is helemaal goor van binnen omdat ik hem simpel weg niet eruit kan halen...

De kooi van Ayo die is grondig schoon gemaakt en klaar voor een nieuwe bewoner ik was aan het denken aan een geelwang aangezien Carolien toch binnekort eitjes verwacht haha:)

Zilver die is helemaal over het verlies van Ayo heen en maakt er hier weer een "one man show" van altijd maar kroelen en samen fluiten en zoniet dan fluit die lekker alleen je de oren van de kop haha :D
Echter is hij wel in een fase dat alles waar mee hij geluid kan maken in zijn kooi gebruikt wordt... met de bakjes, met de ladder, met de snavel tegen de tralies het maakt hem niks uit als er maar geluid vanaf komt wat een enig gezicht is dat hej....

Het schema met vitamines en calsium door het water is een succes!
Alleen de biologische appelcieder is nergens te krijgen alleen dat spul met alcohol het ios dan maar 1,5% maar dan nog  haha en dit lijkt me niet de bedoeling....
vandaag zit er weer calci-lux in het water van het merk Versele-Laga en de Bogena Multi-Vit is van Beaphar

zo dit was me update voor vandaag eens kijken of ik dit weekend nog foto's kan maken van het C-nest!

zo en Zilver die zet net nu ik wil afsluiten nog even de intro song in van Laurel en Hardy haha leuk beestje is het toch

Fijn weekend!!
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline

Leuke update weer!!!

Nu geen blok meer geven hoor buiten, de nachten worden veel te koud voor donsjes.

De Biologische Appelciderazijn koop je bij elke supermarkt, hier haal ik het bij de Albert Hein, Jumbo of Emte.

De naam zegt het al .... azijn, het staat dus in het rek bij de azijn, tussen alle andere soorten azijn.  ;)

Flesjes van 250 ml. ze kosten nog geen € 2,- en je doet er best lang mee .... bewaren in de koelkast.

Ik doseer 15 ml. op 1 liter water, ook te mengen bijv. 5 ml. op 330 ml. water.  :)

Succes met alles .... fijn weekend, kusje voor Zilver.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hermelien1989

Hey jel
super dat het nu weer beter gaat met zilver!!
ik ben benieuwd naar alpha!!

groetjes sanne

Jel

Vandaag is Cocktail als eerste van het C-Nest uitgevlogen hij is nu samen met Lotus (vader en Princess (moeder) bezig met vlieg oefeningen hij maakt het goed gelukkig is hij eindelijk weg uit dat vieze nest blok...

Ik zal morgen of vanmiddag nog een foto maken van hem
hij is wel nog een beetje vies aan zijn staart en op zijn borst door de zooi in het blok
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Jel

Vandaag was ook Cieder, het 2de jong uit het C-Nest uit gevlogen.
Hier heb ik een aantal foto's van de 2 :D

Cocktail:

Cieder:

zo ik zal zodra de andere 2 ook zijn uitegvlogen foto's plaatsen van hun alle 4

Prettige zondag!!!

Jel

vanavond is Campari verhuist hij gaat wonen in een huis waar nog 15 andere tamme valkjes zitten. De eigennaar had ervaring met handopfok en het was dan ook geen enkel probleem dat hij nog in het blok zat.
Normaal is dit een beetje tegen mijn principes in maar ik had er wel een goed gevoel bij..
Nu zijn er dus nog 3 witmaskertjes over
Dus in totaal heb ik nog Alpha en Angel van het A-Nest Baco en Binky van het B-Nest en de 2 Bontjes en dan heb ik nog de 3 witmaskers het schiet dus op... natuurlijk mogen ze ook nog wel ff blijven maar goed liever van niet ::)

*Manon*

Hoi,

Dat zal effe raar zijn dat je er nu nog 3 in het blok hebt zitten...

Groetjes!!

Jel

Zo hier ben ik dan weer met een update ;D

Gister is Sanne hier geweest om te kijken na Alpha. Sjonge jonge wat is die nog makkelijk vast te houden :O iets wat ik niet verwacht had. De veertjes zijn gister nog voor hald 6 op de post gegaan dus die zouden vandaag bij Gendika aan komen.. Ik ga vrijdag eens bellen voor de uitslag kijken of ik Sanne blij kan maken met een berichtje dat ze Alpha kan komen ophalen.

Verder gaat het goed met de verkoop van de jongen valkjes.
Van de jongen witmaskertjes zijn er al 2 weg. eentje is bij een gezin gaan wonen waar al 14 tamma valkjes waren en de 2de is bij een kennis gaan wonen die ook ervaring had met handopfok omdat ze nog niet zelfstandig zijn. Ik heb goede berichtjes gekregen dus ze maken het goed :) De andere 2 zitten nog lekker bij papa en mama
de andere zitten nog e wachten op een nieuw baasje het gaat hier om 1 lutino (nest genoot van Alpha), 2 wildkleurtjes waar van eentje een steeds feller masker krijgt dus ik verwacht dat dit een man en een pop zijn. en dan nog de 2 bonten waar ik de geslachten echt niet van zou weten.. wanneer mensen willen laat ik hier testen bij uitvoeren. wie weet laat ik bij de 2 bontjes en bij de Lutino een test doen en de rest zal wel niet nodig zijn.

Het nestje van Gino & Gypsy gaat goed er liggen 4 eitjes en ze broeden heel erg goed
ik verwacht dat het eerste eitje binnen nu en een week uitkomt deze jonkies zullen vanaf 2 weken oud elke dag een papje krijgen zodat ze makkelijker tam te maken zijn.

Bij de andere koppels Lotus & Princess en Henkie & Tequilla is het blok verwijderd nu hebben ze hun verdiende rust.
Ik vindt dat ik wel op een mooi seizoen mag terug kijken 3 nestjes met in totaal 10 jongen valkjes hier kan nog een nestje bij komen van 4 jonkies helaas zijn er ook 3 jongen valkjes gestorven waaronder mijn kleine Ayo. Ik vindt het wel een succes vol jaar.

zo dit was het wel weer ff, ik hou jullie op de hoogte over de vorderingen.

hermelien1989

ik kan echt niet wachten op vrijdag   :P
alpha was volgens mij zelfs nog tammer als dat izzy is :P

Jel

Toen ik zo juist naar Gendika heb gebeld werd mij verteld dat uit de test was gekomen dat Alpha een mannetje is.
IUk heb Sanne dan ook gelijk gemailt om het resultaat mede te delen ;D

verder verloopt alles rustig hier en is er eventjes niks te melden

Caroline

Is dit goed nieuws voor Sanne .... of niet??  ::)

Een fijn weekend, kusje voor Zilver.  :-*

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Zo hier ben ik weer na langen tijd
Ik heb vandaag een rare vonds gedaan
in het nest van Gino & Gypsy lagen 3 natten donsjes ;D
het gekke is dat er gister rond 5 uur nog niks lag en nu in eens 3..
ik vraag me af hoe dit kan ik verwacht dat ze over deze 3 eitjes gelijktijdens zijn begonnen met broeden.
ik vond het wel een rare vondst zo ineens 3 natte donsjes
ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen van alles en iedereen hier en de namen van deze jongen het D-Nest..
ja de speurtocht naar alcoholice namen kan weer beginnen haha of toch andere namen haha

Paula

Gefeliciteerd met de '3-ling'!  ;)   :D
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jel

Vandaag is het 4de donsjes van Gino & Gypsy geboren.
Na de 3ling die geboren werd op 4 oktober lag er vandaag het 4de donsjes uit het 4de eitje. Er lig nu nog 1 eitje ik hoop dat hier nummer 5 uitkomt

Er komen snel foto's van al mijn valkjes + de valkjes die nog verkocht moeten worden.